• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R NISMO komt dit jaar en wordt de snelste ooit

Auteur: robbie, gepost 1 mei 2013 om 16:06 – 47 Reacties

Nissan GT-R NISMO raceauto


Dat Nissan achter de schermen bezig was met het ontwikkelen van een NISMO-uitvoering van de GT-R wisten we al een tijdje, maar details ontbraken (helaas) nog.

Andy Palmer, executive vice president bij Nissan, heeft alvast wat details vrijgegeven. Zo verklapt Andy dat hij in Japan al met de auto heeft gereden (lucky bastard!) en dat we de onthulling nog dit jaar kunnen verwachten. Reken maar op de autoshow van Tokyo die in november plaatsvindt. Andere interessante opmerkingen waren de volgende:

“The majority of the exterior changes are aero and downforce related,”

“The production car record at the Nurburgring is the gold standard, and we expect to lower that.”

Dat dit de snelste Nissan GT-R ooit gaat worden is natuurlijk geen verrassing. Wel zijn we benieuwd wat Nissan allemaal uit de hoge hoed gaat toveren om de GT-R nog sneller te maken.

Wat extra vermogen uit de geblazen V6 peuteren lijkt redelijk voor de hand te liggen en wellicht valt er her en der ook nog wat gewicht te besparen. Ondertussen zit de concurrentie ook niet stil en Porsche zal op basis van de nieuwe 911 met vele snelle varianten komen zoals de GT3 en Turbo. (via: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, nismo, Nissan

Vorig bericht: « Te koop: Volvo S80 van Koning Willem-Alexander
Volgend bericht: Prijs Audi RS6 Avant is bekend: € 137.900,- »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    1 mei 2013 om 16:16

    Niks geen sentimentel heritage gedoe, gewoon de beste sportwagen ter wereld bouwen. In your face Porsche.

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      1 mei 2013 om 16:31

      @norge: Gast.. niet zo stoer over porsche :P heb je er sws wel eens ingereden?? ja, fanboy meldt zich aan.. ;)

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        1 mei 2013 om 17:08

        @euro95: Natuurlijk niet. Hij droomt ervan. Daarom loopt hij z’n frustraties te uiten!

        Login om te reageren
        • agera zegt

          1 mei 2013 om 20:01

          @sebasjuhh: Geef mij die Nissan GTR maar, daar droom ik over.

          Login om te reageren
        • autobart zegt

          1 mei 2013 om 22:06

          @sebasjuhh: Net zoals alles van Volkswagen AG, hij droomt er van in een Audi TTRS te rijden…

          Login om te reageren
    • Osca zegt

      1 mei 2013 om 16:43

      @norge: pff of en sentimentele herritage gedoe en de beste sportwagen ooit! R34Ztune <3

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      1 mei 2013 om 17:56

      @norge: Op de circuits word dit monster, indrukwekkend als ie is, nog steeds afgedroogd door de goeie ouwe 911. Al helemaal als de 991GT3 RSR in de GT3 klasse verschijnt, zal Nismo alle zeilen bij moeten zetten om ze bij te houden. ;-)

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        1 mei 2013 om 18:53

        @lemans96: er is een klein verschil. Als je een sportauto na 50 jaar geploeter nog steeds niet op winnaars niveau hebt, ben je dus niets waard. Nissan heeft een nieuwe auto met nieuwe technieken ontwikkeld en dat ding wordt een winnaar. Let maar op.

        PS op deze na, heb ik HE-LE-MAAL niets met Niksan

        Login om te reageren
        • lemans96 zegt

          1 mei 2013 om 19:42

          @ropbp: “Als je een sportauto na 50 jaar geploeter nog steeds niet op winnaars niveau hebt”

          ?

          Hebben wij het hier over dezelfde auto? De Porsche 911 toch hè? Moet ik je hier de hele lijst met overwinningen laten zien?
          Om er even een paar te noemen: 24 uur van Daytona 1973, ’75, ’77 en 2003, overall. 24 uren van Spa 2003 overall, Parijs-Dakar 1984 overall… En dit zijn nog de grote overwinningen. Als we beginnen over klasse-overwinningen en overwinningen van 911 gerelateerde modellen, zoals de 934 RSR’s of de 935’s dan heb ik aan deze blogpagina niet genoeg…

          Login om te reageren
          • ropbp zegt

            1 mei 2013 om 23:29

            @lemans96: tjonge….. En dat voor een opgevoerde Kever. Wat een boel zeg!

            Login om te reageren
            • sebasjuhh zegt

              1 mei 2013 om 23:36

              @ropbp: Uitgeluld.nl

              Login om te reageren
              • ropbp zegt

                2 mei 2013 om 01:06

                @sebasjuhh: ik?

  2. kickass zegt

    1 mei 2013 om 16:22

    Zo hoor ik het graag!

    Login om te reageren
  3. maartenmercedes zegt

    1 mei 2013 om 16:31

    Hoe ziekelijk hard moet dat ding wel niet gaan op de schleife!?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 mei 2013 om 16:36

      @maartenmercedes: rond de 7:10 kun je wel vanuit gaan..

      Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    1 mei 2013 om 16:35

    Ik gok op meer downforce en dan kan het gewicht iets omlaag (tyrepressure per square inch is zo ongeveer heilig voor Mizuno) en wellicht 4ws en nog slimmere diffs vooral voor de vooras. Denk dan aan zoiets als op de nieuwe Golf gti en Ferrari 458 (terug naar ATTESA E-TS Pro maar dan ook met e-diff op de vooras). En ongeveer 590pk en 670Nm hopelijk.

    Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      1 mei 2013 om 18:12

      @w0o0dy: Ik vrees dat 4ws niet word toegestaan door de FIA. De McLaren MP4-12C GT3 mocht ook geen gebruik maken van zijn high tech wielophangingsysteem…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        1 mei 2013 om 18:18

        @lemans96: de Nismo uitvoering in dit verhaal is een straatuitvoering (itt wat het plaatje suggereert ) dus dan kan 4ws wel en het zou de beste oplossing zijn tegen onderstuur, een van de minst prettige eigenschappen van de huidige GT-R.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          1 mei 2013 om 23:39

          @w0o0dy:

          “een van de minst prettige eigenschappen van de GT-R sinds de R32”

          Fixed!

          Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      1 mei 2013 om 22:07

      @w0o0dy: 670Nm, daar zit ‘ie nu al tegen volgensmij.

      Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    1 mei 2013 om 16:39

    Nu ik heb gezien dat de Russen rondrijden met een 1700 pk sterke GT-R valt ieder nieuwtje over een speciale GT-R mij tegen..

    Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    1 mei 2013 om 16:56

    Laat ze dan ook de berg electronica, welke er zorg voor draagt dat iedere malloot met dit ding kan rijden, uit dit hok verwijderen. Dan hou je tenminste een echte wagen over!!!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 mei 2013 om 17:17

      @rhellema: Why make it worse?

      Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      1 mei 2013 om 17:45

      @rhellema: Ja, zoals welke andere nieuwe auto?

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        1 mei 2013 om 18:57

        @sjaakk: Net wat je zegt! Alle nieuwe auto’s zijn veel teveel volgepropt met zulke vangnetten. Vergelijk bijvoorbeeld de 1e Porsche 911 Turbo maar eens met de huidige!

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          1 mei 2013 om 20:40

          @rhellema: goed toch?

          Login om te reageren
        • ropbp zegt

          1 mei 2013 om 23:32

          @rhellema: die 1e 911 was dan ook levensgevaarlijk om in te rijden. Tijd en techniek gaan door. Of draai jij ook nog van die bakeliet 75 toeren platen?

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            2 mei 2013 om 00:29

            @ropbp: Ik heb idd nog van die 75 toeren platen ja. Toch nog maar eens op zoek voor een geschikte platenspeler. Tijd om de cd speler een schop te geven!

            Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      1 mei 2013 om 18:20

      @rhellema: als jij de huidige GT-R in minder dan 8minuten de Ring rond krijgt zonder te crashen mag je terug komen met je domme praat…

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        1 mei 2013 om 18:54

        @w0o0dy: Durf je het tegendeel te beweren dan?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          1 mei 2013 om 19:04

          @rhellema: ja, prove me wrong I dare ya!

          Login om te reageren
          • rhellema zegt

            1 mei 2013 om 22:46

            @w0o0dy: Ik heb je blijkbaar op je teentjes getrapt. Het enige wat ik wil zeggen dat ik helemaal niets heb met dit soort auto’s. Ik ben meer een type voor auto’s zonder ABS, ASR en weet ik het wat voor elektronische rommel.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              1 mei 2013 om 22:58

              @rhellema: ik rij een Mx-5 zonder enig elektronisch hulpstuk, trust me I understand. Maar als je denkt dat een GT-R makkelijk op volle snelheid gereden kan worden dan snap je het simpelweg niet. Dit is een supersportwagen en dan moet jij serieus kunnen rijden want anders ga je er hard af. Ja de 4wd helpt met het onder controle houden maar zelfs met esp aan is dit op volle snelheid nog spannend zat.

              Login om te reageren
  7. Silverarrow zegt

    1 mei 2013 om 17:50

    “[i]The production car record at the Nurburgring is the gold standard, and we expect to lower that.[/i]”

    Lower wat? Het ronderecord of de standaard?

    Login om te reageren
    • Wrx23 zegt

      1 mei 2013 om 17:56

      @Silverarrow: wat denk je zelf..

      Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        1 mei 2013 om 19:43

        @Wrx23: Geen idee Sheldon, enlighten me…

        Login om te reageren
        • ckaka zegt

          1 mei 2013 om 20:45

          @Silverarrow: Het onderwerp van de zin is “the production car record at the Nurburgring”….die dus! Ze vervolgen met een verwijzing naar de eerste zin dus hierbij het antwoord op je vraag.

          Login om te reageren
          • Silverarrow zegt

            1 mei 2013 om 20:55

            @ckaka: Serieus…?

            Login om te reageren
            • ckaka zegt

              1 mei 2013 om 21:01

              @Silverarrow: is het te moeilijk om te begrijpen of ben je op je piemel getrapt?

              Login om te reageren
              • Silverarrow zegt

                1 mei 2013 om 21:46

                @ckaka: Denk het eerste, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Leg ’t anders nog eens uit.

  8. fit4fun zegt

    1 mei 2013 om 18:00

    Nieuwe GT-R krijgt een 7 traps automaat en minimaal 600 pk stond in de AutoBild van deze week. Huidige is al een poosje op de markt.

    Login om te reageren
  9. lemans96 zegt

    1 mei 2013 om 18:13

    Heerlijk bruut geval dit. Ik ga er van genieten op de europese GT races die we nog gaan zien dit jaar.

    Login om te reageren
  10. akataro zegt

    1 mei 2013 om 18:55

    ik hoop 620pk, 330 km per uur 2,5 naar dehonderd

    Login om te reageren
  11. ronin1130 zegt

    1 mei 2013 om 20:44

    Ik denk dat er al een paar beginnen te zweten bij de concurrentie…

    Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    1 mei 2013 om 20:57

    Hellz yeah! De GT-R is en blijft de beste sportwagen! En als Nismo versie kan het alleen maar beter worden! Benieuwd naar het eindresultaat..

    Login om te reageren
  13. heidekonijn zegt

    1 mei 2013 om 23:33

    Spierballengerol van Nissan en fanbois alike. Een vraag blijft onbeantwoord : als ze de buitenkant veranderen, waarom laten ze hem zo lelijk?

    Login om te reageren
  14. nissangtrr35 zegt

    2 mei 2013 om 00:05

    Kom maar op. Veyron killer 2?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North