• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Noble M600 cabrio: maken of kraken?

Auteur: CasperH, gepost 26 juni 2012 om 07:53 – 43 Reacties

Noble M600 convertible
Noble, de sympathieke bouwer van betaalbare sportwagens uit Engeland, heeft een plaatje het web op geholpen van een M600 cabrio. Wat vinden we ervan?

Het lijkt een logisch vervolg op het succesverhaal tot nu toe: een topless versie van de Noble M600 zou een prima aanvulling zijn op het bestaande gamma. Helaas voor Richard Hammond en alle andere mensen die nu al een aanbetaling overwegen: Managing Director Peter Boutwood heeft laten weten dat dit slechts een “styling exercise” is en dat Noble niet overweegt deze auto daadwerkelijk te gaan produceren.

Er is al een bedrijf dat conversies doet voor oudere types Noble zoals de M12 en de M400, maar een cabrio ontwikkelen is totaal andere koek dan wat Noble tot nu toe gedaan heeft. Atfullchat denkt echter dat een cabrio mogelijk is. En bij genoeg interesse gaan er bij Noble vanzelf mensen aan het ontwikkelen, lijkt ons. De wereld draait nu eenmaal rond vraag en aanbod, toch? Persoonlijk vind ik het wel een mooie kar, zo dakloos, wellicht zelfs nog iets mooier dan de dichte versie. Stel: je hebt de keus tussen een Noble M600 coupé en een Noble M600 cabrio: welke zou jij kiezen?

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Volkswagen overweegt serieus een ID.3 Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, m600, noble, Schetsen

Vorig bericht: « Mazda MX-5 GT Concept debuteert op Goodwood
Volgend bericht: Volvo CEO Jacoby vindt eigen auto’s te ingewikkeld »

Lees Interacties

Reacties

  1. sephyr zegt

    26 juni 2012 om 07:54

    ik zeg: maken! ondanks dat de auto wel wat weg heeft van een ferrari zo met die kokers achter de bestuurder en passagier.

    Login om te reageren
  2. 911GT2 zegt

    26 juni 2012 om 07:59

    Coupe omdat ik een coupe altijd mooier vind dan een dakloze. Daarnaast cabrio’s zijn toch meestal een compromis in rijeigenschappen.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 juni 2012 om 08:22

      @911GT2: meestal wel..maar niet meer op dit niveau (denk aan de Murcielago en de Zonda).

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        26 juni 2012 om 13:19

        @Megakix:

        Beiden gebruiken een carbon monocoque en de M600 (al twijfel ik) een spaceframe.

        Ook is zelfs bij zonda’s het verschil goed merkbaar.
        Pagani Zonda C12 – 25,000 Nm/deg
        Pagani Zonda C12 S – 26,300 Nm/deg
        Pagani Zonda F – 27,000 Nm/deg
        Pagani Zonda Roadster – 18,000 Nm/deg

        Toch ook wel een verschil al is dat voor de gewone sterveling waarschijnlijk niet merkbaar.

        De enige wagen die hier geen (tot weinig) last van zal gaan hebben is de mclaren mp4-12c maar het is nog wachten of die verwachting uitkomt.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          26 juni 2012 om 14:29

          @Hupke:
          Noble maakt ook gebruik van een monocoque zij het van RVS in plaats van carbon. Ook heel stijf wel iets zwaarder.

          Lotus kent het probleem wat geschetst wordt ook niet.
          Monocoque van verlijmde aluminium extrusie profielen.
          Dit heeft echter 1 nadeel, de instap is net zo lastig als de instap in een raceauto.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            26 juni 2012 om 16:30

            @jrk68:

            Ik weet het niet zeker maar ik heb net een site gevonden waarop de M600 een stalen tubular spaceframe heeft met carbon body. Een RVS monocoque lijkt me ook wel heel ongeloofwaardig. Dat kan een kleine autofabrikant toch nooit betalen. Da’s goed als je 10000en auto’s gaat bouwen of je geld te veel hebt (porsche 959 ofzo) anders is dat niet haalbaar.

            De lotus elise, exige en evora hebben een gewoon chassis geen monocoque! De elise en de exige zijn beiden niet zo stijf, iets van een 10000nm/deg (moet ook niet meer zijn met zo’n licht speelgoed wagen) om de evora beter te maken zet men daar de body ook onder stress.

            Login om te reageren
        • Megakix zegt

          26 juni 2012 om 18:47

          @Hupke: klopt…vandaar mijn opmerking ! Er zijn dus uitzonderingen die voor een klant niet merkbaar zijn; de rest is inderdaad een compromis.

          Login om te reageren
  3. masterstig zegt

    26 juni 2012 om 08:00

    Ik zou de Noble coupé kiezen denk ik, maar dat weet ik niet zeker (moet ik in het echt zien). Vaak heeft de coupé een mooiere lijn.

    Login om te reageren
  4. jagofiel zegt

    26 juni 2012 om 08:09

    Coupe is schitterend en naar mijn mening de mooiste, maar de cabrio mag van mij even goed in productie. Moeilijk kiezen.

    Login om te reageren
  5. bonkers zegt

    26 juni 2012 om 08:18

    Maken, hij ziet er heel goed uit

    Login om te reageren
  6. jrk68 zegt

    26 juni 2012 om 08:18

    Goede aanvulling op het gamma.
    Betaalbaar is met de komst van de M600 wel een erg rekbaar begrip geworden.
    M12 en M400 waren nog te doen maar deze is qua prijs gewoon Ferrari territorium.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juni 2012 om 08:27

      @jrk68: Meen me te herinneren dat de prijs iets van 200000gbp was.
      Dat is dus meer dan een 458 maar hij is dan wel een tandje sneller.

      Login om te reageren
      • autoliefhebbert zegt

        26 juni 2012 om 10:04

        Ik zie er iets vam de R8spider, 430 spider en een 355 targa in. 3 toch wel favi auto’s van mij, dus laat maar doorkomen.

        Login om te reageren
  7. jweelden zegt

    26 juni 2012 om 08:34

    maken!

    Login om te reageren
  8. syliaca zegt

    26 juni 2012 om 08:58

    Absoluut maken, wat een wagen!

    Login om te reageren
  9. hoonigan247 zegt

    26 juni 2012 om 09:06

    Kraken. Sportauto MOET gewoon een Coupe zijn

    Login om te reageren
  10. djfrank zegt

    26 juni 2012 om 09:11

    MAKEN

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    26 juni 2012 om 09:20

    Zeker een dichte. Ik zie dit meer als track tool dan als daily driver. Tuurlijk je kan het vermogen terugschroeven maar bijv. ABS zit er niet op. Dan heeft een cabrio 0 meerwaarde. Heb ook het idee dat deze auto gekocht wordt door mensen die een behoorlijk potje kunnen sturen en die hoeven doorgaans geen cabrio.

    Login om te reageren
  12. Treff zegt

    26 juni 2012 om 09:35

    Ik zeg: MAKEN!! Ik vind de cabriolet versie een hele mooie toevoeging aan het programma :-)

    Login om te reageren
  13. fapfap zegt

    26 juni 2012 om 09:37

    Waar blijft de edit knop?

    Login om te reageren
  14. tarrel zegt

    26 juni 2012 om 09:40

    Maken maken maken maken maken. Lekker!

    Login om te reageren
  15. aschie1 zegt

    26 juni 2012 om 09:40

    Maken

    Login om te reageren
  16. moondustfocus zegt

    26 juni 2012 om 09:56

    Heeft wat weg van een R8, maar zeker in productie nemen

    Login om te reageren
  17. pomoek zegt

    26 juni 2012 om 10:00

    Ik begrijp dat een m600 een vanafprijs heeft van 200.000 euri. Laat dat betaalbare er maar vanaf…Verder uiteraard gewoon maken dat ding!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 juni 2012 om 10:26

      @pomoek:
      Nee geen euri maar ponden.

      Login om te reageren
  18. ttychoo zegt

    26 juni 2012 om 10:00

    sowieso maken!

    Login om te reageren
  19. ttychoo zegt

    26 juni 2012 om 10:02

    die achterkant lijkt wel verdacht veel op een Audi R8 met 458 italia lampjes..

    Login om te reageren
    • dheep zegt

      26 juni 2012 om 10:21

      @ttychoo: je bedoeld de 458 heeft m600 achterlichten waarschijnlijk…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 juni 2012 om 10:36

        @dheep:
        Yep M600 is een doorontwikkeling van de M14 uit 2004.
        Toen nog van R. Noble die het bedrijf in 2006 verliet.
        Het grootste verschil is dat de 600 van carbon is en een twinturbo v8 i.p.v. polyester en een ttv6.

        Login om te reageren
  20. norge zegt

    26 juni 2012 om 10:08

    Komt er ook een hard top dan ? :)

    Login om te reageren
  21. jeffreym3 zegt

    26 juni 2012 om 10:41

    Eindelijk eens een mooie cabrio!

    Login om te reageren
  22. Mbaas zegt

    26 juni 2012 om 10:57

    Ik vind dit heel erg geslaagd. Prachtige auto

    Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    26 juni 2012 om 11:12

    Doen!

    Login om te reageren
  24. ej20g zegt

    26 juni 2012 om 11:22

    Kraken. Ondanks dat het een erg mooie cabrio zou worden gaat het idee van Noble een beetje verloren. Daarnaast zou de cabrio waarschijnlijk ook een stukje zwaarder worden dan de coupe en dat is niet wat de (meeste) kopers van een Noble willen lijkt me zo.

    Login om te reageren
  25. xilver zegt

    26 juni 2012 om 11:43

    Maak maar, een extra Noble op de weg is altijd beter.

    Login om te reageren
  26. jobh zegt

    26 juni 2012 om 12:14

    Maken, maar wel met zo’n koenigsegg dakje dat het alsnog een coupe wordt als t regent

    Login om te reageren
  27. Davidov zegt

    26 juni 2012 om 12:20

    Maken :)

    Login om te reageren
  28. genialstatue13 zegt

    26 juni 2012 om 13:07

    In de crusher wat een lelijk ding

    Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    26 juni 2012 om 13:27

    Wat zou je nu met zo’n cabrio moeten? Vooropgesteld dat die cabrio op elk vlak even subliem is als de gewone M600, als dat al mogelijk zou zijn, zit je daar dan met je haren in de wind tegen 300km/u aan het proberen om zo snel mogelijk door een bocht te schieten. Het liefste wat je op zo’n momenten dan toch wel wil is een dak boven je hoofd of een helm op je kop maar niet zo half half.

    Dat is het toch gewoon niet. Doe mij dan maar een ‘eerlijke cabrio’ zoals een thunderbird of een SL (en dan maakt het echt niet uit of het een ouwe of een nieuwe is).

    Login om te reageren
  30. r2d2 zegt

    26 juni 2012 om 14:44

    Maken, beestachtig bruut en als rijder zwoegen om dit beest te temmen. Hoe grootser wordt die beleving zonder dak? Dit is een auto voor echte mannen. Muchachos con grandes cojones

    Login om te reageren
  31. kickass zegt

    26 juni 2012 om 15:47

    Noble’s kunnen er niet genoeg zijn! Al vind ik de coupé wel mooier, maar dat is bij de meeste auto’s zo.

    Login om te reageren
  32. jordy14 zegt

    26 juni 2012 om 20:29

    Doemaar maken!

    Login om te reageren
  33. vale46 zegt

    26 juni 2012 om 23:28

    Kraken! Een Noble koop je niet om te pronken, want niemand kent Noble.
    De M600 is gewoon een scheurijzer voor echte rijders, die willen een zo goed mogelijk chassis, dus een dak in onontbeerlijk.
    Daarbij, hij is met dak ook mooier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North