• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog heftiger dan een 430 Scuderia: F430 GT

Auteur: robbie, gepost 19 december 2007 om 20:58 – 46 Reacties

Ferrari F430 GT2


Nog net op tijd voor de kerstdagen heeft Michelotto het Britse raceteam CR Scuderia kunnen verblijden met een nieuw racemonster voor 2008. Oftewel de 2008 editie van de Ferrari F430 GT. Het CR Scuderia team zal met twee auto’s deelnemen aan zowel het British GT Championship als het FIA GT Championship.

Je zou misschien verwachten dat de F430 GT ook voorzien is van 4,3 liter V8, maar dat is niet het geval. De motor is “slechts” 4 liter groot en dat heeft weer alles te maken met FIA regelementen. Concurrenten van deze Ferrari zijn oa de Spyker C8 Spyder GT2R en Porsche 911 GT3 RSR (via: Italiaspeed).

Ferrari F430 GT

Ferrari F430 GT

Ferrari F430 GT

Ferrari F430 GT2

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

f430, Ferrari, gt2, Racing

Vorig bericht: « Land Rover wordt groen
Volgend bericht: Hoe dom denkt Fiat Nederland dat wij zijn? »

Lees Interacties

Reacties

  1. master k zegt

    19 december 2007 om 20:59

    vet man! i love it!

    Login om te reageren
  2. phantom zegt

    19 december 2007 om 21:00

    Mooi ding, hoeveel weegt hij?

    Login om te reageren
  3. dekster zegt

    19 december 2007 om 21:02

    @phantom
    Evenveel als alle andere GT’s ;)

    Login om te reageren
  4. Papa zegt

    19 december 2007 om 21:03

    nice nice nice…. puurder dan puur!

    Login om te reageren
  5. jela zegt

    19 december 2007 om 21:03

    dit is niet meer leuk. Bij de F430 Scuderia gingen design en performance nog samen, maar dit is echt alles om snel te zijn (natuurlijk wel juiste mentaliteit). Desondanks toch nog heel goed in z’n genre lijkt me

    Login om te reageren
  6. jeroen zegt

    19 december 2007 om 21:03

    gaaf ding, maar moet je er eens proberen over een verkeers drempel te rijden

    Login om te reageren
  7. eddy zegt

    19 december 2007 om 21:04

    goed bezig jeroen.. denk niet dat deze wagen op de straat komt

    Login om te reageren
  8. Joske zegt

    19 december 2007 om 21:05

    Dit is echt leuk om op zondag ff het asfalt uit het circuit te rijden ;)

    Login om te reageren
  9. Roderik zegt

    19 december 2007 om 21:08

    @ jeroen

    Zitten er bij jullie ook al verkeersdrempels op het circuit? ;)

    OT: Ik hoop dat ‘ie gehakt maakt van de porsches.

    Login om te reageren
  10. GRE zegt

    19 december 2007 om 21:18

    damm he’s HOT

    Login om te reageren
  11. Josje zegt

    19 december 2007 om 21:29

    nee…
    natuurlijk is het beter voor de airodynamica wanneer de auto zo laag bij de grond staat. maar MOOI is anders

    Login om te reageren
  12. Zwijntje zegt

    19 december 2007 om 21:31

    Oef, hier zou ik de soundtrack wel eens van willen horen !!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    19 december 2007 om 21:32

    @Josje: Enzo zou zeggen…. “mooi is wat het hardst gaat”. Einde discussie.

    Login om te reageren
  14. JPM zegt

    19 december 2007 om 21:37

    @ W0o0dy

    dat klopt helemaal wat je zegt, maar hij kon styling ook wel waarderen. Vroeger was de aerodynamica nog niet zo belangrijk, en hing de performance van de Ferrari’s vooral af van de motoren. Dat was Enzo’s grote liefde, de motoren van de auto’s.

    Login om te reageren
  15. marruk zegt

    19 december 2007 om 21:43

    Eh, ja Jeroen, daar heb je dus een Scuderia voor.
    En deze zijn puur gebouwd voor de klasses,
    daar krijg je niet eens een goedkeuring voor op de openbare weg voor..

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    19 december 2007 om 21:44

    @JPM: dit is een racer en een racewagen heeft z’n eigen schoonheid. Naast aerodynamische efficiënty zijn brede wielkasten, met de grootst mogelijke wielen en banden noodzaak. Spoilers, zo groot als mag binnen het regelement!

    Als Enzo er van overtuigd was geweest dat een ei op wielen sneller zou zijn dan een 250GTO dan hadden ze het ei gemaakt, trust me.

    Login om te reageren
  17. JM zegt

    19 december 2007 om 21:45

    in ’t filmpje op autogespot.nl van de ferraridag op Spa komt ie ff voorbij… geweldige sound. Autootje kost ruim 6 ton! Heb alle carbon carroseriedelen in m’n handen gehad, maar de afwerking is wel om te huilen, beetje jammer!

    Login om te reageren
  18. W!d zegt

    19 december 2007 om 21:52

    @GRE.. wat mij betreft een vrouwelijke schoonheid.. dus een she

    Login om te reageren
  19. Scuderia__Ferrari zegt

    19 december 2007 om 21:57

    http://www.youtube.com/watch?v=OmHAypT0gLs
    rond een minuut 20 hoor en zie je hem echt het geluid is best bruut, maar de fxx die ervoor rijdt heeft toch een mooier geluidje

    Login om te reageren
  20. Roadronner zegt

    19 december 2007 om 22:02

    Jammer, een circuit-auto…

    Login om te reageren
  21. skinnybmw zegt

    19 december 2007 om 22:27

    Eigenlijk best gek dat zulke auto’s niet streetlegal zijn…ze zijn veiliger dan welke straatauto dan ook! Misshien wat minder comfortabel etc. maar toch…

    Login om te reageren
  22. RScosworth zegt

    19 december 2007 om 22:29

    Wat is het verschil met de 2007 versie? Of komen alle 2008-auto’s uit het GT hier voorbij? :p

    Login om te reageren
  23. robbie zegt

    19 december 2007 om 22:56

    @RScosworth, wil je dat ;)

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    19 december 2007 om 22:58

    @ robbie

    Ik wel.. :D :D :D

    Login om te reageren
  25. Bart zegt

    19 december 2007 om 23:08

    Dit ding (+ support) was in 2007 al zo goed dat veel trouwe Porsche RSR klanten overstappen naar de F430… Review GT2’s 2007 staat hier: http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/index.php?option=com_content&task=view&id=3496&Itemid=2

    Spyker Squadron werd overigens 4e achter 2 F430’s en een 997 afgelopen maand in Brazilie. Er staan een goed stuk in de Autovisie van deze week met wat details over de updates voor 2008 (mogelijk geen typische Spyker geluid meer…)

    Anyway, we zullen in maart zien wat de Duitsers en Italianen hebben verzonnen om vooraan te staan. De Finish van Sebring 2007 was legendarisch: http://www.youtube.com/watch?v=MjWo8VdMb8I&feature=related

    Login om te reageren
  26. RScosworth zegt

    19 december 2007 om 23:16

    @ robbie
    Ik zou er geen bezwaar tegen hebben nee. :)

    Login om te reageren
  27. Bart zegt

    19 december 2007 om 23:27

    @RScosworth: Nieuw in 2008

    – Motor update (heeft al gereden op Zolder in laatste FIA GT race… resultaat was niet mis)
    – Nieuwe splitter, betere koeling en aero-update
    – Aangepaste wielophanging voor + achter

    Porsche kan met het huidige ontwerp schijnbaar niet al teveel ontwikkelen en heeft echt de beste fabrieksrijders nodig om die 430 te verslaan. Ook voor de 997 RSR staan er updates op de agenda.

    @phantom: volgens reglement 1100kg (zonder rijder en brandstof).

    Nog even een 2007 onboard? : http://www.youtube.com/watch?v=Z4V0nOCseWs

    Login om te reageren
  28. Nbabu zegt

    19 december 2007 om 23:59

    Ligt het aan mij, lijkt het nou zo of heeft deze auto voor nou gewoon een belachelijke “toe in”?

    Login om te reageren
  29. Robin zegt

    20 december 2007 om 00:07

    indrukwekkend!

    Login om te reageren
  30. RScosworth zegt

    20 december 2007 om 00:08

    @ Bart
    Thanx! ;)
    Dan weet ik ook meteen dat ik deze al gezien heb als hij op Zolder ook al actief was. :D

    Login om te reageren
  31. Gerben zegt

    20 december 2007 om 01:30

    @Nbabu

    toe in? Hoe kan je dat op deze fotos zien?

    Misschien bedoelje negative Camber (onderkant van de band staat meer naar buiten als de bovenkant). Dit kan je wel zien en is vrij normaal voor racewagens itt straatauto’s

    Login om te reageren
  32. rider zegt

    20 december 2007 om 10:04

    bruut beest. specs graag! en als je weet dat de huidige versie al bijna alles domineerd! die nieuwe zal wel helemaal extreem zijn. I LOVE IT!

    Login om te reageren
  33. Lustigson zegt

    20 december 2007 om 10:06

    Ik zie een nieuwe Challenge… en een aanval op de GT2-klasse (of GT3?) op Le Mans.

    Login om te reageren
  34. Poekie Lauda zegt

    20 december 2007 om 10:36

    Hij ziet er race-klaar beter uit dan normaal. Hier gaat de concurrentie zijn handen aan vol krijgen :P

    Login om te reageren
  35. Ringfan zegt

    20 december 2007 om 10:39

    @skinny BMW…

    Veiliger voor de inzittenden, JA!

    Veiliger voor de rest van de weggebruikers, NEE!

    Login om te reageren
  36. Pieter zegt

    20 december 2007 om 11:07

    De geruchten gaan dat Corvette en Aston Martin (met een V8 Vantage) ook met een GT2 auto bezig zijn en in het ALMS kampioenschap gaat er ook een Viper in de klasse rijden. Het wordt dus druk in die klasse, omdat GT1 nagenoeg dood is. Benieuwd hoe e.e.a. zich gaat ontwikkelen. Ik zie wel wat er aan de start verschijnt op Sebring (als je ooit eens een race in het buitenland wil bezoeken, overweeg Sebring dan, beste feestje uit de racerij en lachen met die lage dollar).

    Login om te reageren
  37. Bart zegt

    20 december 2007 om 11:22

    @Lustigson: lol – dat hebben ze de afgelopen twee jaar toch al gedaan?

    2007 ALMS GT2 1st: Pilots and Teams (Risi)
    2007 FIA GT GT2 1st: Pilots and Teams (AF-Corse)
    2007 LMS GT2 1st: Pilots and Teams (Virgo MS)
    2007 24h Spa: 5th: EdilCris (Many accidents/ rain/ safety cars)
    2007 24h Le Mans: 2nd: Risi
    2007 12h Sebring: 1st: Risi
    2006 FIA GT GT2 1st: Pilots and Teams (AF-Corse)
    2006 ALMS GT2 1st: Teams (Risi)
    2006 24h Le Mans: 2nd: Scuderia Ecosse
    2006 24h Spa: 1st: AF-corse

    @RScosworth: Ja alleen de motor dan he!

    @Rider: Specs van de 2006: http://www.ultimatecarpage.com/car/2742/Ferrari-F430-GTC.html

    @Pieter: hmm heb je wel eens naar die Markland Corvette gekeken? Die rijdt nu toch al in GT2 en gaat totaal niet vooruit. Die Ford GT’s, Panozes en Vipers geloof ik allemaal wel. Veel geld zal er niet ingaan met de aankomende regelementswijzigingen. Dan zie ik na de Ferarri’s en Porsche’s toch eerder de Spyker’s met wat kans op succes.

    Login om te reageren
  38. Benjamin zegt

    20 december 2007 om 12:32

    :shock: Ze zijn de vering vergeten!!! :P

    Login om te reageren
  39. F430 Scuderia zegt

    20 december 2007 om 16:49

    The GT version is for girls… http://www.vsocial.com/video/?d=181558

    Login om te reageren
  40. Daniel zegt

    20 december 2007 om 19:42

    gewoon fantastisch xD

    Login om te reageren
  41. Bart zegt

    20 december 2007 om 20:39

    En daar gaat het volgende team: http://www.planetlemans.co.uk/cmsv2/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1 :-)

    Login om te reageren
  42. Bart zegt

    20 december 2007 om 20:48

    @F430 Scuderia: Pardon?

    – Heb je de onboard video’s van de GTC weleens vergeleken met een Scuderia?
    – De GT is ruim 150kg lichter… en heeft een betere gewicht/pk verhouding.
    – En *alle* F430’s zijn niet echt vriendelijk voor de (wat kortere) dames: “While the F430 meets or exceed all NHTSA guidelines, the car reportedly lacks sufficient protection for shorter female passengers as well as children.”

    Login om te reageren
  43. FerrariMaster zegt

    5 januari 2008 om 13:52

    ik vind hem niet zo mooi als de normale scuderia

    Login om te reageren
  44. IlCuoreSportivo-147 zegt

    5 januari 2008 om 20:02

    Nu nog winnen, voor de eer van ons allen.
    En doe mij maar een scuderia :)

    Login om te reageren
  45. ronalt zegt

    6 oktober 2008 om 23:21

    Jammer dat alle foto’s digitaal zijn.. ook deze is weer een goed voorbeeld van digititis. het blijft behelpen zelfs met 20 miljoen pixels wordt het nog nix.
    ik ga voor een 360CS in het zilver. met streep.

    Login om te reageren
  46. Vinny_93 zegt

    1 april 2009 om 22:00

    Moooooooooi!
    De Scud vind ik al lelijk, alle delen van een gewone F430 worden eruit gehaald, zoals die ronde grilles voorin. Hier worden die keurig behouden, met het nodige Tupperware.
    Daar vond ik het tenminste aan doen denken.

    Maar toch is hij mooi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North