Video: Perridon’s Bugatti Veyron GS staat op NL kenteken

Auteur: , 82 Reacties

De Rotterdamse zakenman Michel Perridon is al sinds eind 2009 de trotse eigenaar van een Bugatti Veyron Grand Sport, maar hij heeft bewust nog even gewacht om deze op Nederlands kenteken te zetten.

Michel Perridon's Bugatti Veyron Grand Sport op Nederlands kenteken

Had hij zijn open Veyron direct na aanschaf op Nederlands kenteken gezet, dan mocht hij een slordige 650.000 euro BPM afdragen aan BV Nederland. Hoewel de succesvolle zakenman waarschijnlijk niet wakker ligt van een duizendje meer of minder, vond hij zo’n bedrag toch duidelijk iets te gortig.

Vorige week donderdag is de hagelwitte Veyron echter wel voorzien van Hollandse gele platen en werd onlangs op de Rotterdamse Molenlaan gespot. Er moest toen nog wel wat rest-BPM worden afgerekend: zo te zien een slordige 223.702 euro. Niet verkeerd, want ik ken persoonlijk niet heel veel mensen die ruim 4,25 ton verdienen (lees: besparen) in slechts 3,5 jaar. (via: autojunk)

UPDATE: Het genoemde bedrag van €223.702 BPM is het bruto-bpm bedrag en dat vormt de grondslag. De grondslag voor de BPM is aanzienlijk lager dan de 650.000 bij nieuwwaarde. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld een schade die aanwezig was tijdens de keuring. In dit geval gaat de leeftijdskorting er nog eens vanaf. Om precies te zijn is er slechts 84.581 euro aan BPM betaald. Met dank aan bjornie voor deze tip.



82 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Verkeerde redenatie: hij heeft geen 4,5 ton verdiend, hij heeft 4,5 ton minder uitgegeven!
@pier: precies… Daarom , ik wacht nog een jaartje of 30 kan ik hem bij de dealer halen en krijg ik nog geld toe ook ;-)
Blijft gaaf!
Mwa, toch nog €425.000,- in z’n zakken gestopt. Leuk zakcentje over voor (misschien) Aventador Roadster Nr.1 in Nederland? Alstie dan toch bezig is.
Hebben we er nu nou 2 of 3?!
@EB: Nederland heeft er nu twee op Nederlandse platen, beiden van Perridon. De blauwe Veyron op Nederlands kenteken is geëxporteerd.
@kraakensmaak: Er is toch nog een vuilnisboer uit Brabant die er een in z’n verzameling heeft. Of had, want het apparaat stond te koop dacht ik.
@kraakensmaak: er zijn er meer toch? Hoe heet die oudere coureur met die snor ook al weer? De ook een f40 enz heeft. Die heeft zijn Veyron toch ook gewoon op platen.

En een knakker uit Amsterdam (wel eens op Autojunk gezien)
@Donstil: Jan Stuivenberg ofzo toch?
Ook een (volgens mij) schoenenboer uit Amsterdam heeft er een op NL platen.
@RudyV: Staan nu twee op NL kenteken, Jan Stuivenberg heeft zijn Veyron, net als deze Grand Sport destijds, op tijdelijk kenteken staan. De bekende blauwe uit Amsterdam is inderdaad geëxporteerd.
@EB: Hebben WE 3 bugatti’s..
En hebben ZIJ een Punto..

Blijft leuk.. ;D
@EB: Ik meen dat er nu 3 Veyron’s zijn die een NL-kenteken hebben.

– Grijs/zwarte (of oranje/zwarte) veyron van de Dhr. Perridon 88-XB-BK
– Witte Veyron Grand Sport van de Dhr. Perridon
– Blauw/zwarte veyron 86-XL-JH

En dan waren er nog exemplaren zonder NL-kenteken:
– Bugatti-blauwe Veyron, met bijpassende blauwe truck. Is volgens mij verkocht naar het Midden-Oosten, heeft lange tijd bij Van Vliet te koop gestaan.
– Grijze Veyron van dhr. Stuivenberg, is enkele maanden geleden op de veiling verkocht.

Correct me if I’m wrong..
@roberto: wim zegwaard had ook een Veyron
@rovadepo: Oh, dan ben ik in de war, Wim Zegwaard heeft hem pas geveild. Zal Jan Stuivenberg nog wel in bezit hebben dan?
Woow.. Dat loont flink, 3,5 jaar wachten!
Slimme constructie, op wat voor een kenteken heeft dat ding dan vanaf 2009 gestaan?
@kraakensmaak: Zwitsers als ik me niet vergis.
gewoon super om te zien dat die auto zo breed is dat hij over de streep moet staan!
@Laue: dat moet bijna elke auto hier in NL, de infrastructuur is ingericht op Alto’s.
Doei gat in de begroting.
Groot gelijk om hier niet zon belachelijk bedrag aan bpm te betalen. Stelletje uitzuigers van de regering.
Mooi… komt er weer wat meer belasting binnen :) want eerlijk gezegd ik blijf erbij dat het een gedrocht is en ik hem gwn echt lelijk vind. zou liever een aventador dan een veyron willen rijden.
Combo met een Lancia Ypsilon!
Verdienen? Hij heeft minder uitgegeven… Das wat anders. Verder wel slim aangepakt natuurlijk en het blijft een lelijke auto.
@barchetta: geld verdienen = minder uitgeven. Les 1
Psst, wat een gierigerd. Als ik een vermogen van 235 miljoen zou hebben, zou mij die 425.000 euro ook niks meer uitmaken.
@Edge: Juist door op dit soort “kleintjes” zijn dergelijke mensen zó gefortuneerd.
@Edge: met gul zijn is nooit iemand rijk geworden.
@W115: tuurlijk, teveel Robin Hood gekeken?
Ken zat mensen die dat ding kunnen betalen en dat zijn juist absoluut geen egoistische lulletjes.. ;)
@W115: Bill Gates? Check de Bill Gates foundation maar is;)
@mightymike:
Maar hij is niet rijk geworden door gul te zijn, hij is rijk geworden door een l*l te zijn (die achteraf met zijn rijkdom in handen het licht heeft gezien)…
@StijnB: ging het om een eerlijke lieve manier om rijk te worden of ging het er om wat ze met hun geld doen? kijk als je die vent van ikea noemt oke, dat is een egoïstische eikel, bill gates die geeft tenminste nog miljarden uit om een ander mens te helpen, als die niet zo rijk was geworden was dit allemaal niet eens gebeurt.
@mightymike:
Het gaat erom dat Bill Gates evenmin rijk is geworden door gul te zijn, maar wel gul is geworden nadat hij rijk werd. Even wat anders…
@StijnB: ach, als je zoveel geld heb en dan er toch nog wat mee doet is misschien wel beter dan de hele dag op die berg te blijven zitten. Je kan ook niet iedereen tevreden houden als je zaken doet. Maar ben het met je eens dat er maar weinig rijk zijn geworden en dan gewoon nog normaal kunnen doen of het op verdient hebben zonder over lijken te gaan.
@StijnB: Oké Stijn, dan is die Perridon een teringlijer, het BPM stelsel is immers eerlijk (niet tegen EU regels bijv.) en de verhoudingen kloppen ook heel erg..
Dus wat een klerelijer dat hij het belachelijke bedrag €600.000,- niet effe aftikt, en i.p.v. daarvan een lullige kwart miljoen..
Een bedrag wat jij in geen 10 jaar in totaal geeft aan de maatschappij dunkt me..
Maar wat een klerelijer is ’t toch..
@kaasboerin:
Dat zeg ik toch niet. Ik claim gewoon dat Bill Gates initieel niet de aardigste man was en na stormen van negatieve kritiek eind jaren ’90 zich is gaan inzetten met zijn foundation. Perridon ken ik niet en over BPM doe ik als Belg evenmin uitspraken…
@W115: Nou, kijk maar in Rusland. Russen zijn toch een van de meest gulle rijkaards die ik ken.
@Edge: jajaja, socialist..
Ga lekker graffiti spuiten ofzo.
@Edge: het zou ook wel eens een principe kwestie kunnen zijn. Niet iedereen is zo socialistisch als u
@Edge: hij heeft geen 235 miljoen. In de eerste plaats gokt en verzint Quote maar wat. In de tweede plaats zijn dergelijke vermogens theoretisch, namelijk indien die persoon alles te gelde zou maken minus alle schulden, dan zou hij/zij op papier zoveel miljoen waard zijn.
Dat is heel iets anders dan een dergelijk bedrag op je bankrekening hebben staan.
@fit4fun:
Bovendien is dat A) een momentopname) B) ga je bij het ten gelde maken, in een keer, zelden of nooit dat bedrag terugzien…
Ik had mijn HiJet wel op NL kenteken staan, maar ja, ik had dan ook flink wat meer te besteden.
Als je nou al 3,5 jaar van die Bugatti op buitenlands kenteken hebt kunnen genieten en zo hebt kunnen vermijden om BPM te betalen, moet je toch wel enorm naar die lelijke gele platen hunkeren, om er alsnog ruim twee ton voor over te hebben. En dat, terwijl hij mogelijk al een wezenlijk groter bedrag aan belasting via de belastingparadijzen heeft weten te vermijden.
@9000cse: Ik vind het juist mooi, bij veel kleuren staat geel beter dan wit.
@undifined1: geel is eigenlijk altijd lelijk. Doe mij maar wit. De oude Franssen en Britse zijn het mooist. Zwart met chroomen letters
@9000cse: is het niet zo dat hij, omdat hij in NL woont hij in NL niet mag rijden in auto’s met buitenlandse platen?

Mijn familie mag namelijk niet in mijn auto (Britse platen) rijden. Doen ze het toch? Dan hebben ze of toestemming van de RDW nodig (voor maximaal 2 weken) of ze riskeren een fikse bekeuring.
@sketcher: Volgens mij had die auto duitse transitplaten. Ik geloof niet dat ze daar nou echt veel tegen kunnen doen.
@hugo85: Ik denk niet dat hij 3 jaar op Duitse transitplaten stond, dat mag uiteraard niet. Hij stond bij mijn weten op Zwitserse platen. Het zou kunnen dat als je daar een 2de verblijf heb je wel in een auto met buitenlandse platen mag rijden in Nederland.
@sketcher: Weet je toevallig of dat veel aanvraagwerk kost voor zo’n 2wkn ‘pas’? Ik wil van de zomer m’n pa’s auto een paar dagen naar NL halen maar kwam daar inderdaad achter. Hij rijdt op Zwitsers kenteken.
@E34M5Touring: Dat valt goed mee dacht ik. Ik heb het ooit eens voor mijn bruiloft gedaan zodat iemand in mijn auto kon rijden.
Ik weet niet meer hoe de procedure is maar wel dat het niet lang duurde. De regel was toen dat je 2 weken in de auto mocht rijden en dat een x tijd niet meer. Meer info te vinden via de RDW of de belastingdienst denk ik. Succes.
@sketcher: Bedankt! Ga ik even verder pluizen. Dacht, als het nou echt een sloot werk is laat maar zitten. Maar dat valt wel mee dus. Thanks!!
@E34M5Touring:

Jij als volgens mij oud IVA student zou toch wel iets meer mogen weten of gebruik van auto’s met buitenlandskenteken ;)

https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/welkom.do

Gegevens daar invullen en jij en alle bij jou op het adres inwonende gezinsleden mogen maximaal 14 dagen met de betreffende auto in Nederland rijden.

Twee jaar terug moest ik een document uitprinten en dat altijd kunnen tonen tezamen met natuurlijk Rijbewijs en documenten van de auto.
@frisian: Thanks, denk dat ik die les gemist heb dan. Trouwens niet alleen die les maar goed… :)
Persoonlijk zou ik mijn auto toch niet graag zo langs de kant van een drukke weg willen hebben staan. Heeft de beste man geen oprit thuis? Vroeg of laat verkracht hij natuurlijk gewoon heel zijn ‘mooie’ velgen..
Blijft trouwens echt een bruut apparaat om te horen..
mooi he, en gewoon achteloos in een parkeerhaven parkeren..
goed dat er zulke mensen rondlopen in nederland, zie je tenminste nog een keer wat leuks aan de weg staan..
@hjhj:

nou, “gewoon achteloos”, hij staat wel precies in het midden van 2 parkeervakken. Er kon dus niemand met een “boem is ho houding” voor of achter parkeren ;-)

Geef ‘m trouwens geen ongelijk
Wat een gedrocht blijft het toch… Je zou toch liever willen hebben :

Porsche GT3
M5
M3
Ferrari 458

ipv van één Veyron?
@MLTB: of een Pagani Huayra? In het geval van Perridon staat er al een Veyron in de garage, dus dan zou ik veel liever nog een andere enorm speciale wagen rijden..
@bosje: Ja ook wel in orde ja!

Of een F12berlinetta :)
Ik had er een Aventador voor gehaald.
@oldekamp: Ja of die Aventador idd!
Ik had een koningsei gehaald!
@tjopstick: Ja ook nog veeel vetter en exclusiever. Al zijn die ook redelijk aan de prijs, dus dan kan je geen andere auto’s erbij nemen.

Maar zo’n Agera S ofzo :) nice doe maar!
Dat bedrag op kenteken is de bruto BPM (staat er ook bij), en niet de rest-BPM. Die ligt lager, na import wordt dan een herberekende bruto-BPM vastgesteld voor op het kenteken.
Een veyron blijft een bijzondere verschijning, zonde van die geel-oranje platen!
Al scrollend , en dus aandeel houdend , naar beneden merk ik op dat de hardware goed en zeker niet te duur is . Onverlet daarvan overhoudend een auto waarvoor ik een (tweede ) huis zou kopen is dan voor deze meneer een bijzaak en waarschijnlijk irrelevant.
@tweede_woning: waarom praat je alsof je bij de Koningin op bezoek bent?
@RudyV: als je , samen met met mij , nog enige geduld hebt wordt het Maxima en daar heb ik niet zo veel problemen mee. Wel onder 4 ogen .
Heerlijk dat hij gewoon alles lekker breeduit laat hangen. En dat Don bij Pownews gezellig praat over de enorme hoeveelheden benzine die hij opzuipt.
En waarom betaald hij nu opeens minder BPM dan??? :o
@135i: Wanneer je een auto importeert (en op papier is dat wat hier gebeurd is) moet je BPM betalen. Je hoeft dan het volledige BPM bedrag te betalen, maar rest-BPM die afhankelijk is van de leeftijd en conditie van de auto.
Beste Redactie. Dhr. Perridon heeft geen €223.702 aan BPM afgetikt. Dit is het bruto-bpm bedrag en dat vormt de grondslag. Normaliter had hier het bedrag van €650,000 gestaan en had hij daarvan een gedeelte (ivm de leeftijdskorting) moeten betalen.

De grondslag voor de BPM is aanzienlijk lager en dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld een schade die aanwezig was tijdens de keuring en die hij aanvoerde op zijn BPM tegenbewijs.

In dit geval bedraagt de grondslag dus €223,702 en daar gaat de leeftijdskorting nog eens vanaf. Om precies te zijn heeft hij ‘slechts’ €84,581 aan bpm betaald.
@bjornie: Dat zeg ik hierboven toch ;)
@BeQuietAndDrive: Sorry, ik had je reactie over het hoofd gezien. Overigens kun je het betaald bedrag aan BPM hier vinden: http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Export/Zakelijk/BPM/BPM-calculator-teruggaaf-bij-export.aspx
Ghe ghe, zag ‘m gisteren rijden hier op ’t dorp. Zich keurig aan de snelheid houdend. Dat vergt toch wel enige discipline, lijkt me. Bij (ca.) 50 km/u produceert zo’n ding trouwens behoorlijk weinig geluid.
Hij kan ook niet te dicht bij zo’n stoeprand parkeren, een nieuwe velg kost iets van 3000 euro?
@fit4fun: ik dach dat het ongeveer het dubbele was, maar weet het niet zeker
Wat een krent, ik heb mijn Citigo gewoon meteen op NL kenteken gezet hoor..!
Moraal van het verhaal is dat mafkees Perridon dus de enige is dia naar Mark Rutte heeft geluisterd en geld heeft uitgegeven
@yerrie: ach Mark Rutte, die is de laatste tijd wisselvalliger dan het weer. Die kan morgen zomaar gaan roepen dat we het geld op de bank moeten zetten om de banken te steunen.
Foto op autojunk heb ik met mijn mobiel genomen en is via via bij autogespot terecht gekomen, deze zet hem dan op facebook en een of andere trieste ziel haalt hem hier dan af en zet het onder zijn naam op autojunk.. beetje laag
Hollandse gele platen? Ik dacht dat ze daar roze platen hadden. ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).