• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pas op voor de jaloerse buurman

Auteur: robbie, gepost 15 november 2013 om 11:07 – 109 Reacties

Jaloerse buurman waarschuwing


Hebben we hier te maken met een oprechte waarschuwing? Of is dit een verkapt dreigement?

Blijkbaar is niet iedereen er van gediend als je aan carpoolen doet. Sommige mensen raken zelfs zo gefrustreerd dat ze schade aanrichten aan het bezit van iemand anders.

Wat het verhaal precies is achter dit briefje vertelt uploader raddraaier helaas niet, maar ik heb zo’n flauw vermoeden dat hij dit onder zijn ruitenwissers vond toen hij ergens in een woonwijk had geparkeerd.

Buurtbewoners stellen het blijkbaar niet op prijs als er gedurende de dag ‘vreemde’ auto’s geparkeerd staan in hun gebied. Nooit geweten dat territoriumdrift nog zo sterk aanwezig was bij de Homo sapiens.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

carpool, Gespot, parkeren

Vorig bericht: « Dronken voetballer crasht Ferrari in Turkije [video]
Volgend bericht: Gespot op Schiphol: mintgroene Mansory McLaren MP4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Simpson zegt

    15 november 2013 om 11:14

    Je zal maar een spijker in je zak hebben….

    Lijkt me een dreigement van iemand met parkeerproblemen / territoriumdrift.
    Aangezien het geprint is, heeft ‘ie het van huis/werk meegenomen en lijkt het alsof ‘ie er vaker komt.

    Login om te reageren
  2. sandniggah zegt

    15 november 2013 om 11:17

    territoriumdrift

    Login om te reageren
  3. widodh zegt

    15 november 2013 om 11:23

    Hoewel ik het niet goedkeur, kan ik het érgens wel begrijpen.

    Hier in Middelburg gebeurd het zelfde. Wij hebben ons kantoor met eigen parkeerterrein net buiten het centrum, maar er komen veel mensen die in de stad werken parkeren en pakken de fiets vervolgens het centrum in om zo parkeerkosten uit te sparen.

    We hebben borden staan dat het prive terrein is, maar het is helaas een nogal groot terrein wat zo doende soms vol staat met “vreemde auto’s”.

    De wijk die er bij ligt heeft het zelfde probleem. Daar is het gratis parkeren, dus auto’s staan daar en mensen pakken vervolgens de vouwfiets uit de auto het centrum in om daar te werken.

    Openbare parkeerplaatsen zijn van niemand, dat weet ik, maar toch kan ik het wel begrijpen dat zoiets vervelend is.

    Auto’s bekrassen of vernielen doe je verder gewoon NIET.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      15 november 2013 om 11:43

      @widodh: Wel nogal een verschil tussen priveterein van een bedrijf gebruiken (Die auto’s kan je overigens laten wegslepen, enige nadeel is dat je dat in eerste instantie wel zelf betaald. Misschien mag een wielklem ook wel, weet ik eigenlijk niet) of op een openbare parkeerplaats parkeren.

      Dat het vervelend is als je wijk als parkeerplaats voor forenzen/dagjesmensen etc. wordt gebruikt weet ik. Tegenwoordig is onze wijk (in centrum Den Haag) van 0900 tot 2400 duurbetaald parkeren, daarvoor was het vaak veel te vol. Maar dat kan je de mensen die parkeren toch niet kwalijk nemen? Kan je net zo goed andere auto’s in de file ’s ochtends gaan bekrassen… het idee dat “jouw” straat jouw eigen privéparkeerterein is slaat natuurlijk nergens op.Dan moet je doorsparen voor een huis met oprijlaan/garage oid.

      Login om te reageren
      • widodh zegt

        15 november 2013 om 11:52

        @ar156sw: Nee, maar wat ik aan geef is dat het óók in de woonwijk er omheen gebeurd. Die is al behoorlijk vol, dus dan kan ik frustraties wel begrijpen.

        Login om te reageren
        • ropbp zegt

          15 november 2013 om 13:15

          @widodh: gebeurD?
          Dat je de irritatie begrijpt, is logisch. Desalniettemin is het gebruik van een spijker niet de oplossing. Ik denk meer aan de inzet van een leuke tank. Er 1x overheen rijden, lijkt mij wel voldoende :-)

          Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        15 november 2013 om 13:06

        @ar156sw: Een oprijlaan is tegenwoordig inderdaad geen overbodige luxe, helaas hebben mensen tegenwoordig niet zo veel met prive terrein, wij hebben een eigen oprij laan die logischer wijs overgaat in een uitrit. Helaas komt het vaak voor dat er een auto op/voor onze oprit staat omdat mensen bij een van de huizen achter ons moeten zijn. Waardoor wij nergens kunnen parkeren omdat onze straat nog is gebouwd op 1 auto per huis, niet 2…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          15 november 2013 om 13:40

          @tunefuldjmike: een oprijlaan en dan maar 1 parkeerplaats? Hoe moet ik me dat voorstellen?

          Login om te reageren
          • tunefuldjmike zegt

            15 november 2013 om 14:02

            @mashell: Ik woon in straat met rijtjes huizen, in het midden van de straat lopen aan beide kanten van de straat haaks op de straat brandgangen, waardoor het huizenblok onderbroken word, op die hoeken staat aan elke kant van de brandgangen hoekhuizen die iets verder van de straatkant afstaan en tevens zijn voorzien van een garage.
            Vanaf de straat naar de garage ligt een oprijlaan waar 2 auto’s op kunnen staan plus 1 in de garage. Echter als je door de brandgang heen loopt kom je bij een nieuw huizen blok dan ligt aan een fietspad, een gedeelte van die auto’s daar staan dus bij ons in de straat, echter hebben ze bij ons gerekend op 1 auto per huishouden, terwijl dat er nu veelal 2 zijn waardoor het toch al drukker is onze straat.
            Soms zijn er dan mensen die het niet interesseert dat er die oprit prive gebied is en zetten dan hun auto daar neer of ze zetten de auto voor de oprit waardoor je er niet in of uit kan, waardoor wij niet op/uit onze oprit kunnen komen. En als we niet op onze oprit kunnen komen kunnen we gelijk 3/4 straten verderop naar een parkeerplaats gaan zoeken.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              15 november 2013 om 14:32

              @tunefuldjmike:

              Wegslepen die handel? Als ze je oprijlaan versperren dan vragen ze er om. Da’s elementaire automobiel beleefdheid. Voor iemands garagepoort of oprijlaan parkeer je niet.

              En als de politie het beu is dat je telkens belt omdat er iemand voor je garage parkeert kan je het recht in eigen handen nemen. Gewoon opkrikken en wegrollen die wagen. Hoef je hem niet voor te beschadigen.

              Login om te reageren
  4. LJ zegt

    15 november 2013 om 11:24

    Ik heb ooit ook zo’n soort briefje onder de voorruit gevonden, was alleen van de overbuurman die vond dat de openbare parkeerplek voor zijn deur niet door mij gebruikt mocht worden.. Heel apart. Hij had ook aan kunnen bellen en het even kunnen vragen, maar ja. Voortaan zet ik de auto maar om de hoek, ik heb er geen moeite mee om een meter of 50 extra te lopen…

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      15 november 2013 om 11:38

      @LJ: Als er geen plek is heb ik ook geen moeite om wat verder te lopen, maar als zo’n openbare plek gewoon vrij is ga ik daar lekker staan, of iemand daar nu problemen mee heeft of niet.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      15 november 2013 om 14:33

      @LJ:

      Ik kan dat nu wel begrijpen als die buurman kinderen heeft of slecht te been is maar anders is het jij of hij die moet omwandelen, dan is het gewoon eerst komt eerst maalt. Nuja niet dat 50m een burenruzie waard is natuurlijk.

      Login om te reageren
    • Simpson zegt

      15 november 2013 om 14:39

      @LJ: Misschien zie je er wel erg groot en gevaarlijk uit van dichtbij…

      Login om te reageren
    • donotfeed zegt

      16 november 2013 om 04:45

      @LJ: brouwhuis?

      Login om te reageren
  5. smotsholle zegt

    15 november 2013 om 11:25

    Carpoolen doe je op de daarvoor bestemde “carpool-P’s” “oooh echt waar? Ja!!! echt waar”

    Maar een andermans eigendommen beschadigen doe je gewoon NIET.

    Login om te reageren
  6. jolig zegt

    15 november 2013 om 11:30

    Ik heb ook wel eens een geprint en gelamineerd briefje onder de ruitenwisser gehad of ik niet meer voor hun deur wilde parkeren en dat het langparkeren twee straten verderop was. In straten met weinig plek is het vaak een beetje ruzie om parkeerplaatsen.

    Ik heb ook al twee keer op dezelfde parkeerplaats een lek ventiel gehad. Bij mensen voor de deur, die nog voor de ramen gingen staan toen ik in wilde stappen om weg te rijden ook. Helaas voor hun was m’n reservewiel ook plat en bleef hij dus een week voor de deur staan voordat ik tijd had om het op te lossen.

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      15 november 2013 om 13:17

      @jolig: dat soort mongolen horen thuis in van die containers voor asocialen op een afgelegen terrein met een hek eromheen.

      Login om te reageren
  7. Bender zegt

    15 november 2013 om 11:31

    De territorium drift snap ik echt niet, maar waar ik echt woest over kan worden is het bekrassen van auto’s.

    Ik heb sinds januari van dit jaar een ‘mooie’ auto. (Ik ben er heel bij mee maar het roept waarschijnlijk jaloerse gevoelens op bij mensen) Hij is in die tijd aan beide kanten vanaf het begin van de deur tot het achterlicht bekrast. Thuis staat hij altijd op de oprit die een eindje van de straat is. Bij het werk staat hij op een afgesloten parkeerplaats en verder let ik er goed op waar ik hem neer zet. En ik parkeer niet als een hufter, niet schuin, niet op invalide plekken, gewoon netjes binnen de lijntjes.

    Ik kan er echt niet bij dat mensen zoiets doen.

    Login om te reageren
    • johannes79 zegt

      15 november 2013 om 11:37

      @Bender: ik denk dat ik niet de enige ben die benieuwd is wat voor auto je hebt.

      Login om te reageren
      • Bender zegt

        15 november 2013 om 11:48

        @johannes79: Ha dat verwachte ik natuurlijk al :-) Maar dat zeg ik bewust niet, omdat iedereen heeft er vast een mening over heeft waar ik niet echt in geïnteresseerd ben :-) Daarnaast doet het er natuurlijk ook niet echt toe. Het gaat er om dat ik het een mooie auto vind en dat iedereen er met zijn poten, sleutels en spijkers van af moet blijven!

        Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        15 november 2013 om 11:49

        @johannes79: Uit zijn profiel:
        1977 Mercedes Benz 280E – 1997 Peugeot 306 Cabriolet

        Die 1977 MB is idd een heel mooie auto :-P

        Login om te reageren
        • Bender zegt

          15 november 2013 om 11:51

          @sketcher: hahaha goed gezien! Zou mijn profiel een keer moeten updaten maar nu even niet ;-)

          Login om te reageren
          • Vreddy_B zegt

            15 november 2013 om 12:03

            @Bender: Ik zou me nooit iets aantrekken wat mensen voor mening over over je auto hebben ;-).

            Ik rijd zelf een E39 sedan. En hoor met grote regelmaat ‘kampbak of turkenslee’ lekker laten gaan. Als je er zelf maar blij mee bent toch?

            Login om te reageren
            • towi1989 zegt

              15 november 2013 om 14:34

              @Vreddy_B: Geen touring?

              Login om te reageren
            • Hupke zegt

              15 november 2013 om 14:36

              @Vreddy_B:

              Enorm mooie wagen zo’n e39. En die kampers en turken stappen binnenkort toch wel over naar de e60 dus kan gaat die reputatie van zelf wel weg.

              Login om te reageren
            • undifined1 zegt

              16 november 2013 om 11:06

              @Vreddy_B: gewoon prachtige auto een e39, ook nog eens een hele goede auto!

              Login om te reageren
    • Joel_D zegt

      15 november 2013 om 11:38

      @Bender: Dan had je maar geen mooie auto moeten kopen! Wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt moet boeten!

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        15 november 2013 om 11:50

        @Joel_D: Ik hoop dat je aan het trollen bent. Anders IP ban! :-)

        Login om te reageren
        • Joel_D zegt

          15 november 2013 om 11:51

          @sketcher: Natuurlijk een trol. Echt belachelijk als je het überhaupt in je hoofd haalt om iemands eigendommen te beschadigen, laat staan als je het nog doet ook.

          Echt balen als je dat overkomt. :(

          Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      15 november 2013 om 11:45

      @Bender: Kielhalen die gasten! Ik gebruik af en toe mn vader zijn lease wagen, laatst bij het winkelcentrum de auto helemaal in de hoek geparkeerd om zo ver mogelijk uit d buurt van andere autos te blijven..

      Kom ik terug, heeft er zon flapdrol zijn auto zo dicht langs de mijne gezet dat ik dacht, die kan nooit uitstappen zonder mij geraakt te hebben. Het was donker en zag geen schade.

      Heb toch even het kenteken opgeschreven en fototje gemaakt.

      Savonds zaklamp erbij en ja hoor 2 deuken..

      Login om te reageren
    • jweelden zegt

      15 november 2013 om 11:47

      @Bender: en rapatapapapapa de “mooie” auto is eeeeeen?

      Login om te reageren
  8. rovalo zegt

    15 november 2013 om 11:40

    Omdat ik de laatste jaren vrij exclusieve (en opvallende) auto’s rijd, gedraag ik me supernetjes in ’t verkeer hier in de wijk. Enkel en alleen maar omdat er teveel labiele dorpsgekken rondlopen die verbaal zo zwak zijn, en te schijterig, om een gesprek aan te gaan. Dat soort mensen neemt dan achteraf wraak op m’n auto.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      15 november 2013 om 16:02

      @rovalo: Nederlanders zijn over het algemeen vrij bange mensen. Dat soort zielige mensen, die je auto instaat zijn te bekrassen, hoef je een keer bang te maken, en die gaan het dan niet meer doen.

      Login om te reageren
  9. t-ice zegt

    15 november 2013 om 11:44

    Dit weekend ook een 40cm lange kras in m’n wagen mogen ontvangen…

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    15 november 2013 om 11:44

    In veel woonwijken is voldoende parkeerruimte een groot probleem. Ook in nieuwbouwwijken wordt vaak gerekend met een norm van 1,2 parkeerplekken per huishouden. In de praktijk is dat zelden voldoende. Niets is zo frustrerend wanneer je thuis komt en een paar blokjes rond moet rijden op zoek naar een parkeerplek. Dit wordt alleen maar verergerd wanneer er dan ook nog allemaal auto’s staan die daar feitelijk niets te zoeken hebben. Maar dit geeft je nog steeds niet het recht om eigendom van een ander te vernielen. Gelukkig heb ik mijn eigen oprit.

    Login om te reageren
    • widodh zegt

      15 november 2013 om 11:48

      @dennis: Hier ook zo. Ik woon in een nieuwbouwwijk en de norm is inderdaad 1.2 en dat werkt NIET.

      Wij hebben gelukkig een eigen oprit, maar het is nogal druk. Wat ik al helemaal bizar vind is mensen die een oprit hebben, maar die vrolijk dicht zetten als “extra tuin” en dan wel 3 auto’s publiek parkeren.

      Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      15 november 2013 om 11:53

      @dennis: Als mensen er “niets te zoeken hebben” gaan ze er echt niet parkeren… het is niet dat iemand voor de lol zijn auto in een willekeurige drukke straat neer zet.

      Er wordt veel gescholden op betaald parkeren, maar afgezien van steden compleet volbouwen met parkeerplaatsen/garages is dit zo’n beetje de enige effectieve manier om het parkeren te “sturen”. Wijk met teveel parkeerdruk door niet-bewoners? Betaald parkeren invoeren en bewoners een vergunning voor weinig. Werkt bij ons iig prima.

      Login om te reageren
    • wimbers zegt

      15 november 2013 om 12:30

      @dennis: ze moeten toch in 2013 gewoon geen nieuwbouwwijken meer bouwen waar niet 2 parkeerplekken per huis op eigen grond zijn plus 1,2 parkeerplekken op openbaar terrein.
      die 2 op eigen grond ook verplicht uit laten rusten met een laadpaal, is dat ook weer opgelost.

      dat noemt zich dan planoloog…

      Login om te reageren
      • sacha zegt

        15 november 2013 om 12:40

        @wimbers: het is geen planologie (die willen wel) maar politiek. Partijen als PvdA en groen Links denken dat ze mensen in het OV kunnen jagen door ontmoedigen van autobezit.

        In A’dam zijn er nieuwbouwwijken (Java eiland bv) waar de parkeernorm 0,5 is gemaakt. Want dan zou iedereen het wel laten om een auto te kopen. Ondertussen is het daar drukker dan elk ander deel van de stad.

        Maakbaarheidsidealen…

        Login om te reageren
        • tunefuldjmike zegt

          15 november 2013 om 13:14

          @sacha: Dat zou in theorie zo werken, echter als je binnen een half uur met je auto op de plek van bestemming kan zijn en met het ov doe je daar ruim een uur over denk je ook wel drie keer na voordat je het ov pakt

          Login om te reageren
      • widodh zegt

        15 november 2013 om 12:44

        @wimbers: Andere reden is ook dat parkeerplaatsen grond kosten waar je ook een huis neer kan zetten en dus geld aan kan verdienen.

        Login om te reageren
        • sacha zegt

          15 november 2013 om 15:13

          @widodh: Drive in woning. Wordt ie alleen wat hoger, maar als alle huizen hoger worden valt het niet zo op. Of een (halve) kelder. Oplossingen zat, maar dat wil men in het gemeentehuis/stadhuis niet want auto’s zijn de duivel. In Den Haag denkt men overigens weer anders: auto is dè melkkoe.

          Verwarrend hoor…

          Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        15 november 2013 om 13:07

        @wimbers: Dat zou dan nog alleen in nieuwbouwwijken het probleem oplossen. Bovendien, dan worden die huizen dus duurder en kopen mensen ze niet. En ik weet niet of het mogelijk is om mensen dan te “verplichten” op hun eigen terein te parkeren… anders maakt de helft toch iets anders van de parkeerplek en zetten ze de auto alsnog op straat.

        Login om te reageren
  11. moondustfocus zegt

    15 november 2013 om 11:45

    Liever een spijker in zijn zak dan de mijne.

    Login om te reageren
  12. Hubert zegt

    15 november 2013 om 11:47

    Een luxewagen is niet direkt een probleem.
    Maar hier in de straat neemt iemand zijn vrachtwagen (gelukkig laat hij de oplegger ergens anders) mee naar huis.
    Daar ben je dus mooi klaar mee.

    Login om te reageren
    • Bartholomeo zegt

      15 november 2013 om 12:17

      @Hubert: Hier in de straat woont een bus chauffeur. Die neemt dus elke vrijdag zijn bus mee naar huis. Staat dat ding het ganse weekend 3/4 op de parkeerplaats, en 1/4e op de weg.
      Voor ons is het geen probleem, maar het zou er wel een worden als hij recht voor mijn deur parkeert.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        15 november 2013 om 12:46

        @Bartholomeo: Moet je eens bij mij kijken. De straat staat ’s avonds vol met bouwvakkersbusjes en achter mij een vrachtwagen. Lekker weer als die ’s morgens om 6 uur staat te draaien om zijn luchttanks vol te laten lopen.

        Login om te reageren
      • rovalo zegt

        15 november 2013 om 14:34

        @Bartholomeo: Dan ben je zeker blij dat ’t geen treinmachinist is?

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          15 november 2013 om 14:53

          @rovalo:
          Hier verderop woont een binnenvaartschipper…

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            15 november 2013 om 15:52

            @Hubert:
            Waar kan ik mijn mammoet tanker parkeren?

            Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 november 2013 om 13:52

      @Hubert: de meeste personenwagens hebben geen DVD speler, magnetron, koffiezetapparaat en 23 plakkerige Playboys aan boord. De meeste vrachtwagens wel, dus voor de duidelijkheid is het handiger te refereren aan personenwagens en vrachtwagens en niet aan luxewagens.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        15 november 2013 om 14:54

        @mashell:
        Luxewagen is een normale en veel gehoorde kreet voor automobielen die niet voor transportvervoer worden gebruikt.
        Dus normale personenwagens.

        Login om te reageren
  13. Specht zegt

    15 november 2013 om 12:00

    Mensen die moedwillig andermans auto bekrassen die kunnen maar beter zorgen dat ik het nooit zie, want dan kunnen ze de rest van hun leven door een rietje eten. :)

    Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      15 november 2013 om 13:03

      @Specht: +1, voor mij hetzelfde.
      Al is het de auto van mijn grootste vijand, een paar tikken gaan ze ontvangen

      Login om te reageren
  14. viezefreddyw zegt

    15 november 2013 om 12:01

    Ik heb een hekel aan dit soort mensen. Als er een probleem is, benader dan de persoon die dat probleem in jou ogen veroorzaakt rechtstreeks, en ga niet iemands bezit vernielen/beschadigen.
    Aan mijn auto moeten ze echt niet komen!

    Login om te reageren
  15. azenomei zegt

    15 november 2013 om 12:02

    Ik heb al eens een briefje gehad omdat ik achteruit inparkeerde en dat moest vooruit van de mensen op de hoek. Briefje terug in de bus gestopt en erop vriendelijk vermeld dat ze van mijn auto c.q. ruitenwisser af moesten blijven. Nooit meer wat van gehoord en ik parkeer nog steeds achteruit.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      15 november 2013 om 12:07

      @azenomei: Tenzij je heel slecht bent in achteruit inparkeren en daardoor hun auto raakte, kan ik geen reden bedenken waarom ze daar een mening over zouden hebben :S Ben toch nieuwsgierig nu: waarom maakte dat die mensen uit?

      Login om te reageren
      • wimbers zegt

        15 november 2013 om 12:32

        @ar156sw: waarschijnlijk omdat hij bij het achteruit insteken met de koplampen naar binnen schijnt.
        ik heb ook een keer van die figuren gehad, heb gezegd dat het hen vrij staat om gordijnen te kopen…

        Login om te reageren
  16. bmwe46csl zegt

    15 november 2013 om 12:15

    Een slimme manier om iemand gewoon weg te jagen..

    Login om te reageren
  17. dreamcarboulevard zegt

    15 november 2013 om 12:18

    Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant zijn het wel vaak dezelfde azijnpissers die dit soort briefjes verspreiden.

    Ik heb ooit dit kaartje in de bus ontvangen. De wijkagent vond dat mijn BMW 1602 er niet zo florissant bij stond ;)

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/41506594/SC20131115-120604.png

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      15 november 2013 om 12:20

      @dreamcarboulevard:
      Hij was dus wel een kenner. ;-)

      Login om te reageren
    • midasracer zegt

      15 november 2013 om 12:44

      @dreamcarboulevard: En terecht natuurlijk. De openbare weg is geen autosloperij. Ik had een collega die 5 sloopauto’s in zijn tuin had staan. Daar moest vervolgens een schutting omheen.

      Login om te reageren
      • dreamcarboulevard zegt

        15 november 2013 om 13:15

        @midasracer: Hij had ook gelijk, maar vond het wel een leuk voorbeeld. Hoewel ik liever wat jongens in de straat heb die aan auto’s sleutelen dan een hangplek waar nog veel meer overlast van komt

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          15 november 2013 om 17:56

          @dreamcarboulevard: Ik ken het probleem. Ik moest ook de velgen van mijn auto (die op straat staat) opnieuw spuiten. Maar je mag nu eenmaal de weg niet als openbare werkplaats gebruiken. Dus ik heb door het reservewiel te gebruiken steeds een wiel van de auto gehaald en gerenoveerd. Gelukkig staat mijn Midasje wel in een garage, dus dat probleem heb ik niet met die auto. Zoiezo werken op straat is waardeloos. Het is koud en winderig, je moet uitkijken dat er niemand je gereedschap jat als je even het huis in loopt en ik heb van die gepensioneerde ouwehoeren in de wijk die er de hele dag bij komen staan en commentaar geven.

          Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        15 november 2013 om 13:18

        @midasracer: Zien hoe deze auto erbij staat denk ik niet dat het een sloop auto is maar eerder een auto die daar staat om gemaakt te worden

        Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        15 november 2013 om 13:36

        Woon je toevallig in de Edi in Eindhoven? :)

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          15 november 2013 om 14:58

          @sir_smokalot:
          Daar zijn, zover ik weet, geen voortuintjes met groen. Alles is betegeld zodat je zomers lekker aan de straat kunt zitten.

          Login om te reageren
        • donotfeed zegt

          16 november 2013 om 04:55

          @sir_smokalot: jij wel?

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            16 november 2013 om 09:35

            Nee, iets zuidelijker.

            Login om te reageren
        • dreamcarboulevard zegt

          19 november 2013 om 20:11

          @sir_smokalot: Gelukkig niet. Wel Woensel maar dan Woensel-Zuid. Zegmaar het gedeelte waar ze ’s zomers niet in de voortuin zitten ;)

          Login om te reageren
    • Hubert zegt

      15 november 2013 om 13:40

      @dreamcarboulevard:
      En ik vond ooit een briefje van de stadswacht Nijmegen onder de ruitenwisser dat mijn deur niet op slot was.
      Als hij iets eerder was geweest had hij waarschijnlijk die klootzak aan kunnen houden die mijn portierslot had gemold om miijn radio er uit te jatten.

      Login om te reageren
  18. motoragent zegt

    15 november 2013 om 12:23

    De enige die het niet eens waren met mijn parkeerkunsten waren die vliegende ratten alias duiven in de boom, vannacht weer het hele dak onder gescheten…

    Maar goed, dan had ik ‘m van de 5 vrije parkeerplaatsen misschien ook niet op die ene plaats onder de boom moeten zetten…

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      15 november 2013 om 14:49

      @motoragent: tip: http://www.smulweb.nl/recepten/&query=duif

      Login om te reageren
  19. Yeelen zegt

    15 november 2013 om 12:31

    Ik woon in een stadscentrum in België, en ergens waar je niet voor de deur kunt parkeren. Met de bewonerskaart mogen we in de buurt gratis parkeren, maar de laatste tijd is er bijna nooit plaats, dus ik begrijp de frustratie wel.
    Ook zijn er al meerdere keren “spontaan” krassen op de auto gekomen, maar dan meestal gewoon door slechte chauffeurs.

    Login om te reageren
  20. midasracer zegt

    15 november 2013 om 12:42

    Juist daarom is er rond de betaald parkeren zone in mijn stad een extra zone voor vergunninghouders. De mensen in die straten morden wel wat, want kost weer geld. Maar “wildparkeren” is er niet meer bij zodat ze altijd hun auto kunnen parkeren. De gemeente had natuurlijk ook blauwe zones kunnen invoeren, maar daar verdienen ze niets mee.
    Te bespottelijk voor woorden dat een parkeerprobleem ontaardt in het vernielen van andermans eigendom. De straatbewoners kunnen beter in discussie gaan met de gemeente om een oplossing te vinden. Want er komt een dag dat de man met de spijker weer bijkomt in het ziekenhuis.

    Login om te reageren
  21. Arnoud zegt

    15 november 2013 om 12:54

    Antwoord: Pas op voor de wraak van deze autobezitter. Er loopt hier wel eens een autobezitter rond met harde knuisten.

    Login om te reageren
  22. ej20g zegt

    15 november 2013 om 13:07

    Dit komt me redelijk bekend voor. Niet de waarschuwing, nee, de daad. Om jullie niet te vervelen met een lang verhaal komt het neer op dit: meneer de buurman was boos en besloot een dreigbrief in de brievenbus te gooien (“ik trek je uit je huis”) en alle banden van onze auto lek te steken. Met de aangifte is niks gedaan. Ik heb zwaar de neiging gehad zijn auto onbruikbaar te maken maar heb me niet verlaagd tot zijn niveau.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      15 november 2013 om 19:21

      @ej20g: Waarom iets aan zijn auto doen, je moet iets aan zijn smoel doen. Dan zal die nooit meer een grote bek (op papier) tegen je hebben. =P

      Login om te reageren
  23. Edge zegt

    15 november 2013 om 13:12

    Als ze dat niet willen moeten ze het melden bij de gemeente en zorgen dat die met een passende oplossing komen, zoals alleen parkeren voor vergunninghouders. Zolang er niks aangegeven staat, heeft iedereen evenveel recht om daar te parkeren. Zolang die carpoolers niet zo asociaal zijn om opritten te blokkeren of gehandicaptenplaatsen onterecht te gebruiken, moeten ze niet zeuren.

    Bij mij in de straat is ook een parkeerprobleem. Het is een woonerf met 11 parkeerplaatsen voor 14 huizen, en vrijwel iedereen heeft meer één auto. Mijn buren hebben er bijvoorbeeld al drie, ééntje van het werk van de buurman en eentje die ze privé rijden en hun zoon heeft er een. En dan woont er nog zo’n figuur die altijd aan auto’s aan het klussen is, maar omdat hij geen oprit/garage heeft staan die (half gedemonteerde auto’s) ook vaak op die parkeerplaatsen. Daarbij komt nog eens dat ik de enige ben die geen 9-tot-5-baan heeft (ik werk in een winkel) waardoor ik altijd rond 18:30 de auto een paar straten verderop kan zetten. Dat is ook ontzettend frustrerend, maar dat geeft mij niet het recht om zomaar andermans auto’s te vernielen?

    Login om te reageren
  24. jwstoop zegt

    15 november 2013 om 13:24

    Bekend verhaal… zelf ook een briefje onder mijn ruit gevonden met de strekking “als u hier nog een keer parkeert zijn de gevolgen voor uzelf…”. Dit was gewoon aan de straat in mijn eigen wijk.

    Login om te reageren
  25. pieterveer zegt

    15 november 2013 om 13:31

    Het begint allemaal met de gemeentes zelf, die zoveel mogelijk uit de automobilist proberen te trekken. Dan krijg je een reactie van de automobilist, die buiten de zone gaat parkeren en er niet voor schroomt om daar gebieden zoals woonwijken voor te gebruiken die daar qua capaciteit niet op zijn ingericht. Dat zou de gemeente dus ook moeten oplossen met parkeervergunningen of grote, gratis parkeerplaatsen buiten het centrum met goede ov-verbindingen. Mensen in de woonwijken kunnen hun auto niet meer kwijt en de verminderde parkeercapaciteit zorgt ook voor devaluatie van hun huis. Geen wonder dat ze daartegen in verweer komen.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      15 november 2013 om 14:32

      @pieterveer: Ik ben het niet met je eens. Niet dat er slecht parkeerbeleid is. Maar je betoog lijkt met een schuldige vinger te wijzen naar de gemeente. Er is er hier maar 1 schuldig en dat is de amoebe die zulke dreigbriefjes achterlaat. Al was er maar 1 parkeerplek in de hele straat, dan nog heeft die primaat niet het recht zijn frustraties daarover bot te vieren op degene die daar dan toevallig geparkeerd staat.

      Als de zwakzinnige in kwestie over voldoende hersencellen zou beschikken zat hij met een petitie getekend door alle bewoners van de straat dag en nacht aan het bureau van de wethouder totdat die het probleem op gaat lossen….

      Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        15 november 2013 om 14:37

        @baasbas: Als het puur gaat om dit geval, dan ben ik dat met je eens, maar het is een gegeven dat niet op zichzelf staat. Er is een hoop sluimerende en terechte ergernis over hetzelfde probleem. En dat probleem begint bij de gemeente die met het parkeerbeleid in het centrum auto’s de woonwijken injaagt.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          15 november 2013 om 14:40

          @pieterveer: Dat stuk ben ik absoluut met je eens, soms kom je belabberd parkeerbeleid tegen. Maar voor mij geldt ook dat de eikel die krassen zet op auto’s dat nooit als argument kan gebruiken om zich achter te verschuilen…

          Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          15 november 2013 om 15:18

          @pieterveer:

          Hoe moet de gemeente weten dat er een probleem heerst als er niet geklaagd wordt?

          Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      15 november 2013 om 19:18

      @pieterveer: Precies, ben het helemaal met je eens. Wij maken nu hetzelfde hier mee en de gemeente wil het oplossen door vergunningen hier in te voeren, maar nu boeten wij dus voor die mensen die hier gratis komen parkeren… De gemeente moet dan (vind ik tenminste) op zen minst ons een ‘eigen parkeerplaats’ geven, het liefst voor ieders eigen deur.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        15 november 2013 om 19:34

        @ot92: Dat móeten ze? En waarom precies? Omdat jij vindt dat je recht daarop hebt?

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          15 november 2013 om 19:39

          @baasbas: Wij hebben al jaren last van dit probleem en TOT NU TOE hebben ze er niks aan gedaan. Maarja… nu komen ze eraan met vergunningen invoeren. Wij mogen dus (extra) geld gaan aftikken bij de gemeente (alsof we dat al niet genoeg doen), omdat er mensen uit andere steden hier bij mij in de straat komen parkeren.

          Begrijp me niet verkeerd, ik wil wel dat er dan vergunningen hier worden ingevoerd, die 5 euro per maand kost me de kop niet. Alleen later ga ik een 2e auto erbij nemen en die kost dan 12 eu per maand. ”Gelukkig” heb ik hele gierige buren die in pauperbakken rijden, dus die zullen er volop tegen zijn en blijven dus mooi kampen met dit probleem.

          Login om te reageren
  26. mashell zegt

    15 november 2013 om 13:54

    Uit een boze impuls een handgeschreven briefje plaatsen is nog normaal. Briefjes voorbereiden (lamineren?) en op voorraad houden duidt op een serieus psychologisch probleem.

    Login om te reageren
  27. tupperware zegt

    15 november 2013 om 13:55

    Ach, zoiets heb ik een met een aanhangwagentje gehad, de buurman (type zandhaas) janken dat, dat armoe was.
    Mijn antwoord, dat is een aanhangwagen, die hang je achter de auto die jij niet kan betalen.
    Later maar een bus gekocht en die standaard voor zijn deur geparkeerd, mijn eigen auto’s stonden netjes voor mijn deur en “zijn” plekje werd immers toch nooit gebruikt.
    Binnen 2 jaar was die geitenneuker weg..

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      15 november 2013 om 15:19

      @tupperware:
      Kijk, dan vraag je om een kras op je bus!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        15 november 2013 om 22:02

        @Hubert:
        Gek genoeg had hij daar het lef niet voor.
        Niet dat hij krasvrij gebleven is hoor, mijn vrouw reed er ook weleens mee.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          15 november 2013 om 22:29

          @tupperware:
          Ik denk eerder dat hij het fatsoen niet had.
          maar goed, iemand moet de wijste zijn…
          En helaas trekken die meestal aan het kortste eind.

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            15 november 2013 om 22:30

            @Hubert:
            Correctie :
            Ik denk eerder dat hij het fatsoen had om geen kras te zetten.

            Login om te reageren
    • motoragent zegt

      15 november 2013 om 16:09

      @tupperware: Met zo’n buurman zou ik ook maken dat ik weg was.

      Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      15 november 2013 om 19:15

      @tupperware: Wat een pussy van een buurman had je zeg…

      Login om te reageren
  28. jitzzzze zegt

    15 november 2013 om 14:27

    Waar sommige mensen zich allemaal niet mee bezig houden; hebben ze dan echt niets beters te doen?

    Login om te reageren
  29. Hupke zegt

    15 november 2013 om 14:40

    Ongelofelijke afgeweken moraalridder die idioot met z’n spijker. Zomaar eens iedereen z’n eigen spelregels gaan opleggen en dan niet willen opdraaien voor de gevolgen.

    Als je je er dan zo aan stoort koop dan een huis op de buiten met een oprijlaan of een huis in de stad met een garage. Kan toch niet zo moeilijk zijn.

    Login om te reageren
    • Simpson zegt

      15 november 2013 om 14:57

      @Hupke: Of ga in een van de Noordelijke provincies wonen. Maar niet naast mij :)

      Login om te reageren
  30. Ot92 zegt

    15 november 2013 om 19:14

    Hier hebben wij dus hetzelfde probleem…

    Ik woon in de wijk naast het centrum van Deventer en omdat wij een leuke grote parkeerplaats midden in de straat hebben, die wel eens voor de helft leeg is, komen mensen die naar het centrum gaan lekker gratis bij ons in de wijk parkeren.

    Dankzij hun gaat de gemeente nu hier vergunningen invoeren… dus mogen wij opdraaien voor hun acties… en bedankt!

    Momenteel is mijn oplossing gewoon erachter parkeren en doen alsof ik het heb bijgehouden hoe lang ze hier hebben geparkeerd. Wanneer ze terug zijn komen ze natuurlijk bij mij aan de deur en vragen dan (natuurlijk) vriendelijk of ik de auto kan verplaatsen, zodat zij weg kunnen. Mijn reactie is dan: ‘U heeft hier 5 uurtjes geparkeerd en ik heb dus door u mijn auto niet kunnen parkeren (voor me deur), dus nu gaat u 5 uurtjes wachten. Je moet die blik van die mensen eens zien. Onbetaalbaar. =D

    Achteraf vertel ik ze wel het een grapje was, maar ook vertel ik ze dat ik het niet tof van ze vind om hier constant gratis te parkeren, want wij kunnen ons auto door hun niet kwijt, terwijl wij hier wonen.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      15 november 2013 om 19:35

      @ot92: Jij bent dus al net zo erg als die zak die die dreigbriefjes achterlaat….

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        15 november 2013 om 19:52

        @baasbas: Ik parkeer er wel achter, maar zo ziet de parkeerplaats bij ons eruit en dit doen we (de bewoners hier) al jaren, anders kunnen we ons auto niet kwijt…. en daarnaast een beetje trollen vind ik wel leuk.

        Parkeerplaats bij ons midden in de straat. Tussen de cijfers in is er best veel ruimte, je kan bijna 3 auto’s naast me kaar neerzetten.

        1 8
        2 9
        3 10
        4 11
        5 12
        6 13
        7 14

        Wij hebben dus 14 parkeerplekken midden in de straat, waarvan eigenlijk de helft van de auto’s van bewoners zijn. Dus sowieso 7 en vaak meer zelfs zijn van onbekende… Wat zou jij daarvan vinden als dit in jouw straat zou gebeuren? Daarnaast heb ik vaak deuken in me deur van ze cadeau gekregen, alsof ze mij niet genoeg ellende bezorgen.

        Je mag me uiteindelijk net zo erg (of erger zelfs) als (dan) die zak vinden, heb ik geen moeite mee hoor. ;-)

        Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        15 november 2013 om 19:54

        @baasbas: Zo is het iets duidelijker:

        1 – 8
        2 – 9
        3 – 10
        4 – 11
        5 – 12
        6 – 13
        7 – 14

        Login om te reageren
        • topless zegt

          15 november 2013 om 20:43

          @ot92:

          Omdat een stuk openbare weg (wat de parkeerplaats uiteindelijk is) in de buurt van jouw huis ligt, wil niet zeggen dat jij meer recht hebt er te parkeren dan een ander. Openbare weg is openbare weg. Wanneer je een eigen parkeerplaats wilt, moet je die kopen of huren.

          Login om te reageren
          • Ot92 zegt

            15 november 2013 om 21:04

            @topless: Uiteindelijk komt het erop neer dat je het gewoon moet meemaken, dan weet je hoe dat aanvoelt.

            Login om te reageren
            • sacha zegt

              15 november 2013 om 21:44

              @ot92: openbare ruimte is: openbare ruimte. Niet @ot92 ruimte.

              Login om te reageren
              • Ot92 zegt

                15 november 2013 om 21:56

                @sacha: Ik weet ook wel dat het een ”openbare ruimte” is, maar als ik hetzelfde flik bij hun weet ik vrijwel zeker dat ze net zo reageren als ik… Oh wacht… hun wonen niet in een stad.

  31. fortuna zegt

    15 november 2013 om 19:22

    Kom jij met een spijker, dan ik met een hamer. Wanna continue?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North