• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

525 pk voor Mercedes-AMG A45 ‘RS’

Auteur: RubenPriest, gepost 28 april 2020 om 12:03 – 23 Reacties

525 pk voor Mercedes-AMG A45 45 'RS'

Mag het nog een tandje extremer? De Mercedes-AMG A45 ‘RS’ van Posaidon gaat voor het maximale.

Hoeveel vermogen uit een tweeliter viercilinder turbomotor is nog ‘gezond’ te noemen, zonder dat de boel binnen no-time kapotgaat. Audi’s DTM (R.I.P.) 2.0 vierpitter is goed voor 600 pk, maar dan hebben we het over een raceauto. Hoe zit dat met een auto gericht op dagelijks gebruik?

De marges lijken enorm als we tuners mogen geloven. De nieuwe Mercedes-AMG A45S is standaard goed voor 421 pk. Tuners weten echter meer uit de nieuwe tweeliter viercilinder turbomotor te halen. Hadden we recent Racechip die het vermogen naar 500 pk pracht. De Duitse tuner Posaidon gaat nog een stap verder met deze Mercedes-AMG A45 ‘RS’.

Voorlopig doen ze goed mee in dit wedstrijdje ver plassen. De tuner zegt maar liefst 525 pk uit de AMG-motor hebben weten te persen. Behalve een nieuwe turbo op de M139, heeft Posaidon weinig losgelaten over de tuning aan het blok. Het resultaat is desalniettemin indrukwekkend. De A-klasse sprint in zo’n 3,5 tel naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 323 km/u.

Is dit allemaal wat te heftig voor je, dan heeft Posaidon ook een mildere vorm van deze Mercedes-AMG A45 ‘RS’. Met enkel een kuurtje voor de chip levert 475 pk. Ook niet verkeerd natuurlijk.

De tuning komt in mei tevens beschikbaar voor de Mercedes-AMG CLA45 S. Daar blijft het niet bij. Posaidon is van plan om een plus-versie te bouwen van de Mercedes-AMG A45 RS. Naast de tuning naar 525 pk krijgt deze versie grotere remmen, een nieuw uitlaatsysteem en carbon fiber velgen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

a45, A45S, Mercedes, mercedes-amg, posaidon, tuning

Vorig bericht: « Suzuki X-90: de auto van Red Bull dames
Volgend bericht: Novitec Huracán EVO heeft de looks van een Performante »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw2coupeeigenaar zegt

    28 april 2020 om 12:24

    Ouch, als BMW fan in hart en nieren, moet ik bekennen dat de Mercedes het toch beter aanpakt!

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      28 april 2020 om 15:34

      ook hier bmw fan in hart en nieren, althans dat was ik, de huidige (en de laatste designs na de E generaties) kunnen mij totaal niet meer bekoren (uitzondering voor de M6GC en de huidige M8, de rest doet mij gewoon weg helaas niks meer),

      Als mijn huidige M3 weg is, acht ik de kans op een nieuwe BMW dan ook wel echt HEEEEEEL minimaal…

      Login om te reageren
      • pindakoning zegt

        28 april 2020 om 16:21

        @petroldrinker: heb ik ook. Was echt een bmw fan, maar de laatste jaren is dat redelijk verdwenen (oudere modellen kan ik uiteraard wel nog waarderen). Bij nieuwe bmw’s heb een mwa mwa gevoel, van een Mercedes kan ik wel hebberig worden. Daarom heb ik een nwe merc gekocht ipv…

        Toch jammer, had liever BMW fanboy gebleven ;)

        Login om te reageren
        • petroldrinker zegt

          29 april 2020 om 13:34

          Tja, mn M3 staat ook tekoop, als die weg is, komt er geen nieuwe BMW helaas, heb dan de E46 en E92 M3 gehad, de F80 doet mij niks dus helaas hebben ze niks voor mij meer dan. wellicht een R8 kopen dan of een Granturismo S ofzo

          Login om te reageren
  2. grasvreter zegt

    28 april 2020 om 12:29

    Die heeft geen voorwielaandrijving toch?

    Toch?

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      28 april 2020 om 13:34

      @grasvreter: nope, vierwielaandrijving als ik me niet vergis

      Login om te reageren
  3. vondick zegt

    28 april 2020 om 12:33

    Tja hiermee komt het ouderwetse brandstoftorretje nog leuk mee met het nieuwe elektrogeweld. Dit is toch ongeveer dezelfde sprinttijd als een Model 3 Performance?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      28 april 2020 om 13:45

      Die heeft meer vermogen dan deze A-Klasse en inderdaad 0.1 seconden verschil in de 0-100km/u tijd in het voordeel van de Model 3 Performance. Na de 100km/u zal de ‘ouderwetse’ A-klasse echter voorbij de Model 3 knallen en op topsnelheid al helemaal met een verschil van dik 60km/u. Kan die ‘nieuwerwetse’ auto met meer vermogen zich toch niet meten met zo’n ouderwetse bromtor…

      Maar laten we die eindeloze en nutteloze ‘strijd’ lekker links liggen en gewoon naar dit apparaat kijken! Want dat is wel een vet ding hoor! 525 pk’s in zo’n kleine hatch!

      Login om te reageren
      • Paul58 zegt

        28 april 2020 om 14:13

        @reactief: heel dik inderdaad 500+ pk in een kleine sedan. Een Model S performance is voor ongeveer hetzelfde geld wel sneller (ook naar de 200). Kom ik gelijk op mijn punt: is wel bizar veel geld voor een 4 cilinder hatchback zonder een dik 6 of 8 cilinder geluid. 92.000 euro vanafprijs voor de a45 4matic+

        Login om te reageren
      • vondick zegt

        30 april 2020 om 23:53

        @reactief: waarom niet proactief?

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    28 april 2020 om 13:06

    Niet zo leuk als een RS3, maar wel pittig fijn!

    Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    28 april 2020 om 13:15

    323km/h in een A-klasse.. komt redelijk krankzinnig over. I like it

    Login om te reageren
    • dedude zegt

      28 april 2020 om 13:17

      Heb je ook wel flinke ballen als je met dit formaat auto die snelheid wilt rijden.

      Mijn hersenen geven overigens altijd een error als ik de naam Posaidon voorbij zie komen qua spelling.

      Login om te reageren
  6. ericd zegt

    28 april 2020 om 13:16

    Ja hallooo, het trident logo hoort bij het merk Maserati.

    Login om te reageren
    • donjunior zegt

      28 april 2020 om 22:52

      Dat! En.. een RS logo op een gele koets roept bij mij meer associaties met Renault RS modellen dan een getunede Mercedes. De auto in het groen of blauw? nah dan krijg ik meer een Focus RS idee. Zwart dan.. oh wacht.. Audi RS.. Eigenlijk hadden ze wellicht beter een andere combinatie kunnen verzinnen aan ‘snelle’ letters. GTI ofzo.. oh wacht.. ST.. nee ook niet.. R dan… hmm..

      Login om te reageren
  7. tortuga zegt

    28 april 2020 om 14:28

    Renntech had toch al 600pk klaar liggen? Of vergis ik mij?

    Login om te reageren
  8. jarnobakker zegt

    28 april 2020 om 18:24

    Mijn vraag is : hoe lang gaat dit mee voordat de zuigers door de motorkap komen. Hoe je het ook went of keert , dit is belachelijk veel voor zo’n kleine motor.

    Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      29 april 2020 om 18:57

      @jarnobakker: heeft standaard gesmede drijfstangen, wat zelfs bij een 300 pk EVO en zo niet het geval was…

      Login om te reageren
  9. tenaci zegt

    28 april 2020 om 19:49

    Zo in het geel is het echt een banaan

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      28 april 2020 om 21:04

      2018 belde en wil z’n grap terug…

      Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    29 april 2020 om 10:15

    Dat gaat boven de 2.5 bar turbodruk zijn. Daar ga je echt geen 150k mee rijden zonder een volledige revisie…

    Wel indrukwekkend. Een hatchback die sneller is dan een F40 met dezelfde topsnelheid!

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      29 april 2020 om 17:48

      @cossiekiller: Boeiend. Als je dit laat doen was je echt niet van plan om 10 jaar in dat ding te rijden.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        30 april 2020 om 20:37

        Ik rijd gemiddeld een jaar of acht met dezelfde auto. Heb nu ook een hot hatch met 2L turbo die gechipt is. 320pk nu. Dit is nog 200pk meer uit ongeveer hetzelfde blok. Je hebt echt geen overschot meer. En als je dan af en toe nog niet goed warm rijdt vooraleer je de turbo wat werk laat doen, ga je er niet lang plezier van hebben. Geloof me, ik heb genoeg ervaring hiermee ;-)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North