• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Retrotuning: INDEN-Design doet de S-klasse (uit ’83)

Auteur: ricardo, gepost 27 augustus 2009 om 14:11 – 62 Reacties

S-klasse door INDEN-Design
Want blijkbaar is er een markt voor opgedirkte Pimp-Benzen.

In 1983 werd de eerste S-klasse van dit type geïntroduceerd. Nu, 26 jaar later, gaan er nog steeds old-school pooierbakken als deze onder het mes bij INDEN-Design. Deze Benz heeft onder andere een leuk setje BBS lichtmetaal meegekregen. Zowel voor als achter 18″ hoog. De originele uitlaat is vanf het spruitstuk vervangen door een RVS sportpijp en de 6 liter motor perst er nu nog 386 pk uit.

Op wat spuitwerk na is het uiterlijk redelijk in originele staat gebleven. Enkel de spatbordranden zijn vervangen door exemplaren van de 560 SE. Wat deze sleurhutkoning moet kosten na een bezoek bij INDEN-Design is niet bekend. Optioneel ook leverbaar met afneembare rukpukkel, ongetwijfeld de populairste optie bij liefhebbers van deze gangster Mercedes.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes G-Klasse door G&B, voor wie van kliekjes houdt
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

inden-design, Klassiekers, Mercedes, s-klasse, tuning, w126

Vorig bericht: « Cool: ontwerp je eigen Ford Mustang
Volgend bericht: Meer nieuws en plaatjes van de Ferrari 458 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    27 augustus 2009 om 14:12

    geen foto van de achterkant?

    Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    27 augustus 2009 om 14:13

    Spuuglelijk. Het origineel is tof maar dit is gewoon pure retro-sjonnie.

    390 pk uit 6 liter btw, da’s best sneu. Wat werd er ook alweer geroepen over Amerikanen en pk’s per liter?

    Juist ja.

    Login om te reageren
    • Sven zegt

      27 augustus 2009 om 14:41

      @bozewolf:

      eeehm, 1983 ? En het is geen sportwagen, maar een op comfort gerichte limousine ? Je moet dingen wel in perspectief zien…

      Login om te reageren
  3. Smeenguh zegt

    27 augustus 2009 om 14:14

    De achterkant heeft zeker wat voor de voorkant.
    Niet echt mooi dus

    Login om te reageren
  4. CarloAbarth zegt

    27 augustus 2009 om 14:14

    Haha, kicken ding zo. Kan er niks aan doen maar ik vind het wel stoer. Mijn vader heeft net zijn 100% originele verkocht, als ik dit geweten had…

    Login om te reageren
  5. Tombnolz zegt

    27 augustus 2009 om 14:16

    De achtervelgen zijn niet te breed, nee ze zijn véél te breed. Voor de rest best lollig, leuk ook die gele koplampen.

    Login om te reageren
  6. Emile_Benz zegt

    27 augustus 2009 om 14:18

    Hier gaat ik dus van over mijn nek…

    Login om te reageren
  7. Gnermo zegt

    27 augustus 2009 om 14:19

    Turkenbak dus..

    Login om te reageren
  8. HDM zegt

    27 augustus 2009 om 14:20

    Ik breng de mijne wel naar AMG liever. Oost west, huistuner best.

    Login om te reageren
  9. sjazz zegt

    27 augustus 2009 om 14:22

    tabbert erachter en gaan met die banaan. eigenlijk zo fout dat het weer leuk is.

    Login om te reageren
  10. koreantaxiproductions zegt

    27 augustus 2009 om 14:25

    … k vindt hem eigenlijk best lekker

    Login om te reageren
  11. des zegt

    27 augustus 2009 om 14:28

    lekker brede banden :p 315?

    Login om te reageren
  12. deef zegt

    27 augustus 2009 om 14:35

    euuu hij het w126 typen werd in 1980 geinterodiseerd.

    Login om te reageren
  13. Ralph zegt

    27 augustus 2009 om 14:46

    LOL @ Bozewolf. Een auto van meer dan 20 jaar oud, de Amerikanen halen nu pas deze cijfers uit een soortgelijke motor. Het HEMI 5.7L blok bijvoorbeeld…

    Login om te reageren
  14. Lange zegt

    27 augustus 2009 om 14:51

    BOH SUPER VET!!!!!!!!!!!!!! En check ook eens onder die motorkap je kunt de motor zien liggen, bij die hokken van tegenwoordig zie je alleen maar een stuk plastic

    Login om te reageren
  15. Sven zegt

    27 augustus 2009 om 14:56

    En die 6 Liter zal niet standaard zijn ?

    Login om te reageren
  16. Sven zegt

    27 augustus 2009 om 14:58

    De 560SE is 5547cc, en afhankelijk van het bouwjaar 200 of 220 Kw sterk.

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    27 augustus 2009 om 15:03

    Ik kan het niet helpen, maar ik vind hem echt prachtig!!
    Als ik er een had, bracht ik hem hier langs.

    @ Bozewolf:
    Wat Ralph al zegt, zie de dingen in perspectief, voor die tijd was dit echt bizar. Toen kregen Amerikanen nog amper 200pk uit zo’n blok. En dit ding is geen stoplichtsprintertje (hoewel het wel kan met die banden) maar een Autobahnkanon :D

    Login om te reageren
    • Sven zegt

      27 augustus 2009 om 15:06

      @Jesper:

      Amerikanen kregen eind 60’s al 425pk (vaak nog meer) uit dat soort motoren, gewoon in productieauto’s en fabrieksaf. Zonder tuning dus.

      Login om te reageren
  18. FrankypankyV8 zegt

    27 augustus 2009 om 15:08

    Op de te brede achterbanden na, vind ik het wel een toffe wagen!
    @bozewolf,
    Je zeikt de laatste tijd nogal een beetje? Ben je iets kwijt?

    Login om te reageren
  19. bmw-e30-7bh zegt

    27 augustus 2009 om 15:12

    Best wel mooi eigenlijk.

    Login om te reageren
  20. ZwerverRoodbaard zegt

    27 augustus 2009 om 15:14

    Zo’n W126 wil ik ook ooit nog eens bezitten :D

    Heb het altijd al erg mooie wagens gevonden en op deze manier is die nog stoerder :) (Beetje Golfjes en co. plagen ;) )

    Login om te reageren
  21. bozewolf zegt

    27 augustus 2009 om 15:20

    Tuurlijk is het een limo, maar kom op. Als het een Amerikaan was viel iedereen er weer over. 65 pk per liter, das gewoon triest. En das nadat Inden er dus mee heeft lopen knutselen.

    Ik vind het gewoon leuk de hypocrisie bloot te leggen hier.

    Ralph, Jesper, jullie moeten je gaan schamen als je dacht dat Amerikanen mindere cijfers eruit trekken. Echt, automototieve geschiedkennis van 0,0.

    Login om te reageren
    • Sven zegt

      27 augustus 2009 om 15:51

      @bozewolf:

      Hoezo is 65pk per liter triest ? Voor het type auto is er niks mis mee. Een motor is meer dan pk’s per liter.

      Login om te reageren
    • MSC zegt

      27 augustus 2009 om 16:32

      @bozewolf:

      Geknutselt? enkel een uitlaatje ^^

      En deze pk’s uit zo’n blok van die leeftijd, daar kunne de Amerikanen nog wat van leren, als onze kennis 0,0 is, dan is de uwe wel -2 =)

      OT: dikke bak, lekkere Duitse stijl

      Login om te reageren
  22. Bartje zegt

    27 augustus 2009 om 15:22

    Wow, hij is prachtig :d Die achterkant is gewoonweg DIK.. Echte klasse straalt het niet uit, maar wel een gangster look van jewelste, niet echt iets voor mij dus ;)
    Steeds meer ontwerpen zijn bol en vol bogen voor betere cx waarden, maar het eenvoud van dergelijk design trekt mij veel meer aan.

    Login om te reageren
  23. CarloAbarth zegt

    27 augustus 2009 om 15:26

    @Bozewolf: de spatbordranden zijn van een 560SE, de motor kennelijk niet…

    Ik ben wel benieuwd wat voor blok er in ligt dan… Als het een 560 was hadden de spatbordranden er niet op hoeven te worden gezet toch?

    Login om te reageren
  24. Corts zegt

    27 augustus 2009 om 15:32

    Super-vette bak deze Inden W126, maar het verhaal erbij klopt niet helemaal: de auto is al begin jaren ’90 zo omgebouwd, het was Inden-Designs eerste creatie. Alleen die dikke BBS velgen zijn er later onder gezet. Ziet er best vet uit moet ik zeggen, alhoewel 17″ BBS RS wat minder snel zullen vervelen.

    Login om te reageren
  25. Gieltje zegt

    27 augustus 2009 om 15:34

    Gatverdamme wat een kamperbak.

    Login om te reageren
  26. bisazza zegt

    27 augustus 2009 om 15:35

    WOW!!!

    Mijn Miami Vice herinneringen komen weer boven!!!

    Geweldig dit toch?

    Login om te reageren
  27. Bob zegt

    27 augustus 2009 om 15:37

    M’n buurman heeft er nog eentje te koop staan op dit moment.

    Login om te reageren
  28. maxx0r zegt

    27 augustus 2009 om 15:40

    Het lijkt een beetje als een hert die door ze poten is gezakt

    Login om te reageren
  29. ZwerverRoodbaard zegt

    27 augustus 2009 om 15:49

    @CarloAbarth
    Waarschijnlijk gewoon er op gezet ivm het passen van de banden, misschien zelfs alleen voor de knipperlichten :)

    @bozewolf
    Idd, plus dat de Amerikanen vroeger nooit zo heel precies waren met het bekend maken van de exacte PK’s van de auto’s ivm de verzekeringen er dergelijke.
    Mercedes-Benz geeft aan dat er in deze 326 PK levert, dat is me net iets te precies om veel af te wijken.

    Login om te reageren
    • Sven zegt

      27 augustus 2009 om 15:54

      @ZwerverRoodbaard:

      Voor verzekeringen ? Dat is echt gelul, dat was gewoon omdat ze uit eerder ervaringen wisten dat er ongeveer 425pk uit kwam. dus gaven ze dat maar op, niemand boeide het iets. Later bleek dat een hoop van die dingen tegen de 500 of zelfs over de 500pk hadden.

      Amerikanen die iets om verzekeringen geven ? Kom op zeg, je mag een auto daar dusdanig verbouwen dat alleen de balk/plaat waar je chassisnummer origineel moet zijn. Dan is het ok met de verzekering, maar over 425 of 500pk zouden ze moeilijk gaan doen ? Niet dus.

      Login om te reageren
  30. Corts zegt

    27 augustus 2009 om 15:53

    P.S. de auto is te koop voor 55.000 (!) Euro

    Login om te reageren
  31. Jesper zegt

    27 augustus 2009 om 16:02

    Bozewolf, Sven, even ter illustratie…

    Dodge Viper RT/10 GTS (1996)
    8.0 V10
    415Pk en 611Nm
    En dat haalt dan een top van nét over de 250…

    Of een jaren ’60 model…
    Pontiac Trans-Am
    6.6 V8
    340Pk en 580Nm
    En bij beide auto’s lekker we even niet op mpg…

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    27 augustus 2009 om 16:05

    Dan is die 386Pk uit een 6.0 nog best netjes he. ;)
    Ook even in ogenschouw genomen dat jullie auto’s sportwagens zijn, en dit een luxe limousine. Een nieuw type 7-serie haalt ook niet het maximale uit zijn blok, omdat het gaat om souplesse.

    Login om te reageren
  33. 750i zegt

    27 augustus 2009 om 16:06

    Tuning zoals tuning hoort te zijn. Ik had alleen de grill en de koplampen in de originele kleur gelaten. Prachtig laag en dikke wielen. En verder klopt het wat Corts zegt, ik heb de auto volgens mij ergens anders al eerder zien langskomen en toen las ik dat dit de persoonlijke auto was van de eigenaar van INDEN-Design.

    Login om te reageren
  34. Sven zegt

    27 augustus 2009 om 16:08

    Ja amerikaanse auto’s worden ook heel anders gebouwd.
    Wanneer snappen mensen dat nou eens, daar heb je geen eindeloze hoeveelheden bochten, daar heb je geen dure benzine, daar heb je wél veel lege stukken waar niks zit. Dus wat is het gevolg ?

    Auto’s die stukken minder door de bocht gaan dan EU auto’s en veeel beter cruisen. Ze zuipen omdat benzine er toch geen reet kost, en ze zijn bulletproof omdat ze niet zomaar stuk mogen gaan.

    En die lage topsnelheid ? Who gives a fuck wat de topsnelheid is, acceleratie is veel leuker. En een 70 Hemi Cuda is sneller op de kwart mijl dan een standaard Skyline R34. Get my point ?

    Fuck dat weinig vermogen per liter, dat is zo’n nodeloze discussie in deze klasse.

    Login om te reageren
  35. Gelei zegt

    27 augustus 2009 om 16:08

    @Sven: Das helemaal geen gelul…
    Je mag je auto in Amerika mss verbouwen zoveel je wil, toen (kzou niet weten hoe het tegenwoordig in zen werk gaat) keken verzekeringen wel degelijk naar vermogen. En vergeet niet dat muscle/pony cars behoorlijk democratisch geprijsd waren en dus bereikbaar voor de jeugd… Probeer hier en nu maar es een Golf GTI ofzo verzekerd te krijgen als 20jarige, zelfde principe ;-)

    Login om te reageren
    • Sven zegt

      27 augustus 2009 om 16:13

      @Gelei:

      Het is gelul…

      Zelfs binnen de muscle cars lopen de vermogens verschrikkelijk uiteen. En écht niet voor een verzekering.

      Login om te reageren
  36. Fabian zegt

    27 augustus 2009 om 16:10

    Nice. Vette bak man

    Login om te reageren
  37. Blitz zegt

    27 augustus 2009 om 16:25

    Lekker!!!! Mooie bak!

    Login om te reageren
  38. Nijntje_ zegt

    27 augustus 2009 om 16:43

    Dikke retro bak!
    Die achterkant is machtig !

    Login om te reageren
  39. LoLman zegt

    27 augustus 2009 om 16:46

    Haha, ik vind het resultaat best lekker. Zeker met die brede banden e.d.

    Login om te reageren
  40. RickB zegt

    27 augustus 2009 om 17:12

    Oud nieuws!!
    Maar zeer mooi gedaan, toen waren het nog geen taxi’s :D hahaha

    Login om te reageren
  41. Bob zegt

    27 augustus 2009 om 17:58

    Ik vind dat gezeur over topsnelheid helemaal nergens op slaan. Wanneer zou je dat nou kunnen halen in Nederland Sven? Op de A4? A10? Afsluitdijk?

    De Amerikanen hebben het tenminste nog een beetje door .. acceleratie .. tja .. dat kun je tenminste nog legaal doen. Zo snel mogelijk naar 100km/h en je doet niets illegaals.

    Login om te reageren
    • Sven zegt

      28 augustus 2009 om 15:08

      @Bob:

      Lees mijn stukje nog even door, ik ben het namelijk met je eens dat topsnelheid irrelevant is ;-)

      Acceleratie is veel belangrijker én leuker.

      Login om te reageren
  42. Headhunterz zegt

    27 augustus 2009 om 18:31

    damn, wat een heerlijke wagen, dikke pooierbak :D

    Login om te reageren
  43. #Lennard zegt

    27 augustus 2009 om 19:11

    Gaaf! Mijn zwager heeft een zelfde S-klasse.
    Zal het hem is laten zien :D

    Login om te reageren
  44. RickB zegt

    27 augustus 2009 om 19:12

    En ook nog amerikaanse koplamen, en lekker blacked out en ik meen 13j achteraan :love:

    Login om te reageren
  45. Martin zegt

    27 augustus 2009 om 19:25

    Wel heel erg apart. Ik zou ‘em wel graag willen hebben. Th ultimate maffia staff car. Old Skool to the max !!!!

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    27 augustus 2009 om 19:36

    Heerlijke foute limo.. Zet hem in originele staat maar voor m’n deur. Jammer, deze S heeft z’n klasse al bijna wel verloren..

    @Bozewolf

    Nou, het is uit ten treure dat de Yanks nu nog steeds dergelijke waarden uit hun “big blok V8” halen. In die tijd was 386 pk uit een 6 liter gewoon een goed resultaat. Heb overigens niks tegen klassieke muscle cars en hun V8en.. auto’s als de Charger, Challenger en Barracuda kunnen mij dus echt wel bekoren, het liefst nog in originele staat.

    Login om te reageren
  47. RickB zegt

    27 augustus 2009 om 19:59

    Het vetste dan: Orriginele body met new style hemi, 6.1 of 5.7, viper mag er ook best wezen ;)

    Login om te reageren
  48. heavyb zegt

    27 augustus 2009 om 20:35

    deze is zoooo fout dat’ ie gewoon helemaal goed is ;)

    Login om te reageren
  49. BmwMPower zegt

    27 augustus 2009 om 20:52

    Fanboymodus uit.
    Wat een lekkere wagen.
    Echt waar, wat is dit een plaatje! Vanaf nu heb ik een zwak voor dit soort gepimpte auto’s: oude auto’s die nu een keer worden aangepakt.
    Super!

    Login om te reageren
  50. SLR zegt

    27 augustus 2009 om 23:30

    mooi mooi en nog eens mooi

    Login om te reageren
  51. ali boegie carcenter zegt

    29 augustus 2009 om 00:35

    dit is echt mooie S klasse de mooie zwart . limo
    echt iets om te touren in de stad ik zou hem gelijk nemen
    de hart van de velgen konden ook zwart gespooten kunnen worden . dan is die nog gevaarlijker . ziet die er nog bruter uit . het liefst zou ik er een modernere betere motor blok uit een S 65 erin zetten. en voor diegene die zegt dat dit een turkenbak is kan dat zelf niet bezitten (haater) dus jongenman haalje rijbewijs kom dan maar praten
    -edit: gnermo de NERD!!–

    Login om te reageren
  52. Mart zegt

    29 augustus 2009 om 17:37

    Hier mag je alleen in rijden als je onder de tattoo’s zit en een dikke gouden ketting om hebt..

    Wil je toch niet in gezien worden, lijkt wel een bejaarde taxi

    Login om te reageren
  53. S16 zegt

    29 augustus 2009 om 19:29

    Doe mij deze even hee :)

    Login om te reageren
  54. RickB zegt

    14 oktober 2009 om 19:51

    @ali boegie carcenter.
    Kost je toch een slordige 22.000 euro meer, zo’n V12 uit een S65 ;)

    Login om te reageren
  55. AW zegt

    11 april 2010 om 20:44

    Juist! Inleveren deze gangster ride. Hoe vet met die US specs koplampen en de oranje knippers.. Hij is fijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North