• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog twee keer een speciale Mercedes G-klasse

Auteur: Alwood, gepost 4 mei 2011 om 21:08 – 28 Reacties

De eniGe echte Mercedes...


De Mercedes G-klasse gaat in de uitverkoop. Een kleine driedeurs “BA3 Final Edition” en een grote “Special Edition Select”. Beiden voorzien van het offroad equivalent van een AMG pakket maar wel praktisch hoog op de wielen.

Mercedes G350 CDI “BA3 Final Edition”
Is dit de laatste driedeurs G-klasse? Het zou zomaar kunnen. Ik heb zo’n vermoeden dat de verkopen van de kleine “G” het ook niet halen bij die van de vijfdeurs stalgenoot. Deze versie levert Mercedes in 2 smaken: als 350 CDI en G500. Een V6 diesel met 211pk, 540Nm en een gigantische Bluetec capaciteit om het ‘groen’ te houden of een 5.5 liter V8 met 388pk die niet zo’n last heeft van emissie eisen. De motor hangt aan een tussenbak (hoge/lage gearring) en 7-versnellings automaat. Extra zijn brede AMG spatborden, 5-spaaks 18 inch lichtmetaal. Voor de offroad enthousiastelingen heeft Mercedes de auto vol gehangen met sperdifferentielen, een speciaal tractie-systeem (4ETS), bandenspannings controle systeem en diverse rotsvangers en stootranden.

Mercedes G500 “Edition Select”
De kleine is om mee te spelen, de grote voor ‘serieuze’ mensen. Door de lengte minder praktisch in het terrein en daarom meer nadruk op cosmetica. Enkel verkrijgbaar met de 388pk/530Nm 5.5 V8 en voorzien van een unieke two-tone lak. Andere kleuren dan grijs zijn mogelijk maar wat zwart is blijft zwart. Binnenin een 12-speaker Harman Kardon Logic7 audiosysteem. Van buiten een chromen bumpertje en sidepipes. Niet te veel modder-poespas.

Kosda? Zonder BPM/CO2tax (met BTW) vraagt Mercedes €90.511,40 voor de “BA3” diesel en €100.685,90 voor de V8. Met Nederlandse zuig-belasting betaal je ongeveer 100-miljoenmiljard. Het “Edition Select” pakket kost €6735,40.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

g-klasse, Mercedes

Vorig bericht: « Herinner je de Willys nog?
Volgend bericht: Jaguar werkt aan totale integratie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lucb zegt

    4 mei 2011 om 21:16

    Is een G-klasse nu zoveel luxer dan een Defender, omdat die prijs zo hoog is?

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      4 mei 2011 om 23:17

      @Lucb: zeker nooit in gezeten ?

      Login om te reageren
    • mobilitydesign zegt

      5 mei 2011 om 08:42

      @Lucb:
      Ja een G klasse is zoveel luxer dan een Defender. De Defender is nog steeds redelijk basic en simpel.De G klasse is van binnen heel modern en van alle gemakken voorzien en stuurt ook een pak beter dan de Defender.
      In een Defender is een ritje zuid Frankrijk best vermoeiend. In een G stap je zo fris als een hoentje uit de verwarmde of gekoelde massage stoel.
      Niets ten nadelen van de Defender, want ik heb die veel liever dan de Mercedes maar er is absoluut een groot verschil

      Login om te reageren
  2. maxlist zegt

    4 mei 2011 om 21:21

    Een van mijn favoriete auto’s

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      5 mei 2011 om 12:42

      @maxlist: een van mijn favoriete SUV’s/Mercedessen. en dat zegt wat!

      Login om te reageren
      • maxlist zegt

        7 mei 2011 om 14:31

        @lambo4all: Zeker, de G is een hele potente auto, kan je overal mee aankomen.

        Login om te reageren
  3. Jantje_555 zegt

    4 mei 2011 om 21:22

    Mercedes G500 “Edition Select”
    De kleine is om meet te spelen,

    -edit: check, bedankt-

    Login om te reageren
  4. Jantje_555 zegt

    4 mei 2011 om 21:24

    en nu ontopic, zou echt spijtig zijn dat de G klasse weggaat, de Defender mag weg maar de G klasse toch niet…dat wordt nog een somber moment

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      4 mei 2011 om 21:33

      @Jantje_555: Defender weg? Die heeft ook z’n plaatsje verdient in de autogeschiedenis, Gijsen VerDuivelden HeiligSchenner! :P

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 mei 2011 om 22:11

      @Jantje_555 @Esprit_de_Flandre: er zijn 3 varianten van de G-Klasse:
      – cabrio (korte wielbasis)
      – station kort
      – station lang

      En alleen de station kort versie heeft nu het label “Final Edition” gekregen. De lange station (en cabrio) blijven dus gewoon leverbaar.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        5 mei 2011 om 10:56

        @robbie: Ja.. want wat moet ons leger anders? Op de fiets? ;)

        Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    4 mei 2011 om 21:30

    Final Edition? Waarom geen elektrische versie? Kan ie nog twintig jaar mee…

    Login om te reageren
  6. midasracer zegt

    4 mei 2011 om 21:41

    Allerlelijkste van alle SUV’s, echt een hondehok op wielen. En toch heb ik er een zwak voor. Overigens niet de meestbetrouwbare Mercedes, een kennis die bij een Mercedes garage werkte noemde hem de “Ellende” ipv “Gelände” Mercedes.

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      4 mei 2011 om 22:15

      @midasracer: Dit is géén SUV ! ;)

      Login om te reageren
  7. mightymike zegt

    4 mei 2011 om 21:42

    Wat een geniale bak, dan natuurlijk wel de benzine bak! Gelukkig niet een bedrijf wat ecoflex, bluemotion of hybride bakken bouwd

    Login om te reageren
    • E320cdi zegt

      4 mei 2011 om 21:53

      @mightymike: geen enkel bedrijf bouwd blumotion of hybride bakken.

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        4 mei 2011 om 22:02

        @E320cdi: Geef het op, want dit is een eindeloos probleem. Bij veel artikelen zijn er reacties van een vergelijkbaar niveau. Jalopnik heeft hier een oplossing voor. Als je wilt reageren moet je account eerst worden goedgekeurd door de god van het blog. Dat filtert een hoop.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          4 mei 2011 om 22:14

          @floryn: iedere nitwit kan bij Jalopnik een reactie plaatsen hoor ;) Is gewoon gekoppeld aan je Facebook of Twitter.

          Login om te reageren
          • floryn zegt

            4 mei 2011 om 22:33

            @robbie: Aha ok. Misschien is dat nieuw. Het is met niet opgevallen toen ik me daar aanmeldde. Dat was voor ze het hele ontwerp omgooiden en alle gebruikers hun wachtwoord moesten wijzigen.

            Login om te reageren
  8. E320cdi zegt

    4 mei 2011 om 21:56

    Wat ik nou niet snap, de G gaat toch niet weg? Of komt de nieuwe er ‘gewoon’ aan… Dat ze een Final Edition maken.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 mei 2011 om 22:10

      @E320cdi: er zijn 3 varianten van de G-Klasse:
      – cabrio (korte wielbasis)
      – station kort
      – station lang

      En alleen de station kort versie heeft nu het label “Final Edition” gekregen. De lange station (en cabrio) blijven dus gewoon leverbaar.

      Login om te reageren
  9. floryn zegt

    4 mei 2011 om 21:56

    Jammer voor de offroaders, maar gelukkig zijn er al een hoop gemaakt en is er ook veel verkrijgbaar bij liefhebbers en specialisten. Het is eigenlijk al bijzonder dat deze titaan nog bestaat.

    De praalversie is wel erg smakeloos trouwens. Als je daar mee komt voorrijden is er wel meer dan 6000 euro weg.

    Login om te reageren
  10. upstream zegt

    4 mei 2011 om 21:57

    Waar is de tijd dat de Federale Politie hier in België met deze wagens reed in gepanserde uitvoering, waren prachtig in politie-uitvoering…

    Login om te reageren
  11. Jantje_555 zegt

    4 mei 2011 om 22:21

    ik vind enkel die van Nederland:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1f/Mercedes_G_politie_Amsterdam-Amstelland.jpg/250px-Mercedes_G_politie_Amsterdam-Amstelland.jpg

    Login om te reageren
  12. lverheul zegt

    4 mei 2011 om 23:21

    Die van mij gaat nooit meer weg!

    Login om te reageren
  13. Blitz zegt

    5 mei 2011 om 12:37

    The G-Wagon… I like! :) Ziet er wel hardcore uit zo…

    Login om te reageren
  14. barney zegt

    5 mei 2011 om 19:18

    Alleen al voor zo’n auto zou ik emigreren. Niet om belasting te ontduiken maar om die auto écht tot z’n recht te laten komen. Mooi, bergachtige plaatsje waar je als het ware vanuit je achtertuin kan off-roaden.

    *dromen doet*

    Login om te reageren
  15. 406_v6 zegt

    6 mei 2011 om 11:28

    Oh jee, nu snel naar de dealer op een laatste 3 deurs G 350 CDi te bemachtingen…. :shock:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North