• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nu echt officieel: Mercedes C 63 AMG Estate

Auteur: evo, gepost 5 september 2007 om 11:51 – 42 Reacties

Om snel naar de Golfclub te reizen


Alsof Mercedes de RS6 Avant in het vizier heeft, komt het merk nu ook met de officiële informatie over hun AMG Estate naar buiten. Er waren uiteraard weer eens wat fotootjes gelekt, dus het was geen verrassing meer hoe deze Estate eruit zou gaan zien. Ook wisten we al hoe hij klonk.

Speciale aandacht verdient de AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, een hele mond vol voor een automatische versnellingsbak met tussengasfunctie. De zeventraps bak heeft stuurschakeling en en drie verschillende standen: ‘S’ voor sport, ‘C’ voor comfort en ‘M’ voor manual, oftewel handbediend. Deze standen onderscheiden zich van elkaar door de karakteristiek en de snelheid waarmee wordt geschakeld. Zo wordt er er in de S-stand 30% sneller geschakeld dan in de C-stand en in de M-stand wordt zelfs 50% sneller geschakeld dan in het C-programma. Dat moeten dus behoorlijke beuken in je rug zijn. Dit allemaal is met één druk op de knop te regelen. Als eerste AMG-versie beschikt de C 63 AMG over een tussengasfunctie bij het terugschakelen. Dit systeem komt vooral tot zijn recht op het circuit omdat het de reactietijd van de motor versnelt. Daarnaast zorgt het natuurlijk ook voor een specialere beleving. Verder blijft de C 63 AMG net zo praktisch als z’n minder vermogende broertjes.

De levering van de C 63 AMG Estate start begin 2008. Image gallery hier.

En nog eventjes het gebruikelijke lijstje voor de spec-freaks:
* 6,3 liter V8
* 457 pk bij 6800 tpm / 600 Nm bij 5000 tpm
* 0-100 in dezelfde tijd als de RS6
* leeggewicht > 1650 kg

AMG-powah
AMG-powah
AMG-powah
AMG-powah
AMG-powah
AMG-powah
AMG-powah

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, estate, Mercedes

Vorig bericht: « Lancia Delta HF Evolution rendering
Volgend bericht: Tuning in de breedte: Lada Niva »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    5 september 2007 om 11:57

    6.2 liter V8!!!!!

    EDIT: 6,3 liter V8!

    Login om te reageren
  2. Racer X zegt

    5 september 2007 om 11:59

    Ondanks dat ie een klasse kleiner is: doe mij deze maar…

    Evo, hoe zwaar is de C63 AMG ook alweer?

    Login om te reageren
  3. gBoX zegt

    5 september 2007 om 12:00

    Vette bak!

    Login om te reageren
  4. mathijs zegt

    5 september 2007 om 12:00

    * 0-100 in dezelfde tijd als de RS6

    nice, hehe, leuk gedaan.
    blijft een taxi, wel een verdomd snelle.. maar no benz for me

    Login om te reageren
  5. raul8711 zegt

    5 september 2007 om 12:07

    RS6 Avant in het vizier??? Is dat C-ding ineens gegroeid en mooier geworden dan? Anders no match voor de RS6 Avant.

    Login om te reageren
  6. S65 AMG zegt

    5 september 2007 om 12:10

    Ik wordt hier helemaal geil van.

    Login om te reageren
  7. bert zegt

    5 september 2007 om 12:10

    Geeuuuw :o

    Login om te reageren
  8. TomRS6 zegt

    5 september 2007 om 12:13

    @ s65 AMG,

    Wacht maar tot dat je de nieuwe RS6 ziet ;)

    Ik kan het mis hebben maar ik heb het gevoel dat deze wagen over 10 á 15 jaar alleen maar gereden word door kampers enz.

    Login om te reageren
  9. Djivy zegt

    5 september 2007 om 12:15

    Errr, gaat er überhaupt nog iets onthuld worden op Frankfurt zelf???

    Login om te reageren
  10. 190d zegt

    5 september 2007 om 12:18

    het is een 6.2 liter, 63 verwijst dacktik naar de 1ste AMG

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    5 september 2007 om 12:18

    Audi RS6 avant, 4 deurs BMW M3, Mercedes C63 AMG Estate, het lijkt er op dat de kinderen steeds sneller naar school gebracht moeten worden :-)

    Login om te reageren
  12. evo zegt

    5 september 2007 om 12:19

    @Racer X;

    Goede vraag! Gewicht is officieel n.n.b., maar je kunt ervan uitgaan dat het geen lichte jongen is (hoewel, in vergelijking met een RS6 is alles licht). De oude C AMG weegt ook al 1600 kg, dus ik ga van zo’n 1650 kg uit.

    Login om te reageren
  13. J zegt

    5 september 2007 om 12:20

    Snel of niet die achterzijde is echt spuuglelijk ….

    Login om te reageren
  14. Ton zegt

    5 september 2007 om 12:23

    De voorkant is bruut, de achterzijde had bruter gemogen/gemoeten.

    6.2/6.3 liter in een C-klasse, het lijken wel Amerikaanse taferelen.

    Doe mij toch maar een RS4 trouwens, is veiliger voor mij… ;)
    Ik denk niet dat ik al dat vermogen via de achterbandjes netjes op het asfalt weet te houden (jong en onbezonnen).

    Login om te reageren
  15. SugarFree zegt

    5 september 2007 om 12:27

    “Dit systeem komt vooral tot zijn recht op het circuit omdat het de reactietijd van de motor versnelt”

    Ehhh, snap ik het nou niet, of…?
    Een C-combi op het circuit… :(

    De rakker die deze auto koopt, gaat ‘m echt niet gebruiken voor het circuit. Goed, als je eens in de buurt van de Ring bent, zal je ‘m graag eens testen, maar voor ‘gebruik op het circuit’ zijn andere auto’s ontworpen. En dat zijn doorgaans geen Mercedessen, hoe snel deze bak ook is. Compleet nutteloos dus, al is het wél leuk voor het gehoor…

    Login om te reageren
  16. Racer X zegt

    5 september 2007 om 12:29

    @ Evo

    Ik las toevallig net in Top Gear magazine dat de C63 sedan zo’n 1730 kilo weegt. Ook geen veertje dus, maar zo erg als het automobiele equivalent van een olifant met obesitas (RS6) is het gelukkig nog niet.

    Login om te reageren
  17. ikke zegt

    5 september 2007 om 12:37

    Van de mercedes-site:
    “Dicht bij DTM
    Al op het eerste gezicht maakt de C 63 AMG indruk. De nieuw vormgegeven motorkap met zijn prominente ‘powerdomes’ beschermt de door AMG ontwikkelde 6,3-liter V8-motor, die met zijn cilinderinhoud van ——> 6.208

    Login om te reageren
  18. ikke zegt

    5 september 2007 om 12:37

    6.208 cm3 goed is voor een vermogen van maar liefst 336 kW/457 pk bij een toerental van 6.800 omw./min.

    Lijkt me dus 6.2 liter met je edits

    EDIT: Ach ja, als Mercedes het zelf in z’n persbericht over een 6,3 liter V8 heeft…

    Login om te reageren
  19. evo zegt

    5 september 2007 om 12:42

    @Racer X;

    Verrek! Ik heb diezelfde TG, en ik zie het idd staan. Oef, zal dus richting de 1750 kliootjes gaan…

    Login om te reageren
  20. Hugo zegt

    5 september 2007 om 12:57

    Let wel, die 1.750 kilo is het Duitse kentekengewicht, in Nederland is het kentekengewicht meestal 100 kg lager. In Duitsland wordt een auto gemeten met een bestuurder en half-volle tank, in Nederland niet.

    Login om te reageren
  21. evo zegt

    5 september 2007 om 13:02

    @ Hugo

    Heel goed, je hebt idd gelijk. Kijk, aan dat soort nuttige comments hebben we nog eens wat!

    Login om te reageren
  22. Stephan zegt

    5 september 2007 om 13:13

    Het is en blijft een 6.2 liter, hoe je het ook went of keert

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    5 september 2007 om 13:24

    6.208 cm³ is 6.2 liter en geen 6.3 liter!

    Maar eerlijk gezegd weten ze het zelf precies niet goed…

    Op de AMG site spreken ze van een 6.3 liter V8 en ook als je het instrumentarium ziet van de C63, dan staat er 6.3 V8 in…

    Maar ik heb volgende verklaring op wikipedia gevonden : “Although it displaces just 6.2 liters, the engine will be marketed as the “6.3” to comply with German engine marketing laws, which require them to be rounded up to the nearest 100cc “

    Login om te reageren
  24. BreinStein zegt

    5 september 2007 om 13:28

    toch wel lullig. maak je als audi zogenaamd de ultieme estate, word je door het kleine broertje van de concurrent al afgetroefd. bye bye RS6!

    Login om te reageren
  25. Heer zegt

    5 september 2007 om 13:35

    looks plastic cheap.

    mist de oude nobility.

    Login om te reageren
  26. Racer X zegt

    5 september 2007 om 13:38

    Dat gezeik over die 0,1 liter cilinderinhoud verschil. Hij perst er 457pk bij 6800 tpm uit, lijkt me stukken relevanter. Maargoed, ieder zal z’n gelijk willen halen.

    @ Evo

    Aangezien Top Gear een Engels blad is, en dit de Nederlandse variant is, zou het dan wel om de Duitse gewichtswaarden gaan?

    Login om te reageren
  27. wimbers zegt

    5 september 2007 om 14:35

    ik wacht toch even op de nieuwe rs4 avant (de RS6 is gewwon te groot en te zwaar)

    Login om te reageren
  28. Jonas zegt

    5 september 2007 om 14:36

    Kinky :D

    EDIT: sinds wanneer heeft het uiterlijk van een auto met kinky te maken?

    Login om te reageren
  29. Suspic1ous zegt

    5 september 2007 om 15:05

    Heerlijke auto is dit!! Wil hem zo hebben. Normaal zeur ik nooit over de praktische kant van een auto. Maar in dit geval maak ik een uitzondering. Wat superhandig zo’n snelle combi. Zit ik gewoon in 5 uur op de wintersport! Ideaal toch.

    Login om te reageren
  30. jaap zegt

    5 september 2007 om 15:40

    ahmm gaat nu bmw ze ook aanklagen omdat ze de M-stand hebben of mag het nu wel?

    Login om te reageren
  31. pipo zegt

    5 september 2007 om 15:48

    laten we het met zen allen op een 6.2en een halfke houden, iedereen tevreden? ;)
    de voorkant ziet er echt wel indrukwekkend uit, al kan het achteraanzicht me niet meteen bekoren, maar ja. nog een klein (onnodig) detail, tussen al die pk’s, kilo’s en seconden, niemand zal het zich afvragen maar aangezien het om de estate gaat, iemand iets gehoord van de beschikbare laadruimte? dat was lang geleden (toen de dieren nog konden spreken) de bedoeling van die modellen… ;)

    Login om te reageren
  32. Chief_S5 zegt

    5 september 2007 om 19:07

    Leuke bak hoor. :) Alleen spreekt de Sedan mij meer aan. Dit lijkt meer op een snelle bouwvakker. De sedan op een snelle zakenman (oh, alle zakenmannen moeten snel zijn). :)

    Login om te reageren
  33. Xemurai zegt

    5 september 2007 om 19:51

    Damn wat is die lijn aan de zijkant saai… Maakt hem er niet mooier op :S mja

    Login om te reageren
  34. slk zegt

    5 september 2007 om 21:21

    Dikke auto.Mooie lijn.Dag audi en bmw.

    Login om te reageren
  35. jodocus zegt

    5 september 2007 om 22:25

    Que ?
    Is dit een nieuwe auto…?
    Bij Mercedes heb ik het gevoel dat ik die 15 jaar terug ook reeds op onze wegen zag rond tuffen…
    Je kan dit toch bezwaarlijk een nieuw design noemen, behalve een nieuw koplampje hier en een gewelfd motorkapje daar…

    Login om te reageren
  36. Egon zegt

    5 september 2007 om 23:20

    Wanneer gaan ze het bij MB nou eens proberen met wat minder cilinder inhoud?! Zo kan m’n oma het nog wel… Deze auto is binnen twee jaar weer out of time. Jammer..

    Login om te reageren
  37. Karaya zegt

    6 september 2007 om 14:16

    Mercedes maakte in de jaren dertig ook auto’s met een gigantische cylinderinhoud.

    Past dus goed in de traditie. Bovendien is het natuurlijk fantastisch met een sigaar in de mond met één vinger aan het stuur de M5 van de buurman eruit te trekken.

    Tegen de tijd dat die klaar is met z’n launchcontrol zit jij al honderd kilometer verderop.

    Login om te reageren
  38. Barry330cd zegt

    6 september 2007 om 15:13

    @Karaya: Die launchcontrol is met 1 druk op de knop te activeren, dus wat is je probleem? Bahalve dat we inmiddels wel weten dat je geen BMW fan bent dan en dat je, heel fout overigens, graag een sigaar rookt tijdens het autorijden.

    Login om te reageren
  39. phantom zegt

    6 september 2007 om 19:38

    Ik vind hem een stuk minder mooi als de sedan en die achterlichten staan er ook zo raar in te kijken, ik weet niet..

    Login om te reageren
  40. Karaya zegt

    6 september 2007 om 21:38

    @Barry

    Ik zal dan ook nooit een sigaar opsteken in een BMW, dat lijkt me een beetje overdone.

    Login om te reageren
  41. Tony zegt

    13 september 2007 om 11:47

    @Mashell: idd :p

    Login om te reageren
  42. Tony zegt

    13 september 2007 om 11:57

    Edit: doe mij maar de toyauto prius, das pas een primus, of om het met de gevleugelde woorden van Cicero te zeggen: “Ik kwam, en ik zag dat ik dit niet kon betalen”.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North