• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan NISMO GT-R Racing Competition

Auteur: Dennis, gepost 20 januari 2011 om 15:06 – 50 Reacties

Afbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing CompetitionAfbeelding Nissan NISMO GT-R Racing Competition

Nissan NISMO GT-R Racing Competition

Zoals aangekondigd heeft Nissan afgelopen weekend tijdens de Tokyo Autoshow, de NISMO GT-R Racing Competition (RC) gepresenteerd. Een GT-R die speciaal getweaked is voor gebruik op het circuit.

De aandacht van de ingenieurs concentreerde zich niet zozeer op de motor. Er is met name gekeken naar de rij-eigenschappen en dan vooral op het circuit. De NISMO GT-R RC is lichter, stijver geveerd en heeft grotere remmen. Bij voorkeur te gebruiken op slicks. Volgens de FIA regels is een rolkooi en safety tank van 120 liter geïnstalleerd.

Zoals gezegd is er aan het 3,8 liter grote twin-turbo V6 blok nauwelijks gesleuteld. De GT-R V-spec is van huis uit al goed voor 530 pk en een koppel van 612 Nm. Daarmee sprint de auto in 3 seconden naar de 100 km/u.

De auto is vooralsnog uitsluitend in Japan te koop.

Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Helaas, de leukste Nissan kun je niet meer kopen
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, Racing

Vorig bericht: « Chinezen aan de haal met ons Duracar
Volgend bericht: Dit is de BMW X1 met M-Sportpakket [UPDATED] »

Lees Interacties

Reacties

  1. steffenn zegt

    20 januari 2011 om 15:07

    om vingers bij af te likken

    Login om te reageren
  2. mco zegt

    20 januari 2011 om 15:08

    Al draagt een aap een gouden remklauw…

    Login om te reageren
    • imba zegt

      20 januari 2011 om 15:28

      @mco: Al heeft een aap 4 gouden ringen op zn snuit…
      Oh nee megalomane apen zijn er niet…

      Login om te reageren
    • hectorae86 zegt

      20 januari 2011 om 21:51

      @mco: Nee…. de nieuwe Passat is veel beter…. zo veel spannerder in design ook, of anders de Porsche 911, wat een inspiratie toch elke keer weer he, hoe komen ze er toch iedere keer op, steeds weer iets totaal nieuws en eigenzinnigs, prachtig.

      Dat was uiteraard sarcastisch bedoeld…..

      Login om te reageren
  3. Lan_Evo zegt

    20 januari 2011 om 15:12

    Leuk circuitspeelgoed! Hoeveel lichter is deze t.o.v. de ‘normale’ V-spec?

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      20 januari 2011 om 17:32

      @Lan_Evo:
      Length 4,650mm
      Width 1,895mm
      Height 1,370mm
      Wheelbase 2,780mm
      Front track 1,640mm
      Rear Track 1,640mm
      Weight 1,520kg
      Engine Model VR38DETT DOHC V6
      Cylinder Bore 95.5 mm X Stroke 88.4 mm
      Displacement 3,799 cc
      Power over 357 horsepower @ 6,400 rpm (485ps/6,400rpm)
      Torque over 588 N?m @ 5,200 rpm (60kgm/5,200rpm)
      Fuel Feed System NISSAN EGI, electronic concentrated control fuel injection system
      Front Suspension Double Wishbone
      Rear Suspension Multi-link
      Shock absorbers Specially developed by NISMO for high performance driving (height adjustable)
      Front brakes Ventilated Disc Brake (rotor ø410 mm)
      Rear Brakes Ventilated Disc Brake (rotor ø380 mmj
      Transmission GR6 Dual Clutch Transmission
      Drivetrain System All-wheel Drive
      Wheels (Fr / Rr) specialized for 10.5J X 20 +25mm size wheels
      Tires (Fr / Rrj ADVAN 290/710 R20 slick tire, standard for all RC models

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        20 januari 2011 om 17:53

        @slappehap: Wauw, als dat gewicht “for realsies!” is, dan kan dit apparaat nog hoge ogen gaan gooien. Meer dan 200kg lichter dan de standaard? Vind ik bijna moeilijk te geloven (waar gaat dat inzitten dan?) maar als het klopt is het wel epic.

        Jas dit ding eens over de ‘Ring…met 200 kilo minder haal je echt makkelijk seconden van de “gewone” GTR tijd af.

        Login om te reageren
  4. spykerboy zegt

    20 januari 2011 om 15:14

    ziet er goed uit! ben geen GTR fan maar deze mag voor de deur hoor ;)

    Login om te reageren
  5. damoklets zegt

    20 januari 2011 om 15:16

    Ongetwijfeld leuk als het je ding is. Absoluut niet mijn cup of tea.

    Login om te reageren
  6. Truttenschudder zegt

    20 januari 2011 om 15:17

    Beresterke auto, nu lekker nimble voor op het circuit. Daaahaag porsche!

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      20 januari 2011 om 15:24

      @Truttenschudder: Zucht, het blijft een Nissan.

      Login om te reageren
      • jokum zegt

        20 januari 2011 om 15:26

        @911GT2: Maar dan wel een heeeeele dikke…

        Login om te reageren
      • Truttenschudder zegt

        20 januari 2011 om 15:31

        @911GT2: Klopt, mist ziel en klasse. En ik vind ‘m lelijk.

        Login om te reageren
      • waxweazel zegt

        20 januari 2011 om 17:15

        @911GT2:

        Zucht … het blijft maar een platgeslagen kever …

        Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        20 januari 2011 om 17:55

        @911GT2: Mannen houden van auto’s, jongetjes houden van merkjes…

        Login om te reageren
        • Osca zegt

          20 januari 2011 om 21:43

          @bozewolf: amen

          Login om te reageren
  7. spijkerhard zegt

    20 januari 2011 om 15:21

    Heerlijke wagen, zeker weten het lekkerst dat uit Japan komt.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      20 januari 2011 om 15:36

      @spijkerhard: Is dat zo?

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        20 januari 2011 om 15:56

        @911GT2: Maar daar heeft Nissan ook wat voor:

        http://www.bespokeventures.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/nissan-gt-r-2008-super-gt-gt500-test-car-078.jpg

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          20 januari 2011 om 16:13

          @Merry: Klopt ik wilde alleen aangeven dat het zeker niet het lekkerste is wat uit japan komt ;)

          Login om te reageren
          • Merry zegt

            20 januari 2011 om 16:23

            @911GT2: die NSX uit het Super GT dat was het beste uit Japan alleen die heeft een perma ban in het Super GT.
            De NSX is altijd al het beste uit Japan geweest.
            Maar allebei zou ik wel graag eens willen rijden!

            Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        20 januari 2011 om 16:16

        @911GT2: Haha dik hoor! :D

        Login om te reageren
      • Mairsil zegt

        21 januari 2011 om 09:54

        @911GT2: En vergeet dit stukje Dutch Design niet:

        Login om te reageren
  8. BeQuietAndDrive zegt

    20 januari 2011 om 15:22

    Voor welk FIA reglement is deze ontwikkeld?

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      20 januari 2011 om 15:53

      @BeQuietAndDrive: geen, deze is voor mensen die graag naar circuit dagen gaan.

      Login om te reageren
      • BeQuietAndDrive zegt

        20 januari 2011 om 15:58

        @Merry: Ah thanks.
        Verwarrende zin in de tekst dan trouwens:
        Volgens de FIA regels is een rolkooi en safety tank van 120 liter geïnstalleerd.

        Dat betreft dus een FIA goedgekeurde rolkooi en dito tank, hooguit, en heeft dus feitelijk niets met reglementen te maken.

        Login om te reageren
        • Merry zegt

          20 januari 2011 om 16:03

          @BeQuietAndDrive: nee dat is denk ik voor vertrouwen.
          Het is in de EU geen verplichting om dat te hebben op circuitdagen zover ik weet.
          Ik heb werkelijk geen idee of er in Japan andere regels zijn.

          Login om te reageren
        • BaySideBlueBoy zegt

          20 januari 2011 om 16:56

          @BeQuietAndDrive: Nissan Nismo GT-R RC is zeg maar de Porsche 911 GT2 RS van Nissan zeg maar.
          Dit model is niet ontworpen voor een specifieke raceklassement dat gereguleerd wordt door de FIA. Het is gewoon een gegeven feit dat de rolkooi en de safety fueltank aan de “zeer strenge” van FIA voldoet.

          Je moet het zien als een trackcar speeltje voor de meer bedeelden. ;)

          Login om te reageren
  9. atekcan zegt

    20 januari 2011 om 15:35

    Maar weet iemand of deze AWD of RWD

    Login om te reageren
    • Truttenschudder zegt

      20 januari 2011 om 15:40

      @atekcan: Ik neem aan AWD, net als bij de normale GT-R, daar gaan ze wel het hardst de hoek mee om.

      Login om te reageren
  10. BananaMan zegt

    20 januari 2011 om 16:03

    Bilstein coil-overs?

    Login om te reageren
  11. akif7 zegt

    20 januari 2011 om 16:11

    heb toch liever een sylviaaaa dat is pas een lekkere japanner

    Login om te reageren
  12. MichaelvdBroek zegt

    20 januari 2011 om 16:19

    gave bak! daar wil ik wel ff een rondje in blazen :D

    Login om te reageren
  13. BaySideBlueBoy zegt

    20 januari 2011 om 16:43

    @Dennis: Het is GT-R SpecV, niet V-spec. ;)

    Login om te reageren
  14. Freude_am_Fahren zegt

    20 januari 2011 om 17:04

    Die uitlaat is nogal lelijk. Een dubbele uitlaat, die niet in het midden, en ook niet aan de zijkant staat. Bah

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      21 januari 2011 om 09:58

      @Freude_am_Fahren: Ja, nou. Ben best een GT-R fan, maar die uitlaat is echt lelijk gedaan. Wel heel erg functie voor vorm. De standaard SpecV uitlaten zijn ook al vrij lelijk vergeleken bij de uitlaten van het eerste standaardmodel.

      Login om te reageren
  15. zakar36 zegt

    20 januari 2011 om 17:05

    Ziet er goed uit en GT-R kennende zal het zekers hard gaan:)

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      20 januari 2011 om 19:24

      @zakar36: Dat klopt, in 3 seconden naar de 100.

      Login om te reageren
  16. Raikkonen zegt

    20 januari 2011 om 17:31

    niet verkeerd zijn hem maar voor de deur gaan we even op zandvoort rondje boeken:p

    Login om te reageren
  17. VSTMcLaren zegt

    20 januari 2011 om 17:32

    dat gaat beschamend worden met RC aan de zijkanten erop geplakt. een racebaan bezoeker denkt vast: He?!?!?!?, is dat Remote Controlled. zeker geen auto voor de europeese markt. ik bedoel: wie kijkt nou japanse porno??, geef mij maar Duitse!

    Login om te reageren
  18. As_long_as_it_is_fast zegt

    20 januari 2011 om 17:34

    Die spoiler, die is erover. :p Voor de rest was elke gt-r al de moeite voor mij, deze maakt het alleen nog een pak imposanter.

    Login om te reageren
  19. bmwalpina zegt

    20 januari 2011 om 18:44

    Heb toch liever die GT-R van John Ollson (ja, dat maffe ding met die dakkoffer), ookal is dat de straat/sneeuw versie

    Login om te reageren
  20. Atenza zegt

    20 januari 2011 om 19:27

    Ja hoor, er wordt weer over een Japanse auto geschreven en aangezien ze hier alleen maar geilen op Europese auto’s moet er wéér een fout instaan.
    .
    Hij staat niet op de Tokyo Auto Show maar op de Tokyo Auto Salon. Héél groot verschil. Als je geen verstand van bepaalde auto’s hebt moet je er ook niet over schrijven..

    Login om te reageren
  21. lenhardspot zegt

    20 januari 2011 om 19:44

    Geef mij toch maar deze:
    http://www.youtube.com/watch?v=s_wr4SFrvZo

    Login om te reageren
  22. damoklets zegt

    20 januari 2011 om 20:07

    @Atenza;
    Helemaal mee eens, gewoon niet meer schrijven over die aziatische rommel ;-)
    Ik moet zeggen dat ik er niet rouwig om zal zijn maar ieder zijn ding denk ik dan maar. Feautjes zijn inherent aan mensenwerk, cut the guy some slack…

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      20 januari 2011 om 20:08

      @damoklets: niet als er in bijna elk bericht over Japanse auto’s wel een fout wordt gemaakt. Het is wel duidelijk dat de ‘redactie’ vooral druipt over Duits ‘premium’ maar noem het dan geen autoblog.nl maar duitseautoblog.nl

      Login om te reageren
  23. Freewarefreak zegt

    20 januari 2011 om 23:48

    Prachtige rijst-raket! :)

    Login om te reageren
  24. lenyboy zegt

    21 januari 2011 om 00:14

    die nissans blijven gruwelijk. de beste race auto’s ooit gebouwd.

    Login om te reageren
  25. Dimglor zegt

    22 januari 2011 om 13:11

    Die ziet er snel uit… en hij zal het ongetwijfeld ook wel zijn!

    Login om te reageren
  26. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 15:29

    Bruutheid!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North