• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Proefballonnetje: PGO Cévennes Turbo

Auteur: Dennis, gepost 7 februari 2008 om 15:52 – 50 Reacties

PGO Cévennes Turbo


Genève is weer in zicht en het Franse PGO zal als proefballonnetje de PGO Cévennes Turbo presenteren. Dit is een roadster op gas welke enkel in productie zal worden genomen bij voldoende serieuze belangstelling.

Hij moet rond de 48.000 euro gaan kosten en daarvoor krijg je een roadster met een geblazen 1,6 liter vierpitter en 6-versnellingsbak. Met een compressie van 11:1 levert de motor 150 pk bij 5600 toeren en 210 Nm koppel. De acceleratie naar de 100 km/u duurt 6,5 seconden en de topsnelheid ligt op 210 km/u. Op een volle tank gas leg je zo’n 450 kilometer af en de CO2 uitstoot is 118 gram per kilometer. De auto lust ook het CO2-neutrale biogas. Meer info op pgo.cngpower.eu.

Der PGO Cévennes Turbo-CNG ist eine seriennahe Studie mit einer Reichweite von 450 Kilometern und einer Leistung von 150 PS bei einem Gewicht von 980 Kilo. Dies ermöglicht eine Beschleunigung von 0 auf 100 km/h in 6,5 Sekunden. Die CO2-Emission beträgt rund 118 g/km. Wird ausschließlich Biogas getankt, kann der Wagen CO2-neutral bewegt werden. Feinstaub und Ruß sind für den PGO Cévennes Turbo-CNG ohnehin kein Thema und auch bei den Stickoxiden hängt der Erdgas-Roadster konventionell betriebene Sportwagen klar ab.

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Gespot - Een PGO Speedster in het wild
  • PGO Speerster II
    Dit is de leukste PGO Speedster II van Marktplaats
  • Verlaagde 911 Turbo S is nu eindelijk helemaal af

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, concept, geneve-2008, pgo

Vorig bericht: « VW terugroepactie reclame wint vakprijs
Volgend bericht: Maak kennis met je nieuwe V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mosh zegt

    7 februari 2008 om 16:26

    @ EJS

    Waarschijnlijk stond er eerst wel Turbo druk voordat Dennis hem ge-edit heeft.

    @ Dennis

    ;) prachtig een turbodruk van 11 bar.
    Dat zou denk ik goed zijn voor duizenden PK’s……

    -edit: Ja ja, lach me maar uit. Ik ben een liefhebber, geen techneut ;) –

    Login om te reageren
  2. Loewie zegt

    7 februari 2008 om 15:57

    mijn belangstelling hebben ze, doet me denken aan een oudere porsche 356

    Login om te reageren
  3. Mercedes zegt

    7 februari 2008 om 15:58

    Belachelijk!
    48.000€ voor een lelijke(!) 2 Franse 2-zitter dat zogezegd een groene auto is maar nog steeds 118g/km C02 verbruikt.

    -Nee dank U-

    Login om te reageren
  4. propp zegt

    7 februari 2008 om 15:59

    Precies, en daarvoor ik PGO zeker aanklagen als ik herr Wiedeking was.

    Die emissie van 118 gram per km is overigens wel interessant.

    Login om te reageren
  5. Kevski Style zegt

    7 februari 2008 om 16:00

    @ Dennis:

    Als dat turbodruk is vreet ik mijn kop op! Dan sta je op 11 bar druk, en dus 10 bar overdruk. Beetje veel voor de peug motor. Hou het maar op een compressie van 11:1. Dat klopt beter….

    -edit: Vertaalfoutje. Ik ben geen techneut, dus ik neem het direct van je aan.-

    Login om te reageren
  6. propp zegt

    7 februari 2008 om 16:00

    118 gram kan je zeker groen noemen met die specs, mister Mercedes

    Login om te reageren
  7. Arnoud zegt

    7 februari 2008 om 16:00

    Jaaaaa!!! Parkeer maar bij mij op de stoep. Toch had ik nog wel ietsje meer vermogen gewild. Ik vind die replica’s van PGO echt super geslaagd.

    Login om te reageren
  8. Patrick zegt

    7 februari 2008 om 16:03

    Als dit Chinees zou zijn werd het tot op de bodem afgekraakt omdat het over een schaamteloze kopie zou gaan. Maar als hetzelfde uit ons zo hoog wanende Europa komt dan zwijgt iedereen in alle talen.

    Login om te reageren
  9. T-Bird zegt

    7 februari 2008 om 16:05

    Dat aardgas verhaal geloof ik wel, maar het is een best karretje.

    Login om te reageren
  10. Hefmen zegt

    7 februari 2008 om 16:05

    Wat een lelijk ding. En die prijs is al helemaal erg.

    Login om te reageren
  11. Jandepandaman zegt

    7 februari 2008 om 16:07

    Ze gebruiken wat voor mij zo ongeveer mijn favoriete klassieke carosseriemodel is. Dus ik doe alleen al op die basis wel mee hoor! :-D

    @Mercedes:
    Smaken verschillen, maar kun je http://www.nummi.ch/felix/plugin/attachments/GalleryC4DPage/Porsche356Sonnenuntergang1FINAL800.jpg dit lelijk noemen…? Indien ‘Ja’- dan verschillen smaken echt…!

    Login om te reageren
  12. skip zegt

    7 februari 2008 om 16:07

    150 pk en in 6.5 na 100? dat is pittig. @ patrick, oke het is mss een kopie, maar de kwaliteit kan moeilijk slechter zijn dan de chinese kopien?

    Login om te reageren
  13. Ralf zegt

    7 februari 2008 om 16:09

    Het ontwerp kan mij niet bekoren: niet zo in balans als bij de echte 356. Prestaties zijn er echter wel naar. Hiermee kan je echt gas geven!!!
    Uitstoot van de overige schadelijke gasdeeltjes van gasautos is overigens ook lager dan bij diesel en benzine, dus groen is ie zeker…

    Login om te reageren
  14. Mercedes zegt

    7 februari 2008 om 16:10

    Mr propp

    Voor die prijs heb ik liever een andere auto, namelijk een mooie.
    Zoals een C220 Bluetec, wat goedkoper, groter, mooier en even “groen” is.

    Dus mijn mening blijft onveranderd: Belachelijk!

    Login om te reageren
  15. rikkon zegt

    7 februari 2008 om 16:11

    Hij hep een hoedje op, hij hep een hoedje op! ;-)

    Login om te reageren
  16. Mercedes zegt

    7 februari 2008 om 16:12

    @Jandepandaman

    50 jaar geleden zou ik dat misschien een mooie auto noemen.

    Nu NIET! :)

    Login om te reageren
  17. Thibaut zegt

    7 februari 2008 om 16:15

    @Loewie:

    PGO produceerde eerst ook 356 replica’s naast deze moderne interpretatie, maar is daarmee moeten stoppen. Porsche vond het plagiaat, m.a.w. ze waren te goed gekopieerd.

    Login om te reageren
  18. Jandepandaman zegt

    7 februari 2008 om 16:17

    @ Mercedes- Ah- U is een Modernist…! Wel, ik zelf houd van zowel nieuw als oud…! Dus als ze onder een oud schilletje supermoderne techniek gaan stoppen, nou…. Dan is het wat mij betreft helemaal smullen!!! ;-)

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    7 februari 2008 om 16:18

    @ Mercedes; Dus of je een auto mooi vindt, hangt voor jou af van de leeftijd? Schoonheid heeft toch niets te maken met hoe oud een auto is? Het is nog steeds dezelfde auto. :?

    Login om te reageren
  20. EJS zegt

    7 februari 2008 om 16:20

    @kevski style: wat jy zegt staat er ook,, dus tis beetj domme opmerking….;)

    Login om te reageren
  21. NuttelozeBPM zegt

    7 februari 2008 om 16:24

    @Patrick
    Europa ís meer dan China! Niets zo erg als je eigen culturen verwaarlozen!!!
    En dan nog, uit China of niet, ik vind het een dom legowagentje…

    Login om te reageren
  22. midi zegt

    7 februari 2008 om 16:26

    @EJS dat is natuurlijk net aangepast, getuige de edit op de post van kevski style. Dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken….

    Login om te reageren
  23. Mercedes zegt

    7 februari 2008 om 16:27

    @Jandepandaman & Citrofiel

    Ik ben de huidige moderne wagens nu eenmaal gewoon dat die oude wagens mij echt niet kunnen bekoren.
    Zelfs de oude Mercedes modellen zeggen een Mercedes-Freak zoals mijzelf niet veel :)

    Login om te reageren
  24. DRU zegt

    7 februari 2008 om 16:36

    Vet! I like. Hoe is de achterkant?

    Login om te reageren
  25. mrB zegt

    7 februari 2008 om 16:43

    vet mooi is deze!!! een 356 met moderne techniek

    Login om te reageren
  26. Racer X zegt

    7 februari 2008 om 16:47

    Biogas? Dat klinkt als een product van Saddam Hoessein hehe!

    Geinig karretje, leuk dat je nog steeds een soort 356 kan kopen. 150 pk vind ik wel een beetje magertjes voor een geblazen 1.6, maargoed…

    Login om te reageren
  27. ELB zegt

    7 februari 2008 om 16:49

    Wat is die kap toch lelijk. Maar gelukkig is het maar een recplica.

    Login om te reageren
  28. G. de Groot zegt

    7 februari 2008 om 16:55

    Wat een dure Kever zeg.

    Login om te reageren
  29. Juppe zegt

    7 februari 2008 om 17:01

    @Mercedes,
    118g/km C02 verbruikt ?? :)

    Das toch wel groen te noemen, zou je slurptax toe krijgen? ;)

    Login om te reageren
  30. RenJie zegt

    7 februari 2008 om 17:03

    wat een lelijke kap zeg.. :P

    118g/km CO2 uitstoot.. dat is vrij normaal lijkt mij, voor een 1.6 4cyl.

    Login om te reageren
  31. StormRAM zegt

    7 februari 2008 om 17:22

    Doe maar niet maken die auto: lijkt te veel op de VW New Beetle! :S

    Login om te reageren
  32. quanti zegt

    7 februari 2008 om 17:46

    48000 voor peugeot techniek is teveel

    Login om te reageren
  33. Whoohoow zegt

    7 februari 2008 om 17:57

    wat is mis met Peugeot techniek.
    Heb jij een beter techniek ofzo ?

    Login om te reageren
  34. NuttelozeBPM zegt

    7 februari 2008 om 18:40

    @Whoohoow
    Ja van BMW, VAG onderandere…

    Login om te reageren
  35. Zoepie zegt

    7 februari 2008 om 19:04

    @NuttelozeBPM het is daarom dat BMW de 1.6 Hdi motor in zijn mini steekt :)

    Ik heb het persoonlijk ni voor peugeot maar das een persoonlijke mening, ik denk dat zij ook in staat zijn fatsoenlijke wagens te produceren.

    Login om te reageren
  36. Sjaanie zegt

    7 februari 2008 om 19:08

    @ Jandepandaman,

    die auto op de foto van je link is nog lelijker dan die hierbonven staat.

    ongelooflijk

    Login om te reageren
  37. Timmy zegt

    7 februari 2008 om 19:12

    48.000euro? das ni bepaald weinig e. Doe met dan toch maar een lotus, caterham of een Donkervoort (of heb je die niet voor die prijs?) Als je dan toch iets lichts en pittig wil.

    Login om te reageren
  38. Edje® zegt

    7 februari 2008 om 20:02

    @ Propp

    Wat denk je dat herr Wiedeking gedaan heeft?? Aanklagen die hap natuurlijk… maar ja zoals je op de site van PGO kunt lezen in de historie van het bedrijf heeft Porsche dat tot in hoger beroep verloren…

    Dus deze Franse lutsers mogen legaal een nep 356 in elkaar schroeven met een Peugeot motor notabene…. barf…. was zeker een franse rechtbank…

    @ Sjaanie

    Smaken verschillen gelukkig… vind die auto in de link van JandePandaman erg mooi…

    Login om te reageren
  39. gebbetje zegt

    7 februari 2008 om 21:25

    Sorry………….sjesus wat een lelijk vehikel zeg. De ‘stand’ is vanaf de zijkant echt om te janken. Ik heb zo’n gevoel dat ie niet in produktie zal gaan. Ik kan me niet voorstellen, ondanks dat smaak persoonlijk is, dat er veel animo voor zal zijn. Alle verhoudingen kloppen niet helemaal naar mijn bescheiden mening.

    Login om te reageren
  40. six trey zegt

    7 februari 2008 om 21:55

    @Whoohoow
    de good old techniek van Hemi

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    7 februari 2008 om 22:24

    lijkt op die klassieke porsche waar james dean een slippertje mee heeft gemaakt (letterlijk en figuurlijk)

    Login om te reageren
  42. epo zegt

    7 februari 2008 om 22:36

    Ze hebben ooit op tv (geen idee hoe dat programma heet, iets met drie vrouwen), laten zien dat die PGO’s enorm simpel en goedkoop in elkaar zitten. Levensduur en kwaliteit hoef je niet te verwachten iig.

    Login om te reageren
  43. Teknak zegt

    7 februari 2008 om 22:45

    superstrak apparaatje dit..

    Login om te reageren
  44. pim zegt

    7 februari 2008 om 23:05

    Dat zijruitje is niet echt bedoeld om door te kijken.

    P.S. je kan ze ook tweedehands kopen op die site.

    Login om te reageren
  45. dekster zegt

    7 februari 2008 om 23:16

    Als ik een scheet laat, zou die daar ook op rijden?

    Login om te reageren
  46. epo zegt

    8 februari 2008 om 00:07

    Dit bedoelde ik: http://www.heelsonwheels.nl/index.php?menuID=41&ID=125

    Die PGO kwam er niet best vanaf, verhouding prijs/kwaliteit was ontzettend slecht.

    Login om te reageren
  47. epo zegt

    8 februari 2008 om 00:10

    En ja, ik weet dat dat programma ook crap was :)

    Login om te reageren
  48. Eric zegt

    8 februari 2008 om 08:11

    Vraagje aan een techneut op deze blog. Kan een turbo wel functioneren op gas? Ik dacht dat dit enkel ging bij een compressor (riemaandrijving) en niet bij een turbo (aandrijving door uitgaande verbrande gassen).
    Kan iemand mij meer vertellen?

    Login om te reageren
  49. Turbopaultje zegt

    8 februari 2008 om 09:54

    150 pk in een 356 is meer dan genoeg. Dit is echter noch een 356, noch een Porsche………….. Maar het idee erachter is niet eens zo slecht.

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    9 februari 2008 om 00:00

    Kan ik deze krijgen met 120pk en een uitstoot van 109g co2, dan ruil ik de leasebak hier op in en verlaag gelijk de bijtelling!

    @eric: volgens mij komt er net zo goed uitlaatgas uit de motor bij verbranding van lpg dus kun je er ook een turbo mee laten draaien…. daarnaast heeft een betere vulling van de cilinders ook gewoon meer vermogen tot gevolg. In het verleden waren met name de hoge temperaturen een probleem.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North