• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)

Auteur: Dennis, gepost 13 augustus 2009 om 08:54 – 19 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)Afbeelding Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid 7-serie (mild hybrid)

BMW ActiveHybrid 7-serie
We hadden gisteren alvast wat info en plaatjes, maar vandaag heeft BMW officieel het persbericht over de BMW ActiveHybrid 7-serie in onze mailbox gedropt.

De ActiveHybrid 7-serie heeft een niet kinderachtige V8 aan boord die goed is voor 449 pk. Dat blok wordt een handje geholpen door een 20 pk sterke elektromotor, waardoor het verbruik op uitkomt op 9,4 l/100 km (1:10,6) en de CO2-uitstoot 219 g/km bedraagt. Daarmee is de ActiveHybrid 15 procent zuiniger dan de BMW 750i en levert tegelijkertijd betere prestaties.

Het gecombineerde vermogen is echter geen simpele optelsom. Het totale vermogen bedraagt 465 pk en daar hoort een koppel van 700 Nm bij dat beschikbaar is tussen 2.000 en 4.500 toeren. De acceleratie naar 100 km/u duurt 4,9 seconden en de top is afgeregeld op 250 km/u.

De BMW ActiveHybrid 7 is een zogenaamde Mild Hybrid, dat wil zeggen dat de elektromotor enkel dient ter ondersteuning van de benzinemotor. Hierdoor kon een lichtgewicht lithium-ion-accu worden toegepast met als resultaat dat de BMW ActiveHybrid 7 even dynamisch is als elke andere BMW 7 Serie.

In de BMW ActiveHybrid 7 genereert de elektromotor tijdens afremmen energie die wordt opgeslagen in de krachtige lithium-ion-accu van het 120-voltnetwerk. De accu levert op zijn beurt tijdens acceleratie energie aan de elektromotor en zorgt tevens voor een constante voeding van het klimaatsysteem. Verder kan de lithium-ion-accu de reguliere accu van het 12-voltnetwerk opladen, dankzij een voltwisselaar die de beide netwerken verbindt.

Bij constante snelheid ondersteunt de elektromotor de V8-motor. Daardoor hoeft de benzinemotor minder vermogen te leveren en wordt het brandstofverbruik ook op constante snelheid aanzienlijk beperkt, hetgeen tevens een positief effect heeft op het geluidscomfort.

Een Auto Start Stop-functie zorgt tijdens stilstaan en filerijden voor verdere afname van het verbruik en de CO2-uitstoot, doordat het systeem de motor uitschakelt bij stationair toerental. Zodra de bestuurder de rem loslaat, wordt de V8-motor snel en trillingvrij met behulp van de elektromotor gestart.

Daarnaast beschikt de ActiveHybrid 7 over de mogelijkheid om de airconditioning – in vier zones – voorafgaand aan de reis te activeren. Hierdoor is het klimaat in de auto direct bij vertrek al afgestemd op de wensen van de inzittenden. Constante voeding voor het klimaatsysteem door de 120-volt lithium-ion-accu maakt dit mogelijk. Zo zorgt de opgeslagen energie voor een comfortabel klimaat in de BMW ActiveHybrid 7.

De ActiveHybrid 7-serie onderscheid zich van zijn 7-serie collega’s door lichtmetalen 19-inch velgen in turbine-design, de aanduiding ‘ActiveHybrid 7’ op de kofferklep en de afwijkende C-stijlen. Specifiek voor de ActiveHybrid-versies is de kleur Bluewater metallic leverbaar. De auto wordt gepresenteerd op de IAA in Frankfurt en komt in het voorjaar van 2010 op de markt.

BMW ActiveHybrid 7-serie

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, activehybrid, BMW, Hybride, iaa-2009, Video

Vorig bericht: « Maak een kunstwerk van je vieze auto
Volgend bericht: Officieel: dit is de BMW ActiveHybrid X6 (full hybrid) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Merry zegt

    13 augustus 2009 om 09:18

    ActiveHybrid leuke naam, heeft BMW ook een inActiveHybrid systeem dan?
    En 20PK peopeo dit gaat het worden hoor!
    Ik geloof dat er geen enkele 7 serie rijden hierop zit te wachten en dat iemand die twijfelt nu over de streep getrokken wordt.
    Een leuke auto voor bedrijven of een paarsebroek om een bericht uit te stralen.
    Maar je kan er net zo goed een dikke compressor op gooien en een automaat met zuinig-rijden functie dan score je waarschijnlijk beter.

    Login om te reageren
  2. PixlPushr zegt

    13 augustus 2009 om 09:31

    Het wordt tijd voor een leuke 1 serie hybrid die niks onder doet voor een 135i maar dan met het verbruik van een prius…

    Login om te reageren
  3. MLTB zegt

    13 augustus 2009 om 09:39

    Erg mooie techniek allemaal, maar stiekem hou ik allemaal niet van die elektrische snufjes..

    Login om te reageren
  4. chef zegt

    13 augustus 2009 om 09:46

    @ merry…..

    ik geloof dat ik er niet eens op in moet gaan…. knuppel!

    Login om te reageren
  5. karel zegt

    13 augustus 2009 om 09:47

    @ Merry: verstand komt met de jaren.

    Login om te reageren
  6. PCCB zegt

    13 augustus 2009 om 10:20

    @Merry: Ik denk eigenlijk van wel. De LS600h krijgt nu echte concurrenten. Er zijn managers die maar wat graag deze wagens zouden leasen, al was het maar voor het imago.
    En we moeten eerlijk zijn, voor een wagen met dergelijk gewicht als de 7-serie, zijn de verbruikscijfers en prestaties zeker niet mis. Eenmaal in dit segment, kan je niet puur op milieuvriendelijkheid teren. Comfort en prestaties (én status) horen er sowieso ook nog bij te horen.

    Login om te reageren
  7. Edman zegt

    13 augustus 2009 om 10:20

    0-100 in 4,9 seconden… Wie zit daar op te wachten met een 7-serie? Jezus, 8 seconden is snel genoeg voor zo’n kar. Je bent wel een aap als je hard wil rijden met zo’n fregat op wielen…

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    13 augustus 2009 om 10:26

    @Edman: Dat is dus maar de vraag. Rij maar eens in zo’n groten comfortabele auto. Zelfs wanneer deze in bijvoorbeeld 5,8 seconden naar de 100 km/u sprint, dan ervaar je dat vaak niet zo, want het is allemaal te comfortabel en stil waardoor alle ruwe kantjes er vanaf zijn. Als zo’n auto dan nog een paar seconde langzamer zou zijn, dan zou je wellicht het gevoel kunnen krijgen dat het helemaal niet opschiet. Prestaties op papier van verschillende auto’s zijn lang niet altijd vergelijkbaar in de wijze waarop je die beleeft.

    Login om te reageren
  9. Bimbo Lover zegt

    13 augustus 2009 om 10:36

    @Dennis: ik kon het niet beter verwoorden :-)

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    13 augustus 2009 om 11:12

    @Bimbo Lover: Dank u, ik ga bijna blozen. :oops:

    Login om te reageren
  11. Fout zegt

    13 augustus 2009 om 11:14

    Ook hier weer (cfr. X6); als je het probeert, BMW, doe het dan goed zoals bij de Mercedes S-klasse. Dit is kansloos, als hybride althans!
    Die verbruiks- en CO2 cijfers vind ik zelfs echt tegenvallen !

    Login om te reageren
  12. mckroket zegt

    13 augustus 2009 om 11:19

    ik snap echt niet hoe rap die dingen zijn !

    wie wil er niet een mega grote sedan die 1op10 rijdt en binnen 5 sec op de 100 zit! ernstig!

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    13 augustus 2009 om 11:29

    Bye bye Lexus LS600h! Het verbruik van deze BMW is nagenoeg gelijk (9,4 l/100 km vs 9,3 l/100 km), maar de prestaties zijn een stuk beter.

    BMW
    465 pk
    700 Nm
    0-100 4,9 sec
    CO2-uitstoot 219 g/km

    Lexus
    445 pk
    520 Nm
    0-100 6,3 sec
    CO2-uitstoot 219 g/km

    Login om te reageren
  14. F355GTB zegt

    13 augustus 2009 om 12:03

    Klinkt lullig, die 20 pk ten opzichte van die 449 pk uit de V8. Maar 15 procent zuiniger dan de BMW 750i is best nog wel de moeite.
    Sowieso een schitterende auto, deze 7-serie!! Die vorige 7-serie was het toch net niet…

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    13 augustus 2009 om 12:44

    7 serie ActiveHybrid

    465 pk
    700 Nm
    2000 kg
    CO2-uitstoot 219 g/km / 1 op 10

    mijn 1988 E30 320

    130 pk
    164 Nm
    1050 kg
    CO2-uitstoot 10 kg/cm2 / 1 op 10

    en dan nog roepen dat het niks is.

    Login om te reageren
  16. Horus zegt

    13 augustus 2009 om 15:41

    @Fout

    Kan jij me even de cijfers tonen van de Mercedes S-klasse? en ook aantonen vanwaar die cijfers komen? ik geloof erg weinig van wat je opmerkt.

    Login om te reageren
  17. rrwentzel zegt

    13 augustus 2009 om 20:40

    daar waar op de zijkant ActiveHybrid 7 staat moet toch V12 staan.

    Login om te reageren
  18. AriM6 zegt

    13 augustus 2009 om 23:51

    @ rrwentzel
    Niet als het een ActiveHybrid is .. :roll:

    Login om te reageren
  19. Swearengen zegt

    18 augustus 2009 om 11:47

    wat een lelijk ding is dat geef mij maar de oude 7 serie nlijft de mooiste

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North