• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R facelift is officieel (530 pk)

Auteur: ricardo, gepost 18 oktober 2010 om 09:03 – 44 Reacties

Nissan GT-R SpecV

Onverwacht kwamen we de gefacelifte Nissan GT-R in Parijs al tegen. De cijfertjes werden toen nog niet bekend gemaakt, die hielden ze nog even geheim. Inmiddels zijn de details over het 2012-model naar buiten gebracht, inclusief informatie over de extra GT-R-modellen die Nissan zal gaan uitbrengen.

Er komen namelijk twee nieuwe uitvoeringen bij. De ‘Club Track’ en een uitvoering genaamd ‘EGOIST’. De eerstgenoemde is logischerwijs een nóg hardere variant voor de dagen dat je met je GT-R over de circuits wil knallen. De EGOIST (ja, zo heet-ie echt) is een soort maatpak-editie. Deze is helemaal naar wens van de klant samen te stellen. Zelfs aan de interieurkleurtjes is gedacht, daarbij kan je kiezen uit 20 verschillende kleuren.

Alle modellen krijgen meer vermogen & koppel mee. De huidige GT-R moet het stellen met een niet onaardige 486 pk, de facelift-versie krijgt daar 44 paardjes bij. Boem, 530 pk bij 6.400 toeren per minuut en een koppel van 612 Nm (was 588). Dit dankzij onder meer hogere turbodruk, gemodificeerde kleptiming en een (nog) grotere uitlaatdiameter. Ook beweert Nissan dat de uitstootcijfers omlaag zijn gegaan en het brandstofverbruik is verminderd. Tevens is de versnellingsbak onder handen genomen, waarbij aanpassingen zijn gedaan aan het Launch Control-systeem.

Aan het uiterlijk zijn onder meer de volgende zaken vernieuwd: de voorbumper is gewijzigd en beschikt over LED dagrijverlichting, de achterbumper is opnieuw vormgegeven en de aerodynamica is er in zijn totaliteit op vooruit gegaan. De cW waarde is gedaald van 0.27 naar 0.26. Standaard staat de GT-R op 20″ velgen met Dunlop SP Sport MAXX GT rubber met daarachter andere remschijven die minder gevoelig zijn voor het welbekende ‘faden’, aldus Nissan

Er is ook al meteen een aardige ringtijd bekendgemaakt. Hou je even vast, hier komt-ie. 7 minuten en 20 seconden. Jaja, dat getal 7:20 ga je nog vaak horen. Daar zijn ze maar wat trots op. Ervan uitgaande dat deze tijd klopt is de 2012 GT-R sneller op de Nürburgring dan een ZR1.

In totaal worden er nu zes varianten van de GT-R aangeboden: Club Track, EGOIST, Pure Edition, Black Edition, Premium Edition en de SpecV. Hieronder de eerste lading foto’s. Wordt vervolgd… (via nagtroc)


Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, v-spec

Vorig bericht: « Autoblog 2010 flashback: week 41
Volgend bericht: RTL Autoblog update »

Lees Interacties

Reacties

  1. Faalhaas zegt

    18 oktober 2010 om 09:07

    Doe mij er maar 1! , met een 1.6Hdi, wieldoppen en een trekhaak.

    Login om te reageren
    • Leon zegt

      18 oktober 2010 om 09:33

      @Faalhaas: Wat een idiote reaktie zeg.

      Login om te reageren
  2. jpoers zegt

    18 oktober 2010 om 09:11

    -edit: is aangepast, thanks-

    Login om te reageren
  3. JPM zegt

    18 oktober 2010 om 09:17

    En de prijs, ik las ergens dat deze in Nederland ruim 2 ton moest kosten.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 oktober 2010 om 09:22

      @JPM: nee, dat lijkt me niet, maar de Egoïst versie is aardig wat duurder EN dan is er nog de Club-race versie… die gaat geloof ik richting 3 ton.

      Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    18 oktober 2010 om 09:21

    Voor de mensen die gaan roepen dat de tijd lulkoek is…. op de dag dat ze een public viewing latime wilde doen was de baan op plaatsen vochtig en kwam er niet meer uit dan 7:24 (gereden in een aantal verschillende pogingen)

    Login om te reageren
  5. ErikkNL zegt

    18 oktober 2010 om 09:26

    Nu ben ik eruit…. Hiervoor is Gran Turismo uitgesteld!

    Login om te reageren
  6. Benjamin1 zegt

    18 oktober 2010 om 09:27

    Doei VAG/Porsche!

    Login om te reageren
  7. JPM zegt

    18 oktober 2010 om 09:33

    De nieuwe Turbo S heeft ook 530 pk maar 88nm meer namelijk 700nm. Sprintje doet hij in 3,1 naar de honderd. Op het rechte stuk is een Turbo dus waarschijnlijk sneller, hoe het in de bochten is wil ik wel een keer zien.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 oktober 2010 om 09:41

      @JPM: Ik zou bijna zeggen… wie in bochten het snelste is, is degene die het beste rubber het meest efficiënt gebruikt. Overigens is de Turbo S getest door gtpurelyporsche.com en die kwamen voor de 1/4mile op 11,0 sec.. Nissan claimt 11,2 meen ik voor deze nieuwe… dat zou wel een erg klein verschil zijn. Overigens loopt de Turbo S wel een stukkie harder op top.. andere langere (minder agressieve) gearing.

      Login om te reageren
      • JPM zegt

        18 oktober 2010 om 09:45

        @w0o0dy: Zal inderdaad veel afhangen van welke compound ze gebruiken, veel zullen ze elkaar niet ontlopen.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 oktober 2010 om 10:15

        @w0o0dy: 330km/h voor Porsche GT2 RS en 315km/h voor de Nissan dacht ik ?

        Login om te reageren
  8. (db) zegt

    18 oktober 2010 om 09:39

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  9. agarde zegt

    18 oktober 2010 om 09:48

    En de Spec M? Die kwam toch ook nog? (comfortabele gt-r)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 oktober 2010 om 09:49

      @agarde: Die heet Egoïst maar is mogelijk alleen voor Japan… dat soort details moet nog duidelijk worden.

      Login om te reageren
  10. philippe zegt

    18 oktober 2010 om 09:52

    Zeer knappe wagen, de niet gefacelifte versie zie je hier in België redelijk vaak. Hij is bij ons ook niet zo duur, ik dacht iets van een 84k. Relatief gezien dan eh ;)

    Login om te reageren
  11. Dimglor zegt

    18 oktober 2010 om 09:57

    Waar zijn die mooie Gt-r velgen van de huidige versie??
    Deze nieuwe velgen passer er totaal niet bij….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 oktober 2010 om 10:05

      @Dimglor: er zijn mooiere velgen, dit zijn de ultra lichte van de spec-v als ik me niet vergis. Check http://www.nagtroc.com als je meer foto’s wil zien (er staan er VEEL).

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        19 oktober 2010 om 09:18

        @w0o0dy: Dacht al dat het de Spec-V velgen waren… Ik vind de velgen er niet echt bij passen… maar dan bestel je gewoon andere velgen ;-)

        Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      18 oktober 2010 om 14:29

      @Dimglor:

      Je hebt ze ook in een andere donkergrijze kleur genaamd Hyper Blue Black Chrome.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        19 oktober 2010 om 09:16

        @BaySideBlueBoy: Die zien er toch een stuk beter uit… ;-)

        Login om te reageren
  12. Lan_Evo zegt

    18 oktober 2010 om 10:08

    Mooie faceliftje, overal weer net wat beter dan de ‘oude’ GT-R.

    Login om te reageren
  13. Megakix zegt

    18 oktober 2010 om 10:17

    Helemaal enthousiast van deze auto ! Met name óók omdat de ‘instapprijs’ simpelweg geweldig is i.r.t. de gepokt en gemazelde merken. Tevens ziet hij er enorm stoer en mannelijk uit. De beste prijs met tevens de beste prestaties…een (relatief) bereikbare jongens-/mannendroom dus !

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      18 oktober 2010 om 10:20

      @Megakix: New! Now with extra added driver involvement/enjoyment

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 oktober 2010 om 12:22

        @w0o0dy: yup, hoewel ik 2 bmw nieren heb… ;-)

        Login om te reageren
  14. Mairsil zegt

    18 oktober 2010 om 10:52

    Hebben ze nou onder alle modellen die lelijke vspec uitlaatjes gepropt, of zijn al die foto’s van een vspec?

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      18 oktober 2010 om 11:41

      @Mairsil: Dat zijn de plaatjes van de SpecV. De Egoist is mogelijk ook voorzien van dezelfde uitlaten.

      Login om te reageren
  15. Hans zegt

    18 oktober 2010 om 11:09

    deze velgen zijn wel bagger zijn! Verderest: goed bezig!

    Login om te reageren
  16. Laurens zegt

    18 oktober 2010 om 11:30

    Gaap, ringtijden, paar graden kouder/warmer scheelt al gigantisch. Overigens wel de top qua prijs/prestatie, maar niet qua prijs/imago, en dat telt…

    Login om te reageren
  17. BaySideBlueBoy zegt

    18 oktober 2010 om 11:39

    Even langs Nissan Visscher deze week. 8) En de rondetijd gaat ongetwijfeld beter worden dan 7m20s!

    Login om te reageren
    • Osca zegt

      18 oktober 2010 om 20:04

      @BaySideBlueBoy: is dat die nissan dealer op Rotterdam Alexander ? ik zit daarnaast op school dus magi k stukje meerijden? :P

      Login om te reageren
      • BaySideBlueBoy zegt

        21 oktober 2010 om 19:16

        @Osca: Jammer genoeg is de GT-R officieel alleen via 1 dealer te koop en geautoriseerd voor onderhoud aan de GT-R. Dat is Nissan Visscher Amsterdam. Ze hebben overigens meerdere vestigingen, in Gorinchem en wat jij bedoeld in Rotterdam. Staat daar trouwens nog steeds die afgetrapte rechtsgestuurde witte R35?

        Login om te reageren
        • Osca zegt

          6 november 2010 om 00:49

          @BaySideBlueBoy: beetje late reply ( wist ik niet ) ik weet niks van die witte R35 af , alleen dat er een tijd terug een nieuwe zwarte GTR werd afgeleverd

          Login om te reageren
  18. GTR zegt

    18 oktober 2010 om 12:40

    Oh hellll yeah!
    Eat that bitches!
    Doe mij maar 1, echt heerlijk zo’n godzilla.

    Login om te reageren
  19. duckje zegt

    18 oktober 2010 om 13:03

    alles is goed!

    Login om te reageren
  20. Stijn zegt

    18 oktober 2010 om 14:21

    Al die versies pfff… Steeds maar weer hetzelfde concept uitmelken pfff… :)

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 oktober 2010 om 14:26

      @Stijn: Tsja, ze proberen toch een bepaald merk te beconcurreren. ;)

      Login om te reageren
      • Stijn zegt

        18 oktober 2010 om 14:50

        @Citrofiel:
        Vandaar ook mijn reactie. Iets met pot en ketel… :)

        Login om te reageren
  21. xilver zegt

    18 oktober 2010 om 15:40

    Ziet er zeker niet slecht uit, beter als zijn voorganger

    Login om te reageren
  22. Volvo_440_turbo zegt

    18 oktober 2010 om 21:52

    Voor zijn uiterlijk moet ik hem niet hebben, maar geef dat ding maar, dan kan ik me eindelijk een autoracer wanen :p

    Login om te reageren
  23. Homer55 zegt

    19 oktober 2010 om 01:17

    De dashboard vind ik toch wel heel stoer van deze auto.

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    19 oktober 2010 om 12:57

    Horst von Saurma heeft met de nieuwe mogen rijden en kwam tot 7:34. Weliswaar erg groot verschil tov de tijd die Nissan claimt maar… in de 2009 versie reed hij 7:38 dus nu 4 seconden sneller. Dat Suzuki meer van zijn eigen tijd af kan snoepen dan Horst von Saurma kan in slechts 3 getimde rondjes is niet raar… dus 7:20/7:21 klinkt niet echt ongeloofwaardig. Wel erg snel maar lijkt niet onmogelijk.

    http://www.sportauto-online.de/testbericht/nissan-gt-r-2011-im-nordschleifen-test-2822697.html

    Login om te reageren
  25. Lolbroek zegt

    3 november 2010 om 03:27

    Ik snap gewoon nog steeds niet dat mensen die opgevoerde fiatjes mooi en geweldig vinden. Op de release stond erop een forum dat porche 911 meer history heeft dan de nissan gtr, hebben deze mensen wel verstand van auto’s :D laat staan de benzine slurpers van de usa met hun 6,6 liter blokkie met 350 pk die niet vooruit te branden zijn laat staan het stuur werk. de jappen zijn zoveel verder met hun auto dan dat wat wij hebben in euro . wat ook erg is dat de gtr zo goedkoop is en echt alles weg blaast. De vorige gtr’s hebben nog steeds de beste motor ooit gebouw ( rb26dett ) met een euro of 20000 kan je al voledige track cars kopen met 500 pk+ uit japan die enig porche of opgevoerde fiat voorbij tuft en met hogere top snelheid. i

    Login om te reageren
  26. marpol zegt

    6 januari 2011 om 12:36

    vraag me echt af of er mensen zijn die dit staaltje techniek ook echt “afschuwelijk lelijk”
    zouden vinden als ze het zelf daadwerkelijk zouden kunnen betalen !!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North