• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PMI-Covini C6W

Auteur: autoblogger, gepost 9 maart 2005 om 17:21 – 5 Reacties

PMI-Covini C6W

De nieuwe PMI-Covini C6W is een supersnelle Italiaan met 6 wielen! Waarom 6? Meer stabiliteit en comfort op hoge snelheid, betere remmogelijkheden en meer veiligheid… klinkt op zich logisch, jammer dat het er gewoon NIET uit ziet!

De Covini heeft een 4.2-liter Audi V8 met zesbak en haalt de 300km per uur.

De PMI-Covini C6W is de meest typische verschijning op de autoshow in Genève. De producent, Ferruccio Covini, heeft de Tyrrell P34, een 6-wiel F1 wagen uit 1970, als voorbeeld genomen. Lees meer op coviniengineering.com.

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Cristiano Ronaldo
    Cristiano Ronaldo mag binnenkort geen supercars meer rijden
  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

covini, Supercars

Vorig bericht: « Trajectcontrole A2 afgefikt
Volgend bericht: Nieuwe BMW 3-serie, door Hamann Motorsports »

Lees Interacties

Reacties

  1. bowie zegt

    7 juni 2005 om 14:14

    ik ben het er echt niet mee eens dat het er niet uit ziet. ik vind het een echte supermooie bak een heel origineel en modern

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    7 juni 2005 om 19:11

    Smaken verschillen ;-) Het heeft wel wat, maar ik vraag me af hoe functioneel het nu werkelijk is.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    7 juni 2005 om 22:46

    origineel ok, maar mooi.. smaken verschillen inderdaad!
    ik hou bijvoorbeeld niet van tractorpulling

    Login om te reageren
  4. daisy zegt

    20 januari 2006 om 14:58

    -edit: dream on-

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    20 januari 2006 om 15:05

    @Wouter (da’s grappig want raad eens wat mijn naam is): Ik neem aan dat het uitbannen van onderstuur(wegglijden over de voorwielen bij het insturen) de voornaamste reden om naar 4 voorwielen te gaan. Meer rubber aan de voorkant levert echter wel een lagere asdruk op, dus ik hoop dat daar in de gewichtsverdeling ook rekening mee is gehouden…anders werkt het niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North