Nadat er gisteren al twee plaatjes gelekt waren van de ultieme Nissan GT-R hebben we nu alle informatie en foto's van de nieuwste GT-R. De 3.8-liter V6 is opgepompt tot 600 pk/652 Nm en een rondje Nürburgring doet deze krachtpatser in slechts 7:08.679.
Nissan verklapt helaas nog niet hoe snel de GT-R Nismo het sprintje van 0 naar 100 km/u doet, maar reken dat het indrukwekkend zal zijn. Dankzij verbeterde aerodynamica is er bij 300 km/u maar liefst 100 kilo extra downforce aanwezig.
Nissan zal de GT-R Nismo begin volgend jaar in Japan lanceren en in de loop van 2014 komt deze auto ook naar Europa en de Verenigde Staten. Kopers kunnen kiezen uit vijf verschillende kleuren: Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ultimate Metallic Silver, Vibrant Red en Dark Matte Grey.
Prijzen zijn helaas nog niet bekendgemaakt, maar je zult flink in de buidel moet tasten om een Nissan GT-R Nismo te kopen.
UPDATE – Een video van de recordronde van coureur Michael Krumm op de Nürburgring kan je bekijken op Autojunk.
Nissan is uiteraard ook de reguliere GT-R niet vergeten, want die auto heeft voor het komende modeljaar ook een kleine opfrisser gekregen. Geen extra vermogen, maar wel kleine verbeteringen. Hieronder een gallery.
38 reacties
http://www.youtube.com/watch?v=sNAT_c3CLHw&feature=share&list=UUW47Uio6Y_pC_0No0Reak-g
Daar gaan we weer, het is niet Duits dus zal er wel gesjoemeld zijn.
Face it, dit is gewoon een indrukwekkend apparaat waar onze oosterburen, (tenzij je 3x zoveel geld uitgeeft) geen antwoord op hebben.
de vraag is: Ik vraag me af waarom de GT-R in de eerste plaats niet zo is gerealesed.
antwoord is: Uitmelken
Ik geef een antwoord op een vraag..
en de bedoeling van jouw comment ontgaat mij.
Bovendien, VAG kwaliteit kan jaren mee, zo vooruitstrevend zijn die jongens..
(a.u.b. je lijkt me niet de meest intelligente persoon op AB dus even een toelichting. Reageer hier niet op, want het sarcasme druipt van mn beeldscherm af.. Danku!)
De Gallardo update naar LP560 was prima! Toen waren ze voor mij echt af en perfect. Maar de laatste facelift en de 17 speciale edities zonder extra vermogen of updates zijn toch een veel grotere uitmelking dan een hard-core versie waar er talloze onderdelen aan zijn verbeterd!
Je noemt hem niet zeer slim, maar als jij 1 woord onterrecht gebruikt kom je zelf zeer slim over ;-)!
Er zijn maar 3 updates gemaakt
Superleggera, lp560 en 550-2 en ook daar weer een superleggera van..
Ja de overige 36 zijn likjesverf en hier en daar een pktje mee
Wat ik wilde zeggen is dat ik persoonlijk vind dat er maar 3 updates zijn gemaakt
Met hier en daar een pktje meer of minser.
550-560 & 570
Voor de rest is er een beetje tupperware en verf op gelikt..
Mja.. Het werkt helaas, het volk wat die bende koopt is ook niet helemaal snugger.
Zolang zij kopen kunnen de vag boys doen wa ze willen..
zou jij toch gewend moeten zijn met de zoveelste gallardo”,
Gallardo = Lamborghini = Onderdeel van VW groep, Wordt door veel mensen nog aangeduid als VAG (das van vroegah)
Deel 2:Wie zei er wat over VAG`? voel je je aangevallen?
Nee.. jij wel?
Blijft een uiterst indrukwekkende auto, maar ik zie al jaren een fors verschil tussen wat Nissan beweert en wat goede tests opleveren qua acceleratie tijden…
Als je de “Most epic dragrace ever” deel I en II hebt gezien zie je toch dat hij niet moet onderdoen voor andere auto’s die gelijkaardige waarden beweren (en veel duurder zijn)…
De GT-R is gewoon een beest. Zeer benieuwd naar de prestaties van de nismo
Net als die parodieen van topgear over die launch control dingen, voordat je al die zaken hebt uitgevogeld en ingesteld zit de hyundai pony van je opa al op de 100.
Dat zien we wel in een volgend artikel, toch?
Midnight Purple IV voor de eventuele Nissan GT-R NISMO SpecV II dan?
De GT-R is een topproduct, bloedmooi en bloedsnel.