• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: Porsche 911 GT3 Cup en Cayman GTR Street Racing

Auteur: chefke, gepost 26 maart 2008 om 12:04 – 21 Reacties

Porsche GT3 cup vs Cayman GTR

In New York weten ze goed hoe je een beetje spektakel moet maken. Om de opening van de New York Autoshow te vieren, hebben ze een Porsche GT3 Cup versie en een door Farnbacher Loles getunede Cayman GTR tegenover elkaar gezet om wat strepen op het asfalt te trekken. Natuurlijk ontbreken een kleine dragrace en een paar donuts ook niet.

Verrassend is hoe dicht deze auto’s bij elkaar liggen in een directe race. De GT3 lijkt wel wat tractieproblemen te hebben de sensatie is er niet minder om (via : egmcartech).

Tweede video met dank aan DeNNis

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
    Video: nieuwe Porsche 992 GT3 Cup Car gaat los op Zandvoort
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, cayman, GT3, Porsche, tuning, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « C-klasse met DTM-aspiraties van Wald
Volgend bericht: HKS geeft de Mitsubishi Lancer Evo X 383 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. vwgolf zegt

    26 maart 2008 om 12:09

    hoezo nice!!

    Login om te reageren
  2. Joske zegt

    26 maart 2008 om 12:13

    Die gaat als een dweil over de weg als die een sprintje trekt. Ziet er nie echt relaxt uit.

    Login om te reageren
  3. NuttelozeBPM zegt

    26 maart 2008 om 12:22

    Uhhmm, als ze die porsche gwn standaard hadden gelaten ging die nog sneller hoor. Of vergis ik mij?

    Login om te reageren
  4. Stijn zegt

    26 maart 2008 om 12:25

    Is een racewagen hé, uit stilstand vertrekken hebben ze niet zo graag. Vaak zijn het dan ook rolling starts in de GT-racerij

    Login om te reageren
  5. Tom# zegt

    26 maart 2008 om 12:26

    ziet er niet heel snel uit idd..
    En die cayman kan bijna geen donuts maken :S Beetje jmmr..

    Login om te reageren
  6. estingo zegt

    26 maart 2008 om 12:31

    Die wegen in New York zijn niet bepaald geschikt voor een goeie gt3 cup race, tenzij je ze goed afsteld… Maar dat zullen ze toch wel voor een sprintje even doen? ach ja mooi filmpje en het bewijs maar weer dat je met een cayman best kan concureren tegen zijn grote broer!

    Login om te reageren
  7. Markus zegt

    26 maart 2008 om 12:46

    Die Cayman ziet er zo lekker uit… hebben!

    Login om te reageren
  8. RobertJ zegt

    26 maart 2008 om 13:01

    euhh, kan die GT3 bestuurder nou echt niet optrekken? zoooooo nutteloos die wielspin… nouja, dan geef je die cayman wel een kleine voorsprong :)

    Voor de rest: mooi filmpje!

    Login om te reageren
  9. DeNNiS zegt

    26 maart 2008 om 13:04

    http://youtube.com/watch?v=vyuhbRHcZMg
    Beter zicht op de start zonder muziek :D

    Login om te reageren
  10. Brammeh zegt

    26 maart 2008 om 13:09

    Volgens mij is het niet eens wielspin dat die GT3 heeft, in het filmpje van Dennis zie ik weinig wielspin of rook van de banden komen.

    Login om te reageren
  11. chefke zegt

    26 maart 2008 om 13:10

    @ DeNNis

    Bedankt voor de link! Ik heb hem onderaan het artikel gezet.

    Login om te reageren
  12. CasperH zegt

    26 maart 2008 om 13:15

    Zodra die GT3 een beetje rolt is hij veel sneller, gewoon weinig grip bij het wegrijden, ik denk door koude slicks.

    Login om te reageren
  13. bp zegt

    26 maart 2008 om 14:28

    -Edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  14. joeri zegt

    26 maart 2008 om 15:10

    Prachtig die streetracers! Ik zou tog ook graag af en toe wat bandjes op burnen lol

    Login om te reageren
  15. Nick zegt

    26 maart 2008 om 15:49

    De koppelingen van cup cars zijn inderdaad niet gemaakt om vanuit stilstand te kunnen accelereren.

    Het doseren gaat dan ook heel zwaar.

    Login om te reageren
  16. Tombnolz zegt

    26 maart 2008 om 15:49

    Dwaze filmpjes zeg. En wat een dwaze bedoening ook, dragracen met een race-Porsche, wetende dat vanaf stilstand optrekken nu net hetgene is dat race-auto’s het minst goed kunnen…

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    26 maart 2008 om 16:46

    Hoezo een duidelijk voorbeeld waarom een raceauto niet op straat rijdt. Behoorlijk stomme vergelijking, maar wel leuk om te zien.

    Login om te reageren
  18. roderick zegt

    26 maart 2008 om 17:03

    Zo’n GT3 is nog best pittig te besturen, cker als je vanuit stilstaand een sprintje wil trekken. Je kan binnen 10 minuten je koppeling totaal vernielen MHM waar herken ik dat ook alweer van bmw z4 M. Maar is toch een leuk filmpje!

    Login om te reageren
  19. Fout zegt

    26 maart 2008 om 17:47

    Boring… Die bestuurders zijn trouwens echt wel schijtluizen (=bang)

    Login om te reageren
  20. Timmy zegt

    26 maart 2008 om 19:31

    @fout: volgens mij moet jij nog eens goud naar dat eerste filmpje kijken. Aan je taalgebruik te zien ben jij ook een belg. Wel kijk nog eens goed zie je hoe die auto’s stuiteren. Die wegen in Amerika zijn nog slechter als bij ons in Belgie e. Bij ons is het vooral spoorvorming maar daar gaat het ook nog is op en neer. Een wasbord in de motorcross is er niks tegen.

    Login om te reageren
  21. CSL zegt

    27 maart 2008 om 01:05

    tijdverspilling

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North