• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nismo komt met Club Sport pakket voor R35

Auteur: sir_smokalot, gepost 31 augustus 2008 om 13:57 – 20 Reacties

Nissan GT-R Club Sport


Nissan Motorsport International Limited (of kortweg NISMO) heeft het Club Sport pakket dat het heeft onwikkeld voor de R35 GT-R wereldkundig gemaakt. Met een focus op gewichtsbesparing en een betere handling, moet dit pakket de toch al niet trage GT-R nog een stukje vlotter over het circuit laten boenderen.

Onderdeel van het pakket zijn onder andere verstelbare Bilstein Damptronic dempers. Dit gaat ten koste van het rijcomfort, maar dit maakt op het circuit uiteraard geen bal uit.

Onder de auto prijkt een set gesmede Rays velgen, in de maten 20 x 9,5 voor en 20 x 10,5 achter. De velgen zien er een stuk saaier uit dan het originele lichtmetaal dat bij de R35 wordt geleverd, maar dit is een kwestie van smaak.
Om de velgen heen liggen Bridgestone RE070R run-flats, in de maten 225/40 en 285/35.

Nissan GT-R Club Sport

Voor een verdere gewichtsreductie is er een lichtgewicht uitlaatsysteem gemonteerd dat zorgt voor een gewichtsbesparing van 5 kilogram. Aan de achterkant vinden we verder een koolstofvezel bodemplaat die turbulentie tegen moet gaan, en slipstreamen door de concurrentie moet tegengaan.

Tot slot krijgen de stoelen een update (of eigenlijk zijn ze gestript), waarbij de electronica uit de zetels is verwijderd, wat een verdere gewichtsreductie van 6 kg oplevert. Uiteraard zorgen NISMO-logo’s rondom voor de herkenbaarheid van het Club Sport pakket.

Maarrrr… Zoals een bekend spreekwoord al zegt: ‘elk voordeel heb z’n nadeel’.
Ten eerste het kostenplaatje van het pakket: 5.460.000 Yen, omgerekend een dikke 34.000 euro. Ten tweede zal het pakket alleen in Japan beschikbaar zijn, bij 12 geautoriseerde Nismo-dealers.

Met name de prijs doet denken over het voordeel van het Club Sport-pakket, zeker als we weten dat Nissan zijn, eveneens lichtere, GT-R Vspec in oktober in Parijs zal presenteren.

Nissan GT-R Club Sport

Nissan GT-R Club Sport

Nissan GT-R Club Sport

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Autoblog teaser: rijtest 1 september
Volgend bericht: Ferrambo: de ultieme Ghost Busters-auto (te koop) »

Lees Interacties

Reacties

  1. wotevajjjj zegt

    31 augustus 2008 om 14:01

    34k ? voor een uitlaat wat wieln en een stoel ?

    Login om te reageren
  2. smoke zegt

    31 augustus 2008 om 14:02

    Vergeet de superstugge vering-demping niet.

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    31 augustus 2008 om 14:03

    Kijkend naar de velgmaat rijdt deze auto op relatief smalle voorbanden.
    Die velgen zullen overigens ook geen flikker wegen.

    Login om te reageren
  4. jampa zegt

    31 augustus 2008 om 14:05

    hmm dit lijkt me een nutteloze meerwaarde

    Login om te reageren
  5. RenesisHP zegt

    31 augustus 2008 om 14:05

    @Sir Smokalot.

    Die banden/velgen zijn extra duur.

    Login om te reageren
  6. klaas jan zegt

    31 augustus 2008 om 14:10

    ze kunnen maar niet stoppen

    Login om te reageren
  7. smoke zegt

    31 augustus 2008 om 14:10

    @mx5/rx8owner

    Duur, maar wel erg generic qua design. Waarschijnlijk krijgt de Vspec dezelfde Bridgestones eronder trouwens.

    Login om te reageren
  8. Audiofreak zegt

    31 augustus 2008 om 14:11

    gewoon lekker wachten op de V-spec

    Login om te reageren
  9. thom zegt

    31 augustus 2008 om 14:15

    Auto 7.7 miljoen Yen

    Wielen, dempers, uitlaat en stoelen 5.4 miljoen Yen

    WTF ?!?!?

    http://jdmasia.wordpress.com/2008/04/08/the-cost-of-a-nissan-gt-r-around-the-globe/

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    31 augustus 2008 om 15:31

    @Sir Smokalot.

    Die banden zullen wel echt goed en echt duur zijn, maar dan heb je ook wat.

    Ik rij zelf met Bridgestone Potenza RE050A. Dat is al fenomenaal. Ik mag toch verwachten dat deze ook zo goed presteren.
    Die saaie velgen zitten er ook echt niet voor de sier. Ze wegen gewoon geen drol.
    In mijn zoektocht naar velgen ben ik tot de conclusie gekomen dat de meest eenvoudige velgen vaak het minst wegen.
    Een beetje mooie velg weegt gewoon veel.
    Ik heb zelf driftvelgen voor de rx8 op het oog. Deze zijn wat zwaarder en steviger uitgevoerd. Ideaal voor de urban jungle en stoeprandjes. Deze wegen net zoveel als mijn huidige velg met spoorverbreder. Die spoorverbreders heb ik met de nieuwe velgen niet meer nodig.
    Ik twijfel alleen nog wel even, dus waarschijnlijk plaats ik pas volgende zomer nieuwe velgen.

    Dit heb ik op het oog.

    Login om te reageren
  11. a. zegt

    31 augustus 2008 om 16:07

    eeehh.. dat uitlaat systeem? nee soryy

    Login om te reageren
  12. Stef zegt

    31 augustus 2008 om 16:23

    Sorry, maar de allermooiste en beste velgenserie ooit (TE37) lelijk noemen? Al zou je de velgen niet mooi vinden, dan zou je uit respect voor hun staat van dienst die dingen nog moeten willen begeren!

    Lichtgewicht, met een ‘high rigidity’, wat dus inhoudt dat jouw lichte velgen tevens niet snel zullen buigen of meegeven als er veel druk op staat, iets wat bij 9 van de 10 andere lichte velgen wel gebeurt, en dankzij zijn gewicht dus juist een perfecte keus is omdat andere velgen met een ‘high rigidity’ vaak veel meer wegen.

    Voor Diego Maradonna breng je ook respect op ook al snuift ie coke, toch?

    Login om te reageren
  13. Timmy zegt

    31 augustus 2008 om 17:39

    Volgens mij zijn dat typische nismo velgen. Als je gaat kijken bij de 350z dan zijn dat zelfde soort. Dacht al dat ik ze van ergens herkende.
    http://www.edmunds.com/insideline/do/MediaNav/articleId=119709/firstNav=Gallery/photoId=37094
    Ach voor kwaliteit moet betaald worden zeker. Je neemt toch ook liever een amg dan eentje met alleen maar een kit. Of een M of een rs. Zijn gewoon de huistuners. Dus kennen ze door en door en daar moet dan weer voor in de buidel getast worden e.
    Zou ook even wachten op de V-Spec. Gaat ook wel aardige duit kosten maar gaat wel fabriek af zijn.

    Login om te reageren
  14. Dennis16v zegt

    31 augustus 2008 om 17:46

    @ Stef
    Op deze opmerking zat ik te wachten..

    Volk is gewoon duur spul.. maar staat wel garant voor kwaliteit…

    Login om te reageren
  15. Melvivio zegt

    31 augustus 2008 om 18:08

    het irritante is wel, de auto zal er rond het circuit wel sneller van worden, zeker, maar net als de uitlaat, 5 KG lichter. das een keer goed naar de wc en geen ontbijt voor de gemiddelde amerikaan

    Het is zo weinig, en persoonlijk, op wat velgen na bijvoorbeeld, vind ik een auto standaart vaak netter dan met die tupperware rioolbuizen erop en eraan

    Login om te reageren
  16. Audiofreak zegt

    31 augustus 2008 om 18:32

    de standaard velgen van de GT-R waren toch speciaal ontworpen dat de band er niet af floept in bochten???

    Login om te reageren
  17. CSL zegt

    31 augustus 2008 om 18:47

    En een nieuwe R35 GT-R kost daar 37000 euro!
    Deze onderdelen voegen niet eens wat toe aan de auto.
    Dan maar liever zelf dingen aan veranderen. Zoals een set carbonnen wielen misschien?

    Login om te reageren
  18. timberleek zegt

    31 augustus 2008 om 19:40

    hier zullen de japanners wel warm voor gaan lopen.

    die geven zoveel geld uit aan hun auto’s
    tot wel 2/3 van hun jaarsalaris.

    dan hebben ze weer wat bijzonders

    maar ik vind het te duur.

    toch mogen ze de auto best op de oprit laten staan met de sleutels in de brievenbus

    Login om te reageren
  19. technopatat zegt

    31 augustus 2008 om 20:08

    een beetje als wat de gt3 rs is voor de gt3 … nie volledig nutteloos, maar ik zou het zeker niet willen op mijn gtr :)

    Login om te reageren
  20. Timmy zegt

    2 september 2008 om 23:32

    @audiofreak, maar nismo is hun binnenhuis tuner, dus veronderstel dan dat het wel een meerwaarde heeft, of dat ze tegelijkertijd hebben kunnen ontwikkelen en dat die functie mee overgenomen is van de standaard velgens. Maar dat deze nog lichter zijn, en lichter is altij beter voor de snelheid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North