• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel! Citroën GT gaat in productie

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2009 om 20:02 – 112 Reacties

Citroen GT Concept


Heet nieuws vanaf de beursvloer! Al enige tijd gingen er geruchten dat Citroën de GT conceptcar die in Parijs schitterde in productie zou gaan. Maar dat werd steeds tegengesproken. Vandaag heeft Vincent Besson van Citroën echter bevestigd dat er best wel eens maximaal 20 stuks gebouwd kunnen gaan worden.

En wat voor motor komt daar dan in te liggen? Een 1.4 diesel? Nope, waarschijnlijk zal Citroën bij GM of Ford een dikke V8 in gaan kopen! De Citroën GT is eigenlijk speciaal ontworpen voor het computerspel Gran Turismo 5 en was nooit bedoeld voor (gelimiteerde) serieproductie, maar blijkbaar was de vraag dermate groot dat Citroën toch geluisterd heeft naar de stem van het volk.


Ook interessant!

  • Helaas, dit Franse succesnummer gaat uit productie
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Officieel: Bugatti Bolide gaat gelimiteerd in productie [+prijs]

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, geneve-2009

Vorig bericht: « Protoscar Lampo in Genève
Volgend bericht: Jarige Barbie krijgt speciale Fiat 500 cadeau »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donkervoort zegt

    4 maart 2009 om 19:43

    YES!!!

    Login om te reageren
  2. Jochem zegt

    4 maart 2009 om 19:44

    veeeeet

    maar word ie wel street legal XD

    Login om te reageren
  3. BananaFlip zegt

    4 maart 2009 om 19:46

    Lekker futuristisch, maar zo wil je toch niet gezien worden? (citroen)

    Login om te reageren
  4. Jonas zegt

    4 maart 2009 om 20:03

    ik betwijfel dat dat hakmes op de achterkant zo streetlegal is…

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    4 maart 2009 om 20:04

    Hmmm.
    Hij wordt pas mooi als je m eventjes door laat dringen.
    Vergeet het bovenstaande maar.
    Dat Citroen erop staat is eigenlijk helemaal niet zo erg.
    Hebben zij ook eens een mega-opvallend geval gebouwd.

    Login om te reageren
  6. Kareltje zegt

    4 maart 2009 om 20:05

    Zal best een leuk bakkie zijn alleen jammer dat er een amerikaanse v8 in komt :(

    Login om te reageren
  7. hendrik zegt

    4 maart 2009 om 20:05

    waarom, hij is veel te vaag.

    Login om te reageren
  8. FiXeR zegt

    4 maart 2009 om 20:06

    @Jonas, je rijdt toch niet achteruit?

    Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    4 maart 2009 om 20:06

    Nu maar hopen dat t blokje dat erin komt net zo gemeen is als ie eruit ziet.

    Login om te reageren
  10. Rik3 zegt

    4 maart 2009 om 20:07

    Lelijke auto, lelijke ‘babe’

    Login om te reageren
  11. TKoote zegt

    4 maart 2009 om 20:09

    VET maar ik ben benieuwd of dat koperen interieur er ook komt…

    Login om te reageren
  12. Thomas zegt

    4 maart 2009 om 20:10

    Als je daar in rijdt ben je echt de koning!!

    Login om te reageren
  13. rogue zegt

    4 maart 2009 om 20:11

    Holy fuck! Dat is wel het beste nieuws wat er tot nu toe vanuit Genève gekomen is! Misschien wel leuk om dit filmpje er bij te zetten, de Citroën GT in het wild: http://www.youtube.com/watch?v=4E8edAUrFJg Wat een ge-wel-di-ge bak!

    Login om te reageren
  14. G55///AMG zegt

    4 maart 2009 om 20:11

    Dit kan gewoon niet meer, ik dacht da citroën toch wel een redelijke degelijke auto was, maar dit is precies een platicken auto!

    Login om te reageren
  15. Innokenty zegt

    4 maart 2009 om 20:14

    Wie gaat dit kopen?

    Login om te reageren
  16. Guido zegt

    4 maart 2009 om 20:14

    Coole wagen, de eerste stoere Citroen :P

    Login om te reageren
  17. j zegt

    4 maart 2009 om 20:14

    Gek ding

    Login om te reageren
  18. Denm zegt

    4 maart 2009 om 20:19

    Prachtig, wat een plaatje! Echt! Citroën kan echt mooie wagens maken ( oa. C4 en de C6 ), en met de C-metisse zat het ook al goed! Als ik geld had, wist ik wel welke auto ik hoe dan ook in mijn handen zou krijgen! Complimenten Citroën!

    Login om te reageren
  19. ricardo zegt

    4 maart 2009 om 20:20

    Wie ziet nog meer de overeenkomsten tussen de koplampen en de ‘koplampen’?

    Login om te reageren
  20. Supercarzz zegt

    4 maart 2009 om 20:21

    yes! zou hij ook naar nederland komen? hoop van wel :P hij is echt vet mooi.

    Login om te reageren
  21. parisi zegt

    4 maart 2009 om 20:21

    @BananaFlip

    “Hebben zij ook eens een mega-opvallend geval gebouwd”

    euhm ? We vergeten even de gehele citroen geschiedenis ?

    Login om te reageren
  22. ripjans zegt

    4 maart 2009 om 20:21

    LOL:D Echte Citröen :x Ben benieuwd wat ie gaat kosten, soort van R8 uitstapje van Citroën?

    Login om te reageren
  23. Janno zegt

    4 maart 2009 om 20:24

    Heerlijk design, prachtig! En om eventuele kaboutertjes die je zou onthoofden als je iets te snel achteruit rijdt maak ik me weinig zorgen. Bovendien zijn er denk ik meer kaboutertjes dan dat er exemplaren van dit concept worden gebouwd, want twintig is wel erg weinig.

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    4 maart 2009 om 20:25

    leuk nieuws ..
    en die 20 blokkies krijgen ze gewoon van Ford ..

    Login om te reageren
  25. VonStroke zegt

    4 maart 2009 om 20:25

    Als je het geld hebt moet je dit gewoon kopen. En valt er voor geen meter mee te rijden (uit praktische overweging) dan kan je de auto nog altijd gebruiken om gewoon naar te kijken. Dit ding zal nooit vervelen.

    Login om te reageren
  26. Laue zegt

    4 maart 2009 om 20:25

    bah ik haat franse meuk…. Maar dit ziet er toch wel SUPER STRAK UIT!

    Login om te reageren
  27. jamesBROWN zegt

    4 maart 2009 om 20:28

    Niks mis met een amerikaans blok, maar ik heb weinig vertrouwen in de supercar-capaciteiten van de fransen… Maar ik hoop dat ze het goed doen, want hij ziet er nog steeds lekker uit :D

    Login om te reageren
  28. Mr Hyde zegt

    4 maart 2009 om 20:30

    Of ze halen de V8 bij jaguar, die uit de XFR. Ze hebben er ook al samen dieseltjes mee, dus waarom ook niet een benzineblokje mee uitwisselen dan?

    Login om te reageren
  29. Solstice zegt

    4 maart 2009 om 20:34

    Motor uit de ZR1 erin (nu verkrijgbaar als crate engine), lijkt me niet verkeerd. Het zou historisch gezien eigenlijk mooier zijn geweest als men er een Maserati-blok ingelepeld had. Maar gaaf dat ‘ie er nu echt komt. :)

    Login om te reageren
  30. joep zegt

    4 maart 2009 om 20:35

    Sodevliegendetsjiftjafkaknootjes! Dat is nog eens met recht heet nieuws! Dit had ik echt nooit verwacht, zeker niet in de huidige economische situatie. Mijn achting voor citroen stijgt verder!!

    Kusje voor iedereen die hem wel en twee voor citroen!

    Login om te reageren
  31. Brainbrommer zegt

    4 maart 2009 om 20:36

    WAUW!!!!

    Login om te reageren
  32. Henk zegt

    4 maart 2009 om 20:38

    @Innokenty blinde domme mensen die een ferrari willen maar niet kunnen betalen

    Login om te reageren
  33. Ice zegt

    4 maart 2009 om 20:39

    Absoluut een van de mooiste wagens ooit, maar is dit wel street legal?

    Heel gaaf dat ze deze gaan produceren. Super!

    Login om te reageren
  34. VivelaFRANCE zegt

    4 maart 2009 om 20:40

    YEAH!!!!!!!! FANTASTISCH!!!! Wat een perfect nieuws uit Genève, Citroën breidt eindelijk weer zijn gamma uit naar boven! Geweldig gewoon! Ik hoop echt dat dit Citroën weer op de kaart zet! Wow…

    Login om te reageren
  35. BmwMPower zegt

    4 maart 2009 om 20:41

    Yes! Ik denk dat dit een favoriet gaat worden hier, onder de bloggers die niet zo van de Franse auto’s zijn.
    Er zijn uitzonderingen hoor! ;)

    Mooie wagen, waar kan ik er 1 bestellen?

    Login om te reageren
  36. Timm zegt

    4 maart 2009 om 20:41

    Super!!!! DIT had ik al verwacht, iedereen was er zo positief over!! Maar nu is het echt ! Ik vraag me af hoeveel hij gaat kosten!! Ik zou er zeker een kopen als citroën fan ( als ik het kon betalen ).
    Als citroën nou ook gewoon even beslist om 20 hypnos modellen te verkopen :p dan is het echt TOP!!

    @ rogue
    Ik heb dat filmpje ook al is gezien is al best oud daarom dacht ik ook wel dattie zou komen..

    Login om te reageren
  37. VivelaFRANCE zegt

    4 maart 2009 om 20:42

    @ Rogue,

    geweldig filmpje: oh la la la, à la vache, putain !

    Login om te reageren
  38. pascal zegt

    4 maart 2009 om 20:42

    yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kapot vet!!!

    Login om te reageren
  39. Bisazza zegt

    4 maart 2009 om 20:44

    Erg leuk en gedurfd van Citroen!!
    Moet zeggen dat ik persoonlijk niet echt gek ben van de Fransen maar Citroen maakt wel de meest aansprekende modellen op dit moment. Thumps up!

    Het is een amfibie toch? ;)

    Ps. @ Citrofiel:…. Kan je nog normaal ademhalen van blijdschap of?….

    Login om te reageren
  40. M-lover zegt

    4 maart 2009 om 20:46

    niet lelijk, maar 20 stuks…. daar scheur je je broek toch dik aan? en niet eens een eigen motor erin, denk niet dat dit een verzamelaar zal worden.

    Login om te reageren
  41. Gnermo zegt

    4 maart 2009 om 20:58

    Citrofiel is helaas naar de OK gestuurd met een hartverzwakking.

    OT: JEZUS wat is dit ding gaaf, maargoed, denk niet dat de achterkant productie zal halen.

    Login om te reageren
  42. AtakanGül zegt

    4 maart 2009 om 20:59

    Later wil ik deze wel! Ookal is het een Citroën. Maar achm who cares? Tis een vette !@#$% bak!

    Login om te reageren
  43. AtakanGül zegt

    4 maart 2009 om 21:00

    Beterschap voor Citrofiel FTW!

    Login om te reageren
  44. Mercedes-Gek zegt

    4 maart 2009 om 21:01

    Érg mooi gedaan van Citroën, ik vind Citroën’s helemaal niet leuk. Maar deze is erg leuk, sportief en bloedmooi. :mrgreen: Ben blij dat ie in productie word genomen, maar hoeveel zou ie wel niet kosten? By the way, respect voor Citroën! 8)

    Login om te reageren
  45. Peter zegt

    4 maart 2009 om 21:06

    @ jamesBROWN

    Peugeot heeft nochtans zich regelmatig positief laten zien in Le Mans.

    De typische Citroën/Fransen bashers zijn voorlopig even stil. Citroën maakt overigens best wel leuke auto’s maar kan een imagebuilder zoals dit wel gebruiken.

    Login om te reageren
  46. mutina zegt

    4 maart 2009 om 21:07

    Fantastische beslissing! Echt hele mooie vormen, en vooral enorm vernieuwend t.o.v. een pak andere concepts. Realistisch, en toch geen doorsnee design. Hier moet je merkenliefde laten varen, en oprecht kunnen zeggen dat ie hartelijk verwelkomd wordt.

    Login om te reageren
  47. willie zegt

    4 maart 2009 om 21:13

    een verademing: uitdagend, futurisitich, extravagant. citroen hervindt weer wat van zijn (of haar?) oude glans. Continuer!

    Login om te reageren
  48. Jesper zegt

    4 maart 2009 om 21:18

    Je zal dr in Nederland in ieder geval niet mee kunnen/mogen rijden.
    A; omdat die ducktail het zicht op de achterlichten belemmerd voor iedereen met een Opel Astra of hoger. B; omdat je met die diffuser géén drempel haalt :P

    Verder natuurlijk Kudo’s aan Citroën dat ze dit durven in deze tijd! Ik heb het gevoel dat ik zomaar eens Citrofiel zou kunne worden. Eerst de Hypnos, dan de DS concept, en nu gaat deze in productie :o

    Citrofiel, is there room for one more on the team? ;)

    Maarre, hoe gaan ze dit noemen? ‘GT by Citroën’? of ‘Citroën GT’ (=’CGT’?)
    Dan gaan ze het nog aan de stok krijgen met een ander merk dat die 3 initialen voor hun paradepaardje gebruikt… :P

    Login om te reageren
  49. Porsche_Fan zegt

    4 maart 2009 om 21:22

    kwijlen bij een citroen?
    nee dankjee;)

    Login om te reageren
  50. joep zegt

    4 maart 2009 om 21:24

    Henk, je maakt je zelf onsterfelijk belangrijk!

    Login om te reageren
  51. monk zegt

    4 maart 2009 om 21:29

    Ben benieuwd hoe een eventuele productie versie eruit zou komen te zien. Maar eh…. heeft Citroen niet net als elk ander merk grote financiele problemen? Ergo, is er wel geld voor dit geval?

    Login om te reageren
  52. Wouterman! zegt

    4 maart 2009 om 21:29

    Holy shit Citroën toch!!!

    Dit is me toch allememachies mooi :O

    Ik ben in shock, positief!! Dood aan de crisis ;)

    Gefeliciteerd Citrofiel, weer ‘es wat anders dan een waterbed op wielen!!

    Login om te reageren
  53. willie zegt

    4 maart 2009 om 21:33

    @joep: sommigen die hier reageren hebben alleen zichzelf nodig om zich belachelijk te maken

    Login om te reageren
  54. Chief_S5 zegt

    4 maart 2009 om 21:36

    Tja, je kan je nooit aan zo’n belofte houden als er zo veel positieve reacties op komen! Er valt geld te halen, daar doe je alles voor. ;) Maar terecht ook in dit geval, wat een prachtige auto is dit zeg…! :)

    Login om te reageren
  55. Vinny_93 zegt

    4 maart 2009 om 21:36

    Goed idee. De mooiste Citroën tot nu toe. Vind m echt mooi!

    Login om te reageren
  56. GOD zegt

    4 maart 2009 om 21:39

    http://www.youtube.com/watch?v=Bjvkt_xoVZ8&feature=related

    Login om te reageren
  57. Cantago zegt

    4 maart 2009 om 21:43

    Echt een gave auto hoor, het dienblad achterop mocht iets kleiner, maar ik zie verder geen reden om hem niet in productie te nemen! Ziet er gewoon gaaf uit;)

    Login om te reageren
  58. yassin.a zegt

    4 maart 2009 om 21:44

    als het een lambo was geweest zou ik hem wel vet vinden denk ik,
    maar die naam CITROEN … ik weet het niet. Maar best mooi, maar zoals iedereen weet hij wordt toch een beetje anders..en hoeveel heeft Citro ervaring op dit gebied ?

    trouwens.. dat geluid is echt frans.. echt GAY

    Login om te reageren
  59. Luc zegt

    4 maart 2009 om 21:46

    Ik heb hem in GT5 en daar trekt hij heel erg goed op, beter dan de ferrari van tegenwoordig. Maar ben bang dat hij niet zo wordt.

    Login om te reageren
  60. GOD zegt

    4 maart 2009 om 21:49

    ik heb er lang op gewacht dat een merk weer eens een keer een model uit brengt wat anderen niet durven of niet willen, iets compleet ander, over the top, futuristisch etc. net als vroeger een countach het was.
    dat het Citroen is geworden had ik nooit gedacht maar hulde aan de fransen.
    kan niet wachten tot ik er gratis 1 krijg.

    Login om te reageren
  61. jtb zegt

    4 maart 2009 om 21:58

    Yeeeaaaaahhh VET!!!! geweldige kar om te zien.

    Login om te reageren
  62. s400cdi zegt

    4 maart 2009 om 22:03

    Interieur is echt om van te kotsen vooral dat stuurtje..Lijk wel
    ailien/ruimteschip/starwars/sincefiction…

    Exterieur is zeer knap, maar als ie word gemaakt komt ie toch anders uit te zien vooral de achterkant , maar zo is tie vet

    Login om te reageren
  63. Timm zegt

    4 maart 2009 om 22:08

    @ god
    Leuk filmpje bedankt!
    Maar je krijgt hem echt niet gratis :P

    @ yassin a.
    Wat is er mis met een citroën ze maken super auto’s ..
    Jij kijkt naar het merk dus bijweize van spreken als er een super lelijke lambo is vind jij hem mooi omdat het een lambo is. Dat is echt onzin!

    Login om te reageren
  64. Citrofiel zegt

    4 maart 2009 om 22:13

    :shock: Wooooot dooooh fooook… :shock:

    Adem in… Adem uit… Adem in… Adem uit…

    Pfoe. Nou zeg. Is me dat even nieuws!! Laat ik er voor de grap eens wat eerdere uitspraken van eigen hand bij halen:

    “een eventuele sportwagen (waar ik echt NIKS van geloof dat die er gaat komen).”
    “Zoals je zelf al zegt op citrofans zal het wel bij dromen blijven, helaas.”
    “Daarbij: Wat moet Citroën met een supercar? Wat bekendheid zaaien onder het jonge publiek in een game, oke, maar het zou niet in de merkfilosofie passen (of de landsfilosofie) om daadwerkelijk een sportauto te maken…”
    “Mooi is hij wel. Ik zou hem ook wel willen, als ik de centjes had.”

    Best grappig om te lezen. Ik vond het een leuke auto, maar vond hem niet bij de merkfilosofie van comfort passen. Desondanks zou ik hem wel willen, maar ik dacht zelf dat er geen kans was dat ze dit de weg op zouden krijgen.
    Nu mijn huidige oordeel. Tsja, eigenlijk is er weinig veranderd, behalve dat ik nu wel zal moeten accepteren dat ze hem de weg op krijgen. Het is leuk, zo’n sportwagen, maar wat moet Citroën ermee? Hopelijk maken ze hem revolutionair comfortabel… Een sportwagen met hydropneumatiek ofzo. :mrgreen: :P
    Oh, en ze moeten wel opschieten, anders hebben ze geen motor meer… ;)

    @ BananaFlip; Get a life.

    @ Timm; 20 Hypnossen? De Hypnos is een stuk normaler, dus ik zou mijn hoop maar naar boven bijstellen: De Hypnos moet gewoon de eerste echte Citroën-SUV worden! (C-Crosser is een Mitsu)

    @ Bisazza; Ik geloof dat ik al geantwoord heb. :P

    @ Gnermo; Grapjas. Het scheelde weinig inderdaad. ;)

    @ AtakanGül; Fijn dat je met me meeleeft. :D

    @ Wouterman; Niets mis met waterbedden op wielen. Ik heb nog altijd liever een lekker waterbed dan een spijkerbed…

    @ Jesper; Er is altijd ruimte! :D Alleen moet Citroën niet te populair worden, want dan is het niet leuk meer. Het moet wel een apart merk blijven, dat niet iedereen bevalt.
    Over de naam, CGT is toch al dubbel bezet, een derde kan er ook nog wel bij. (Porsche Carrera GT en Bentley Continental GT)

    @ yassin.a; Het geluid van het filmpje zal anders zijn dan dat van het productiemodel. Het concept had nog niet de geplande motor.

    Login om te reageren
  65. Timm zegt

    4 maart 2009 om 22:15

    @ jesper
    Ligt er aan wanneer je vind dat je een citrofiel bent, als je 3 concepten van citroën mooi vind die meestal zoiezo in de smaak vallen van veel mensen. Vind ik dat je niet een citrofiel bent ik vind een citrofiel meer zoiets als: Citroën for live!! En dat je bijna alle modellen kent enz. Maar misschien ben jij dat ook wel ;) ik in ieder geval wel :P..

    @ citrofiel waar blijf je??

    Login om te reageren
  66. VonStroke zegt

    4 maart 2009 om 22:18

    @M-lover: “Niet eens een eigen motor erin” Zo zeg, jij gaat voor een oplage van 20 stuks dus zomaar even een V8 ontwikkelen? Aan hoeveel had je gedacht per exemplaar? De kosten zouden megalomaan worden en het complete project onhaalbaar.

    Zoiets kan geen enkele constructeur zich permitteren, zeker nu niet.

    Login om te reageren
  67. Rob USA zegt

    4 maart 2009 om 22:31

    Niiet sleghte (Boursin), zeg maar heel dapper en knap van Citroen, waarom maar 20 ? Voor rond de miljoen(?) koop je toch graag wel een auto met een echte naam.. AM of Ferrari enz.

    Login om te reageren
  68. Timm zegt

    4 maart 2009 om 22:34

    @ citrofiel
    Das waar de hypnos zou best echt in de productie kunnen.. De c crosser is toch ontwikkeld door citroën, peugeot en mitsu…bitsu . Het niet echt een echte citroën je hebt gelijk hij zou mooier kunnen ;)

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    4 maart 2009 om 22:40

    @ Timm; Voor zover ik weet is de Outlander gewoon door Mitsu ontwikkeld, en heeft PSA er eigen neusjes op geplakt (en een paar andere dingetjes). Ik bedoel, ze worden zelfs compleet door Mitsu gebouwd, in Japan (en sinds kort als het goed is in Born). Alleen de 2.2 Hdi hebben ze bijgedragen. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de Toyota Aygo en PSA-klonen… :roll:

    Login om te reageren
  70. Bab zegt

    4 maart 2009 om 22:41

    Hij zou toch alleen verkrijgbaar zijn op de Playstation :D ?

    Login om te reageren
  71. Timm zegt

    4 maart 2009 om 22:42

    @ citrofiel

    Vind ik ook niet te veel mensen moeten een citroën hebben of er fan va n zijn alhoewel eral genoegzijn volgens mij.. Dan word het net als bij de ipods van apple eerst had niemand een ipod en sommige applefans wel ( zoals ik;) ) maar nu heeft haast iedereen een ipod en is het minder speciaal, maar het is natuurlijkwel fijnvoor apple en als het bij citroën zou gebeuren voor citroën;)

    Login om te reageren
  72. Timm zegt

    4 maart 2009 om 22:47

    @ citrofiel
    C1 bedoel je?
    En de berlingo en nemo zijn ook een kopieën van peugeot ( of andersom) volgens mij zijn die alleen van psa of fiat gebruikt hem ook nog volgens mij

    P.S. Nu ben ik wel erg actief hé ;)

    Login om te reageren
  73. Supra600BHP zegt

    4 maart 2009 om 22:48

    Zo he!
    Die wil ik wel eens spotten!
    Wat een mooie auto!

    Hij is ook wel mooi in het wit.

    Login om te reageren
  74. Jochempie zegt

    4 maart 2009 om 23:04

    Vette shit!

    Login om te reageren
  75. Citrofiel zegt

    4 maart 2009 om 23:09

    @ Timm; Natuurlijk is het leuk voor Citroën, maar jammer voor mensen zoals ik, die Citroën deels waarderen omdat het wat anders is. Speciaal.
    En natuurlijk bedoel ik de C1. Wat anders? Op autoblog wordt wel wat intelligentie van je verwacht. ;) Bij de bedrijfswagens werkt PSA inderdaad samen met Fiat (zou je ook moeten weten), maar daar nemen ze geen ontwerp over, ze doen zelf ook nog wat. De ducato.boxer.jumper en nemo.fiorino.bipper komen van Fiat, de scudo.expert.jumpy zijn door PSA ontwikkeld. En bij bedrijfswagens is het minder erg. Daar spelen de kosten nog meer dat in de personenwagenmarkt. En samenwerkingsverbanden zijn er daar genoeg. Renault/Nissan/Opel, Volkswagen/Mercedes…

    Login om te reageren
  76. Mtyn zegt

    4 maart 2009 om 23:14

    Jammer dat ze de zéér potente elektromotor niet gebruiken waarmee hij ooit gepresenteerd is! (en in de game zit). De 646pk en tot 138pk overboost waarmee hij volgens Citroen in 3,5 seconden naar de 100 sprint en zonder te schakelen pas bij 330km/h stopt klonk erg goed. Bij een productiemodel zou ik goed snappen dat ze dat niet willen doen, maar als er maar 20 van gemaakt worden? Jammer!

    Login om te reageren
  77. Jesper zegt

    4 maart 2009 om 23:36

    @ Citrofiel:

    Je weet toch wel dat de Aygo/C1/107 door Toyota zijn ontwikkeld he. Naast nieuw aangeworven citrofiel ben ik namelijk ook nog toyota personeel :P
    De broertjes staan op Toyota platformen, hebben alledrie een 1.0 VVT-i Toyota blok (dat ook in de Yaris en de nieuwe iQ ligt), en het interieur is ook identiek, weet alleen niet van wie afkomstig.
    Overigens verkoopt de Aygo vele malen beter dan de andere 2 :D

    Login om te reageren
  78. yassin.a zegt

    4 maart 2009 om 23:41

    @timm

    ik neem niet aan dat je deze citro gereden hebt om op ie manier te oordelen, wat ik bedoel is dat de meeste gewend zijn dat lambo vaststaat aan supercars, en citroen bijv. niet ;)

    Login om te reageren
  79. Prisma zegt

    5 maart 2009 om 01:20

    Kvind het gedurft dat ze hem uitbrengen. Kben zelfs bij dat ze zulke auto’s nu nog gaan produceren als zijn het maar 20 het zal aan het sportmodelen genre toch een nieuwe demensie brengen. Heb genoeg Audi R8, Ferrari’s of Lambo’s copieen gezien.

    Login om te reageren
  80. Timm zegt

    5 maart 2009 om 07:14

    @ citrofiel
    Ik weet dat wel want anders zou ik het natuurlijk niet zeggen ;). Ik weet bijv. Niet precies wie wat heeft ontwikkeld

    @ jassin a.
    Je hebt gelijk, dit is de eerste citroën supercar en niemamd weet wat we kunnen verwachten…
    Bij lambo is dat wel duidelijk ;)

    Login om te reageren
  81. Timm zegt

    5 maart 2009 om 07:16

    @ yassin a.
    Misschien is het wel zo’n groot succes dat er merr volgen :P

    Login om te reageren
  82. BananaFlip zegt

    5 maart 2009 om 07:53

    @ Citrofiel

    Kijk wat verder dan mn eerste reactie.

    Login om te reageren
  83. Henk zegt

    5 maart 2009 om 08:24

    volgens mij is een auto pas een productieauto als er 25 of meer gemaakt worden

    Login om te reageren
  84. Davidov zegt

    5 maart 2009 om 08:35

    Sodejemig wat een boel peurno tegenwoordig: R8 V10, Murciélago SV, Zonda R….en nu deze 8)

    Login om te reageren
  85. Edje® zegt

    5 maart 2009 om 09:18

    @ all:

    Ik vind het jammer dat ze zo’n flodderig shirtje aan heeft met al die rushes er op… lijkt net of ze een buikje heeft… en een beetje weinig b****….

    Login om te reageren
  86. The_Don_Cartagena zegt

    5 maart 2009 om 09:30

    wat een lovende commentaar voor ’s werelds lelijkste GEDROCHT . et enige wat mooi is aan de foto’s zijn die meid .

    Login om te reageren
  87. Almanzo zegt

    5 maart 2009 om 09:51

    Prachtige wagen !!!
    nu hopen dat hij ook naar Nederland komt!!!
    Top besluit van Citroën.

    Login om te reageren
  88. Alwood zegt

    5 maart 2009 om 10:34

    die rare fransen zouden er beter wat (peugeot)Le Mans techniek in verwerken… heb je tenminste echt een bijzonder model. Maak een V6-hybdride of een volledig elektrische wagen en Citroën bewijst eindelijk weer een beetje vooruitstrevend te zijn.

    Amerikaanse V8 klinkt leuk, is ook leuk, in een Ford GT. Niet in een sietroen!

    Login om te reageren
  89. JD zegt

    5 maart 2009 om 11:35

    Super… Eindelijk eens een merk dat naar het publiek luistert. Dat wordt echt een gave bak om in het echt te spotten.

    Login om te reageren
  90. ErikkNL zegt

    5 maart 2009 om 11:37

    Hmm wel leuk dat Citroën hem in productie gaat nemen. Laat wel zien dat ze ballen hebben en zo’n tijd van economische crisis. Zal mij benieuwen wat er aan gaat veranderen t.o.v. het concept.

    Amerikaanse V8 is wel vet in zo’n wagen, maar ik vindt het niet echt passen bij een Citroën.

    En fransen met een supercar? Met de Alpine hebben de fransen de plank ook al flink misgeslagen. Hopen dat ze daarvan hebben geleerd!

    Login om te reageren
  91. J.M.K. zegt

    5 maart 2009 om 11:46

    Vind het maar een lelijk ding. Maar goed, dat is mijn mening.

    Login om te reageren
  92. Yo! zegt

    5 maart 2009 om 14:25

    “maximaal 20 stuks” en “de vraag dermate groot”
    logisch toch ?
    past wel in een tijd waarin t prima met de autoindustrie gaat (NOT).

    Login om te reageren
  93. F430Rijder zegt

    5 maart 2009 om 14:29

    @ ErikkNL

    Bugatti is ook Frans…
    JA! Het is nu onderdeel van VAG maargoed, Citroën klopt nu ook aan bij andere landen voor in ieder geval het blok.. zie niet in waarom dit niet wat zou gaan worden.

    De Alpine is een prehistorische auto, totaal niet meer relevant.

    Login om te reageren
  94. F430Rijder zegt

    5 maart 2009 om 14:30

    Edit: Je bedoelde natuurlijk de nieuwe Alpine..

    Login om te reageren
  95. Citrofiel zegt

    5 maart 2009 om 14:37

    @ Jesper; Eh, dat zeg ik toch? Mijn reactie 4 March 2009 om 22:40. :|

    @ BananaFlip; Excusez-moi…

    @ Timm; Als je iets ‘vragend zegt’ zoals jij deed, komt het nogal vertwijfeld over. ;)

    Login om te reageren
  96. M3E92 zegt

    5 maart 2009 om 15:10

    ik moet zeggen, het is gewoon pure porno op wielen.
    maar dan van Citroën

    Login om te reageren
  97. Timm zegt

    5 maart 2009 om 15:53

    @ citrofiel
    Dan Doe ik dat voortaan niet meer ;)

    Login om te reageren
  98. Roderick zegt

    5 maart 2009 om 16:23

    Is het niet GT de Citroën i.p.v. Citroën de GT?

    Login om te reageren
  99. Roderick zegt

    5 maart 2009 om 16:23

    Is het niet GT de Citroën i.p.v. Citroën de GT?

    Login om te reageren
  100. GOD zegt

    5 maart 2009 om 17:04

    is het niet 1x het zelfde i.p.v. 2x hetzelfde?

    Login om te reageren
  101. EnzoR zegt

    5 maart 2009 om 17:05

    Te vet gewoon :D prijskaartje?

    Login om te reageren
  102. Jean zegt

    5 maart 2009 om 17:22

    Die 20 stuks zijn in no-time de deur uit. Elke hiphop wannabe die een paar ton met rappen verdiend heeft wil natuurlijk zo’n ding hebben om tussen z’n Escalade en z’n Phantom te parkeren voor z’n foute crib.
    Best een slimme zet van Citroën, zal namelijk ook wel in de VS kunnen aanslaan. Zeker met een Amerikaans blok erin. Leuke springplank naar de States ;)

    Login om te reageren
  103. BaRa zegt

    5 maart 2009 om 18:43

    @ Vive la france: ik betwijfel of de buschaufeur echt “à la vache” zegt. “Ah la vache” lijkt me net iets logischer ;-)

    Login om te reageren
  104. gogogomagazine.com zegt

    6 maart 2009 om 01:05

    Leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  105. jodocus zegt

    6 maart 2009 om 03:10

    Als rechtgeaarde Citrofiel – én citrofiel himself zal dat zelfs niet tegenspreken :-) – heb ik toch mixed emotions bij het in productie brengen van dit monster.
    Een exclusief race-monster is niet de initiële niche voor Citroën, laat dat over aan lambo, porsche, ferrari en consoorten als daar dan al bij een aantal macho’s en andere pooiers behoefte aan is….
    Citroën moet voor wat mij betreft 2PK’s en DS’en blijven bouwen.
    Ik verklaar mij nader:
    De filosofie van de 2PK was een democratische auto om van punt A naar B te rijden, over slechte wegen, met bagage en met handig comfort (vering ! open dak !).
    De filosofie van de DS is een reiswagen die je zwevend in alle comfort & rust over lange afstanden naar je bestemming brengt.

    Design & technologische innovatie zijn daarbij voor Citroën steeds de ‘fil rouge’ geweest, en het is aan deze visie en criteria dat ik elke Citroën toets…
    Vele Citroëns van vandaag doorstaan glansrijk die toets: de C1, C2, C3, C3 Pluriel, Xsara Picasso, de C4 Picasso’s, Berlingo, Nemo, C-Crosser zijn in al hun gedaanten de geëvolueerde 2PK’s van heden. De C5, C6 de updates van de DS. Yép, ze zijn goe bezig bij Citroën voor’t moment !

    Dit GT-ding past niet in dit plaatje en het enige referentiepunt in de Citroën-historiek is ternauwernood de SM (mét Maserati-motor) maar dan was de Métisse een logischere opvolger geweest. Daar hadden ze er zeker 1000 van kunnen slijten…

    Citroën heeft wél een bijzonder rijke prototype-traditie waarbij het merk steeds weer haar origineelste en grensverleggende design koppelt aan innovatieve technologie. In dat plaatje krijgen de ontwerpers wél de nodige vrijheid om er eens stevig tegenaan te gaan… en dat deden ze andermaal uitmuntend en verbazingwekkend futuristisch met deze GT.

    Nu stellen dat Citroën wég moet blijven van de circuits is dan weer te kort door de bocht, want Citroën is geenszins een onbeschreven blad in de autosport(C4 is primus in de rallys, Xsara in Paris-Dakar, het saxo’tje, de DS destijds …) maar steeds pragmatisch & functioneel in functie van de ontwikkelingen van onze modale auto. En OK, stalgenoot Peugeot heeft idd wat Le Mans-ervaringen…

    Een marketing-stunt dus ? Vooruit dan kan ik ermee leven als dit het image van Citroën een boost moge geven.
    Maar alles bij elkaar hou ik het bij een uit de hand gelopen grap.
    Voor het eerst brengt een constructeur een virtueel vehikel – met een hoofdrol in een play-station-game – ook reëel op straat. Faut le faire,
    Citroën stunt andermaal…!

    Login om te reageren
  106. EJS zegt

    6 maart 2009 om 08:32

    Bruut! Vind het een erg mooie auto! Jammer alleen dat het idd niet bij Citroën past..

    Login om te reageren
  107. Citrofiel zegt

    6 maart 2009 om 16:29

    @ jodocus; Als er iemand citrofiel is, ben jij het. Dat weten we.
    Ik ben het helemaal met je eens. Zie ook mijn eerste reactie hier. Het past niet bij Citroën, maar ik zal het wel moeten accepteren. Innovatie zou het nog goed kunnen maken, dus ik hoop dat er nog iets heel bijzonders in komt te zitten. De motor kan al niet meer, want als er iets niet innovatief is, is het een Amerikaanse V8. Hydropneumatiek?

    Login om te reageren
  108. jodocus zegt

    6 maart 2009 om 17:02

    @citrofiel
    Yép, een supercar met hydropneumatiek – dat ding plakt aan de grond, én dan hup ! standje omhoog en hoog op de wielen rij je zo boorstenen op van 20 cm…
    Dan zet je de lambo’s, porsches en ferrari’s pas goed het nakijken ! Woeha !

    Login om te reageren
  109. Headhunterz zegt

    6 maart 2009 om 22:43

    max. 20? haha maak daar maar 200 van
    heerlijke auto, ik kon me ook niet voorstellen dat ze deze niet zouden produceren. citroen doet goede zaken met deze auto ONGETWIJFELD!! :D

    Login om te reageren
  110. Citrofiel zegt

    7 maart 2009 om 16:20

    @ jodocus; Precies! Dat lijkt me zó stoer!! :D

    @ Headhunterz; Ik zou er ook graag meer zien, maar ja… Toch duur, en complex, en mss zijn er bij zulke kleine series (<20) minder eisen waaraan moderne auto’s moeten voldoen.

    Login om te reageren
  111. F1Ferrari zegt

    7 mei 2009 om 12:02

    ik hou niet van citroenen maar deze noem ik een citroen
    sorry kan geen dubbelle punt vinden

    Login om te reageren
  112. Citrofiel zegt

    8 mei 2009 om 00:31

    De enkele ‘L’ kan je ook niet vinden, zo te zien. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North