• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech Mercedes McLaren SLR 722 (pk)

Auteur: autoblogger, gepost 12 april 2007 om 10:46 – 43 Reacties

Mercedes McLaren SLR RENNtech


Zoals u vast weet heeft de nieuwe SLR 722 ‘slechts’ 650pk, en dat doet de naam geen eer aan. Daarom heeft RENNtech de SLR wat extra power aangemeten. De engineers hebben oa de intercoolers een upgrade gegeven en realiseerden bijna een verdubbeling van de pomp-capaciteit. De intercooler levert nu zo’n 10 graden meer koeling en daardoor kon men de 722pk-grens bereiken.

Renntech-eigenaar Hartmut Feyhl (ex-AMG) snapte niet dat er een 722-badge op de SLR zit, terwijl het aantal paardenkrachten geeneens in de buurt komt: “for most people, six-fifty is probably enough but you see that ‘722’ on the car and you start to want seven-hundred and twenty-two horsepower.”
Ik kan de beste man daarin geen ongelijk geven (via motorauthority).

Oh ja, in plaats van het standaard 18 inch lichtmetaal ligen er nu twintigers onder.

FYI: De 722-badge komt uit de Mille Miglia race, een autorace waarbij de de deelnemers 1.500 kilometers non-stop over de openbare weg reden. Van Brescia naar Rome en weer terug. Het duo Moss en Jenkinson stonden destijds (1955) met een Mercedes 300 SLR aan de start. De tijd was toen 07.22 uur, vandaar de aanduiding…

Mercedes McLaren SLR RENNtech

Ook interessant!

  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

722, McLaren, Mercedes, renntech, slr, tuning

Vorig bericht: « Fijn voor achter de PC: Maserati badjas
Volgend bericht: Game Review: Gran Turismo PS3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kasper zegt

    12 april 2007 om 10:47

    zotjes kwil ook wel zo eentje jammer dat de velgen weg zijn van de originele maar de motor is wel de max nu!!

    Login om te reageren
  2. OLY zegt

    12 april 2007 om 10:49

    VET nou dat heebbe ze dan goed gedaan bij renntech vond het inderdaad ook beetje maf een auto 722 noemen en dan net geen 722 pk geven. wat zouden we toch zonder die tuners moeten.

    Login om te reageren
  3. Lennart zegt

    12 april 2007 om 10:50

    Volgens mij werd er van Brescia naar Rome en terug gereden in de Mille Miglia, niet omgekeerd.

    Login om te reageren
  4. wimpie zegt

    12 april 2007 om 10:56

    vet :) jammer van die wielen idd..

    Login om te reageren
  5. Stephan zegt

    12 april 2007 om 11:03

    “De 722-badge komt uit de Mille Miglia race, een autorace waarbij de de deelnemers 1.600 kilometers non-stop over de openbare weg reden”

    Het zijn romeinse mijlen, het is 1500 km en geen 1600.

    Login om te reageren
  6. Jurrian zegt

    12 april 2007 om 11:04

    Hulde! geen tupperware, gewoon de motor de power geven die die nodig heeft. overigens wel humor om er dan 722 pk uit te halen.

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    12 april 2007 om 11:10

    @Lennart: dat stond in het persbericht van MB (over de SLR 722), maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is aangepast, thanks.

    @Stephan: als we wikipedia geloven wel ;)

    Login om te reageren
  8. MV Agusta F4CC zegt

    12 april 2007 om 11:13

    Eindelijk!!! Ik zit elke keer te denken als ik de Mclaren 722 zie dat hij 722PK heeft, en dan denk ik weer….. Ow…neee….. de naam komt van de……

    Heel goed van Renntech dat ze mijn gedachte en de gedachte van velen in werkelijkheid omzetten! :)
    20″ is trouwens wel beter dan 18″, maar ik vind deze velgen toch niet zo heel erg geslaagd!

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    12 april 2007 om 11:19

    Kleine correctie:

    722 staat niet voor de tijd maar voor het nummer waarmee Stirling Moss de Mille Miglia reed
    zie:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/65/Mercedes-Benz_300_SLR.jpg

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    12 april 2007 om 11:20

    Kleinere foto,

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mercedes-Benz_300_SLR.jpg

    Login om te reageren
  11. phantom zegt

    12 april 2007 om 11:20

    Kijk, zo maak je tenminste ergens werk van

    Login om te reageren
  12. phantom zegt

    12 april 2007 om 11:22

    Waarom zit er ineens een oranje knipperlicht in, dat steekt echt heel lelijk af bij de rest van de auto, (helemaal in die kleur)

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    12 april 2007 om 11:22

    Ik moet dus eerst even verder lezen voordat ik commentaar geef:

    Het was dus ook de tijd

    Login om te reageren
  14. DAT zegt

    12 april 2007 om 11:23

    Die 722 was toch een historisch startnummer en de bijbehorende vertrektijd 7:22uur?

    Die 650pk is al belachelijk en maakt de auto bij onhandelbaar en dus een slechte rijdersauto. Die extra 72 pk maakt hem dus nog slechter. Respect !

    Login om te reageren
  15. Stephan zegt

    12 april 2007 om 11:35

    @ autoblogger

    Wat bedoel je nou? Op wikipedia staat toch ook precies wat ik zeg :S

    Login om te reageren
  16. Justin zegt

    12 april 2007 om 11:37

    Heeft Bugatti nog mazzel dat Moss en Jenkinson niet pas om 10:02 zijn vertrokken destijds… ;-)

    Login om te reageren
  17. MarcO zegt

    12 april 2007 om 11:37

    Nu kan Paris Hilton em nog sneller in de prak rijden.

    Login om te reageren
  18. MarcO zegt

    12 april 2007 om 11:39

    @ Stephan
    Autoblogger wil juist zeggen dat hij wikipedia niet vertrouwd.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    12 april 2007 om 11:44

    Ben ik het nou? Of begint dat hele PK-race gebeuren te stompzinnig voor woorden te worden?

    Ik bedoel wat schiet je per saldo hier nou mee op? één tiende sneller naar de 100 misschien?

    Login om te reageren
  20. Lennart zegt

    12 april 2007 om 11:48

    @MarcO en Stephan, of juist wel, geeft hij Stephan dus gelijk en heeft hij het daarom ook aangepast in de tekst ;-)

    Login om te reageren
  21. Egon zegt

    12 april 2007 om 11:52

    Wat is het toch een GEDROCHT!!!!

    Login om te reageren
  22. Silverarrow zegt

    12 april 2007 om 12:31

    Ik zou m’n SLR 722 toch liever origineel houden. Dat iemand verwacht dat de auto 722 pk heeft, omdat er op de badge 722 staat vind ik ook een beetje vreemd. Die badge kan op van alles slaan (in dit geval een historisch feitje). Je verwacht van een BMW 320 toch ook niet dat hij 320 pk levert?

    Login om te reageren
  23. BOL zegt

    12 april 2007 om 13:02

    Dit is helemaal geen 722 maar het instappertje ;-)

    Login om te reageren
  24. Cedric zegt

    12 april 2007 om 13:20

    MarcO schrijft,
    12 April 2007 om 11:39

    @ Stephan
    Autoblogger wil juist zeggen dat hij wikipedia niet vertrouwd.

    Hoe moeten wij je nu serieus nemen als je niet eens zonder DT fouten kan schrijven :S

    Login om te reageren
  25. bartholomeo zegt

    12 april 2007 om 13:27

    @phantom : die amerikanen proppen overal oranje knipperlichten in, kijk maar naar de audi RS4 in de usa; die heeft zelfs oranje reflectors op de zijkant vd voorbumpers

    Login om te reageren
  26. koane zegt

    12 april 2007 om 13:38

    -edit: ip ban-

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    12 april 2007 om 14:36

    Rick dos: helemaal mee eens. Meer pk’s staat niet automatisch gelijk aan meer rijplezier.

    Egon: Ik ben het helemaal met je eens. De SLR is een vreemd (lees: lelijk) geproportioneerde auto. De RENNtech velgen zijn ook geen verbetering.

    Login om te reageren
  28. Pordon zegt

    12 april 2007 om 15:20

    @ Egon en Klassiekerrally

    Lelijk..?? damn jullie zijn echt niet wijs of jullie hebben een bril nodig.
    de SLR is de allermooiste sportauto die er bestaat.
    kijk als je zegt Veyron is lelijk kan ik ook nog begrijpen(niet dat die lelijk is maar niet mooi)

    SLR is gewoon die ultieme auto van nu, en de klassieker van de toekomst

    Login om te reageren
  29. miquel zegt

    12 april 2007 om 15:44

    deze gaat het gewoon maken. het is geen rasechte sportwagen, maar heeft wel een super uiterlijk, een beul van een motor en luxe. deze gaat het maken.

    (ik ben geen voorstander van ferrari, maar de f40 is ook echt een sportauto
    http://www.sportwagenvermietung24.de/img/f_f40.jpg

    Login om te reageren
  30. Autofreak zegt

    12 april 2007 om 16:32

    Kijk een bijna slimme tunert hij had alleen de velgen moeten laten zitten voor de resst toppie! :)

    Login om te reageren
  31. Autofreak zegt

    12 april 2007 om 16:33

    Ik ssliss geloof ik daar bij resst :P

    Login om te reageren
  32. Mpower zegt

    12 april 2007 om 16:58

    De cijfers 722 duiden geen pk’s aan, maar wel geinig om de SLR met 722 pk’s uit te rusten. Heb je meteen ook een dubbele betekenis aan geplakt.

    Login om te reageren
  33. Lebastille zegt

    12 april 2007 om 17:01

    “Ze hebben de pompcapaciteit vergroot” , is dat de pompcapaciteit van de koeling van de intercoolers dan? Haha dacht idd altijd dat er 722 pk uit de motor kwam.

    Login om te reageren
  34. autoblogger zegt

    12 april 2007 om 17:05

    @Lebastille: ja volgens mij wel. Dit staat in het bronartikel: For the extra power, engineers upgraded the stock intercoolers and replaced the intercooler pump with a RENNtech-specific unit that has close to double the capacity of the standard version. Intake temperatures are now 10 degrees Celsius cooler, which meant that boost pressure could be increased and thus the 722hp mark could be achieved.

    Login om te reageren
  35. Bryan zegt

    12 april 2007 om 17:37

    Welke Lul de Behanger kan nou in een auto rijden met 722 PK. Die roetst zo onder je kont vandaan.
    Dan moet je wel zo’n wagenbeheersing hebben wil je al die PKtjes de baas blijven.
    Alleen topcoureurs kunnen dit.
    Dit is dus absoluut niks voor prutsers.

    Login om te reageren
  36. beau92 zegt

    12 april 2007 om 18:05

    Maar het is en blijft geen mooie auto…

    Login om te reageren
  37. lincoln mark8 zegt

    12 april 2007 om 18:12

    @bryan…. nou.. dan koop je hem toch niet!!!

    Login om te reageren
  38. Jesko zegt

    12 april 2007 om 22:07

    @lincoln mark8: lol

    Ik d8 in het begin ook dat deze 722 pk had, tot ik las dat ie 650 pk had… toen vond ik 722 maar iets raars…:P

    Login om te reageren
  39. cetin zegt

    12 april 2007 om 22:11

    echt heeeeeel mooi, het is vast ook heeeel duuuuur, maar ik vind de spiegels heel lelijk echt waar…..

    Login om te reageren
  40. ron zegt

    13 april 2007 om 00:35

    kijk eens goed naar de lijn van de wagen en dan naar de motorkap de lengte gewoon een beest van een wagen .wie het geld bezit zal er zeker een kopen wij kunnen alleen zeggen dit of dat maar het is wel een benz ja die weten wel wat goed en mooi is .en dan niet te vergeten als je er in zit en dan nog maar niet te spreken als je een rit maakt met dit kanon .ik moet het maar met mijn A6 doen .maar ook een mof dus altijd goed

    Login om te reageren
  41. papajohan zegt

    13 april 2007 om 01:23

    zelf gereden test baan in duitsland haast geen verschil tussen 650 en 722 pk en het is geen 722 pk maar bijna om echt te zegen heeft het 698 pk en niet meer de 20inc wielen hebben we geruilt voor de 18 geen verbetering we hebben de wielen ook weer veandert met een ander model deze auto is een mooi stuk race blik maar het heelf ook veel nadelen de ruimte binnen lijkt wel gemaakt voor asiaten een 1,80cm person heeft aardig moeite vergeleken met andere racers lijkt het wel of deze echt gemaakt is door de shell het zuipt als een vergiet vergeleken bj zij grote broer de cadilac 1000pk 24 cill deze verbruikt 3% minder en dan met meer pk en dat is ook niet waar deze 24 cill heet meer dan 1000 pk namelijk 1030 pk als we hier wat aan gaan doen hebben we uit gerekent komen we op 1180 pk maar dan zuipt het ook wat meer dan de slr 722 en de slr is dan ook echt wel te duur voor dat wat ze leveren

    Login om te reageren
  42. bert zegt

    13 april 2007 om 07:16

    van de zij kant komt hij me bekend voor wigvormig heb ik eerder gezien .

    Login om te reageren
  43. Davidov zegt

    10 november 2007 om 15:05

    @ papajohan: Interpunctie aub? Snap er geen moer van haha.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North