• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Mercedes SLS AMG GT3

Auteur: ricardo, gepost 31 maart 2010 om 19:51 – 65 Reacties

Mercedes SLS AMG GT3
We wisten dankzij een stapeltje gelekte foto’s al het belangrijkste over deze Benz: minder kilo’s, minder luxe en nog harder de bocht om. Vandaag heeft Mercedes eindelijk alle officiële info van de racer het web op geslingerd.

Eind dit jaar moet de SLS AMG GT3 klaar staan voor klanten die graag coureurtje spelen op circuits. Want daar hoort deze SLS immers thuis. Geen overbodige luxe maar keiharde aerodynamica. Wat we al wisten was die ontzettende achtervleugel op de SLS AMG GT3. Groot genoeg voor een doorsnee kaasfondue-pan + gasten (picknicktafel is zo afgezaagd). Mercedes heeft beloofd om voor het raceseizoen van 2011 de homologatie op orde te brengen. Dus vanaf volgend jaar is ‘ie terug te vinden op menig circuit.

De AMG V8 met een inhoud van 6.3 liter perst er in een standaard SLS AMG 571 pk en 650 Nm koppel uit. Hoeveel vermogen de GT3 meekrijgt weet MB nog niet. Hangt een beetje af van alle FIA-regels (balance of performance en zo). Dan het uiterlijk, daar is meer mee gebeurd dan alleen een carbonfiber megaspoiler op de achterkant. De voorbumper is flink gegroeid en heeft grotere luchtinlaten, hetzelfde geldt voor de zijskirts en achterspoiler. Om nog meer downforce op de voorkant te krijgen zitten er kleine vleugels op de zijkant van de voorbumper. Ook de zijschermen van deze lichtgewicht SLS zijn vergroot om net dat beetje extra lucht door te kunnen laten.

Binnenin de SLS AMG GT3 vinden we een rolkooi, zespunts-gordels, een geïntegreerd brandblus-systeem en een racestuur terug. Wat deze racer van Mercedes-Benz moet gaan opbrengen is nog niet bekend, evenals het gewicht van dit apparaat. Verse pica’s in de gallery!

Ook interessant!

  • Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
    Video: zo voelt racen op de 'Ring in een AMG GT3
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, GT3, Mercedes, Racing, SLS

Vorig bericht: « McLaren’s configurator van de MP4-12C staat online!
Volgend bericht: Hyundai Sonata Hybrid: de groene Koreaan »

Lees Interacties

Reacties

  1. sagarinos zegt

    31 maart 2010 om 19:52

    dat is nou een vet ding, zowiezo al een mooie auto:)

    Login om te reageren
  2. FordGT zegt

    31 maart 2010 om 19:58

    Wat houdt ASR nou precies in vroeg ik me al enige tijd af? Ik weet dat het iets met de tractie doet (naar mijn weten dan).

    Verder top wagen.

    Login om te reageren
  3. GOD zegt

    31 maart 2010 om 19:59

    Achterkant van de SLS doet me sterk aan een CRX Del Sol denken maar dan met andere achterlichten.

    Login om te reageren
  4. Job zegt

    31 maart 2010 om 19:59

    Is deze auto nu alleen voor op het circuit of is ‘ie ook voor op de openbare weg zoal de 911 GT3 RS?

    Login om te reageren
  5. Job zegt

    31 maart 2010 om 20:00

    Hmm..zie het net aan de foto’s..lijkt me niet voor op de weg..

    Login om te reageren
  6. GOD zegt

    31 maart 2010 om 20:02

    @ FordGT

    Acceleration Slip Regulation
    betekend zoiets van dat je tangaslip goed blijft zitten bij accelereren of zoiets.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      31 maart 2010 om 20:05

      @GOD: lol, good one.

      Mooier wordt ie er niet op.

      Login om te reageren
  7. i-love-suv zegt

    31 maart 2010 om 20:04

    De gewone SLS staat te bewonderen bij Mrcedes Den Haag. Vindt hem zelf niet zo mooi, geef mij de vorige Mer/Maclaren maar. Staat er trouwens ook. Zowel de cabrio als de daklose.
    Hulde dat er zo iets moois nog bij de dealer staat.

    Ps Ik werk er niet en ben eigenlijk helemaal geen Mercedes fan.Sorry.

    Login om te reageren
  8. trambel zegt

    31 maart 2010 om 20:06

    @ ford gt
    a.s.r staat voor anti slip regeling, eigenlijk een omgekeerd a.b.s systeem, en voorkomt doorslippende wielen bij acceleratie..

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    31 maart 2010 om 20:07

    Ik ben gek op kaasfondue

    Login om te reageren
  10. EJS zegt

    31 maart 2010 om 20:08

    Mooier wordt hij er iig niet van, op ’t circuit kan ik me begerenswaardiger auto’s bedenken, maar als mensen ’t kopen hea.. En ’t is wel leuk voor de afwisseling^^

    Login om te reageren
  11. mb man zegt

    31 maart 2010 om 20:08

    Superbak.Pak maar in!

    Login om te reageren
  12. SDM zegt

    31 maart 2010 om 20:10

    Heeeeee handig, een helicopter platform!

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    31 maart 2010 om 20:10

    Tja, ik blijf me afvragen hoe ze het gaan doen met die vleugeldeuren. Die lijken me niet echt handig als je ondersteboven in de grindbak ligt…

    Login om te reageren
  14. GOD zegt

    31 maart 2010 om 20:11

    Waarom trouwens in het wit?
    Zilver is toch de race kleur van Mercedes.

    Login om te reageren
    • Srato's zegt

      31 maart 2010 om 22:52

      @GOD: Wit is de oorspronkelijke racekleur van Duitsland, het zilver is er maar gekomen omdat een van de Mercedessen in de jaren 30 net iets teveel woog voor de reglementen en ze er als oplossing de verf ’s nachts afgehaald hebben om zo toch nog het maximumgewicht te halen.

      Login om te reageren
      • Kaje zegt

        1 april 2010 om 10:13

        @Srato’s: Het is zelfs zo dat auto union eerst met zilverkleurige auto’s reed en Mercedes dit later “gejat heeft”, was voor mij ook een grote schok toen ik dit als Mercedes fanboy te horen kreeg ;). Overigens ook een leuke feitje, naast wit en zilver heeft Mercedes ook wel eens in het rood geracet tijdens de Mille Miglia en Targa Florio. Italiaanse goeide namelijk altijd stenen naar buitenlandse auto’s of gooide hun hooiwagen de weg op omdat ze wouden dat een Italiaanse auto won en die in het rood reden. Op deze manier zagen ze de Benzen ook als Italiaanse auto’s aan.

        Login om te reageren
  15. KD-Producties zegt

    31 maart 2010 om 20:11

    een woord WAUWW!!!:D

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    31 maart 2010 om 20:12

    @ Edge

    Hoezoo niet? Je duwt daardoor de auto weer op zijn kant..

    Login om te reageren
  17. trambel zegt

    31 maart 2010 om 20:15

    erg dikke benz, ben benieuwt wat hij op de weegschaal doet en qua vermogen t.o.v de (normale) versie.
    denk dat deze wel aardig kan meekomen met de echte supersporters, de sls is toch meer een gt als een harcore sportwagen denk ik.

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    31 maart 2010 om 20:21

    Ja, maar ik een hydraulisch systeem dat het gewicht van een SLS eventjes optilt op, weegt nogal wat kilootjes, dus dat lijkt me niet echt handig in het kader van gewichtsbesparing.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      31 maart 2010 om 20:22

      @Edge:

      om van ’t zwaartepunt nog maar te zwijgen;)

      Login om te reageren
  19. vale46 zegt

    31 maart 2010 om 20:27

    Ik vind de SLS eigenlijk niet zo mooi, maar voor deze wil ik die mening toch wel lichtjes herzien!

    Racen in stijl noemen ze dat! XD

    btw: check die uitlaten, ze zitten bijna verborgen achter de diffuser maar symboliseren het donkere kantje van die wagen. Knap detail!

    Login om te reageren
  20. Jokkebrok zegt

    31 maart 2010 om 20:27

    Extra vette bak!!!

    Login om te reageren
  21. ThomasBol zegt

    31 maart 2010 om 20:32

    Komt er ook een straatversie uit? ? Héhé…

    Login om te reageren
  22. Mao zegt

    31 maart 2010 om 20:35

    @ Edge

    Bij de normale SLS kunnen de scharnieren verwijderd worden als hij op z’n kop ligt. Denk dat dat ook wel bij deze kan ;)

    Login om te reageren
  23. AMG Powerrr zegt

    31 maart 2010 om 20:40

    @mb man,

    inpakken is niet nodig hoor! Ik neem ‘em zo wel mee :D

    Login om te reageren
  24. Nijntje_ zegt

    31 maart 2010 om 20:48

    Dit is wel netjes! Dik dik dik!

    Login om te reageren
  25. Tommeke zegt

    31 maart 2010 om 21:00

    fantastische wagen!

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    31 maart 2010 om 21:01

    @GOD: misschien als een leeg velletje papier. Het team dat er mee wil racen kan het dan zelf invullen. Maar dan had dat nummer 7 er ook afgemogen.

    Login om te reageren
  27. Reinier zegt

    31 maart 2010 om 21:09

    Wajooow die spoilerXD. Kun je als je je auto niet gebruikt als statafel met je vrienden gebruiken, en tegelijkertijd natuurlijk even opscheppen:D

    Login om te reageren
    • YaSo zegt

      31 maart 2010 om 22:05

      @Reinier:

      Sinds wanneer is Reinier een marokkaanse naam?

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        31 maart 2010 om 22:41

        @YaSo: Waar de fok slaat dat nou weer op?

        Login om te reageren
  28. Roy zegt

    31 maart 2010 om 21:30

    Lijkt me zo vet om zo’n auto voor op straat te hebben, uitrusten met een lift-systeem om over de verkeersdrempels te komen.

    Login om te reageren
  29. spykerboy zegt

    31 maart 2010 om 21:36

    ziet er stukken beter dan de normale SLS en dan al helemaal die achterkant, dat lelijke kontje komt er nu midner uit door die spoiler :D het word aleen maar beter :D

    Login om te reageren
  30. gschoots zegt

    31 maart 2010 om 21:37

    Wat een apparaat, echt asociaal mooi…

    Login om te reageren
  31. VWFreak... zegt

    31 maart 2010 om 21:37

    Voorkant lijkt erg op de oude 500 SEC modellen.. heeftie wel iets van weg ofniet? :P ,

    Login om te reageren
  32. Moritzh zegt

    31 maart 2010 om 22:02

    @Edge
    Met een Murciélago R-GT op z’n kop in de strobalen liggen lijkt me anders ook niet tof :)

    Login om te reageren
  33. YaSo zegt

    31 maart 2010 om 22:05

    Damn! die oversized spoiler en diffuser, die maken em echt wel mooier

    Login om te reageren
  34. BmwMPower zegt

    31 maart 2010 om 22:32

    Ik kan niet wachten tot hier elke dag wel 10 artikelen van worden gepost!

    Login om te reageren
  35. MercedesForum zegt

    31 maart 2010 om 22:39

    Hier nog een filmpje van de SLS AMG GT3, nocht niet het racewerk waar we op wachten, maar wel leuk: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?f=82&t=31127 (rijdt op een gegeven moment wel door een leuke garage ;-) )

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 maart 2010 om 23:05

    @ Srato: goed verhaal! Weer wat geleerd op de late avond…
    ;)

    OT: doe mij het origineel maar. Dit verkracht het schitterende design van de SLS…

    Login om te reageren
  37. YaSo zegt

    31 maart 2010 om 23:07

    @ bozewolf:

    Wajoow is een typisch marokkaans woordje dat deel uitmaakt van de welbekende “mocro flavour” , oftewel het marokkaanse sausje gegoten over de nederlandse taal…;)

    Login om te reageren
  38. GOD zegt

    31 maart 2010 om 23:19

    @ strato

    interessant. leuk om te weten.

    Login om te reageren
  39. magux zegt

    31 maart 2010 om 23:46

    Net een walvis met die spoiler

    Login om te reageren
  40. poeperman zegt

    1 april 2010 om 01:15

    @ srato

    mooi verhaal, dit is echter wel een legende… helemaal niet echt gebeurd bleek achteraf

    Login om te reageren
  41. The360box zegt

    1 april 2010 om 08:29

    Hoe kunnen ze ze al in 2011 opleveren als je een SLS gekocht hebt het nog een jaar duurt. EN die spoiler zorgt echt niet voor meer snelheid dus denk zo rond de 290.

    Login om te reageren
  42. passat_cc zegt

    1 april 2010 om 08:54

    dit model laat maar weer eens zien hoe slecht de wegligging wel niet moet zijn van de gewone sls, alleen als als je kijkt hoe groot de spoiler is, en dan hebben we het nog niet over de taartschep aan de voorkant!

    Login om te reageren
  43. 1 april... kikker in je bil. zegt

    1 april 2010 om 09:06

    Gewoon een beetje te grote spoiler. Daardoor is de SLS iets minder mooi geworden, misschien staat een spoiler net als in de nascar beter. Die werkt tenslotte ook goed.

    En misschien is een eigen klasse iets, dan kan je een de fondutafel vervangen door een andere, kleinere.

    Login om te reageren
  44. 1 april... kikker in je bil. zegt

    1 april 2010 om 09:09

    Ze hebben het schermpje eruit gehaald… wie doet er zoiets… dat was juist hertstikke zinvol… gaan ze de navigatie eruit halen… stom stom stom…

    Login om te reageren
  45. Mafk33s zegt

    1 april 2010 om 09:21

    Dit maakt de SLS nog enigszins mooi… normaal vind ik het maar weinig geweldigs (naja, voor die prijs bedoel ik dan ^^).

    Login om te reageren
  46. Kevin van Gorp zegt

    1 april 2010 om 09:40

    Hoe gaan die deuren open dan als hij op zijn kop ligt. Ik hoor net iemand zeggen dat de schanieren verwijderd kunnen worden. Maar hoe kom je daar in hemelsnaam bij als dat ding op zijn kop ligt. Ik ga er vanuit dat diegene die ze moeten redden die in de auto zit te bloeden ook niet op zijn gemak aan de schanieren kan rommelen.

    Het enige wat in mijn op komt en zo E knop met explosiebouten.

    Login om te reageren
  47. Kaje zegt

    1 april 2010 om 10:14

    als=voor :P

    Login om te reageren
  48. BakPouwww zegt

    1 april 2010 om 12:49

    van de SLR was er toch ook geen race versie van.waarom bij dit bagger ding dan wel ???

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      2 april 2010 om 07:32

      @BakPouwww: Jawel… De mclaren slr 722 gt ;)

      En filmpje met Jeremy Clarkson ;)
      http://www.streetfire.net/video/clarkson-reviews-mclaren-slr-722-gt_205598.htm

      Login om te reageren
      • Bakpouwww zegt

        3 april 2010 om 17:35

        @Dimglor: thanks gast . die SlR is de Bom

        Login om te reageren
  49. Cantago zegt

    1 april 2010 om 15:02

    Ziet er best goed uit!

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    1 april 2010 om 16:05

    Die homologatie zal geen enkel probleem zijn. Wat een heerlijk ding is het toch.

    Login om te reageren
  51. jangroothuijse zegt

    1 april 2010 om 16:42

    Ok het ding heeft rare deuren, maar net zoals bij Spyker en Lamborghini, het ding is mooier met de deuren dicht; het rijdt ook beter met deuren dicht, dus waarom in godesnaam hebben ze op PR foto’s de deuren open?

    Login om te reageren
  52. brumbrum zegt

    1 april 2010 om 16:47

    Ding is echt super vet

    Login om te reageren
  53. stef zegt

    1 april 2010 om 21:32

    Afschuwelijk ding… het ‘gewone model’ was al niet om aan te zien, en dit is er echt over!!! De verhoudingen in dit model zijn totaal uit balans… het ergste misbaksel van mercedes in jaren!!!

    Login om te reageren
  54. Dimglor zegt

    2 april 2010 om 07:29

    Zo’n grote voor splitter en zo’n spoiler ..
    Vind het origineel mooier, maarja deze zal wel beter de baan houden op het circuit ;)

    Login om te reageren
  55. Megakix zegt

    2 april 2010 om 09:50

    Nèh, deze auto is niks voor mijn vrouw….beetje té… :lol: (wijvenbak)

    Login om te reageren
  56. 50kilometerkarretjeachtereentrekker zegt

    4 april 2010 om 14:43

    Aha, daar is mijn strijkplank gebleven

    Login om te reageren
  57. PiK zegt

    12 mei 2010 om 17:02

    Oke, komen er nu uitlaten uit de achterste stijl?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North