• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oei, veel mensen doen helemaal niks met auto-abonnementen

Auteur: Loek, gepost 20 maart 2025 om 18:04 – 7 Reacties

Lekker grootschalig inzetten op auto-abonnementen, maar vervolgens gebruikt bijna niemand ze.

Alles moet tegenwoordig op abonnementsbasis, dus ook features in je auto. Het is de realiteit bij veel merken. BMW riep veel vraagtekens op toen ze zaken als adaptieve onderstellen en stoelverwarming achter betaalmuren staken, maar tegenwoordig kan je meer softwarematig openen aan je auto dan je denkt. Dan is de vraag: doe je dat ook?

Auto-abonnementen

Smartcar voerde een onderzoek uit om dit te bekijken. Met als resultaat dat er nog werk aan de winkel is. Ze vroegen aan meer dan 1.000 mensen uit zowel Europa als de VS of ze features achter betaalmuren gebruiken op abonnementsbasis. En wat blijkt: 76 procent van de ondervraagden doet dat niet. Met als meest belangrijke redenen dat ze het niet eens zijn met deze manier van features aanbieden, de features die extra geboden worden niet interessant vinden of zelfs niet eens weten wat hun auto eventueel extra kan.

Garantie

Wanneer gevraagd wordt wat mensen wél over de streep zou trekken voor auto-abonnementen, komt er een opvallend antwoord uit. Vier op de tien ondervraagden geven aan dat ze oren zouden hebben naar een systeem waar je in de auto zelf verzekering en/of garantie zou kunnen regelen. Extra betalen voor langere garantie middels een maandelijkse betaling, zeg maar. Ook geeft 56 procent aan dat ze wel externe apps gebruiken die los staan van de auto, al dan niet op abonnementsbasis (denk aan Flitsmeister).

Meer eruit halen

Van de 24 procent die toevallig wel een auto-abonnement gebruikt, is 67 procent bereid om nog meer eruit te halen. Belangrijkere features, meer features, extra connectiviteit: het mag allemaal. Een groot deel geeft ook aan dat ze de externe app van het automerk gebruiken en zelfs daar nog wel extra features voor zouden willen kopen. De minderheid is dus wel doorwinterd fan. Nu de rest van de mensen nog.

Toekomst

Want in dit soort software-oplossingen zit naar verluidt wel de toekomst, dus het is belangrijk dat men ervan op de hoogte is en ook weet wat ze graag willen. En driekwart van de mensen die het niet gebruikt of niet eens op de hoogte is, da’s wel taai. Werk aan de winkel, want de auto moet natuurlijk passen bij je Netflix-abonnement. Hey, kan je dat niet aanbieden in de auto?

Ook interessant!

  • Video: auto uitladen gaat helemaal mis
  • Mijn Auto video: Toyota bB van Mees
  • Mijn Auto: Porsche 911T van Edwin
  • Mijn Auto video: TVR Tasmin 420 van Diesel

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

abonnement

Vorig bericht: « Gespot – Een G63-rijder die NIET van zwart houdt
Volgend bericht: Nieuwste creatie van Mansory heeft vijf(!) ‘sterrenhemeltjes’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. italned zegt

    20 maart 2025 om 18:12

    De toekomst. Geen bezit meer maar alles huren.
    Gelukkig zijn er veel mensen die dit zien

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 maart 2025 om 19:44

      Ondertussen hebben ze een Netflix, Disney+, Amazon Prime en Spotify abonnement waarmee ze jaarlijks veel meer uitgeven dan ze ooit aan CD’S en DVD’s gedaan hebben maar in de winter betalen voor de stoelverwarming daar trappen ze lekker niet in…

      Login om te reageren
      • pimk68 zegt

        21 maart 2025 om 07:12

        True. Dus de eerste twee streamingdiensten zijn alweer opgezegd. En die MINI waar ik een maandelijks bedrag voor adaptive cruise control moest betalen staat nog bij de dealer.
        Het is een glijdende schaal, en soms moet je de optelsom maken om het verschil te zien.
        Lekker youngtimer rijden…

        Login om te reageren
  2. mashell zegt

    20 maart 2025 om 21:02

    Bij een auto-abonnement denk ik eerder aan een hele Lynk en Co dan aan stoelverwarming.

    Login om te reageren
  3. verdebosco zegt

    21 maart 2025 om 04:32

    Ik wil extra betalen als zo’n abonnement is weggelaten. Ophouden met die onzin.

    Login om te reageren
    • Autokenner zegt

      21 maart 2025 om 12:00

      Ik wil niks extra betalen, dit is 1 van de weinige dingen waarvan ik vind: Europa verbied dit.

      Login om te reageren
  4. David zegt

    23 maart 2025 om 12:18

    @BMW ik weet een leuk abonnement: maak de 318i upgradable naar 320i of zelfs 330i :-)
    Het is dezelfde motor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North