• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R Nismo: 600 pk en 7:08.679 op de ‘Ring [video]

Auteur: robbie, gepost 19 november 2013 om 11:43 – 38 Reacties

Nissan GT-R Nismo


Nadat er gisteren al twee plaatjes gelekt waren van de ultieme Nissan GT-R hebben we nu alle informatie en foto’s van de nieuwste GT-R. De 3.8-liter V6 is opgepompt tot 600 pk/652 Nm en een rondje Nürburgring doet deze krachtpatser in slechts 7:08.679.

Nissan verklapt helaas nog niet hoe snel de GT-R Nismo het sprintje van 0 naar 100 km/u doet, maar reken dat het indrukwekkend zal zijn. Dankzij verbeterde aerodynamica is er bij 300 km/u maar liefst 100 kilo extra downforce aanwezig.

Nissan zal de GT-R Nismo begin volgend jaar in Japan lanceren en in de loop van 2014 komt deze auto ook naar Europa en de Verenigde Staten. Kopers kunnen kiezen uit vijf verschillende kleuren: Brilliant White Pearl, Meteor Flake Pearl Black, Ultimate Metallic Silver, Vibrant Red en Dark Matte Grey.

Prijzen zijn helaas nog niet bekendgemaakt, maar je zult flink in de buidel moet tasten om een Nissan GT-R Nismo te kopen.

UPDATE – Een video van de recordronde van coureur Michael Krumm op de Nürburgring kan je bekijken op Autojunk.


Nissan is uiteraard ook de reguliere GT-R niet vergeten, want die auto heeft voor het komende modeljaar ook een kleine opfrisser gekregen. Geen extra vermogen, maar wel kleine verbeteringen. Hieronder een gallery.

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, nismo, Nissan, nurburgring, tokyo-2013

Vorig bericht: « Hier, de opvolger van de Lamborghini Gallardo [impressie]
Volgend bericht: Officieel onderzoek naar fikkende Tesla’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bwlian zegt

    19 november 2013 om 11:45

    Tot iemand daadwerkelijk controleert of ze niet met extra boost rijden enz. neem ik zulke tijden met een korreltje zout.

    Login om te reageren
    • Bwlian zegt

      19 november 2013 om 12:59

      @Bwlian: Filmpje! Indrukwekkend waar hij vol op het gas kan blijven.
      http://www.youtube.com/watch?v=sNAT_c3CLHw&feature=share&list=UUW47Uio6Y_pC_0No0Reak-g

      Login om te reageren
    • Svda zegt

      19 november 2013 om 20:52

      @Bwlian: Idd en bij de vorige versie was nogal wat aan gerommeld, dus korreltje zout idd.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        19 november 2013 om 21:14

        @dahlback:
        Daar gaan we weer, het is niet Duits dus zal er wel gesjoemeld zijn.
        Face it, dit is gewoon een indrukwekkend apparaat waar onze oosterburen, (tenzij je 3x zoveel geld uitgeeft) geen antwoord op hebben.

        Login om te reageren
  2. aallex zegt

    19 november 2013 om 11:47

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. escher93 zegt

    19 november 2013 om 12:18

    Ik vraag me af waarom de GT-R in de eerste plaats niet zo is gerealesed. Bruut ding!

    Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      19 november 2013 om 12:33

      @escher93: uitmelken.nl

      Login om te reageren
      • trident zegt

        19 november 2013 om 14:09

        @lamborgfan: zou jij toch gewend moeten zijn met de zoveelste gallardo . Hypocriet!

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          19 november 2013 om 14:27

          @trident:

          de vraag is: Ik vraag me af waarom de GT-R in de eerste plaats niet zo is gerealesed.
          antwoord is: Uitmelken

          Ik geef een antwoord op een vraag..
          en de bedoeling van jouw comment ontgaat mij.

          Bovendien, VAG kwaliteit kan jaren mee, zo vooruitstrevend zijn die jongens..

          (a.u.b. je lijkt me niet de meest intelligente persoon op AB dus even een toelichting. Reageer hier niet op, want het sarcasme druipt van mn beeldscherm af.. Danku!)

          Login om te reageren
          • Osca zegt

            19 november 2013 om 14:44

            @lamborgfan: betere bouwkwaliteit? Voor zo ver ik weet fikken er meer Gallardo’s af dan GTR’s…

            Login om te reageren
          • technopatat zegt

            19 november 2013 om 15:03

            @lamborgfan: de gtr duidelijk ook. Jaren aan een stuk maken ze hem net een tandje beter en veel sneller!

            De Gallardo update naar LP560 was prima! Toen waren ze voor mij echt af en perfect. Maar de laatste facelift en de 17 speciale edities zonder extra vermogen of updates zijn toch een veel grotere uitmelking dan een hard-core versie waar er talloze onderdelen aan zijn verbeterd!

            Je noemt hem niet zeer slim, maar als jij 1 woord onterrecht gebruikt kom je zelf zeer slim over ;-)!

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              19 november 2013 om 15:11

              @technopatat: Dan gebruik ik het excuus van mn android telefoon..

              Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            19 november 2013 om 15:31

            @lamborgfan: VAG-kwaliteit kan jaren mee. En daarom heeft de Gallardo de ene na de andere update gekregen zeker?

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              19 november 2013 om 15:47

              @berlinetta: Nee nee.. Dat is uitmelken. Even aandacht genereren voor media en nieuwe klanten aantrekken.

              Er zijn maar 3 updates gemaakt
              Superleggera, lp560 en 550-2 en ook daar weer een superleggera van..

              Ja de overige 36 zijn likjesverf en hier en daar een pktje mee

              Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              19 november 2013 om 15:51

              @berlinetta: how heb last van mn android telefoon.

              Wat ik wilde zeggen is dat ik persoonlijk vind dat er maar 3 updates zijn gemaakt
              Met hier en daar een pktje meer of minser.

              550-560 & 570
              Voor de rest is er een beetje tupperware en verf op gelikt..

              Mja.. Het werkt helaas, het volk wat die bende koopt is ook niet helemaal snugger.

              Zolang zij kopen kunnen de vag boys doen wa ze willen..

              Login om te reageren
          • trident zegt

            19 november 2013 om 19:58

            @lamborgfan: Wie zei er wat over VAG`? voel je je aangevallen?

            Login om te reageren
            • lamborgfan zegt

              20 november 2013 om 14:27

              @trident: Naja.. had ik iniergeval toch gelijk dat ik je niet zo hoog had ingeschat, maar goed komt ie!

              zou jij toch gewend moeten zijn met de zoveelste gallardo”,

              Gallardo = Lamborghini = Onderdeel van VW groep, Wordt door veel mensen nog aangeduid als VAG (das van vroegah)

              Deel 2:Wie zei er wat over VAG`? voel je je aangevallen?

              Nee.. jij wel?

              Login om te reageren
              • trident zegt

                20 november 2013 om 22:14

                @lamborgfan: ik denk dat jij een beetje in de war bent kind hier neem een warme chocomel

  4. fit4fun zegt

    19 november 2013 om 12:23

    Die .679 van een seconde maakt voor mij echt het verschil ;-)

    Login om te reageren
  5. fit4fun zegt

    19 november 2013 om 12:25

    Heeft iemand ooit wel eens een betrouwbare test gezien waarin een (niet-getunde) GT-R de 0 naar 100 inderdaad onder de drie seconde aflegde?

    Blijft een uiterst indrukwekkende auto, maar ik zie al jaren een fors verschil tussen wat Nissan beweert en wat goede tests opleveren qua acceleratie tijden…

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      19 november 2013 om 12:34

      @fit4fun: het is ook onder optimale omstandigheden hé.
      Als je de “Most epic dragrace ever” deel I en II hebt gezien zie je toch dat hij niet moet onderdoen voor andere auto’s die gelijkaardige waarden beweren (en veel duurder zijn)…

      De GT-R is gewoon een beest. Zeer benieuwd naar de prestaties van de nismo

      Login om te reageren
    • pvanderw zegt

      19 november 2013 om 12:56

      @fit4fun: Volgens een betrouwbare meting 3.3 op oude banden.

      Login om te reageren
    • Simpson zegt

      19 november 2013 om 15:52

      @fit4fun: Ach, het staat leuk in de brochure en als je er in zit ga je toch niet zitten meetellen.

      Net als die parodieen van topgear over die launch control dingen, voordat je al die zaken hebt uitgevogeld en ingesteld zit de hyundai pony van je opa al op de 100.

      Login om te reageren
    • 560pkferrari zegt

      19 november 2013 om 17:41

      @fit4fun: http://www.youtube.com/watch?v=4jOQFMlpdVI en dit is nog de ‘oude’ versie met 530 pk

      Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    19 november 2013 om 12:34

    De achterkant van een standaard gtr vind ik mooier

    Login om te reageren
  7. MARS zegt

    19 november 2013 om 12:47

    “Prijzen zijn helaas nog niet bekendgemaakt”

    Dat zien we wel in een volgend artikel, toch?

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    19 november 2013 om 13:50

    Lekkker Lekker! Een GT-R is toch wel een eindbaas! De Nismo uitvoering bevestigt dit toch wel.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 november 2013 om 13:56

      @toyotafortuner: Klopt, eindbazen zijn meestal erg lelijk. Zie bijvoorbeeld Bowser.

      Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        19 november 2013 om 16:09

        @berlinetta: lol!

        Login om te reageren
  9. burninrubber zegt

    19 november 2013 om 14:36

    De styling is too much voor mij maar wat een extreme bak! Ik hoop dat Nissan hem nog beter heeft gemaakt dan we verwachten

    Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    19 november 2013 om 14:48

    Geen Aurora Flare Blue Pearl? *snob* :'(
    Midnight Purple IV voor de eventuele Nissan GT-R NISMO SpecV II dan?

    Login om te reageren
  11. mierenneuker zegt

    19 november 2013 om 16:21

    Hij geeft zelf aan dat er een paar stukken minder goed gingen, als die perfect waren hadden er nog een paar seconden af gekund

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      19 november 2013 om 16:53

      @mierenneuker: no one cares :)

      Login om te reageren
  12. jeffreym3 zegt

    19 november 2013 om 17:03

    Is er nog wat van het (vrij hoge) gewicht af gegaan?

    Login om te reageren
  13. agera zegt

    19 november 2013 om 17:20

    Ik ben wel blij met de grens van 600 pk bekt lekker dan 590 of 595 pk. De Nismo is een geweldenaar al vind ik de “gewone” GT-R al bruut genoeg voor zover je kunt spreken kan gewoon.
    De GT-R is een topproduct, bloedmooi en bloedsnel.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      19 november 2013 om 17:26

      @agera: van gewoon ipv kan gewoon

      Login om te reageren
  14. TDI-goeroe zegt

    19 november 2013 om 17:58

    best een rap rondje O_O

    Login om te reageren
  15. reinier73 zegt

    19 november 2013 om 18:44

    GT-R heeft wel een snellere rondetijd dan de SLS Black Series, maar het filmpje van de SLS vind ik vele malen leuker!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North