• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Passat CC op steroïden

Auteur: CasperH, gepost 31 mei 2011 om 18:34 – 34 Reacties

Volkswagen Passat CC door KBR Motorsport
De Passat CC is van zichzelf best een brave auto. Tijd voor een krachtkuurtje dus vonden de heren van KBR Motorsport.

Ze noemen het zelf “doping” voor de Passat CC: voortaan levert de Passat CC van KBR Motorsport 260 pk. Wij gaan er voor het gemak maar even vanuit dat het hier dus om een 2.0 TSI gaat, aangezien het standaardvermogen van een V6 minstens op 300 pk zou moeten uitkomen. Dit vermogen is bereikt door software optimalisatie en een aangepast RVS uitlaatsysteem.

De coilovers zorgen ervoor dat de 20 inch R12 Nero velgen snoeistrak in de wielkasten komen te liggen. Er is amper genoeg ruimte voor het rubber, dat overigens in de maat 225/30ZR20 gemonteerd wordt. Een matte “olive gray” wrap maakt het plaatje af.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

grijs, mat, passat-cc, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Ruim 6 op de 10 nieuwe auto’s voorzien van ESP
Volgend bericht: Open deur: Amerikanen te dik voor compacte auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. KaasHaas zegt

    31 mei 2011 om 18:38

    Een gezinnetje vervoeren hiermee wordt lastig, aangezien de banden dan flink gaan aanlopen.

    Login om te reageren
  2. MichaelvdBroek zegt

    31 mei 2011 om 18:38

    ik vind dit niet echt een post waardig..
    Ziet er niet uit, en cijfers spreken ook niet?:)

    Login om te reageren
  3. harmen911 zegt

    31 mei 2011 om 18:47

    Die ophanging is niet helemaal vinex-proof. Dat wordt iedere ochtend verkeersheuvels schuren.

    Login om te reageren
  4. amg77 zegt

    31 mei 2011 om 18:48

    Dit slaat nergens op waarom zou je zo een auto die voor zaken is bedoeld gaan tunen en die wielen slaan ook helemaal nergens op deze auto mag van mij zonder de motor in het ravijn worden gedumpt dit is lelijk wel lekker vermogen

    Login om te reageren
    • F1Tim zegt

      1 juni 2011 om 12:43

      @amg77: Omdat de doordeweekse tuner de ziekelijke gedachte heeft dat alles onder handen genomen moet worden, ook al zijn ze het er zelf niet mee eens. Als beloning worden ze dan af en toe afgekraakt op hun creaties…

      Login om te reageren
  5. nilze21 zegt

    31 mei 2011 om 18:52

    Ik vind persoonlijk dat deze wagen geen enkel nut heeft.
    Het is een passat, met een coupe lijn erdoor gesmeten. En als kers op de taart nog een lekkere kikkerbek op zen kont, LEKKER TUNEN dit

    Login om te reageren
  6. vali1992nl zegt

    31 mei 2011 om 18:58

    Vind em standaard een stuk mooier! Doe mij alleen de kleurstelling maar ;)

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    31 mei 2011 om 19:02

    Anno Domini 2011…en we hebben nog summa-cum-laude- schreeuwerige velgenmaten nodig ? 260Pk haal je met een goede wind in je rug op je fietsje nog wel…

    Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      1 juni 2011 om 11:00

      @Megakix: awesome comment, gaat helemaal nergens over xD

      Login om te reageren
  8. maurizio24 zegt

    31 mei 2011 om 19:02

    uit ervaring weet ik dat de standaard CC met de V6 al lekker loopt dan zal dit wel helmaal lekker lopen. ik vind dat ze het tog maar weer goed gedaan hebben. redelijk bescheiden maar tog lkkr bruut.

    Login om te reageren
  9. ruyjo zegt

    31 mei 2011 om 19:23

    zeker nooit van drempels gehoord…

    Login om te reageren
  10. BmwMPower zegt

    31 mei 2011 om 19:29

    Had op z’n minst een uitlaatje extra er bij gedaan.
    Deze is niet door naar de volgende ronde.

    Login om te reageren
  11. G-Ammo zegt

    31 mei 2011 om 19:39

    Mat is echt afgrijselijk.

    Login om te reageren
  12. Johan-SV zegt

    31 mei 2011 om 19:40

    veel te laag…. subtiel tunen lijkt mij veel beter voor de passat CC

    Login om te reageren
  13. greenhell zegt

    31 mei 2011 om 19:48

    Wat is t volgende project? De (nieuwe) Jetta? Vind dit persoonlijk een strik om een dikke drol binden, persoonlijk valt dit terug te plaatsen in dat lijstje van laatst, top tien foute tuning…

    Login om te reageren
  14. The_12oach zegt

    31 mei 2011 om 19:57

    Ik vind hem zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  15. JvT zegt

    31 mei 2011 om 19:58

    Die velgen moeten een maatje kleiner, en dat doorgezakte is lelijk. Fix dat en het is best een toffe auto. Ohwja, en natuurlijk zonder die stickers erop.

    Login om te reageren
  16. bigcar zegt

    31 mei 2011 om 20:04

    wrm geen dubbele uitlaat..???

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    31 mei 2011 om 20:21

    1 van de weinige mooie Volkswagens zo verzieken ,zou de doodstraf op moeten staan.

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      31 mei 2011 om 21:25

      @norge:
      WTF!? Wat ben jij voor een knuppel?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        31 mei 2011 om 22:29

        @JvT:Die in het hoenderhok.

        Login om te reageren
  18. mbman zegt

    31 mei 2011 om 20:49

    Nep cls!

    Login om te reageren
  19. janklaassen zegt

    31 mei 2011 om 20:53

    van mij hoeft deze toestand allemaal niet,
    ik vind gewoon normaal een zwarte, mooie 18’jes eronder en leren beige bekleding vind ik echt heel erg mooi. kan wannabe zijn, maar die ontwerpers bij VW toendertijd hebben echt een mooie lijn in die Passat CC gekregen. velen zeiken hem af omdat er VW-badge op staat maar anders.

    complimenten voor die hele Passat CC zonder tuningbart.

    Login om te reageren
  20. bozewolf zegt

    31 mei 2011 om 21:12

    Hij hangt veel te laag maar voor de rest niet verkeerd.

    Sowieso is de Passat CC een van de zeer weinige spannende produkten uit de VAG stal. Elke gelegenheid om de CC in het zonnetje te zetten juich ik toe.

    Login om te reageren
  21. stefan82 zegt

    31 mei 2011 om 21:22

    Idiote tuning… concessies doen met een idiote bandenmaat (smal) om ze te laten passen onder deze veel te veel verlaagde bak?

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    31 mei 2011 om 21:29

    Mooie auto om te tunen dit! Ziet er echt helemaal niet verkeerd uit;) I like it, ook al zou ik er zelf niet in willen rijden;)

    Login om te reageren
  23. Stino zegt

    31 mei 2011 om 22:32

    wie wil er nou een passat cc als je voor dat geld een dikke a4 hebt.. :D

    Login om te reageren
    • okartal zegt

      31 mei 2011 om 23:24

      @Stino: ik?

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      1 juni 2011 om 07:46

      @Stino:
      ik liever ook een CC.

      Login om te reageren
  24. Marijn90 zegt

    31 mei 2011 om 22:47

    Geef mij de Passat CC R36 maar :)

    Login om te reageren
  25. lacasitos zegt

    1 juni 2011 om 00:08

    Het effect van de steroiden is in ieder geval duidelijk waarneembaar: hij komt niet meer hoog

    Login om te reageren
  26. Nico94 zegt

    1 juni 2011 om 07:56

    Gadverdamme! Wat lelijk zeg!

    Login om te reageren
  27. Freewarefreak zegt

    1 juni 2011 om 13:15

    Ben het wel met Norge eens. De Passat CC. Inderdaad één van de twee echte mooie Volkswagens die in mijn ogen in de huidige line-up bestaat. De andere is de Scirocco. De GTI en de R en dergelijke zijn wel vet, maar echt mooi.. nee, dat zijn alleen deze twee. En ik wacht op de Jetta Coupe. Dat lijkt mij ook wel wat te gaan worden.

    Terug naar deze. Ik hou wel van subtiel tunen maar deze is doorgeschoten. Te laag. Het geeft de auto een doorgezakte look en het wiel komt zo niet mooi uit. Als de bovenkant van de band wegvalt in de wielkast lijkt het wiel juist kleiner. De vermogenswinst is wel gaaf natuurlijk. Verder hou ik totaal niet van matte auto’s, doe mij er maar één die meedoet aan een Show & Shine contest.

    Login om te reageren
  28. joeytrambel zegt

    2 juni 2011 om 00:59

    wannab benz…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North