• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe raceskelter: Jetstream SC250

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 augustus 2008 om 21:23 – 21 Reacties

Wat ben je lelijk van dichtbij


Wat weegt 700 kg, heeft 240 pk, en ziet er uit als een legoblokje?

De titel geeft het antwoord al: het is de Jetstream SC250. Deze racer is ontworpen door voormalig Ford-designer Brian Rossi, thans een bewoner van Bartiméus. Hij sluit aan in de nog steeds uitdijende groep van lichtgewicht wagentjes met een goede pk/gewichtsverhouding.

In deze klasse zijn namen als X-bow, Atom, D8, en Exige toonaangevend, maar hiernaast proberen vele kleinere producenten met eenzelfde concept rijke klanten met Track Day-ambities binnen te halen.

Deze SC250 wordt aangedreven door dezelfde 240 pk sterke 2-liter Ecotec Turbo die we in de Opel Astra OPC terugvinden. Zoals het een goede racer betaamt huist dit blok in het midden van de lelijkerd. Een aardige extra is dat de motor, naast gewone peut, ook bio-ethanol slikt, zodat je met een gerust gevoel (en 10% extra power) de Nederlandse dijkjes onveilig kunt maken.

Dankzij zijn 700 kilo’s sprint de SC240 binnen 4 seconden naar de 60 mijl (96 km/h). De enorme ruit is dan misschien we lelijk, toch zal je dankbaar zijn dat je hem hebt als je in de buurt zit van de topsnelheid van 265km/u.

Jetstream is van plan 50 exemplaren te bouwen. Pk-freaks zonder smaak moeten zich nog even inhouden: in 2009 komt er een 300 pk sterke versie van de SC250. De prijs? 29.495 Britse Ponden (37.000 euro). (via carscoop)

Jetstream SC250

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • geluid gt3
    Video: zo briljant lekker klinkt de nieuwe GT3

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

e85, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Renault Sandero Stepway: de Koleos voor Zuid-Amerika
Volgend bericht: Audi RS5 Spyshots »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    22 augustus 2008 om 21:46

    Doet me vaag denken aan de ferrari enzo, vooral dat hoekig design dat “zogezegd” noodzakelijk is om downforce te creëren.

    Login om te reageren
  2. bart zegt

    22 augustus 2008 om 21:46

    De voorkant is super lelijk.

    Login om te reageren
  3. AJ zegt

    22 augustus 2008 om 21:47

    Vind ‘m best mooi.. :)

    Login om te reageren
  4. XC-90. zegt

    22 augustus 2008 om 21:52

    zoo heej wat goedkoop!

    Login om te reageren
  5. Fortuna zegt

    22 augustus 2008 om 21:56

    Prachtig! Back to the basics! Alleen jammer dat er een opel krachtbron in ligt.

    Login om te reageren
  6. Robin zegt

    22 augustus 2008 om 21:57

    Ach wie koopt zo’n ding voor de looks, een atom is ook niet mooi.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    22 augustus 2008 om 22:07

    o,ja .. een ex-Fordman die met een GM blok aan de haal gaat ??
    wat een flapdrol .. ben blij dat die ex is ..

    en hij was nog ontwerper ook ?? vind je het gek dat ie ex is ..

    Login om te reageren
  8. rens zegt

    22 augustus 2008 om 22:24

    tja leuk, maarja wel een duur voor een speeltje :P

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    22 augustus 2008 om 23:15

    Een aardige extra is dat de motor, naast gewone peut, ook bio-athanol slikt,
    Heerlijke titel van de eerste afbeelding! XD

    Login om te reageren
  10. Trobken zegt

    22 augustus 2008 om 23:21

    Verbazend dat ze de wielen nog rond hebben weten te houden…

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    23 augustus 2008 om 01:25

    Is het nou een SC240 of SC250? ;)

    Login om te reageren
  12. pim zegt

    23 augustus 2008 om 01:35

    was er niet een spreekwoord “mooi rood is niet lelijk” of zoiets? Dat is dan tenminste ook weer ontkracht. :p

    Login om te reageren
  13. Jurrian zegt

    23 augustus 2008 om 08:18

    hmm, appart. maar wel weinig geld voor zo’n exclusief carretje. handgemaakt neem ik aan. Ik ben alleen wel bang dat overal waar je komt gevraagd word of je “dat ding” zelf inelkaar geknutseld hebt.

    Login om te reageren
  14. Mr. Marteen zegt

    23 augustus 2008 om 09:53

    Maar hoe zit dat nu eigenlijk met voetgangersveiligheid… mag dit schepsel ook in NL op kenteken worden gezet ??

    Login om te reageren
  15. ju zegt

    23 augustus 2008 om 11:14

    Wat een leijk ding. Dit is pcies een taartschep. bwah

    Login om te reageren
  16. q-oekje zegt

    23 augustus 2008 om 11:59

    waar voor is die ruitenwisser?

    Login om te reageren
  17. Joost zegt

    23 augustus 2008 om 12:16

    @q-oekje, waarschijnlijk voor de ruit…

    Login om te reageren
  18. SJ zegt

    23 augustus 2008 om 12:21

    Het is een beetje de hoekige versie van de Ford Indigo uit ’96.
    http://www.diseno-art.com/images/ford_indigo.jpg

    Alleen is deze hoekige versie dan wel extreem lelijk en het origineel niet.

    Login om te reageren
  19. q-oekje zegt

    23 augustus 2008 om 12:57

    @joost en wat moet je er mee op deze auto

    Login om te reageren
  20. Béé eMm double v Motorsport 3 zegt

    23 augustus 2008 om 13:01

    lijkt enorm retro, matchbox..

    Login om te reageren
  21. tom zegt

    24 augustus 2008 om 09:11

    matchbox of hotwheels look-a-like op schaal 1:1

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North