• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Nissan GT-R doet liever geen sneeuw

Auteur: Alwood, gepost 15 januari 2010 om 21:14 – 64 Reacties

lekker glijden in je supercar...


Niet zonder winterbanden althans, met z’n awd en low-profile asfaltplakkers.

Dit schept natuurlijk een heel nieuw licht op de vraag of je voor awd óf winterbanden gaat. Met awd en Potenza’s, Pzero’s of aanverwanten kom je namelijk nergens. Natuurlijk moet je winterbanden nog steeds met achterwielaandrijving combineren, awd lijkt helaas geen stand te houden. Nee, dan heb je in de sneeuw meer controle en plezier met een oude Volvo durf ik wel te stellen. Met winterbanden, of zelfs met iets beter op lelijk weer berekende zomerbanden.

Als we straks allemaal tot onze kruin in een nieuwe ijstijd zitten heb je dus niet zo gek veel aan je hi-po supercar. Niet zonder de spikes om hem aan de grond te houden in ieder geval. En nu niet meer zeggen dat winterbanden geen functie hebben. (mirror)

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, gt-r, Nissan, paars, sneeuw, Video, winterbanden

Vorig bericht: « Een Alfa MiTo kopen doe je zo
Volgend bericht: Toyota Prius G Sports Concept zegt nee tegen luchtweerstand »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mikkel zegt

    15 januari 2010 om 21:17

    Lachen.. Wel vette kleur en nummerplaat btw..!

    Login om te reageren
  2. HTJ zegt

    15 januari 2010 om 21:17

    wat was hij denkende?
    Laat ik eens even met mijn (relatief) nieuwe GT-R in de sneeuw gaan raggen?

    Login om te reageren
  3. Michel 350z zegt

    15 januari 2010 om 21:20

    Hoezo hebben winterbanden geen zin. Als ik nu nog zomerbanden onder de auto heb zitten kan ik je vertellen dat ik de afgelopen 2 weken me auto kon laten staan omdat ik gewoon niet van de plek kom.
    Ik heb nu Vredestein wintrac extreme winterbanden en ik kom nu aardig van de plek vanuit stilstaand

    Login om te reageren
  4. tom zegt

    15 januari 2010 om 21:22

    wielen zien er cool uit

    Login om te reageren
  5. autogier zegt

    15 januari 2010 om 21:23

    haha leuke nummerplaat maar als je winterbanden hebt kan je beter slippen in de sneeuw

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    15 januari 2010 om 21:24

    Ehm, het ding rijdt/drift ondanks teveel gas gewoon over een parkeerplaats… wat is het probleem? Ik ben voor winterbanden als er sneeuw ligt, maar dit gaat helemaal niet zo slecht.
    Enne winterbanden en achterwielaandrijving is niet beter dan awd en winterbanden… misschien wel leuker, maar niet beter.

    Login om te reageren
    • Michel 350z zegt

      15 januari 2010 om 21:28

      @w0o0dy:
      Ohhhww het is zeker niet beter. Ik heb wel aardig wat momentjes gehad de afgelopen paar weken :shock:
      Maar leuker is het zeker wel als je wilt driften dan :mrgreen:

      Login om te reageren
  7. wimpie zegt

    15 januari 2010 om 21:25

    aparte kleur

    Login om te reageren
  8. BXL zegt

    15 januari 2010 om 21:27

    @HTJ

    Te zot voor woorden gewoon, stel je voor dat hij was ontploft?! Moesten we weer een GT-R missen… whei

    Login om te reageren
  9. Simon zegt

    15 januari 2010 om 21:27

    haha leuk dat vrachtwagen geluid eronder:P

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    15 januari 2010 om 21:27

    Carrera 4s met goede winterbanden…. ook all over the place als je wat teveel gas geeft.
    http://www.youtube.com/watch?v=3p_ffGs33jA

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      15 januari 2010 om 21:50

      @w0o0dy: Nou! Die oogt toch aardig goed controleerbaar! Vooral als je hem in op 0.15 zo gruwelijk hard door de bocht ziet komen! Dat kan je met zomerbanden gewoon echt vergeten! Nee, ik blijf bij mijn eerste keus, winterbanden kopen;)

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        15 januari 2010 om 23:41

        @Cantago: +1 de 4 s doet precies wat de bestuurder wil!

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          24 januari 2010 om 23:30

          @911GT2: Juist;)

          Login om te reageren
    • E_Komenda zegt

      16 januari 2010 om 18:00

      @w0o0dy:
      Welke auto is niet “all over the pace” als je teveel gas geeft in de sneeuw? Die Carrera 4S geeft mij een veel betere indruk dan de GT-R wat betreft sneeuwrijden. Ookal zit de motor bij de Porsche helemaal achterin.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 januari 2010 om 18:41

        @E_Komenda: die carrera 4s weegt minder en heeft WEL WINTERBANDEN… dus is het logisch dat het beter gaat. Maar ook op winterbanden is het best een handvol als je veel gas geeft.

        Login om te reageren
        • E_Komenda zegt

          16 januari 2010 om 19:13

          @w0o0dy:
          Ik vergleek het filmpje van de Carrera 4S al met het filmpje van de GT-R met winterbanden. Had gehoopt dat je dat nog wel zou begrijpen..

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            16 januari 2010 om 21:40

            @E_Komenda: In het japanse filmpje van GT-R World ligt de snelheid hoger en is de auto veel beter onder controle dan die 4 s ondanks het hogere gewicht….. kijk tussen 0:37 en 0:59 en bij 1:14…. zwabberen en netjes corrigeren, maar de auto doet het zeker niet zomaar vanzelf.

            Het filmpje van de Ring met de Gt-r is niet helemaal representatief want de gast achter het stuur heeft de auto mogen lenen en rijdt er dus voor het eerst mee in de sneeuw (en dan gelijk de Ring op….)

            Login om te reageren
            • E_Komenda zegt

              16 januari 2010 om 23:22

              @w0o0dy:
              Zwabberen en netjes corrigeren; check dan dit even van 0:30 tot 4:15.
              http://www.youtube.com/watch?v=uHXsndBWj3Y&feature=related

              Maar zoals je al zei, de auto doet het niet zomaar vanzelf.
              En voor een echte vergelijking moet je een filmpje van de 997 Turbo mkII hebben in de sneeuw op winterbanden. Maar ik schat zo dat die het niet echt slecht zal doen..

              Login om te reageren
              • w0o0dy zegt

                16 januari 2010 om 23:47

                @E_Komenda: een auto met turbo is in principe veel moeilijker in de sneeuw omdat het koppel niet gelijkmatig opgebouwd wordt maar relatief plotseling stijgt. Daarnaast is een modern 4wd-systeem soms moeilijker omdat de electronica de hoeveelheid koppel kan varieren en dat maakt gecontroleerd driften ook lastig. Dat zie je ind e video van de GT-R op de Ring ook goed…. Een 997 turbo staat niet bekend als een makkelijke auto op de limiet, wel redelijk makkelijk een stuk van de limiet… lijkt me op zich niet de ideale auto voor op de sneeuw. Een gewone Carrera is erg goed doseerbaar en kun je met veel feedback en gevoel rijden… of de turbo het goed zou doen op sneeuw… ik denk het niet en ik genk ook niet echt beter dan de GT-R die een betere balans heeft (ook al is ie eigenlijk te zwaar voor spelen in de sneeuw.

              • E_Komenda zegt

                17 januari 2010 om 00:46

                @w0o0dy:
                Nu zeg je dus eigenlijk dat de Turbo en GT-R wat minder geschikt zijn voor in de sneeuw. Nou, volgens mij doen die twee het in de sneeuw beter als een achterwielaangedreven auto met een vergelijkbaar vermogen. Plus die electronica zal je juist helpen de auto uit een drift te houden (of weer recht te krijgen). En zou je willen spelen, dan kunnen dat soort systemen meestal wel (voor een groot gedeelte) uit.

              • w0o0dy zegt

                17 januari 2010 om 09:32

                @E_Komenda: het probleem zit em in de turbo’s.. Ze zullen beter uit de voeten kunnen dan een rwd met vergelijkbaar vermogen als die ook een turbo-motor heeft maar minder goed dan een awd met vergelijkbaar vermogen als de motor atmosferisch is. Doseerbaarheid is veel beter omdat bij een groter toerenbereik het vermogen en koppel lager is en gelijkmatiger wordt opgebouwd.

              • E_Komenda zegt

                17 januari 2010 om 13:03

                @w0o0dy:
                Ik snap je punt, maar een beetje bestuurder kan dit soort turbo-motoren best wel doseren. Het zijn geen auto’s meer met Turbogaten van tig jaar geleden.

  11. wooter zegt

    15 januari 2010 om 21:28

    Ik dacht ‘m al te herkennen uit de EVO…

    http://www.gtr.co.uk/forum/126992-ok-its-not-midnight-purple.html

    Login om te reageren
  12. DIPSHIT zegt

    15 januari 2010 om 21:29

    hetzelfde met een cayenne met zomerbanden hoor, dat schuift als een schaatser in de sneeuw, geen stoppen aan.

    Login om te reageren
  13. Michel 350z zegt

    15 januari 2010 om 21:31

    Lig het aan mij of klinkt die Carrera 4 een beetje als een schooter

    Login om te reageren
  14. Reageer zegt

    15 januari 2010 om 21:31

    GT-R doet het alleszins beter dan een Porsche Turbo in de sneeuw…

    http://www.auto-motor-und-sport.de/testbericht/allradsysteme-zehn-modelle-im-traktionsvergleich-1582354.html

    En geen van beide doet het zo goed als een Audi S4, jawel.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    15 januari 2010 om 21:31

    GT-R met winterbanden eronder in de sneeuw… winterbanden maakt wel een groot verschil.
    http://www.youtube.com/watch?v=MQlnGB5KsoE

    Login om te reageren
  16. Maarten zegt

    15 januari 2010 om 21:33

    GT-R diesel zo te horen :P

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    15 januari 2010 om 21:34

    En een beetje spelen op de Ring met winterbanden eronder.
    http://www.youtube.com/watch?v=0ojLVqApQ5M

    Login om te reageren
  18. witte480 zegt

    15 januari 2010 om 21:34

    Wat een lelijke kleur!!!

    Login om te reageren
  19. Thom zegt

    15 januari 2010 om 21:36

    je moet die velgen kijke!
    te vet

    Login om te reageren
  20. Michel 350z zegt

    15 januari 2010 om 21:37

    Ik wil weer naar de Ring. Als het lekker weer is dan

    Login om te reageren
  21. Diablo zegt

    15 januari 2010 om 21:39

    http://www.diablomotor.com/2010/01/15/lamborghini-jota-fotos-espia/

    Login om te reageren
  22. Bomkat zegt

    15 januari 2010 om 21:44

    @witte480

    Geen zorgen, kleur is een wrap. Standaard is deze auto donker grijs. De eigenaar houdt een verslag bij in EVO, zit inmiddels ook al een andere chip in.

    Login om te reageren
  23. hamaa zegt

    15 januari 2010 om 22:00

    Ik zag er 1 op wintersport :O

    Login om te reageren
  24. Stephan zegt

    15 januari 2010 om 22:21

    Wat een kut geluid die GTR, lijkt wel een tractor.

    Login om te reageren
    • sauerpraum zegt

      15 januari 2010 om 23:46

      @Stephan:
      heb toch sterk het vermoeden dat er buiten het beeld een tractor stationair loopt te draaien, anders is het wel een vaag geluid voor zo’n auto

      Login om te reageren
  25. e_v_r zegt

    15 januari 2010 om 22:31

    Welke auto komt er in die omstandigheden wel goed van z’n plek… totale waanzin

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      15 januari 2010 om 22:41

      @e_v_r: welke denk je? Deze dus!
      http://www.youtube.com/watch?v=rdBr_MccNLU

      Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    15 januari 2010 om 22:47

    Awesome kleurtje!!

    Login om te reageren
  27. MRStephan zegt

    15 januari 2010 om 22:50

    Hatsekidee, vanmiddag mijn nieuwe Bridgestone Potenza’s gemonteerd, zal eens kijken hoe dat gaat en anders laat ik hem wel weer even staan..

    Login om te reageren
  28. Ralph zegt

    15 januari 2010 om 23:24

    Hatseflats tingeling!

    Nwe. Goodyear F1 Eagles op de voorwielen…
    Nog steeds evenveel grip als de versleten Uniroyal Rainsports.

    Weinig dus! Laten staan gaat me wat te ver, gewoon rustig aan dan kom je er wel.

    Die GT-R zoekt gewoon de limiet op qua grip op een parkeerplaats is niet de echte wereld.

    Zomerbanden in de winter door de koude temperatuur is gewoon glijden PUNT UIT!

    AWD

    RWD

    FWD

    @Stephan doe mij zo’n trekker dan maar…

    Login om te reageren
  29. floris zegt

    15 januari 2010 om 23:48

    de 997 4s doet het prima in de sneeuw… beter idd dan de nissan maar dit is hopelijk te wijten aan de banden.

    je moet geen wonderen verwachten van honderden pk’s op sneeuw… sneeuw is sneeuw dus glad

    Login om te reageren
  30. Osca zegt

    15 januari 2010 om 23:51

    leuk kleurtje :D

    Login om te reageren
  31. Flapkees zegt

    15 januari 2010 om 23:55

    Zeer lekker kleurtje.. :)

    Login om te reageren
  32. robbie zegt

    16 januari 2010 om 00:16

    Valt het niemand op dat deze GT-R PAARS is…????

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      16 januari 2010 om 00:22

      @robbie: nee niemand heeft het over de kleur gehad.. aardig filmpje btw. Maar ik heb het nu wel gehad met al die winter-topics

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      16 januari 2010 om 12:42

      @robbie: Ja gaaf toch!

      Login om te reageren
  33. GOD zegt

    16 januari 2010 om 00:20

    @ robbie
    nu je het zegt ja inderdaad. wow!!! vette shit ouwe.
    dat me dat niet was opgevallen. je bent echt scherp vandaag.
    :lol:

    Login om te reageren
  34. akif7 zegt

    16 januari 2010 om 00:45

    gewoon all-seadon banden kopen net als mij heb je geen gezeur van winter of zomer banden :D

    Login om te reageren
  35. porsche_fan zegt

    16 januari 2010 om 00:48

    tja toch maar een 911 Turbo nemen he!!:D

    Login om te reageren
  36. timberleek zegt

    16 januari 2010 om 01:34

    hier gewoon zomerbanden.

    tis me veel te duur om ook nog wintersloffen te kopen. er zitten net nieuw zomers onder.

    Login om te reageren
  37. jack zegt

    16 januari 2010 om 07:56

    als we dan toch winterfilmpjes plaatsen:

    http://www.youtube.com/watch?v=DT9jDR4EVQs&feature=related

    Login om te reageren
  38. Bagdad zegt

    16 januari 2010 om 08:17

    Kstem in, zomerbanden zijn nutteloos met awd in de sneeuw. kem net op een een recht stuk mijn bmw beschadigd. khad die tractie controle beter weer opgezet na wat te stoeien. tegen 60km per uur op de sneeuw beginnen schuiven. kwas in zijn derde een burn out aant doen. opeens liep het mis.

    Login om te reageren
  39. Megakix zegt

    16 januari 2010 om 11:26

    Hé, een vrachtwagen (riep mijn dochter uit de kamer…)

    Login om te reageren
  40. super zegt

    16 januari 2010 om 12:38

    “Dit schept natuurlijk een heel nieuw licht op de vraag of je voor awd óf winterbanden gaat”

    kun je met awd harder remmen dan?

    Login om te reageren
  41. Ra1kkoneN zegt

    16 januari 2010 om 13:39

    Ik ben nog steeds van mening dat zomerbanden het ook prima doen. Sure, je achterkant breekt af en toe een beetje uit. Maar dat leer je vanzelf opvangen. Rij zelf met rwd met maatje 265 zomerbanden er om heen. Heb nog maar 1x vast gestaan en ik rij iedere dag.

    Login om te reageren
  42. Redwane zegt

    16 januari 2010 om 14:38

    leuk kleurtje

    Login om te reageren
  43. Henk zegt

    16 januari 2010 om 19:10

    Met dit weer, zijn zomerbanden duidelijk beter! Sneeuw is weg, dus ook weg met die slappe banden. Om marketing redenen zijn ze sneeuwbanden, winterbanden gaan noemen en dat is dan een dikke $domper$ geworden voor de reclame kijkende mens!

    Login om te reageren
  44. thomas zegt

    17 januari 2010 om 11:51

    sneeuw tussen velgen ziet er cool uit

    nummerbord godzilla

    Login om te reageren
  45. BananaFlip zegt

    17 januari 2010 om 15:21

    Zo zeg, die GT-R heeft wel een beetje een zwaar dieselgeluid…

    Login om te reageren
  46. mickkleijwegt zegt

    17 januari 2010 om 20:19

    ik ga nu niet zeggen dat winterbanden geen zin hebben kan ik ook niet over oordelen want heb ze zelf nooit gehad, maar ik heb in hele dikke pakken sneeuw gereden met me zomerbandjes.. geen enkel probleem ook uit stilstand. ook de gladheid geen enkel probleem. en ik heb geen bijzonder auto geen 4wd gewoon een voorwiel aangedreven seat.

    Login om te reageren
  47. M Power!!! zegt

    18 januari 2010 om 00:26

    Check dit dan! de 750i xDrive op zomerbanden… “ik krijg hem gewoon niet om” geweldig!!!

    http://www.autoweek.nl/video/1645/Rij-impressie-BMW-750i-xDrive

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North