• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger Nissan 350Z debuteert in Parijs als 370Z

Auteur: robbie, gepost 28 januari 2008 om 10:10 – 28 Reacties

Nissan 350ZWe hebben jullie al een keer verteld dat de opvolger van de Nissan 350Z in 2009 op de markt zal verschijnen. Maar het Britse Autocar weet te melden dat we in oktober tijdens de autoshow van Parijs al kunnen genieten van deze nieuwe Nissan. Onder de motorkap heeft de huidige 3.5 liter grote V6 dan plaatst moeten maken voor een nieuw 3.7 liter groot blok.

Dit blok kennen we al van de Infiniti G37 waarmee de nieuwe 370Z zijn basis zal delen. In de Infiniti levert het blok maar liefst 330 pk en 360 Nm aan koppel, of dat bij de Nissan ook zo zal zijn is nog niet bekend. (via: Winding Road)

Ook interessant!

  • Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
    Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: enthousiaste inhaalactie van 350Z loopt helemaal mis
    Video: enthousiaste inhaalactie van 350Z loopt helemaal mis

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

350z, 370z, Coupe, Infiniti, Nissan

Vorig bericht: « Fun met een voorwielaandrijver, kan dat?
Volgend bericht: Wijn en Brooklands: Go West! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    28 januari 2008 om 10:22

    De 350Z zou eigenlijk nog wel een jaartje of 2 meekunnen :)

    Login om te reageren
  2. Jareth zegt

    28 januari 2008 om 10:23

    @ Robbie: “Dit blok kennen we al van de infiniti G37 waarmee de nieuwe 370Z zijn basis zal delen. In de Infiniti levert het blok maar liefst 330 pk en 360 Nm aan koppel of dat bij de Nissan ook zo zal zijn is nog niet bekend.”

    De 350Z ziet er al fantastisch uit, ik zal dan ook niet verbaasd opkijken als de “370Z” erg nog veel “dikker” uit zal zien. NISSAN Keep up the good work!!

    Login om te reageren
  3. DJD zegt

    28 januari 2008 om 10:36

    hopen dat ze er iets moois van maken…

    Login om te reageren
  4. KognoG zegt

    28 januari 2008 om 10:55

    allright!! Nu nog wachten op de eerste tuner die het blok van de GT-R in de 350Z legt!!!

    Login om te reageren
  5. mikey zegt

    28 januari 2008 om 10:55

    Ik ben ook echt fan van deze auto. Komt over als een ‘eerlijke’ auto, zie je weinig vandaag de dag! Heerlijk! En met 330 pk’tjes… zou erg lekker zijn!

    Login om te reageren
  6. Dotternetta zegt

    28 januari 2008 om 10:56

    Is dat weer een Renault motor? Dat was volgens Clarkson het enige zwakke punt aan de 350Z…

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 11:01

    Ben eigenlijk wel benieuwd wat de 370z gaat toevoegen tov de g37, anders dan het uiterlijk. De infiniti is een erg goede auto (ook als sedan deed de auto het aardig in vergelijking tot de 3 serie en de nieuwe c klasse) die schijnt ook maar europa te komen. Dan moet de 370z wel iets toevoegen want twee dezelfde auto’s in hetzelfde segment heeft geen zin.

    Login om te reageren
  8. Juppe zegt

    28 januari 2008 om 11:07

    @Dotternetta,
    Grapjas, het zijn nooit Renault motoren geweest. Renault heeft zijn v6-en juist vervangen door Nissan motoren.

    Wiki over die motor:
    This engine family is widely considered to be the world’s benchmark V6 engine for its combination of smoothness, reliability and high power output. The VQ series is the only engine to be honored by Ward’s 10 Best Engines list every year since the list’s inception.

    Login om te reageren
  9. 3-serie zegt

    28 januari 2008 om 11:09

    In de US is de 350Z aanzienlijk goedkoper dan de Infinitie. Waar de Nissan veel ballen voor weinig geld biedt is de G37 met extra noodzittingen meer luxe en duurder. ook is de Z er natuurlijk als roadster.

    Zal me niet verbazen als dat ook hier zo zou zijn.

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2008 om 11:09

    Oh oh… Gaan ze weer dezelfde kant op als met de 240Z (de slankste en mooiste), 260Z (al een beetje zwaarlijvig) en de 280Z (ronduit vadsig vergeleken met de 240Z)?
    Ik hoop ’t niet…

    Login om te reageren
  11. FabianVTR16V zegt

    28 januari 2008 om 11:24

    @WOoOdy
    Denk dat je de Infinity moet zien als een Luxe bak en de Nissan als een sportieve variant !
    Een beetje te vergelijken met Audi vs. Seat

    Login om te reageren
  12. Chrizzzie zegt

    28 januari 2008 om 11:27

    @ Dotternetta: Wil jij zeggen dat jij uit gaat van de autoinformatie die Clarkson verteld?

    Top gear is een leuk programma maar vanuit een objectief en informatief oogpunt hoef je dit programma niet te kijken en neem het maar eerder met een korreltje zout.

    Login om te reageren
  13. Dotternetta zegt

    28 januari 2008 om 11:31

    @Juppe Je kon wel eens gelijk hebben…Clarkson had misschien de eerste 350z beschikbaar..

    Login om te reageren
  14. rider zegt

    28 januari 2008 om 11:36

    ik denk dat ze voor de nissan er wel wat meer pk’s extra uit weten halen. ook gezien het fijt dat nissan de sportieve tak is en infiniti de luxetak.

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    28 januari 2008 om 12:04

    Da werd tijd, zenne!

    Login om te reageren
  16. Mr. Marteen zegt

    28 januari 2008 om 14:00

    Uit de laatste 350z werd ook al 313 PK geperst, dus 330 is maar 17 pk meer

    Login om te reageren
  17. STJ zegt

    28 januari 2008 om 15:22

    Het verbaasd me echt dan mensen nog steeds niet weten dat de G37 de skyline is in Japan. Dus het is al een nissan blok de VQ37VHR, infiniti bestaat eigelijk niet het zijn allemaal Japanse nissan’s met andere namen.

    Login om te reageren
  18. Nick zegt

    28 januari 2008 om 17:49

    @STJ: Spijtig genoeg is het niet een apart merk zoals bij Toyota-Lexus het geval is.

    Blijkbaar is het meer een soort Honda-Acura situatie, waar Honda’s voor een belachelijke prijs worden verkocht met een Acura embleem.

    Login om te reageren
  19. STJ zegt

    28 januari 2008 om 17:53

    @Nick

    Lexus is ook pas sinds 2005 een echte merk geworden, de IS/altezza, GS/aristo, LS/celsior, SC/soarer en RX/harrier waren allemaal toyota’s.

    Login om te reageren
  20. Nick zegt

    28 januari 2008 om 18:03

    @STJ: Verrek, je hebt gelijk! :P

    Login om te reageren
  21. CSL zegt

    28 januari 2008 om 19:23

    lekkere auto. 89pk/l is ook niet al te slecht.

    Login om te reageren
  22. STJ zegt

    28 januari 2008 om 20:10

    En Jammer dat we de nismo 380RS in europa niet hebben, 350PK uit de VQ38HR.

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    28 januari 2008 om 20:32

    Ik vind de 350Z nog steeds zo’n verschrikkelijk ‘geil’ kontje hebben. XD :P Van mij mag hij nog wel even mee.

    Login om te reageren
  24. fr@nk01 zegt

    29 januari 2008 om 01:26

    De 350Z bljft iig nog een tijd naast de 370Z geleverd worden, een geknepen Skyline motor zou echter niet verkeerd zijn.
    @fabian
    totaal geen vergelijk!, niet voor Infiniti maar al zeker niet tav Nissan.
    @donnernette
    je lult een beetje dom uit je nek en dat is hel vies.

    Login om te reageren
  25. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    29 januari 2008 om 17:47

    De 370z? Hmmm ben benieuwd of ze deze auto ook nog optisch gaan upgraden. Vind het trouwens een mooie auto de nissan 350z jammer alleen
    dat de 350z langzamer is dan een 300zx TT op een 400m sprint, hoogswaarschijnlijk gaan ze nu toch eindelijk de 300zx TT overtreffen met de nieuwe 370z.

    Login om te reageren
  26. harry zegt

    27 maart 2008 om 21:38

    Jongens waar zijn wij mee bezig ,ik heb nu twee jaar een 350 z en rijd daarmee
    zo nu en dan 250 km mee er is echt niemand die je ook maar bij je in de buurt komt helemaal niet bij het optrekken want ze zien alleen maar achterlichten dus een 270 is echt niet nodig en ik denk dat hij in nederland niet of weinig verkocht wordt.
    Wij wachten het af.

    Login om te reageren
  27. fastflo zegt

    18 mei 2008 om 14:05

    een goede stap van nissan

    Login om te reageren
  28. HiHa zegt

    9 juli 2008 om 13:45

    Volgens mij is het toch echt een Renault blok hoor.
    Wie het nou ontwikkeld heeft maakt niet uit.

    Sinds 1999 is Nissan eigendom van Renault.
    Daarmee is het voor mij dus gewoon een Renault blok :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North