Eigenlijk maakt het me niet uit wat voor kleur er op zit, ik wil er één. En me dan een supercoureur wanen, maar het ding keihard in de Nürburgring-vangrail parkeren. Reality check.
Nissan onthulde eerder deze week met deze Nismo GT-R de zesde GT-R in het assortiment. Naast de Track Pack, Egoist, en God weet wat voor uitvoeringen nog meer is dit dé GT-R die je wilt hebben. Met 600 pk en 650 Nm de allerkrachtigste, inclusief bakken met downforce en als je het optionele Track Pack bestelt ook nog eens 65 kg lichter.
Het exemplaar dat op de Tokyo Motor Show staat heeft de kleur Dark Matte Grey meegekregen, en hopelijk zitten er stevige stoelen in om alle krachten die op je worden afgevuurd het lijf te kunnen bieden wanneer je het gaspedaal vol intrapt en/of probeert de recordtijd van 7:08 minuten op de Ring te benaderen.
lambo4all zegt
Ik ben geen grote fan van de gtr, maar de need for speed bodykit en spoiler doen hem goed! Nogsteeds een ferrari killer.
snelweg zegt
@lambo4all: zeker mooi en een Ferrari killer. Maar toch zou ik met dat geld een AMG, M of wat anders halen
lambo4all zegt
@snelweg: dat ben ik ook met je eens! (als grote amg fan dat geef ik toe). lijkt me heerlijk om gewoon relaxt in een cls of e klasse met 580pk te cruisen, dan maar iets minder snel naar de honderd en de bocht om ;)
tt123 zegt
@lambo4all: hij killt n heel stuk meer als n ferrari
agera zegt
@tt123: Je kan beter zeggen welke kilt de Nissan GT-R niet :D
jpoers zegt
@agera: de Schotse variant ;)
Ram-G-maN zegt
Had al het vermoeden dat de persfoto’s/renderings geen recht deed aan de werkelijke présence. De GT-R ziet er zo prima uit. (^^,)
AMGS zegt
Deze is gwn af!
agera zegt
Deze GT-R is baas, maar eigenlijk maakt het niet uit matgrijs, gewoon grijs of wit de GT-R is en blijft mijn droomwagen.
jessetje zegt
Ook ik ben groot fan van de GT-R. Het model van Nismo is ook geweldig maar niet in matgrijs. Verder helemaal top!
isobmw zegt
Als de nu snelste al in 2.7 sec op 100 zit, wat doet deze dan.. 2.3 of 2.5 sec? Brute wagen
2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt
@isobmw: Ik gok dat het niet heel veel zal schelen met de “reguliere” R35. Het is nu nog vooral een kwestie van (elektronische) grip, en ze zitten redelijk aan de max grip voor straatbanden denk ik.
isobmw zegt
Ze mogen deze GT-R wel in Walibi neerzetten als attractie!
Beter als die Superman achtbaan ofzo,die in 3 sec op 100 zit :))
toyotafortuner zegt
Matgrijs staat hem wel erg goed! So much want!
tvr1974 zegt
Voor het mooie kies ik een f-type en voor op het circuit deze graag met track pack…
MARS zegt
Bla bla 600pk, bla bla ringtijd, bla bla…..
MARS [ reply ] [ report ]
19-11-2013 om 12:47
14
“Prijzen zijn helaas nog niet bekendgemaakt”
Dat zien we wel in een volgend artikel, toch?
spylegion zegt
Een wijs vrouwtje zei ooit;
“It’s like driving a plastic box”
Nuff said…
kempenaer zegt
Lelijk lomp en zwaar vehikel. Het was niks en het us niks. Als je de launch control meer dan drie keer gebruikt, ben je de garantie op je versnellingsbak (playstationautomaat) kwijt. Het blijft tenslotte een renault.
Nee, inderdaad niet voor liefhebbers en zij die dit vergelijken met een porsche, lambo of ferrari hebben het niet begrepen.
notsobig zegt
@kempenaer: Leg het maar eens uit dan, want ik heb het inderdaad nooit begrepen waarom men voor meer geld een slechtere/mindere auto wilt kopen? Vanwege het logo wat erop geplakt is? Of?
kempenaer zegt
@notsobig:
Definieer slechter/minder.
Mijns inziens: Ze zijn fraaier, puurder en stralen veel meer uit. De heritage van een merk speelt daar overigens ook een rol in. Het is een deel van het hele plaatje.
hollow zegt
@notsobig: heb al met een GT-R meegereden en de snelheid en brutale looks zijn de enige positieve punten. Veel mensen hechten waarde aan afwerkingsniveau en vooral klasse. Laat klasse nu iets zijn wat de Nissan absoluut niet heeft.
Zie jij een manager van 55 al met een GTR rijden? De meeste willen luxe en comfort in een snel pakket.
kempenaer zegt
Van de honda nsx verwacht ik meer.