• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lancia Delta HF Evolution rendering

Auteur: evo, gepost 5 september 2007 om 11:03 – 54 Reacties

Delta HF Integrale EVO


Over het merk Lancia wordt hier niet zoveel geschreven, en áls er dan wat over geschreven wordt, zijn het meestal de Lancia-babes. Het merk kampt al een tijdje met financiële problemen, maar nu het moederbedrijf Fiat de juiste weg lijkt ingeslagen te zijn met haar productportfolio (o.a. AR, Fiat, Maserati en Ferrari), heb ik er alle vertrouwen in dat Fiat het merk Lancia er ook weer bovenop helpt. Viva Italia!

Het is natuurlijk een illusie om te denken dat een mogelijke opvolger van de icoon HF Integrale Evolution er uitziet als op weergegeven afbeeldingen. Tenslotte moet een eventueel toekomstige HF toch echt iets meer op het concept gaan lijken. Maar leuk is deze retrostyling wel en het is bovendien een eerbetoon aan de grote rallysuccessen die Lancia met dit apparaat behaalde. Lancia is het succesvolste merk ooit in de WRC en de Delta schreef zes overwinningen op zijn naam.

Met deze rendering van infomotori heeft de designer een sportauto mét gebruiksgemak willen creëen, net als bijvoorbeeld de MINI van BMW. De auto van de afgebeelde rendering zou zo’n 4,50 meter zijn en op 18 inch lichtmetaal staan.

Delta HF Integrale EVO
Delta HF Integrale EVO
Delta HF Integrale EVO
Delta HF Integrale EVO
Delta HF Integrale EVO

Ook interessant!

  • Lancia Delta Safarista is extreem gaaf (en extreem duur)
  • terug in de rallysport
    Lancia Delta keert terug in rallysport!!
  • Lancia Delta keert terug
    Lancia Delta keert terug! Helemaal officieel!
  • Lancia komt met drie nieuwe modellen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

delta, Lancia, Schetsen

Vorig bericht: « BMW M3 sedan met zomercamouflage
Volgend bericht: Nu echt officieel: Mercedes C 63 AMG Estate »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    5 september 2007 om 11:06

    Zou een goede vervanging zijn voor de nieuwe mismaakte Impreza :)

    Login om te reageren
  2. Erik v.S. zegt

    5 september 2007 om 11:07

    In productie nemen die handel!

    Echt veel mooier dan de concept van Lancia zelf

    Login om te reageren
  3. sjaak lombok zegt

    5 september 2007 om 11:09

    hebben hebben hebben
    wanneer komt ie? :)

    Login om te reageren
  4. RubenBaeten zegt

    5 september 2007 om 11:13

    Woehaa! Bouwen die auto!

    Login om te reageren
  5. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    5 september 2007 om 11:18

    Tegen snelle italianen zeg ik geen nee.
    Alleen niet te veel retro graag, wielkasten van het oude model kopieren prima. Maar die koplampen mogen van mij achterwege blijven

    Login om te reageren
  6. TomRS6 zegt

    5 september 2007 om 11:26

    Doar geet he wel van stoan mien jonk!

    Login om te reageren
  7. Koen zegt

    5 september 2007 om 11:27

    Fiat Coupe 20v turbo : ik heb het liever andersom

    Login om te reageren
  8. Racer X zegt

    5 september 2007 om 11:27

    Bruut, hier op de stoep dat ding!

    Login om te reageren
  9. Niels zegt

    5 september 2007 om 11:29

    zie ik 22 inch(!) wielen of is dat de artistieke vrijheid van de “schilder”? ;-)
    verder erg retro, ik haak af

    Login om te reageren
  10. BreinStein zegt

    5 september 2007 om 11:31

    het ziet er niet uit, deze retro geprobeerde impressie. het is teveel modern met teveel oude troep.

    Login om te reageren
  11. Alwood zegt

    5 september 2007 om 11:36

    YES! die moet er gwn komen! :D hoekige auto’s moeten zowiezo weer wat meer gemaakt worden. Wat een brute schets :D als dit er voor een enigszins acceptabele prijs zou komen ben ik direct om!

    Kan Michiel anders niet zoiets als dit gaan maken naast de ferrari’s? :) Als basis kan je dan uitgaan van de nieuwe impreza (hoewel dat wel heel erg vloeken in de … is ;) ) of anders een Alfa 147 of fiat bravo ombouwen tot er zoiets uitkomt!

    Login om te reageren
  12. joep zegt

    5 september 2007 om 11:38

    ik krijg sterk de neiging op Homer te gaan lijken door dit ding… Hmmm integrale… kwijl…

    Login om te reageren
  13. Bertjan zegt

    5 september 2007 om 11:42

    @ Breinstein
    Helemaal mee eens, vooral dat het teveel oude troep is.
    Een poging tot retro, maar naar mijn mening gewoon ouderwets.
    Vind hem nu als concept al achterhaald.
    Wel mooi interieur trouwens.

    PS; photoshop technisch wel mooi werk overigens.

    Login om te reageren
  14. Greg zegt

    5 september 2007 om 11:45

    Geweldig… Alles dat met de Lancia Delta te maken heeft is geweldig!

    Een retro Delta zoals deze is ook super… kijk es naar de styling van die deurhendels. Zo jaren old schoo!…

    Jammer dat de nieuwe Delta meer op een Musa lijkt dan op de oudere Delta’s. Ik had liever gezien dat Lancia trouw bleef aan de modellen van vroeger… Neemt nog niet weg dat de nieuwe Delta geen beauty is.

    Login om te reageren
  15. Frank zegt

    5 september 2007 om 11:49

    Geen woorden maar daden!!! Hopelijk is er iemand bij Lancia die hetzelfde ziet als ik: de ultieme droomwagen, een perfecte mix van het roemrijke verleden en de toekomst van het merk. Momenteel is het merk bijna dood, voor een reanimatie mag je niet te lang wachten…

    Login om te reageren
  16. Greg zegt

    5 september 2007 om 11:49

    Dat moet zijn ” zo old school” en jaren ’70-80

    Login om te reageren
  17. Mikeee zegt

    5 september 2007 om 11:55

    Vind er alles aan zeer mooi. Eeeenig minpuntje zou ik die uitgeklopte wielkasten noemen. Ze lijken te veel achteraf er aan vast te zijn geplakt dus dat kán subtieler en vloeiender.

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    5 september 2007 om 12:02

    Ik zou zeggen maken dat ding en ook de Stratos van enkele jaren geleden.

    Ze zouden rap uit de rode cijfers zijn!

    Login om te reageren
  19. Pieter zegt

    5 september 2007 om 12:47

    Een HF-versie verwacht ik wel van Lancia en misschien ook nog een Integrale erboven als imagomaker, maar dat moet dan niet een retromodel worden, tenzij je een Stratos opnieuw wil lanceren.

    Lancia heeft mijns inziens meer baat bij een totaal nieuw ontwerp met fris elan dan een ontwerp dat verwijst naar een periode die bijna de ondergang van het merk inluidde.

    Login om te reageren
  20. Paginl zegt

    5 september 2007 om 12:55

    Doe mij die maar.

    Login om te reageren
  21. clk zegt

    5 september 2007 om 12:59

    de voorkant mag wat stoerder,achterkant ziet er erg goed uit…laat maar komen!!

    Login om te reageren
  22. Marijn zegt

    5 september 2007 om 13:03

    Jammer, het had zo mooi kunnen zijn. Ik hoop niet dat ze op deze tour verder gaan. Het front staat me nog wel aan, maar ik heb het idee dat de auto veel te hoog staat. Daarnaast zijn die wielkasten echt verschrikkelijk ‘erop geplakt’ zeg, dat heeft niets meer met het origineel te maken.

    Ik hoop echt dat ze deze niet gaan maken, omdat dat (zoals al gebeurt is met de new beetle en de mini) de legendarische naam zou verpesten.

    Login om te reageren
  23. Wouter zegt

    5 september 2007 om 13:21

    Hmm, dit hoeft dan weer niet van mij. Iets te veel retro.

    Login om te reageren
  24. jan thyme zegt

    5 september 2007 om 13:24

    wel mooi, alleen die flanken vind ik nogal druk!
    als je die weghaalt wil ik m wel!

    Login om te reageren
  25. RScosworth zegt

    5 september 2007 om 13:30

    That’s the shit.
    Dit is bruut, hier hou ik van. Niet die ronde lijnen en afbollingen van tegenwoordig alsof het voor kleine kinderen ontworpen is. Die hoekige motorkap bovenop die ronde smoel is echt geweldig. Ik zou alleen wel een 2 deurs nemen, 4 deuren op zo’n model vind ik niets. Daarnaast vind ik hem er ook veel te agressief uitzien voor een motor met minder dan 150pk dus ik hoop niet dat ze er ook van die ecodingen in gaan lepelen, hoewel dat waarschijnlijk weer wel het geval zal zijn.
    Ben beniewd wat er van dit concept overblijft ik hoop zo veel mogelijk!

    Login om te reageren
  26. JD zegt

    5 september 2007 om 13:44

    Ik vind die voorkant er niet uit zien. Gewoon een uit verband getrokken delta integrale. Nee ik zou deze niet willen hebben.

    Login om te reageren
  27. dinges zegt

    5 september 2007 om 14:14

    als dat infomotori.co.uk weg is is ie nog mooier

    Login om te reageren
  28. Wat_een_gezeik zegt

    5 september 2007 om 15:14

    Om eerlijk te zijn vind ik de retro een heel stuk mooier dan de concept.
    Die concept ziet er werkelijk niet uit. Het heeft helemaal geen sportieve uitstraling
    iig niet de uitstraling die de oude wel heeft.

    Login om te reageren
  29. DrDarwin zegt

    5 september 2007 om 15:18

    Evolution……

    Waar doet me dat nou aan denken…..

    Login om te reageren
  30. smokin zegt

    5 september 2007 om 15:51

    Ik word nog niet echt wild van de impressie, maar dat Lancia mooie auto’s kan maken hebben ze in het verleden wel bewezen. Het zou een goede zaak zijn als ze zich daar weer mee bezig gingen houden. Want het huidige modellen gamma doet nogal stoffig aan, zeker vergeleken met de andere merken uit het FIAT huis.

    De Delta HF nieuw leven inblazen zou een heel goed begin kunnen zijn.

    Login om te reageren
  31. LC zegt

    5 september 2007 om 16:01

    @DrDarwin

    De Darwin theorie misschien? ;) m.b.t. Mitshibitsu.

    Login om te reageren
  32. TheEdge zegt

    5 september 2007 om 16:34

    niet slecht!

    Login om te reageren
  33. mart(w)in zegt

    5 september 2007 om 17:16

    italianen en ontwerpen….schoonheden brengen ze voort..ik zeg liefde op eerste gezicht

    Login om te reageren
  34. Chief_S5 zegt

    5 september 2007 om 18:07

    Wel heel apart hoor. :) Maar ja, niet uit mijn tijd.. ;)

    Login om te reageren
  35. bramwillemse zegt

    5 september 2007 om 18:23

    waarom is dat dak nog helemaal origineel? Ziet er niet uit op de rest van de bak.. Back to the drawingboard plz :P sowieso een wat mislukte verretro-isering van een veel moderner gestylede en vloeiender gelijnde auto

    Login om te reageren
  36. q-oekje zegt

    5 september 2007 om 18:25

    vandaag nog in productie a.u.b
    en dan binnen een jaar de wrc uitvoering

    Login om te reageren
  37. Jan zegt

    5 september 2007 om 18:48

    achterlichten en stuur kon beter
    voor de rest prachtige auto
    zou een ele vooruitgang voor lancia zijn

    Login om te reageren
  38. sus zegt

    5 september 2007 om 19:25

    Ik vind het spijtig genoeg iets weg hebben van een karikatuur.
    Het zou natuurlijk wel een goede zet zijn van Lancia om de delta terug te lanceren.
    Die naam zal velen nog bekend in de oren klinken.
    Als er dan nog een integrale versie van komt is het helemaal top!
    Wel nog een beetje werk aan het model graag!

    Login om te reageren
  39. hans zegt

    5 september 2007 om 19:32

    Het hele probleem van Lancia is dat Fiat al Alfa heeft. Alfa staat voor sportief en lancia voor comfort. Dat was vroeger wel anders. De verfijnde techniek, de sportiviteit en degelijkheid van voor de Fiat overname is al lang ver te zoeken ( Met uitzondering van de integrale qua sportiviteit. Maar die komt nog van voor de alfa tijd ).Zou wel heel leuk zijn als het weer terug komt, nu Fiat weer geld heeft om te ontwikkelen.

    Login om te reageren
  40. Nick zegt

    5 september 2007 om 19:34

    BOUWEN!!

    Dit is het! Die grille zou wel iets anders mogen maar mijn God, dit is het!

    Login om te reageren
  41. rgseidl zegt

    5 september 2007 om 20:06

    Ik zag eergisteren nog een originele HF Integrale. Het ontwerp ziet er nog steeds goed uit. Dat wil echter niet zeggen dat je de hoekige vorm van toen zo maar met de tegenwoordig populaire ronde vormen successvol kan mengen. Ik vind de voorkant van deze impressie een lelijk mengelmoes. Ook de sprong in de gordellijn tussen motorkap en ramen aan de zijkant is lelijk. De achterkant is braaf en saai.

    Bovendien past dit helemaal niet bij de papagaai-look van de moderne Lancia’s. Die is wellicth niet moeder’s mooiste maar Lancia is in Italie nu eenmaal opgesteld als elegant en niet als krachtpatser merk – ongeacht haar roemrijke verleden in de rallyesport. Het is juist aan de nieuwe Delta HPE om die brug tussen elegant en sportief op een nieuwe manier te slaan. Het moet uiteindelijk een Lancia worden en geen Abarth.

    Login om te reageren
  42. pleun zegt

    5 september 2007 om 22:45

    als zij/hij zo uitkomt koop ik haar!

    :ex delta 16v integrale owner

    Login om te reageren
  43. pleun zegt

    5 september 2007 om 22:46

    tis wel een beest ,vandaar de hij

    Login om te reageren
  44. Suspic1ous zegt

    5 september 2007 om 23:17

    Persoonlijk denk ik dat zo’n auto een merk als Lancia een enorme boost kan geven! De oude Integrale’s waren schitterende auto’s als ze reden. Die auto die voelde je, je moest naar hem luisteren en dan was hij zo goed voor je! Ik word er bijna emotioneel van :P!
    Het zou goed zijn om weer eens een europees rallykanon op de weg te hebben. Al die Impreza’s en Lancer’s komen zo langzamerhand toch wel een beetje m’n strot uit.

    Dus als Lancia slim is luisteren ze naar ons allen en gaat deze auto per direct de R&D in en staat hij over 2 a 3 jaar bij de dealer.

    Login om te reageren
  45. sicko zegt

    5 september 2007 om 23:39

    bring it!

    Login om te reageren
  46. BMW E92 335i zegt

    6 september 2007 om 00:37

    Om het nieuwe leven weer in te blazen en weer centjes te gaan verdienen moet Lancia deze beauty zo snel mogelijk op de markt brengen ! mensen die in de jaren 80 opgegroeid zijn zullen de eerste koper zijn voorspel ik :-)

    Login om te reageren
  47. Squadra Corse zegt

    6 september 2007 om 13:02

    PLEASE LANCIA

    Bring the Intergrale back,

    Ik heb net een Lancia Delta gekocht van 2000 heerlijke auto met alles erop en eraan.

    Login om te reageren
  48. Wouterman! zegt

    6 september 2007 om 16:38

    Eindelijk es een MOOI retrodesign =-L

    Login om te reageren
  49. joeke zegt

    6 september 2007 om 20:47

    Super gaaf!!
    Snel in productie nemen,morgen is al te laat

    Login om te reageren
  50. richard zegt

    9 september 2007 om 12:53

    de voorkant is mij niet stoer genoeg de vorm is die van een glimlach
    en een rally kanon mag niet vrolijk uitzien maar strak en woest en snel
    natuurlijk.De rest lijkt er iets op.Ik zou zeggen nog even door op de tekentafel.

    Login om te reageren
  51. KoenHF zegt

    12 september 2007 om 19:54

    Login om te reageren
  52. KoenHF zegt

    12 september 2007 om 19:54

    Of zoiets?

    Login om te reageren
  53. equipe29.tk zegt

    20 september 2007 om 16:26

    Eigenlijk was de oer-delta helemaal niet zo bijzonder. Wat hem zo uniek maakte was z’n optie met vierwielaandrijving. (zelfs als sedan). Het model verkreeg z’n status door de rallies. Daardoor werd het steeds sneller. Eerst 1600 en groeiend via turbo, integrale tot de ultieme evo-versies. Het eenvoudige model was ondertussen mooi van lelijkheid. En juist dat laatste vind je terug in het ontwerp van infomotori…..
    http://www.equipe29.tk

    Login om te reageren
  54. dennis zegt

    7 oktober 2007 om 19:41

    van mij mag hij nog meer op het oudje lijken weg met het ronde dak moet ook nog vierkanter en niet zo’n hippe binnen kant bij deze auto gaat het om de pk’s en wegligging niet hoe hij er uit ziet back to basic

    EDIT: voortaan leestekens gebruiken s.v.p.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North