• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

C-klasse met DTM-aspiraties van Wald

Auteur: chefke, gepost 26 maart 2008 om 10:58 – 55 Reacties

Wald C-klasse


Na de S-klasse heeft Wald ook een Sports Line pakket voor de C-klasse ontwikkeld. De aanpassingen zijn niet bepaald subtiel te noemen.

Dit keer is niet het topmodel gebruikt maar een gewone instapper. Speciaal daarvoor heeft Wald één van de agressiefste bodykits ontwikkeld die we in een tijdje gezien hebben. De voor- en achterbumper hebben een flinke metamorfose ondergaan maar check die spoiler! Persoonlijk doet het me denken aan de 190E Evolution. De vergelijking met een DTM-auto is ook niet zo ver gezocht.

Afgezien van de spoiler krijg je een motorkap met luchtroosters van koolstofvezel, twee dubbele uitlaatpijpjes, sideskirts en koelsleuven achter de voorwielen. In het interieur vind je ook veel koolstofvezel terug gepaard met aluminium pedalen en een sportstuur.

De kit wordt op dit moment nog gefinetuned maar midden 2008 is hij dan toch echt te bestellen. Hopelijk geven ze dan ook de motoren een bijpassende kuur want daarover laat Wald nog niks los.

Wald C-klasse
Wald C-klasse
Wald C-klasse

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

c-klasse, Mercedes, tuning, wald

Vorig bericht: « Premier4509 geeft de Murcielago een upgrade
Volgend bericht: Video: Porsche 911 GT3 Cup en Cayman GTR Street Racing »

Lees Interacties

Reacties

  1. FFFBBB zegt

    26 maart 2008 om 11:00

    Best aardig gedaan toch..

    Login om te reageren
  2. Loek zegt

    26 maart 2008 om 11:00

    Dikke C hoor, fout maar goud (maar dan niet als die E63)

    Login om te reageren
  3. Stijn zegt

    26 maart 2008 om 11:07

    Merk ook een vleugje 190 Evo II op. Maar die was wel een beetje knapper…

    Login om te reageren
  4. StormRAM zegt

    26 maart 2008 om 11:08

    Geslaagd ontwerp! Spoiler is een beetje dezelfde als die op de huidige Mitusbishi Lancer Evolution IX…. Enfin, strakke bak!

    Login om te reageren
  5. bp zegt

    26 maart 2008 om 11:08

    yes van een stijlvolle ouweventebak een coole sportiefe auto make :)

    Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    26 maart 2008 om 11:08

    -Edit: Thanks, gefixt!-

    Login om te reageren
  7. Racer X zegt

    26 maart 2008 om 11:12

    Op het eerste gezicht enorm fout, maar toen je over de 190 Evo begon dacht ik: verrek, dit is eigenlijk wel leuk!

    Login om te reageren
  8. Maghrebi zegt

    26 maart 2008 om 11:14

    Supermooi, jammer van de spoiler

    Login om te reageren
  9. Kelthas zegt

    26 maart 2008 om 11:15

    Mooi is het op uitzondering van de spoiler, verwijder die en moest ik het geld hebben kocht ik hem.

    Login om te reageren
  10. Vincent Vdm zegt

    26 maart 2008 om 11:15

    Doet me ook een beetje denken aan de Evolution, echt een mooi ontwerp deze!

    Login om te reageren
  11. Janteh zegt

    26 maart 2008 om 11:16

    zonder die taartschep is het inderdaad heel erg geslaagd!

    Login om te reageren
  12. Hilgert zegt

    26 maart 2008 om 11:19

    Dikke Benz….kan het kampvolk zich weer mee uitleven ;)

    -Edit: Die grap kennen we nu wel-

    Login om te reageren
  13. Willem zegt

    26 maart 2008 om 11:24

    die spoiler is er inderdaad teveel aan. mochten ze nu eens zo’n subtiel uitvouwbaar spoilertje steken. ^^
    afin, ik vindt hem best geslaagd

    Login om te reageren
  14. RobertJ zegt

    26 maart 2008 om 11:25

    zonder spoiler bijzonder geslaagd!

    Login om te reageren
  15. Lout zegt

    26 maart 2008 om 11:29

    Jeezus wat een bak!

    Login om te reageren
  16. Skyline.. zegt

    26 maart 2008 om 11:29

    Die mistlampen moeten eraf.. of er 1 op laten. En dan vind ik ‘m echt vet omdat het me ook echt doet denken aan de 190E Evo. Dat vind ik ook een bijzonder en toch mooie auto!

    Login om te reageren
  17. peter zegt

    26 maart 2008 om 11:35

    Best mooi, maar die spoiler weet ik zo nog niet. Mischien als hij beestachtig hard gaat.

    Login om te reageren
  18. Phils zegt

    26 maart 2008 om 11:36

    Heerlijke kit, op zich echt een pareltjes! Alleen, wil ik wel met zoiets opzichtigs de straat op?

    De officiele Mercedes C-klasse DTM:

    Login om te reageren
  19. Phils zegt

    26 maart 2008 om 11:37

    Hmm, ja, eigenlijk wil ik zeker met zoiets de straat op!

    Login om te reageren
  20. Chorizo zegt

    26 maart 2008 om 11:37

    Kampmobile special, je moet toch al behoorlijk wat hersencellen met drank en drugs vernietigd hebben om de link met DTM te kunnen leggen. Maar dat lukt meestal wel bij de doelgroep voor dit ding.
    Nothing a handgrenade can’t cure.

    Login om te reageren
  21. alex zegt

    26 maart 2008 om 11:47

    ziet er erg leuk uit.. alleen vind ik die koelsleuven iets teveel, maar als ze zoiets dan maken, laat ze het dan niet op een C63 doen, maar op een opgefockte C230K .. heeft een stuk minder vermogen, maar pas veel meer bij het racie gevoel dat deze auto teweeg moet brengen.. zo luie V8 past daar gewoon niet bij vind ik!

    Login om te reageren
  22. Majinstar zegt

    26 maart 2008 om 11:54

    Die spoiler verneukt die hele auto.

    Cijfer: 4 , omdat die spoiler erbij zit. Anders was het een dikke 9 waard.

    Login om te reageren
  23. papa zegt

    26 maart 2008 om 11:55

    ik zou zeggen blok erin van de Brabus Rocket en gaaaaaaan…..

    Login om te reageren
  24. vla zegt

    26 maart 2008 om 12:01

    Wald is 1 van mijn favo tunerts (hoewel ik er niet echt van hou, is een professionele tuner toch leuk :) ) maar de naam doet me zo denken aan Wal-Mart! :roll: krijg je een totaal andere indruk van de tuner

    Login om te reageren
  25. Franqie zegt

    26 maart 2008 om 12:12

    Kijk in die 1e foto naar het achterwiel… Dat ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  26. E55 zegt

    26 maart 2008 om 12:16

    @Hilgert en @Chorizo:

    Hahahahahahahaha, wat origineel zeg over die kamphumor, hahahahaha.
    Die had ik werkelijk nog nooooooit gehoord.

    Grow up!

    Login om te reageren
  27. Chorizo zegt

    26 maart 2008 om 12:24

    Ga ik dan die Mitsu spoiler op een Mercedes mooi vinden denk je?

    Login om te reageren
  28. 2F2F zegt

    26 maart 2008 om 12:30

    Mmm.. het lijkt nu net alsof hij ergens frontaal tegenaan is gebotst! Beetje jammer, voor de rest wel vet!

    Login om te reageren
  29. Markus zegt

    26 maart 2008 om 12:50

    Het ziet er best leuk uit! Niet bepaald iets wat de gemiddelde Mercedes rijder aanspreekt denk ik zelf, maar ik vind het wel mooi. Alleen die dubbele mistpitten vind ik niet zo geslaagd, dat doet me op een of andere manier aan vrachtwagens denken.

    Login om te reageren
  30. Birger zegt

    26 maart 2008 om 12:52

    Wow deze is best wel vet!!

    Login om te reageren
  31. Arnoud zegt

    26 maart 2008 om 13:06

    Gromm gromm.. Lekker bakkie. C-klasse on steriods. Ik vind de vergelijking met de 190 Evo II geslaagd. En zelfs mét spoiler is het een mooi apparaat.

    Normaliter hou ik helemaal niet van dat plakspul maar bij sommige auto’s is het enorm geslaagd. Dit is er zo een.

    Login om te reageren
  32. CasperH zegt

    26 maart 2008 om 13:17

    De wielen hadden een maatje groter gemogen, nu vullen ze de wielkast niet mooi op, en verder vind ik het eigenlijk ook helemaal niks. Een C-klasse zonder klasse, zeg maar.

    Login om te reageren
  33. RenJie zegt

    26 maart 2008 om 13:48

    Echt een heel geslaagd ontwerp! Die spoiler kan een maatje kleiner, maar de spoiler maakt het ook meteen “not street-legal”

    Login om te reageren
  34. Gerrit zegt

    26 maart 2008 om 13:59

    en toch vind ik die grill van mercedes tegenwoordig er niet mooier op,, die 3 spijlen.. ach.. smaakt verschilt

    Login om te reageren
  35. Gotty zegt

    26 maart 2008 om 14:01

    “Speciaal daarvoor heeft Wald één van de agressiefste bodykits ontwikkeld die we in een tijdje gezien hebben.”

    Die bodykit heb ik in een tijdje wel gezien ja… Een halve minuut ofzo ;)

    Login om te reageren
  36. loe zegt

    26 maart 2008 om 14:19

    Jezus, ik hou het toch maar bij mijn taartschepje van tupperware….

    Login om te reageren
  37. iceman zegt

    26 maart 2008 om 15:13

    heel erg bruut gedaan,spoiler is gruwelijk

    Login om te reageren
  38. Barry330cd zegt

    26 maart 2008 om 15:30

    Jammer van de C klasse om op deze wijze de transformatie naar een Mitsubishi Evo te moeten ondergaan. Ziet er direkt goedkoop uit. Bovendien als je iets wilt hebben dat er moet uitzien als een Mitsu dan koop je toch gewoon een Mitsu?
    Zo te lezen zijn de meeste reacties positief, dus bij een bepaald type mens valt hij in de smaak, Maar die kunnen meestal niets anders betalen als een Golf GT vierdehands ofzo :)

    Login om te reageren
  39. RVH zegt

    26 maart 2008 om 15:38

    Ik vind de achterkant wel mooi maar zo schuin van voren vind ik het niks

    Login om te reageren
  40. Davidov zegt

    26 maart 2008 om 16:46

    Die spoiler mag mag mij nog wel iets groter voor het gewenste DTM-effect :)

    Login om te reageren
  41. Pordon zegt

    26 maart 2008 om 17:52

    uhm ziet er wel netjes uit, jammer van die grote spoiler… als we die gewoon even wat kleiner maken is het prima geslaagd.

    Login om te reageren
  42. RenJie zegt

    26 maart 2008 om 18:06

    @Davidov

    nog groter ?? :| ik vind hem goed zo voor het DTM effect. Als je AMG wilt, moet je die spoiler eraf halen.

    Login om te reageren
  43. m5 zegt

    26 maart 2008 om 18:07

    die grote achterspoiler er af dan is ie bijna mooier dan een c63 amg

    Login om te reageren
  44. Rob USA zegt

    26 maart 2008 om 18:52

    Even nadenken… dus dit word een spoilersetje die we ook (vooral) kunnen gaan zien op de 1.8 en de cdi-tjes! Hahahahah dat is echt lachen!

    Login om te reageren
  45. RenJie zegt

    26 maart 2008 om 19:12

    @Rob USA

    wat is daar mis mee? Prima! Zo verkopen ze tenminste..

    Login om te reageren
  46. Timmy zegt

    26 maart 2008 om 19:37

    Al een geluk dat sacha overlaatst ritje deed met die 190 evolution staat nog redelijk vers in het geheugen.
    Deze kit op een instapper? Ai topsnelheid met 20per uur naar beneden met die spoiler. Houdt je meer tegen dan dat ie je wegligging verbeterd denk ik.
    Lekkere motor derin en hij kan naast een evo, wrx sti, … gaan staan. Oke het is een duitser en niet zo’n frivole dartel als de japanners maar toch hoort ie er dan bij qua opvallende uiterlijken. Dan nog matzwart en gelijk weer ander zicht e. Zagen we al is aan een clk dtm

    Login om te reageren
  47. nichos zegt

    26 maart 2008 om 19:38

    kvind het gewoon be-la-che-lijk!
    Gister het vorig model c-klasse gezien met een identieke taartschep erop en geassisteerd door een gigantische “amg” sticker op de voorruit en “tuning” (of zoiets) op de achterruit..

    Ohja, de naar onder gekrulde uitlaatjes maakten het plaatje compleet!

    Login om te reageren
  48. Falco zegt

    26 maart 2008 om 19:49

    Spoiler en mistlampen mogen ze houden, voor de rest Sweet ;)

    Login om te reageren
  49. Chorizo zegt

    26 maart 2008 om 20:45

    @Renjie
    Op zich is daar niks mis mee, alleen geeft het de toch al niet te snuggere chauffeur de indruk met een AMG te rijden, met alle al dan niet grappige (zwaar afgaan tegen een Seat Ibiza diesel aan de stoplichten), irritante (bumperkleven op een b-weg want niet voorbijkunnen) of dodelijke (bocht gemist en een fietser of twee meegenomen) gevolgen van dien. Niet aan te moedigen lijkt me.

    Login om te reageren
  50. RScosworth zegt

    26 maart 2008 om 23:37

    Ik kan me niet voorstellen dat je hier met een voldaan gevoel in kunt rijden. Tenzij je Ralf Schumacher heet. Maar die krijgt er dan ook voor betaald.

    Login om te reageren
  51. mahey zegt

    27 maart 2008 om 17:54

    Perfect afgewerkt, alleen spoiler.. nah moest wat lager..

    Login om te reageren
  52. Damoklets zegt

    28 maart 2008 om 10:33

    Wat een gedrocht weer. Je staat echt voor schut met zo’n bak. Als je ’t kan betalen, gebruik em dan voor op het circuit maar vervuil het straatbeeld er niet mee. Dus niet mekkeren als mensen je uitlachen op straat (die neiging heb ik altijd bij dit soort foutjes op wielen).
    Kopen is prima, maar vraag je af of je er wel in gezien wilt worden…

    Login om te reageren
  53. gerardo zegt

    28 maart 2008 om 14:59

    Wat een gedrocht zeg, echt een wagen zonder klasse. zielig dat er zoveel ophef over wordt gemaakt!

    Login om te reageren
  54. Fordfan zegt

    29 maart 2008 om 19:35

    Precies het goede model om eens mee tegen een boom te rijden.

    Login om te reageren
  55. Diana zegt

    28 september 2009 om 19:39

    hoi.
    wie weet wat het hele pakket van wald kost? voor bumper,achter bumper, sidekits,linker en rechter spatbord,moterkap,uitlaat systeem voor de c 220 w204 klasse.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North