• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: AM 310 Vanquish – prijs, specs en interieur [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 juni 2012 om 12:22 – 73 Reacties

AM 310 Vanquish-interieur
Nee, heel geheimzinnig doet Aston Martin niet over zijn DBS-opvolger. De hele perskit laat nog even op zich wachten, maar ze hebben al wel de specificaties, de officiële naam, en een paar foto’s vrijgegeven. En het ziet er weer gelikt uit!

AM 310 Vanquish, zo moet hij gaan heten volgens Aston Martin. Geen verrassing, maar de specs zijn wel bevestigd: 573 pk @ 6.750 tpm, 620 Nm @ 5.500 tpm, 0-100 in 4,1 seconden en een top van 295 km/u. Dit alles uit de bekende 6 liter V12, die is gekoppeld aan een zestraps touchtronic. En dat klinkt als volgt.

Alle officiële foto’s laten waarschijnlijk niet lang meer op zich wachten, zodra deze er zijn zullen we die uiteraard direct online zetten. Tot die tijd mag je je vergapen aan alle specs (mirror), en je een hoedje schrikken over de prijs: 189.995 GBP. Dat zal in Nederland heel rap richting de 4 euroton gaan, waarmee de Vanquish zich in F12berlinetta-territorium begeeft.

Video-teasers van Aston Martins nieuwste vind je op Autojunk!

UPDATE: foto van de buitenkant is inmiddels ook los:

AM Vanquish

Ook interessant!

  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton
  • Aston Martin Vanquish Volante by Q
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Het aandelen mysterie achter het ontslaan van Christian Horner
  • Arnold Schwarzenegger kraakt slecht beleid van milieugekkies
  • Video: verkeersregels bestaan niet voor Cybertruck
  • Zo duur is de duurste nieuwe 911 ooit op Nederlands kenteken
FacebookTweetPinLinkedIn

am310, Aston Martin, vanquish

Vorig bericht: « Heet van de naald! Suzuki Jimny is opgepoetst
Volgend bericht: Occasion van de week: Porsche 911 GT1 Straßenversion »

Lees Interacties

Reacties

  1. Barnato zegt

    19 juni 2012 om 12:24

    Laat maar zitten voor dat geld liever een 2dehands dbs :-)

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      19 juni 2012 om 15:21

      @Barnato: echt niet!

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      19 juni 2012 om 18:49

      @Barnato: Helemaal!

      Login om te reageren
    • JvT zegt

      19 juni 2012 om 20:40

      @Barnato:
      Eensch!

      Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    19 juni 2012 om 12:28

    ben heel benieuwd.

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    19 juni 2012 om 12:35

    Wederom evolutie ipv revolutie dus.

    Niet eens een 8-trapsautomaat bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 juni 2012 om 12:40

      Ik gok dat het prijskaartje van ZF voor kleine volumes ze heeft afgeschrikt. En klanten kopen hem ook wel met 6-bak.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        19 juni 2012 om 22:45

        @sir_smokalot: ..prijskaartje…want ? 190K GBP en dan…het hebben…over een prijskaartje ? :lol:

        Login om te reageren
  4. Pulizano zegt

    19 juni 2012 om 12:36

    Nope, geef mij maar de oude Vanquish S.

    Login om te reageren
  5. adyton zegt

    19 juni 2012 om 12:37

    Ze kunnen me nog steeds niet helemaal overtuigen. Specs zijn wel mooi.

    Login om te reageren
  6. JW zegt

    19 juni 2012 om 12:37

    paupervelgen

    Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    19 juni 2012 om 12:39

    ‘maar’ een top van 295?

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      19 juni 2012 om 12:47

      @RazorHead:

      Een AM is altijd al meer een GT dan een echte sportauto. Topsnelheid is dan ook niet zo belangrijk, en ook de 0-100 tijd niet. Gewoon comfortabel en in stijl kunnen cruisen.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        19 juni 2012 om 17:15

        @towi1989: Ik zou toch behoorlijk pissig worden als ik net 400K heb gespendeerd terwijl die Carrera S van 140K me eruit trekt…

        Login om te reageren
        • RazorHead zegt

          19 juni 2012 om 18:53

          @mopar:
          @towi1989:
          indeed!!
          een DBS is sneller & heeft minder vermogen…
          als je in de range van (nederlandse prijzen) van een FF aan het shoppen bent, mag het wel wat sneller zijn vind ik, een FF is ook prima GT, kan zelf meer in !

          Login om te reageren
  8. bonkers zegt

    19 juni 2012 om 12:41

    Prachtauto. Heel mooi interieur, geweldig dat ze het tijdloze design van de db9 alsnog verbeterd hebben.

    Login om te reageren
  9. love4sportcars zegt

    19 juni 2012 om 12:43

    Ferrari f12 territorium? Daarvoor zal hij net iets meer pk’s en minder seconden nodig moeten hebben?

    Login om te reageren
    • renezzzz zegt

      19 juni 2012 om 12:45

      @love4sportcars: Er wordt gesproken over de prijs, niet over prestaties.

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      19 juni 2012 om 12:46

      @love4sportcars: Ze bedoelen gewoon qua prijs

      Login om te reageren
  10. tvrspeedsix zegt

    19 juni 2012 om 12:44

    Mooi detail is het de verwerking van het AM logo (gespreide vleugels) in de achterlichten. Wat ik alleen niet snap zijn die 2008 two-tone velgen, die kunnen echt niet meer!

    Login om te reageren
  11. kevinbergwerff zegt

    19 juni 2012 om 12:45

    573 pk. Een rs6 heeft meer.. beetje tegenvallend kwa. Prestatie’s gelijk waardig aan een 911. En die kost toch beduidend minder

    Login om te reageren
    • Frux zegt

      19 juni 2012 om 12:59

      @kevinbergwerff: Maar een 911 kan never nooit op tegen de stijl, uitstraling en sound (V12) van een Aston Martin. En dat is toch wel de hoofd reden om zo’n auto te kopen. ;)

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      19 juni 2012 om 13:01

      @kevinbergwerff: Ja want bij een AM gaat het om de peekaas en de prestaties…….

      Login om te reageren
  12. RuVi zegt

    19 juni 2012 om 12:47

    Die stoelen vind ik echt op West Coast Customs pauper bekleding lijken! Nee sorry, niet voor mij!

    Login om te reageren
  13. meneersander zegt

    19 juni 2012 om 12:48

    Wow! Dat is lekkah!

    Login om te reageren
  14. lambo4all zegt

    19 juni 2012 om 12:54

    Het ziet er weer prachtig uit! zowel van binnen en van buiten. Maarja de prestaties vallen inderdaad wel een beetje tegen, en dan kan iedereen zeggen wat hij wil maar je betaalt een godvermogen voor die auto. dan zou je daar wel wat meer van mogen verwachten.

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      19 juni 2012 om 12:58

      @lambo4all:

      Mensen die een AM kopen, kopen die in het algemeen niet voor het vele vermogen, ze willen gewoon een fantastisch afgewerkte auto die niet in de fik vliegt bij 3x gasgeven

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        20 juni 2012 om 10:19

        @rijbewijzer: je staat met een aston vaker langs de weg als met een ferrari hoor :)

        Login om te reageren
  15. StijnB zegt

    19 juni 2012 om 13:10

    Toch niet weer een 6-liter V12 brouwels op basis van het oude VH-platform… *zucht* Ouwe meuk, (relatief) nieuw jasje…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 juni 2012 om 13:13

      @StijnB: Je snapt toch wel dat AM niet het geld heeft om alles zomaar even nieuw te ontwikkelen? Ze staan er helemaal alleen voor.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        19 juni 2012 om 13:35

        @berlinetta: na 15 jaar is het wel een tijd voor iets nieuws. Ferrari lukt dat ook (zonder geld van Fiat).

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          19 juni 2012 om 14:31

          @robbie: oh ik wist niet dat ferrari het zonder financiele steun van fiat deed. Dat vind ik knap.
          15 jaar is inderdaad lang, maar ik denk dat het nog veel langer gaat worden.

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            19 juni 2012 om 15:25

            @berlinetta: Ferrari is zéér winstgevend. En Aston Martin maakt ook gewoon winst. Ze moeten toch echt zelf innoveren lijkt mij. Oude meuk uitmelken houdt een keertje op.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              20 juni 2012 om 07:38

              @robbie: In het licht van de eurocrisis: een Italiaanse boekhouding is niet te vertrouwen. Dat Ferrari echt winst maakt in financiële lijkt me onwaarschijnlijk, ze hebben het duurste F1 team, steken ontzettend veel in R&D, verkopen beperkte aantallen. De winst in marketing termen is echter enorm en daarom zal Fiat best wel bereid zijn de boekhouding op te leuken.

              Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              20 juni 2012 om 10:11

              @robbie: ik ben het ook helemaal met je eens!

              Login om te reageren
          • WolfKrad zegt

            19 juni 2012 om 20:59

            @berlinetta: Ferrari haalt zo’n 20% van hun totale omzet uit merchandise. Dat zie ik Aston Martin niet doen.

            Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    19 juni 2012 om 13:12

    Prachtige auto, zowel van binnen als van buiten. Ik ben ook een van de weinigen de de splitter aan de voorkant mooi vind.
    De prestaties zijn inderdaad niet indrukwekkend, maar who cares. Wil je snel zijn? Koop je maar een gt-r.

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      19 juni 2012 om 15:26

      @berlinetta: Je bent de eerste die over die splitter begint… :S

      Login om te reageren
      • utr1984 zegt

        20 juni 2012 om 02:38

        @BmwMPower: Haha lol

        Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    19 juni 2012 om 13:17

    Het is wel een aston interieur maar toch niet echt mijn ding.
    Moet ook niet, dit is geen wagen die ik ooit zal kopen.

    Login om te reageren
  18. thomaz520 zegt

    19 juni 2012 om 13:19

    Wat een schitterende wagen zeg wat een klasse heeft AM tog!!

    Login om te reageren
  19. HDM zegt

    19 juni 2012 om 13:29

    Raar ingedeeld, dat ruitenpatroon in het leer. Had volgens mij veel mooier gestaan op de rug en zit vlakken…

    Login om te reageren
  20. matthisl zegt

    19 juni 2012 om 13:44

    Sorry hoor, maar met een 6 liter V12, 620Nm en anno 2012 de 300km/h niet halen kan echt niet meer.

    Login om te reageren
  21. raphael zegt

    19 juni 2012 om 13:54

    Een top van 295km/h? Die ‘oude’ Vanquish van bijna tien jaar geleden haalde al 320..
    Ze teren nu al jaaaren op hetzelfde ontwerp, gaat uitermate vervelen, hoe mooi het ook was..

    Login om te reageren
  22. Ram-G-maN zegt

    19 juni 2012 om 14:15

    Zit de versnellingsbak niet achterin met een torquetube tussen de motor en de versnellingsbak ala Z06 en SLS AMG? Had men niet beter dezelfde transmissie als die van de SLS AMG kunnen gebruiken? Lekker moderne DCT die nog beschaafd is bij het betere flaneerwerk. Ze lopen bij Aston Martin behoorlijk achter qua techniek.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 juni 2012 om 22:49

      @AutomotiveDesigner: inderdaad ! Heeft de Z06 overigens niet een 7-bak ?

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        19 juni 2012 om 23:53

        @Megakix: Klopt Z06 heeft voor de echte stuurmannen een manuele 7-bak ingebouwd. De overeenkomsten tussen de SLS AMG en Z06 is de torquetube. In beide gevallen een koolstofcomposieten as. ;)

        Login om te reageren
  23. loloo zegt

    19 juni 2012 om 14:25

    Prestaties vallen tegen, dit kan eigelijk niet meer mee tegenwoordig

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      19 juni 2012 om 14:59

      @loloo: De eerste Vanquish had ook slechte prestaties vergeleken met de concurrentie. Past er prima bij!

      Login om te reageren
  24. agera zegt

    19 juni 2012 om 14:56

    @Robbie: Een vraagje waarom komt AM nu al met de opvolger van de DBS zo oud was de DBS toch niet en gedateerd is de auto helemaal niet? Zo’n 5 jaar is niet veel voor zo’n wagen of werd het niet goed verkocht?
    Gelukkig niet veel veranderd aan het vaste design, AM laat gewoon zien hoe je auto’s tekent en ontwerpt prachtig.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      19 juni 2012 om 18:52

      @agera: Toch begonnen al veel mensen onterecht naar een opvolger te schreeuwen.

      Login om te reageren
  25. Vanquish zegt

    19 juni 2012 om 14:58

    Heerlijk strak! :D

    Login om te reageren
    • agera zegt

      19 juni 2012 om 15:08

      @Vanquish: Je zal nu wel extra trots zijn op je nick :P Het is immers een van de mooiste auto’s :P

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        20 juni 2012 om 09:31

        @agera: M’n nickname slaat eigenlijk niet op de Aston Martin(s). Maar het is mooi meegenomen dat ze er goed uitzien!

        Login om te reageren
  26. kuzydude zegt

    19 juni 2012 om 15:53

    stel bmw neemt aston over, ze geven deze auto een M behandeling , nieuwe en zuinigere motor en laten dan rolls royce de rest aanpakken. Wat voor iets goddelijks zou dit dan worden.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      19 juni 2012 om 16:10

      @kuzydude: Een Aston Martin-achtig iets met vierpitter, drie turbo’s en een superdeluxe interieur.

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      19 juni 2012 om 18:51

      @kuzydude: Wat een rare veronderstelling

      Login om te reageren
  27. kickass zegt

    19 juni 2012 om 16:09

    Doe maar maken! Als je dit ziet zou je je toch gaan afvragen waarom er nog mensen zijn die een Ferrari kopen?

    Login om te reageren
  28. jordy14 zegt

    19 juni 2012 om 16:19

    Prachtige auto alleen dat achterspoilertje hadden ze gwn dicht moeten maken.

    Login om te reageren
  29. tdu2zonda zegt

    19 juni 2012 om 16:42

    Het lijkt erop dat Aston er achteruit op gaat met de topsnelheid van hun auto’s, de Virage doet 299 en de DB9 306, de DBS 310 en de nieuwe 295. Dat zal toch wel een foutje zijn. Want met zoveel kracht moet die makkelijk 315-320 halen. Want hij is lichter, aerodynamischer, krachtiger maar minder snel?!? De Virage is zwaarder, minder krachtiger maar sneller. Maar wel een prachtige auto.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      19 juni 2012 om 22:48

      @tdu2zonda: automaatkwestie, me dunkt..

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        19 juni 2012 om 23:59

        @Megakix: Ze hebben ongetwijfeld de versnellingsbakverhoudingen zodanig toegepast dat je vooral sneller kan accelereren. Je zoekt een compromis tussen acceleratie en Vmax. Om snellere acceleratiecijfers dan de voorgangers te claimen zijn ze bij Aston mogelijk genoodzaakt de gearratio aan te passen. Het word tijd voor een nieuw ontwikkelde V12 bij Aston Martin, het blijft immers een veredelde 2 aan elkaar geplakte Ford V6’n. Ik weet niet of de One-77 een nieuwe opgeboorde V12 heeft.

        Login om te reageren
    • RuVi zegt

      19 juni 2012 om 23:53

      @tdu2zonda: de db9 is glad als een aal, een dbs genereert meer downforce

      Login om te reageren
  30. The360box zegt

    19 juni 2012 om 16:55

    Lopen ze niet een beetje achter de feiten aan? Nog steeds om en nabij de 570 pk uit eenzelfde V12 is echt niet meer nodig.

    Login om te reageren
  31. Modus zegt

    19 juni 2012 om 19:03

    AM begint wel een beetje de Audi van de supercarleague te worden, designtechnisch dan.

    Login om te reageren
  32. draaimolen zegt

    19 juni 2012 om 20:12

    Er moet hier iet scheef zitten, DBS was langzamer dan de Vanquish S, de nieuwe DBs met een slordige 10% PK’s extra is langzamer dan de “oude” DBS? Dat vind ik raar. Het klopt zeker dat de focus van Aston’s als GT’s ligt op comfort en niet perse op de specs maar dit is wel een beetje curieus om het maar zo te stellen. En voor de mensen die nu heel hard schreeuwen dat het niet om de specs gaat en als alles lichter en krachtiger is je best langzamer mag gaan, schreeuw dan ook even wat harder om een 8-traps als we het toch over comfort hebben.

    Login om te reageren
  33. WolfKrad zegt

    19 juni 2012 om 21:02

    Wel apart eigenlijk, die hoge middenconsole. De bestuurder en de passagier van elkaar scheiden is prima, maar om echt een complete muur te bouwen is ook wat overdreven…

    Login om te reageren
  34. TT225man zegt

    19 juni 2012 om 21:09

    Apart, hele tekst geschreven over het hoe en waarom van de vMax, maar verschijnt hier niet……..censuur?

    Login om te reageren
  35. TT225man zegt

    19 juni 2012 om 21:12

    Die “beperkte” vMax heeft te maken met de “ouderwetse” automaat. De DB9 en de DBS met dezelfde automaat gaan ook “slechts” 295 km/h. Dezelfde auto’s met handbak gaan echter flink over de 300 km/h (de DBS Volante met handbak doet bv 307 km/h! :))

    Helaas komt de nieuwe Vqs (AM310) alleen met diezelfde oude automaat. Als er een handbak was, zou die, vanwege de 50 PK meer, zeker 310-315 km/h kunnen lijkt me.

    Login om te reageren
  36. Megakix zegt

    19 juni 2012 om 22:46

    Lijken mij ‘kudt-stoelen’ in die AM ! Evenwel een prima auto, maar voor dat geld wordt het toch echt een F12…want dat geluid is weerzinwekkend waanzinnig.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 juni 2012 om 07:41

      @Megakix: Inderdaad vreemde zetels.

      Login om te reageren
  37. utr1984 zegt

    20 juni 2012 om 02:50

    Aston Martin heeft het duidelijk niet zo breed hangen… Designtechnisch eindelijk een beetje anders, maar ook wat rommelig. Voor heel wat minder koop ik dan net zo lief de XKR-S. Prachtig geluid, hogere top, tot de 100 maar iets trager en smoelt heerlijk. Ook die heeft trouwens een zesbak.

    Login om te reageren
  38. TT225man zegt

    20 juni 2012 om 08:38

    En hier de eerste officiele video:

    http://www.youtube.com/watch?v=jEXQA-eMolQ&feature=player_embedded

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North