• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Plug and play box’ voor AMG A45 is makkelijk en goedkoop 465 pk

Auteur: Loek, gepost 6 januari 2021 om 20:04 – 16 Reacties

Faketaxi met 525 pk

Tunen was nog nooit zo makkelijk als met de plug and play box van Posaidon voor de Mercedes-AMG A45 (S).

Mercedes-AMG weet met de A45 S toch wel iets bijzonders neer te zetten. 421 pk uit een viercilinder is een fors aantal, daar moet je echt je best voor doen.

Legaal

Tenminste, je best voor doen om het in een productieauto van een merk zelf te krijgen. Veel pk in een motor proppen is makkelijk, maar milieueisen halen (helemaal vandaag de dag) is al een stuk lastiger. Bovendien is een motor op volle toeren een onbetrouwbare motor en moet je dus altijd reserve over houden. Het zal dus vast geen geheim zijn dat elke motor ietwat geknepen is. Ook die viercilinder met 421 pk, daar is meer uit te halen.

Posaidon

Dat liet Posaidon al zien. Hun Mercedes-AMG A45 S levert 525 pk: nog eens 100 stuks erbovenop. Dan is er van alles aan gedaan, van uitlaat tot opgevoerde turbo’s. De motor wordt echter door Mercedes-AMG ook geknepen met software. Daar levert Posaidon nu ook een grappig iets voor: de plug en play box die het tunen van je A45 (S) simpel en goedkoop maakt.

Het is allemaal software-trukerij, dus het is echt aansluiten en klaar. De auto zal dan een klein beetje van zijn limiet opgeven. Dit zorgt voor een boost van 44 pk en 60 Nm voor zowel de A45 als A45 S. Dat betekent 431 pk voor de A45 en 465 pk voor de A45 S. Opvallend is dat getal 431 voor de A45 zonder S: die heeft met de Posaidon-box meer pk dan de A45 S standaard. Terwijl de toename in de A45 S af fabriek ook niet veel meer is dan software programmeren.

Goedkoop

Daarbovenop is de plug and play box relatief goedkoop. 1.499 euro inclusief een koffer met de unit en de nodige bedrading. De upgrade van een A45 naar A45 S is bijna 6.000 euro. Kies zelf maar.

Wat wel blijft: de topsnelheid van 250 km/u, gelimiteerd. Die kan Posaidon echter eraf halen. Naast de plug and play box biedt de tuner ook een aangepaste CPC-unit. Deze bedient onder meer de snelheidslimiet van de auto. Met de aangepaste CPC van Posaidon zal de auto die limiet vergeten en rijden tot het punt dat de versnellingen op zijn.

Makkelijk, goedkoop en een mooie kleine boost: de Posaidon plug and play box lijkt een perfecte manier van tunen te zijn. Of mag de rem er al op bij de standaard 421 pk van de A45 S?

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, a45, A45S, amg, Mercedes, mercedes-amg, posaidon, tuning

Vorig bericht: « Video – Dakar crash: Maurik van den Heuvel slaat over de kop
Volgend bericht: Ford GTX1 is de zeldzaamheid die je alweer vergeten was »

Lees Interacties

Reacties

  1. Turbo S zegt

    6 januari 2021 om 20:30

    421 pk zijn meer dan genoeg. Bovendien heeft Mercedes dat na lang erover na te hebben gedacht zo bepaald. Reden is dat het ook lang heel moet blijven. Ik zou het risico iig nooit nemen voor een niet tot nauwelijks merkbaar verschil.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      7 januari 2021 om 00:19

      @Panamera GTS Dikke verschil van 0,5 seconden op 100-200km/h :) Poseidon is net als ABT, niks aan. Powerbox tuning is no bueno.

      Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    6 januari 2021 om 20:31

    Past die ook op een A180 met AMG pakket?

    Login om te reageren
  3. pivavar zegt

    6 januari 2021 om 21:01

    Ja hoor, en wat niet past wordt gelast.

    Login om te reageren
  4. awesome zegt

    6 januari 2021 om 21:08

    Zo’n A klasse is toch veel te klein om een Fake Taxi te zijn?
    Legt ze haar benen in haar nek of zo?

    Login om te reageren
    • Neptaxi zegt

      6 januari 2021 om 21:22

      @awesome: er zijn altijd wel hoekjes en plekjes 😁

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      6 januari 2021 om 22:15

      Hij pikt alleen maar dwergen op.

      Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      6 januari 2021 om 23:18

      @awesome: mwah , ik weet uit ervaring dat het zelfs in kleinere auto’s kan

      Login om te reageren
    • silverscope zegt

      7 januari 2021 om 08:28

      @awesome: blijft kansloos dat volwassen (meestal mannen) het leuk vinden om met porno gerelateerde stickers op je auto rond te rijden.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 januari 2021 om 13:57

        @silverscope: je kunt het natuurlijk alleen kansloos noemen als je zelf ook een en tijdje met die stickers hebt rondgereden en hebt gemerkt dat het de kans dat je een man/vrouw/diverse oppikt niet verbeterd.

        Login om te reageren
  5. kle500 zegt

    6 januari 2021 om 22:41

    Je moet het niet zien als probleem, maar als een uitdaging.

    Login om te reageren
  6. antwaarpeneir zegt

    7 januari 2021 om 09:03

    Ben benieuwd hoelang ze garantie geven, 465pk uit een 2l is toch echt wel veel hoor

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      7 januari 2021 om 14:07

      @antwaarpeneir: amg one 750 pk uit 1,6

      Login om te reageren
  7. densk zegt

    7 januari 2021 om 09:22

    Bij de combi ‘plug and play box’ en ‘faketaxi’ moet ik aan iets heel anders denken.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    7 januari 2021 om 14:00

    Wie meer dan 421pk nodig heeft kan gewoon niet autorijden. Wie denkt dat een aftermarket boxje dat het motormanagement voor de gek houdt een goed idee is heeft geen verstand van autotechniek. Er zal dus wel een grote markt zijn voor dit soort boxjes.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    7 januari 2021 om 19:46

    RS3 eigenaren met stage1 chip lachen ze toch dood dat je dan al 525pk haalt? 👻

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North