• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Play on playa! Eerste productieversie van 63-inch sloffen

Auteur: autoblogger, gepost 2 augustus 2008 om 15:39 – 42 Reacties

63 inch baby


Titan Tire Corporation verscheepte deze week de eerste 63-inch off-the-road (OTR) band en wiel combinatie…

Elke band is 4,27 meter hoog (14 feet) en weegt ruim 5600 kilo (12,500 pounds). Titan Tire Corporation is een subdivisie van Titan International Inc en het bedrijf liet weten erg trots te zijn: “A lot of people in the industry doubted that Titan could build these giant tires in less than a year,” zei CEO Maurice M. Taylor Jr. “I am happy to prove to them that we are committed to achieving the company’s goals.” (via autoblog.com).

Nu maar afwachten welke rappert deze units onder z’n Escalade gaat schroeven..

Ook interessant!

  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video - C 63 AMG is het slachtoffer van zware mishandeling
  • Lamborghini 63 jacht: 2 V12-motoren en 4.000 pk
    Lamborghini 63 jacht: 2 V12-motoren en 4.000 pk
  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, velgen

Vorig bericht: « Video: matzwarte Ferrari 575M & witte 430 Scuderia
Volgend bericht: Bentley H2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. De Nou zegt

    2 augustus 2008 om 15:40

    nice :D

    Login om te reageren
  2. JOnas zegt

    2 augustus 2008 om 15:41

    en waar gaan ze dat nu opschroeven ? oO

    Login om te reageren
  3. Luc zegt

    2 augustus 2008 om 15:45

    Die moet je onder je dacia doen, volgens mij kosten die banden dan nog meer dan je auto.

    Login om te reageren
  4. zoepie zegt

    2 augustus 2008 om 15:51

    Waarschijnlijk op een Bull of iets in die trend.
    Als je dat op je auto schroeft ga je niet meer vooruit 5600 x 5 (ik vermoed dat je dan toch wel een reserve wiel wilt hebben) is 28.000 kg

    Login om te reageren
  5. freak zegt

    2 augustus 2008 om 15:53

    ziet er wel gaaf uit onder een fiat 500

    Login om te reageren
  6. De Nou zegt

    2 augustus 2008 om 15:55

    op grote dumpers. ben enkele weken geleden met m’n broer gaan crossen (hij heeft een range rover classic) en in een van de steengroeves (in walonië) stonden twee van die GIGANTISCHE dumpers met van die wielen eronder. als’k de foto’s vind zal’k ze posten :)

    Login om te reageren
  7. freak zegt

    2 augustus 2008 om 15:55

    maar ik denk voor de catterpilar en dat soort meuk

    http://nederland.cat.com/cda/layout?m=90402&x=69

    Login om te reageren
  8. Mairsil zegt

    2 augustus 2008 om 16:00

    @freak
    Fiat 500 gaat niet kunnen vanwege de wielbasis… Als je wielen niet tenminste 4.28 meter uit elkaar zitten, passen er geen twee op.

    Al zou je natuurlijk alleen de achtwielen kunnen vervangen, als een soort micro-dragster…

    Login om te reageren
  9. jantjebeton zegt

    2 augustus 2008 om 16:06

    ik denk ook meer aan een cat 797 of iets in die trent

    Login om te reageren
  10. freak zegt

    2 augustus 2008 om 16:10

    @ mairsil
    goed punt…
    alhoewel… als je de achteras zo lang maakt dat de achterwielen gedeeltelijk langs de voorwielen lopen… gat in de markt man:P

    Login om te reageren
  11. Chris zegt

    2 augustus 2008 om 16:11

    JA jantjebetton dat denk ik ook, die zijn echt enorm…:P

    Login om te reageren
  12. freak zegt

    2 augustus 2008 om 16:17

    volvo maakt ook aardig wat van die king size dump-trucks

    Login om te reageren
  13. JJM zegt

    2 augustus 2008 om 16:20

    zal wel onder zo’n ding gaan
    http://www.lakeozarksroads.org/news_articles/bulldozer.JPG

    Login om te reageren
  14. kor zegt

    2 augustus 2008 om 16:21

    en wat kost zo band?
    7000 euro?

    Login om te reageren
  15. Ikke zegt

    2 augustus 2008 om 16:21

    http://cmms.cat.com/cmms/servlet/cat.dcs.cmms.servlet.DynamicImageServlet?imageid=C041835&imageType=2

    Dat soort knapen. Erg indrukwekkende machines om naast te staan :P
    Zie alleen al het trapje aan de voorkant van de grille, om naar de kabine toe te klimmen ;)

    M’n pa werkt bij PonCat, dus misschien dat die ze zo af en toe moet bestellen… alhoewel hij in Nederland nauwelijks met die machines te maken krijgt.

    Login om te reageren
  16. hansie zegt

    2 augustus 2008 om 16:24

    Die heb ik besteld voor onder mijn opel kadett in 3 kleuren;)

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2008 om 16:24

    Indrukwekkend spul…

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2008 om 16:27

    De wielen onder de 797B zijn trouwens standaard ‘maar’ 13 feet. Dus er is iemand serieus bezig z’n dump truck te pimpen! ;)

    Login om te reageren
  19. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2008 om 16:28

    Ik blijf nog even bezig…

    Damn, deze kende ik nog niet. GROOT!!!

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    2 augustus 2008 om 16:39

    Was er ooit eens geen Bigfoot uitgerust met extra grote (en dunne) banden met mega-grote velgen?

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2008 om 16:49

    @ cor: zo’n band zal meer dan $ 25.000,- kosten, gok ik…

    Login om te reageren
  22. rikkon zegt

    2 augustus 2008 om 16:56

    @ Klassiekerrally

    http://flanagan.150m.com/Sparwood2.jpg

    en de specs: http://www.sparwood.bc.ca/About%20Sparwood/Visitor%20Info/The%20Truck/specs.pdf

    Login om te reageren
  23. pieter zegt

    2 augustus 2008 om 17:00

    Eerst even wachten tot er P zero’s in de maat 595/05 R63 W komen

    Login om te reageren
  24. Hefmen zegt

    2 augustus 2008 om 17:29

    @ klassiekerrally
    Ik heb een foto waar me vader naast dat ding staat. Niet normaal gewoon!

    Login om te reageren
  25. Kevin zegt

    2 augustus 2008 om 17:39

    volgens mij zijn dat banden van een cat 994…die zijn ook net iets groter dan 4 meter. denk niet dat die van een dumptruck zijn want het loopvlak van die banden zijn meestal rechter, en de wangen niet zo bol.
    De velg heeft het caterpillar geel al ;)

    Login om te reageren
  26. kor zegt

    2 augustus 2008 om 17:39

    @ Klassiekerrally
    is dat geen terex?

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    2 augustus 2008 om 17:40

    @ Kevin: dat zou zomaar eens kunnen:

    Login om te reageren
  28. M Freak zegt

    2 augustus 2008 om 17:59

    Zo’n band zal maar toevallig van je auto afrollen bij het maken van een scherpe bocht ;)

    Login om te reageren
  29. niels zegt

    2 augustus 2008 om 17:59

    Hoe zit het met de voetgangersveiligheid ?

    Login om te reageren
  30. RenesisHP zegt

    2 augustus 2008 om 18:04

    @Klassiekerrally.

    Dat is ook niet voor niets de grootste truck ter wereld. Er is er ook maar 1 van. ;)

    Login om te reageren
  31. ogerr zegt

    2 augustus 2008 om 18:11

    wat zou de steekmaat zijn?? :D

    Login om te reageren
  32. Fiat Rider zegt

    2 augustus 2008 om 19:42

    Levensgevaarlijk die foto, als een band gaat rollen dan worden ze wel platgewalst. LOL

    Login om te reageren
  33. Marvin zegt

    2 augustus 2008 om 21:04

    @Fiat Rider:
    Door het gigantische traagheidsmoment van die bandjes, gaan ze echt niet zomaar rollen.

    Login om te reageren
  34. c'est moi zegt

    2 augustus 2008 om 23:12

    hmm…. 100 liter olie per band en ze doen er maar 1 a 2 maanden mee voordat ie uit elkaar valt door de scherpe stenen en temperatuursverschillen.

    Wat lullen volkswagen en audi dat ze geen dsg kunnen maken voor BOVEN de 250Nm…? Deze dingen hebben denk ik koppelings platen neem ik aan :P

    1 motor van 3000/4000Nm per wiel… 1 koppelingsplaat per motor… dan moet je als premium merk tog wel een dsg kunnen maken voor 260Nm?

    Login om te reageren
  35. -niels- zegt

    2 augustus 2008 om 23:30

    leuk als achterwielen voor je fiat 500 als minidragster jammer allen dat je originele voorwielen de grond niet meer raken 8)

    Login om te reageren
  36. Titan Sparwood zegt

    3 augustus 2008 om 00:04

    Hier de link naar een filmpje met die grote speelgoedvrachtwagen.

    http://www.liveleak.com/view?i=2a2_1186075538

    Login om te reageren
  37. SimonMc zegt

    3 augustus 2008 om 02:50

    He, als ze deze nu eens onder die Audi Q7 steken lijkt die eindelijk in proportie.

    Login om te reageren
  38. Kevin zegt

    3 augustus 2008 om 12:41

    @klassiekerrally
    bij mij op het werk heb ik wel eens bandjes van een 992 moeten vervangen vandaar dat ze mij bekend voor kwamen (alleen een maatje groter)

    Login om te reageren
  39. Willy1 zegt

    3 augustus 2008 om 13:55

    je zult die tubeless banden maar eens los willen krijgen van de velg. Daar heb je dan wel een aardigbandenapparaatje voor nodig.

    Login om te reageren
  40. Flaxis zegt

    3 augustus 2008 om 16:01

    Waarschijnlijk heeft BMW ze laten maken, om onder de X 13 te plaatsen.

    Login om te reageren
  41. Fortuna zegt

    3 augustus 2008 om 18:29

    @Mairsil

    Om enkel rechtuit te rijden heb je met minder dan een centimeter speling ook voldoende hoor, voor bochtjes wil je heus wel wat meer.

    Login om te reageren
  42. bigcar zegt

    18 september 2011 om 13:52

    past niet echt op de openbare weg denk ik?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North