
Het beste van twee wereldenlanden? Snel en indrukwekkend is ‘ie in ieder geval, het uiterlijk heeft nog wat aandacht nodig.
Een prima auto natuurlijk, zo’n Fiat Coupé. Vooral met zo’n lekkere vijfcilinder er in. Veel verder dan 220pk en voorwielaandrijving kwam Fiat zelf echter niet. De auto bleef eigenlijk te tam voor zijn looks. Tijd om er een echte exoot van te maken. Meer vermogen en omdat dat wel zo lekker rijdt meteen een wissel van de hele aandrijflijn.
Het is een Russisch project. Men neme een versleten en kapotte (?) Mitsubishi 3000GT en een Fiat Coupé. Een interessante Japans-Italiaanse mix. Pittig vooral. Met twee aangepaste turbo’s is de 3 liter V6 goed voor ruim 1000pk, de ‘Rus’ in kwestie claimt 960pk aan de wielen. Alle 4 de wielen zijn natuurlijk aangedreven maar nog steeds trekt dit monster met slippende banden weg. Een set Lamborghini remschijven en -klauwen zorgen indien gewenst voor vertraging.
Hoewel de meest techniek klaar lijkt, heeft het project nog een lang weg te gaan. Het volledige front van de Fiat ontbreekt vooralsnog. Verder lijkt het onderstel nog de nodige afstelling te kunnen gebruiken.
De kans is groot dat we er in de toekomst meer van terug zien. Wellicht in een sprintrace tegen de zwarte monster-Touareg. Een eerder project van dezelfde Russen.
:D, zegt genoeg toch!
Is het niet Coupé Fiat?! ;)
@Jokkebrok: Correct. voluit Fiat coupe fiat dus…
Niet echt een succes op de dyno geloof ik..
Veel leuke projecten de laatste tijd, handen beginnen steeds meer te jeuken :lol:
@dennisr:
Ik doe met je mee!
Ideeën?:D
@wouteraerox: Beginnen met een Vtec in een classic mini. Daarna de Vtec uitbouwen. Dan is droom project voor het moment wel klaar.
Super dat men dit soort projecten uitvoeren!!
@joosthoeve:
Een b-serie in een mini is leuk en veel gedaan. Een k-serie zou leuk zijn in een mini :p
@besaram: Bedoel je de Rover blokjes? Dan hou je wel een Brits origineel ja :)
Geen idee of Honda ook K-motoren heeft, dus ik neem maar aan dat je de Rover torretjes bedoeld die ook in de Elise zaten voor ze overstapten naar Toyota motoren.
@bozewolf: K-motor is dacht ik de 2.0 Vtec, correct me if I”am wrong
@joosthoeve: Yep! Honda K engine leverde aardig wat hits op in google. Inderdaad 2 liter plus blokken.
Tenk joe!
@besaram: I know, het probleem is het meer het geld, ruimte en de tijd. Dat het kan weet ik! Of een oude ferrari kopen zonder motor en daar een dikke diesel in leggen, gewoon omdat het tof is.
@joosthoeve:
hahhaha heb het nie zo op.diesels maar in engeland heb je een k20 voor de prijs van een een b18c hier.
@besaram: Diesels rijden fantastisch! Altijd genoeg kracht, en lekker comfortabel rijden (Wel graag een 6 cilinder diesel of groter)
Dan heb ik geluk, zit hier lekker in engeland!
@joosthoeve:
Doen dan een V12 TDI in een Audi RS5.
Is een stuk gemakkelijker om aan te passen.
@carmasterr: Haha! Is alleen een stukje duurder he;) Daarbij zie ik net een mooie Ferrari 348 in de sloot liggen hier op AB waar een diesel in kan!;)
@joosthoeve:
Een b-serie in een mini is leuk en veel gedaan. Een k-serie zou leuk zijn in een mini :p
@joosthoeve: Super! Dat zal knallen.. wat een kick.. hier zie je er één..
http://www.markoos.nl/html/home/crxmini.htm
@Freewarefreak: Gaaf! Vind hem optisch alleen niet echt super, maar dat kan veranderen. Liefst 1 met een 2.0 vtec, met een zeemax bodykit erop. http://www.zeemax.com/classic%20mini.htm
@dennisr: Dat valt zat mee, effe klemmen wat strakker aangedraaid en gaan met die banaan voor de 2e poging.
Heel tof project enzo, maar ik verbaasde me vooral over de uitstekende beeldkwaliteit van de filmpjes. Niks niet verkeerd voor max. 480p!
Zouden ze de Fiat neus nog om die onbehoorlijk dikke intercooler kunnen vouwen?
Zou best wel es schoenlepelwerk kunnen worden om dat er in te wurmen
Ojeeee :0
wowowowowow ..
rij je met je Chris Bangle nerd-mobiel gewoon elke Ferrari knettergek ..
thumbs up ..
@lincoln: Nerdmobiel? Ik vond het altijd een verknipte Ferrari.
Wat cool!
Ik heb zelf de 16 klepper turbo gehad in het geel. Heerlijke auto was dat.
Wat cool!
Ik heb zelf de 16 klepper turbo gehad in het geel. Heerlijke auto was dat.
Waarom draaien de achterwielen zo snel en de voorwielen zo traag op de brug? Het is AWD. Heeft dat nou te maken met de haldex koppeling of zo?
Bizar project dit, ken al wel een fiat coupe met 4wd dmv. 2 motoren, maar dit is wel heel fraai.
Benieuwd naar de cijfers 0-200 en 1/8 mile. D’r zijn al wat Coupe’s die rond de 11s zitten (met 2.4 conversie en 500pk) http://www.torqueitalia.com/index.asp
Autoblog, Autoblog toch. Dat OMG moet echt worden afgekeurd. Dit is toch niet mannelijk meer?
@marokkaanseheld: Inderdaad, OMFG was beter geweest! ;)
Komt het vooroordeel/cliché: hij wordt er vast betrouwbaarder van! :P maar zeker gaaf project :D
http://www.youtube.com/watch?v=LUu1qM07M70
Heb ik 1000pk liever zo
@E34M5Touring: Wat een pauper bak, liever een Fabbrica Italiana Automobili Torino.
@E34M5Touring:
sommige auto,s behoren onbegrepen te blijven ..
@E34M5Touring: Niks mis met een snelle Regal! Degenen die dit een pauperbak noemen weten duidelijk niet wat het is.
@Jochempie: Thank you wou het net zeggen!
leuk setje amplifiers achterin..
OMG heerlijk, wolf in schaapskleren!
Een prima auto natuurlijk, zo’n Fiat Coupé. Vooral met zo’n lekkere vijfcilinder er in. Veel verder dan 220pk en voorwielaandrijving kwam Fiat zelf echter niet. De auto bleef eigenlijk te tam voor zijn looks.
Te tam voor z’n looks?
Ik vind 6,5 seconden naar de 100 behoorlijk. Zeker voor een auto van inmiddels ruim 11 jaar oud.