• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onboard ‘Ringraggen met een Porsche 911 RSR

Auteur: CasperH, gepost 24 augustus 2010 om 11:08 – 22 Reacties

Porsche RSR op de Nordschleife


De Porsche 911 RSR is sowieso geen rommel, maar de oude RSR’s klinken vooral zo verdomd lekker. Zeker als ze stevig aan de tand gevoeld worden op de Nordschleife.

Wolfgang Pohl speelt met een soortgenootje tijdens de Oldtimer Grand Prix dit weekend mee in de Youngtimer Trophy. Hij reed in dit filmpje in deze klassieker een rondetijd van ongeveer acht minuten rond, en dat terwijl we hier en daar toch wat vochtige plekken lijken te zien op de baan. Niet slecht, als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de recente tijd van de M3 GTS! De onboard actie begint na ongeveer een minuutje. (via Axis of Oversteer)

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

911, nurburgring, Porsche, Racing, rsr, Video

Vorig bericht: « Auto niet langer belangrijkste statussymbool Duitsers
Volgend bericht: Matte FAB Maybach 57: maken of kraken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    24 augustus 2010 om 11:12

    Geef mij de 935 ‘moby dick’ (800pk) uit 1978 maar, daarbij is dit niks

    Login om te reageren
  2. Cantago zegt

    24 augustus 2010 om 11:22

    Goeiemorgen dat is snel! En dat voor zo’n oud gebakje? Dat doe ik hem niet na;)

    Login om te reageren
  3. StijnB zegt

    24 augustus 2010 om 11:27

    @ Jokkebrok
    Inderdaad, want de Moby Dick was zo succesvol dat hij… na enkele races al naar het museum werd verwezen. De Moby was aerodynamisch en niet geheel slecht op snelle omlopen als Le Mans maar op de Nordschleife kan je er niets mee aanvangen. Ook op het vlak van geluid is een RSR véél geiler.

    @ Cantago
    Inderdaad, onlangs reden de snelste jongens van het Classic Endurance Racing op Spa ook rondetijden van een FIA GT2 wagen. Zeker opmerkelijk als je weet dat ze toch nog wat voorzichtiger rijden met die ouwe spullen.

    Login om te reageren
  4. StijnB zegt

    24 augustus 2010 om 11:29

    @ Casper, dit zijn inmiddels wel klassiekers, we spreken over wagens van midden jaren ’70!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      24 augustus 2010 om 11:51

      @StijnB: jep, maar ze nemen deel aan de youngtimer trophy, daardoor was ik even in de war.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        24 augustus 2010 om 12:03

        @CasperH:
        Geen probleem, het staat jullie trouwens vrij om eigen regels voor een ‘klassiekerstatus’ te hebben. Wou alleen maar in de verf zetten dat deze wagen en een zekere leeftijd en een palmares/uitstraling heeft.

        @ lemans
        leuk filmpje, laat ook mooi zien dat zelfs met een basis GT3 Cup en een goede piloot veel haalbaar is.

        Login om te reageren
  5. spykerboy zegt

    24 augustus 2010 om 11:33

    lekker :D vanavond nog is kijken maar dan met geluid en hard geluid! :P

    Login om te reageren
  6. XXOOD zegt

    24 augustus 2010 om 11:35

    Van dat geluid krijg ik een harde plasser;)
    Maar ontzettend snel zeg!

    Login om te reageren
  7. Nick zegt

    24 augustus 2010 om 11:35

    Samson Kremer is de bouwer. (van 935K(remer) faam)

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      24 augustus 2010 om 13:52

      @Nick: Samson is de sponsor (sigaretten & shag)

      Login om te reageren
  8. lemans zegt

    24 augustus 2010 om 11:42

    Hoelang kan een Porche een doge ophouden op de ring..
    Let op eerste bocht!
    http://www.youtube.com/watch?v=PQytPHXBYXY&feature=search

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      24 augustus 2010 om 12:22

      @lemans: wat een ge-ni-aal filmpje! :D Vooral als tegen het eind van het rondje de Porsche toch weer voorbij komt zetten op het rechte stuk. Actie! :twisted:

      Login om te reageren
  9. Maikel zegt

    24 augustus 2010 om 12:29

    Heerlijk geluid, correctie Fantastisch geluid. Puur Porno (6)

    Login om te reageren
  10. Pazzie zegt

    24 augustus 2010 om 12:42

    @lemans, wat een geweldig filmpje ik heb hier helemaal dubbel gelegen… moet mister dodge maar betere lijnen leren rijden en hem aan de juiste kant proberen voorbij te steken… en dat aan het eind is gewoon te grappig voor woorden, dacht echt okay he he nu is het bye bye porsche en dan toch komt hij weer heel droog voorbij! hahahaha

    Login om te reageren
  11. Egon zegt

    24 augustus 2010 om 14:49

    @ lemans: wat een rare snuiter zeg in die Dodge. Hij wil er telkens rechts langs terwijl de aankomende bocht naar links gaat. De Dodge is wel sneller maar de coureur in de Porsche heeft veel meer skills!

    Login om te reageren
  12. jp zegt

    24 augustus 2010 om 15:09

    Ik lees met verbazing de reacties van de zgn. “experts”. Ik zie toch weinig wat die Dodge fout doet, gewoon mooie fair racing tussen twee rijders/autos die aan elkaar gewaagd zijn. De dodge is sneller in de acceleratie, maar dat wordt ook wel vertekent om dat beide autos afwisselend achter langzamere autos zitten. Het feit dat de porsche op het laatste rechte stuk toch sneller is zegt genoeg dat het met het snelheidsverschil ten faveure van de Dodge wel meevalt. En die comment over “hij wil er telkens rechts langs terwijl de aankomende bocht naar links gaat”, ik vraag me af in welk filmpje dat dat was, wat ik zie het niet.

    Ik heb alleen maar respect hoe die mannen tussen langzamere autos doorslalommen en daarbij ook nog met elkaar strijden. Mooi filmpje dat zeker.

    Login om te reageren
  13. Egon zegt

    24 augustus 2010 om 16:15

    @ jp: niet letterlijk nemen dat het telkens om een aankomende rechterbocht gaat. Zijn lijn is gewoonweg niet ideaal. De Porsche coureur rijdt gewoonweg beter, hij houdt niet voor niets 10min lang de Dodge achter zich.

    Ik ben trouwens van mening dat de Porsche ook een beter remsysteem heeft. Hij “duikt” echt van de Dodge weg voor een bocht. Boeiend ook, het is een lekker fimpje, dat cker!

    Login om te reageren
  14. mrB zegt

    24 augustus 2010 om 16:17

    @lemans: Mooi filmpje. Ze rijden allebei echt wel goed, de porsche verdedigt zijn positie erg goed.

    Login om te reageren
  15. Nick zegt

    24 augustus 2010 om 17:21

    @Mars: d’oh! natuurlijk. My bad.

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    24 augustus 2010 om 18:37

    Die GT3 rijder is hartstikke agressief. De Viper is gewoon enorm geduldig.

    Login om te reageren
  17. joost zegt

    25 augustus 2010 om 16:23

    Mooi filmpje, dik respect voor die viper rijder, menig coureur had samen met die porsche na bocht 1 al in de vangrail gelegen. Verder ook echt debiel dat ie zelfs met die porsche op zijn voorbumper + ook nog het verkeer gewoon ongeveer elke bocht helemaal goed neemt..

    Login om te reageren
  18. Nico zegt

    25 augustus 2010 om 23:27

    Beide zeer boeiende filmpjes om te zien en te luisteren.

    Wat betreft de Dodge en de 911; de Viper is duidelijk sneller op de rechte stukken maar laat af en toe wat steekjes vallen en rijdt niet zo scherp. Hoeft ook niet, want inhalen buiten de enkele rechte stukken is verdomd lastig op de Ring.
    Maar chapeau voor de 911 driver, hij laat zien dat hij het aardig onder de knie heeft.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North