• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ringracer: M3 CSL V10 met 750pk

Auteur: rotorhead, gepost 30 augustus 2007 om 23:31 – 56 Reacties

" title=

Een M3 is niet misselijk. Zijn voorganger, de E46 evenmin. Dan is er ook nog de E46 M3 CSL. Nóg bruter. En dan nu presenteer ik jullie de overtreffende trap: de G-Power M3 CSL V10. Inderdaad, de V10 uit de E60 M5 is in de M3 CSL gelepeld. En daarna nog lichtelijk aangepast ook. In plaats van 507 pk, perst men 550 pk uit het blok.

Niet verkeerd, me dunkt. Maar, het kan altijd beter, niet dan? Dat is vast het motto van G-Power, men levert namelijk ook een compressor variant, waardoor de standaard CSL helemaal gedegradeerd wordt tot boodschappenauto; 750 pk is het resultaat. Mocht je toch genoegen nemen met de ‘standaard’ 550 pk en 580 Nm, dan wordt je getrakteerd op een topsnelheid van 335 km/u en de 200 km/u wordt in minder dan 12 sec. behaald. Als je, na het zien van onderstaande foto’s, besluiten dat je alleen de wielen wilt aanschaffen; ze heten SILVERSTONE en zijn verkrijgbaar in 18″ t/m 21″, voor elke BMW. Dus mocht je al een V10 V12 in je E30 hebben liggen, het kan!



Bron: g-power.de, via Motorautohority.

Ook interessant!

  • 'BMW gaat CSL-label nieuw leven inblazen'
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, csl, g-power, M3, tuning

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 35
Volgend bericht: Autorijden wordt weer duurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    30 augustus 2007 om 23:33

    de G-Power M3 CSL V10. Inderdaad, de V10 uit de E60 M5 is in de M3 CSL gelepeld. En daarna nog lichtelijk aangepast ook. In plaats van 360 pk, perst men 550 pk uit het blok.

    bedoel je niet 507 pk?

    – edit: Danke schön-

    Login om te reageren
  2. Kobey zegt

    30 augustus 2007 om 23:33

    Damnn ziet er echt lekker uit!

    Login om te reageren
  3. Henk zegt

    30 augustus 2007 om 23:33

    Absurd, ze maken ook (gelukkig) overal een overtreffende trap van, betere werk, nu wachten op de W16 versie

    Login om te reageren
  4. ruud zegt

    30 augustus 2007 om 23:34

    fock 750 pk in een m3

    Login om te reageren
  5. rotorhead zegt

    30 augustus 2007 om 23:37

    Renjie: je hebt gelijk, ik bedoelde het t.o.v de standaard CSL.

    Login om te reageren
  6. nichos zegt

    30 augustus 2007 om 23:47

    velgen mochten een maatje kleiner..
    Voor de rest: killerbak!

    Login om te reageren
  7. Supreem zegt

    30 augustus 2007 om 23:51

    Velgen mochten een maatje mooier vind ik zelf

    Login om te reageren
  8. AbarthMkII zegt

    31 augustus 2007 om 00:01

    Beetje zonde dat men een CSL gebruikt heeft! Daar zit toch wel zo’n waanzinnig heerlijk geluid in! Had een normale M3 aangepakt. Zie liever de originele CSL velgen

    Login om te reageren
  9. CSL zegt

    31 augustus 2007 om 00:05

    WAANZIN!!

    Login om te reageren
  10. tweaker zegt

    31 augustus 2007 om 00:11

    hoeveel pk is’t nu? make up your mind!

    Login om te reageren
  11. tweaker zegt

    31 augustus 2007 om 00:12

    ik ga in elk geval voor de 750… misschien een nitro injectie erbij?

    Login om te reageren
  12. Alwood zegt

    31 augustus 2007 om 00:20

    nah… doe mij maar een E90 M3… vooral standaard, alleen moet er dan ietsje van het gewicht af. ah heck ik laat de geluidsdemping en isolatie er wel allemaal uithalen! :P

    Login om te reageren
  13. Stefan Schuilenburg zegt

    31 augustus 2007 om 00:22

    Ik moet eerlijk bekennen; ik ben geen groot fan van BMW. Maar de E46 M3 (en vooral de CSL) zijn echt prachtige wagens, leuk project dit dan ook!

    Login om te reageren
  14. BMW E92 335i zegt

    31 augustus 2007 om 00:24

    Let’s see some movies of it !

    Login om te reageren
  15. bnc zegt

    31 augustus 2007 om 00:27

    Wat een monster! ocharme die achterbanden ;)

    Mooi dat hij zo understated is gebleven… en de velgen hmm… 1st vond ik ze niks maar hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik ze begin te vinden.

    Login om te reageren
  16. Donstil zegt

    31 augustus 2007 om 00:55

    Zelf dacht ik altijd dat BMW deze M# CSL op de markt had gezet als “echte rijders auto”

    Denk dat er dan de 120kilo besparing weinig overis met dit blok erin.

    vind persoonlijk de BMW 330d met v10 blok van hartge erg gaaf

    Login om te reageren
  17. June zegt

    31 augustus 2007 om 01:17

    Deze gasten doen het goed, deze shit denk ik ook vaak aan om te doen zou ik het geld hebben :)

    Login om te reageren
  18. tekkie zegt

    31 augustus 2007 om 02:04

    grappige fout, 507pk en 750 is nogal een verschil:P

    Login om te reageren
  19. speedlimit zegt

    31 augustus 2007 om 02:17

    Nice work…deze “oude” 3 ziet er gewoon wel goed uit…de nieuwe 3 ziet eruit alsof ie zelfs door de koreanen is afgekeurd op de tekentafel.

    Login om te reageren
  20. Maarten zegt

    31 augustus 2007 om 06:53

    heb gistere nog 1 zien rijden, mooie bak

    Login om te reageren
  21. XP zegt

    31 augustus 2007 om 06:54

    Wow dat is veel, zou ik ook wel wat toertjes mee willen doen.

    Login om te reageren
  22. joostje zegt

    31 augustus 2007 om 08:46

    erg fijn, maar kijk eens hier…http://www.g-power.de/654.html?&L=1
    diezelfde M5 motor lepelen ze ook in een 1 serie ????

    Login om te reageren
  23. Frederikkie zegt

    31 augustus 2007 om 08:47

    Ze plaatsen die M5 motor ook in de 1 serie lijkt het… ???
    http://www.g-power.de/654.html?&L=1

    Login om te reageren
  24. Marc zegt

    31 augustus 2007 om 09:27

    @ Ruud … 750pk in een M3 CSL… Dat is nog leuker dan in een M3.. Nog hogere pk/kg verhouding..

    Is deze auto inmiddels niet gewoon een motor met 4 (prachtige) sloffen?
    Ben benieuwd of de rij-eigenschappen niet te veel zijn aangetast van de CSL, maar toch ook erg benieuwd naar de filmpjes.. Kom maar op!

    Login om te reageren
  25. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 09:33

    http://www.g-power.de/index.php?eID=tx_cms_showpic&file=uploads%2Fpics%2FFahr_Heck_4_04.jpg&width=8000m&height=6000m&bodyTag=%3Cbody%20bgcolor%3D%22black%22%3E&wrap=%3Ca%20href%3D%22javascript%3Aclose%28%29%3B%22%3E%20%7C%20%3C%2Fa%3E&md5=abfe5861117b9534afbf6ac565fdc8c9

    Nice!!
    Doet me denken aan die van Hartge maar die hijsen het in een E90 en dit is echt de kleinste M5 die ik ooit heb gezien ;)

    Login om te reageren
  26. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 09:43

    Kortom ze hijsen de V10 in elke BMW! in de 1, 3, 5, 7, 6, X5, X3, Z3 en vul zelf maar in echt niet normaal ik vind hem beter dan Hartge!

    Login om te reageren
  27. jamesBROWN zegt

    31 augustus 2007 om 09:51

    Het lekkerste is nog dat-ie er niet uitziet alsof hij 750pk haaft, als-ie naast je staat aan de stoplichten…

    Login om te reageren
  28. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 10:07

    Maar deze heft 500+ PK en geen 750 ;)
    Maar ik meen dat de M5 een automaat is en de M3 (CSL) een handbak is doen ze dan ook een automaatversnellingbak erin of kan het ook met schakelen? (automaat ombouw zit je dan wel met dat ene pedaal)

    Login om te reageren
  29. Floris zegt

    31 augustus 2007 om 10:11

    Ben benieuwd wat er van de balans over is. Hoeveel zwaarder is die V10?

    Login om te reageren
  30. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 10:50

    http://www.g-power.de/uploads/media/Prospekt_G3_CSL_V10.jpg
    Veel sneller is hij niet maar de prijs is wel aan de hoge kant: €66.000,- voor dat geld heb je in duitsland een M5 (2e hands)
    En voor floris staat het gewicht er ook bij ;)

    Login om te reageren
  31. Egon zegt

    31 augustus 2007 om 10:58

    Die velgen… MOOIIII

    Login om te reageren
  32. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 12:00

    Die Hele auto… MOOIIII
    Die motor erin… MOOIIII

    Login om te reageren
  33. Suspic1ous zegt

    31 augustus 2007 om 12:50

    Heren van G-Power laten in ieder geval het uiterlijk van de auto intact. Velgen is op zich niks mis mee, alleen niet mijn smaak.
    Vraag me alleen af wat er overblijft van de gewichtsbesparende effecten van de CSL met deze motor erin. De V10 is gewoon stuk zwaarder. Dit kan natuurlijk effect hebben op de handling van de auto.

    Login om te reageren
  34. Barry330cd zegt

    31 augustus 2007 om 12:58

    De te grote velgen maken het qua uiterlijk wel een sjonniebak imho.

    Login om te reageren
  35. Racer X zegt

    31 augustus 2007 om 13:00

    De nieuwe V8 in de E92 M3 is een paar kilo lichter dan de ouwe 6 in lijn. Het nieuwe M5 V10 blok zal dan niet zo heel veel zwaarder zijn dan de oude 6 in lijn denk ik.

    Login om te reageren
  36. M3Power zegt

    31 augustus 2007 om 13:26

    Perfecto Forza ///M!!!

    Login om te reageren
  37. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 13:45

    Hij is maar 0.6 Seconden sneller met het nieuwe hart! niet veel maar de top snelheid licht wel weer hoger!
    Maar je moet er wel diep voor in de buidel tasten kosten voor het ombouwen: 66 mile!

    Login om te reageren
  38. toyotafreak zegt

    31 augustus 2007 om 13:56

    met 750 pk hoe hard gaat ie dan vraag ik me af

    Login om te reageren
  39. wimbers zegt

    31 augustus 2007 om 14:03

    die velgen zijn te groot.
    met zulke platte fietsbandjes erop zou ik hier elke dag lek rijden. gaat nergens over

    Login om te reageren
  40. PieterA zegt

    31 augustus 2007 om 14:23

    Ik vraag me af van waar ze die motoren halen, de enige aan wie BMW zn motoren geeft is Wiesmann dacht ik.

    Login om te reageren
  41. OWD zegt

    31 augustus 2007 om 15:07

    Als dat maar goed gaat….

    Login om te reageren
  42. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 16:13

    Deze heeft 550 PK! ze leveren ook nog een kit voor de standaart CSL voor een vermogen van 750 PK de M3 V10 kan 335 diegene met 750 weet ik niet!
    Hartge heeft er ook een handje van die mag ze ook lenen (of die haalt ze uit de M5) kijk maar naar de E90 met V10 motor erin! ikdenk dat ze ze aan iedereen uitgeven maar voor de productie auto’s (dus vast leveren) denk ik ook dat alleen Wiesmann ze mag hebben! ik zou het echt zo doen met een Sedan of Touring maar als je naar de prijs kijkt hoe duur het is dan zeg je spontaan NEE!!

    Login om te reageren
  43. wideman zegt

    31 augustus 2007 om 16:49

    @ rick

    nee hoor een m3 CSL heeft gewoon een smg

    Login om te reageren
  44. Rick zegt

    31 augustus 2007 om 16:52

    O, oke ik dacht dat het een Handbak was, nouja zeker in verwarring met de M5 (E39)

    Login om te reageren
  45. lincoln zegt

    31 augustus 2007 om 17:12

    zoooo echt vet .. bijna net zo vet als een ferrari petje met handtekeningen..

    Login om te reageren
  46. MurcieBoy zegt

    31 augustus 2007 om 18:14

    sehr schön!! ;)

    Login om te reageren
  47. bmw6cyl4life zegt

    31 augustus 2007 om 18:28

    super wagen. en ziet er uit als een normale m3 csl. uber velgen ook die eronder zitten.

    Login om te reageren
  48. Arie Nap zegt

    31 augustus 2007 om 20:14

    Beetje jammer dat je nu een nogal ongebalanceerde auto overhoudt, wanneer je de bocht instuurt zal hij vreselijk ondersturen doordat hij voor veel zwaarder is, wanneer je echter op het gas gaat heb je zo’n surplus aan vermogen dat je zo dwars staat….. Leuk voor de hobby maar geef mij maar een originele CSL :)

    Login om te reageren
  49. wilco zegt

    31 augustus 2007 om 22:19

    CSL is met zn normale motor een genot om in te rijden enz.

    Deze V10 creatie is wel gaaf, maar zal nooit zo strak sturen denk ik. Geluid is wel goed.

    Login om te reageren
  50. shivan zegt

    1 september 2007 om 21:03

    bmw stinkt wat proberen ze met 750 pk jappenertjes komen met hun skylintjes en supra die dat eruit halen uit een V6je? duhh?

    Login om te reageren
  51. vinox zegt

    2 september 2007 om 11:13

    Je verwoordt het misschien niet echt algemeen nederlandstalig :D Maar je hebt wel een punt hoor shivan. ’t Is toch zo, de japanners zijn gewoon gek, die halen 1000 pk uit een v6je. Alhoewel ik deze tuning dan weer iets verfijnder vind, en ik absoluut niets heb met japanners. Integendeel, geef mij maar Deutsche Grundligkeit.

    Login om te reageren
  52. 1BADGT500 zegt

    3 september 2007 om 15:12

    1000 pk met een enorme turbo ja. En die heeft 10 seconden nodig om de turbolag te overbruggen.

    Login om te reageren
  53. Erik zegt

    4 september 2007 om 10:11

    D’r was toch ook een tuner die E36 M3’s opfokte tot 1000pk? Duitsers kunnen dat best, ze doen het alleen niet omdat het totaal geen nut heeft. Japanners zijn gewoon idioot :P

    Login om te reageren
  54. CSL zegt

    10 september 2007 om 23:56

    @shivan
    Ik ken geen supra’s en Skyline’s die een V6 hebben. Wel een 6-inlijn.

    Login om te reageren
  55. rider zegt

    24 september 2007 om 10:28

    daar kon je op wachten! wel zonde dat ze de sowieso al exclusieve csl daarvoor hebben gebruikt. waarom niet de normale basis? okee hij is lichter maar toch!

    Login om te reageren
  56. unknown zegt

    2 oktober 2007 om 17:33

    Er is ook een m3 met 1100pk xD maar dats oud nieuwe

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North