• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Romeo Ferraris heeft een visie op de Corvette Z06

Auteur: CasperH, gepost 8 oktober 2010 om 10:29 – 24 Reacties

Corvette Z06 door Romeo Ferraris


Ze noemen het de Z06-RF en trekken er 677 pk en 823 Nm koppel uit. Goedemorgen.

Door het blok van de Z06 te voorzien van een compressor en talrijke andere aanpassingen aan onder andere het motormanagement, luchtfilter en uitlaatsysteem wordt de vermogenswinst behaald. Standaard levert de Corvette Z06 namelijk “slechts” 513 paardenkrachten en 637 Nm koppel. Om alles een beetje in toom te houden is dit project voorzien van een aangepast remsysteem en -onderstel.

De uiterlijke wijzigingen zijn eigenlijk beperkt. Romeo Ferraris heeft een matte wrap over de auto gemikt en de verlagingsset en andere velgen (20 inch achter, 19 voor) doen wel iets voor de uitstraling, maar verder is het redelijk standaard allemaal. Leuk speeltje in ieder geval, wie wil daar nu niet een dagje mee stoeien?

Romeo Ferraris Corvette front
Romeo Ferraris Corvette Z06 rear

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
  • Corvette laat alvast hun betaalbare Ferrari zien

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, romeo-ferraris, tuning, z06

Vorig bericht: « Spyshot van Porsche Boxster Spyder met custom dak
Volgend bericht: Lexus onderzoekt concurrent X6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. VW Freak zegt

    8 oktober 2010 om 11:06

    Zoo, dat zijn een hoop peek@@s…

    O zo’n vette bak !

    Login om te reageren
  2. Stuko zegt

    8 oktober 2010 om 11:14

    Maar waarom dan geen ZR1 nemen?

    Login om te reageren
    • rider zegt

      8 oktober 2010 om 13:39

      @Stuko: die is een flink stuk duurder. en ook omdat het gewoon leuk is en kan.

      Login om te reageren
  3. KUYL zegt

    8 oktober 2010 om 11:23

    @Stuko, omdat sommige mensen meer van N/A motoren houden.

    Net even op de site gekeken van Ferraris, volgens mij meer groothandel dan echt tuner.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      8 oktober 2010 om 11:42

      @KUYL:
      Daarom schroeven ze er ook een compressor op.

      Login om te reageren
    • Ramshoek zegt

      8 oktober 2010 om 12:49

      @KUYL:
      Toen ik op de site keek schreeuwde me meteen de tekst: “66 CHAMIONSHIPS !!! ” tegemoet. Maar als je onder ’tunen’ het toevoegen van tupperware bedoeld, dan heb je inderdaad gelijk…

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    8 oktober 2010 om 11:25

    Romeo Ferraris .. lekkere cheap ass lame crapy naam gekozen ..

    zelfs porno-acteur onwaardig ..

    Login om te reageren
  5. Floris9 zegt

    8 oktober 2010 om 11:33

    @lincoln haha lol

    Login om te reageren
  6. Joland zegt

    8 oktober 2010 om 11:39

    $Kuyl: Ze schroeven er een compressor op, dus daarna is het ook geen N/A wagen meer…

    Login om te reageren
  7. KUYL zegt

    8 oktober 2010 om 12:14

    zo snel niet gezien in het stukje dat ze dat deden. te snel geweest.

    Login om te reageren
  8. Eric zegt

    8 oktober 2010 om 12:23

    Beter hun firma naam veranderen alvorens naar buiten te komen.

    Login om te reageren
  9. Mairsil zegt

    8 oktober 2010 om 12:38

    Dat mat zwart staat wel aardig. Maar is het niet de bedoeling dat de deur en de body dezelfde kleur hebben? (zie 1e foto). En dan de buitenspiegel weer glossy zwart… Hoop dat de monteurs die heb blok verbouwd hebben wat beter op details letten…

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      8 oktober 2010 om 22:20

      @Mairsil: Ja viel me ook op dat ie niet overal dezelfde kleur heeft… maarja dat matzwart vind ik eerlijk gezegd niet echt mooi op deze “vette”… :s

      Login om te reageren
  10. Ramshoek zegt

    8 oktober 2010 om 12:44

    @Lincoln
    En wat nu als de grote baas Ferraris heet, Romeo van voren ?!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 oktober 2010 om 12:48

      @Ramshoek:
      zijn ouders aanklagen natuurlijk ..

      Login om te reageren
  11. V10 zegt

    8 oktober 2010 om 13:10

    Wraps is inderdaad met kleurverschil in de deuren, daarnaast is het niet zo heel mooi, de velgen zijn wel oke, en de pk’s zijn wel genoeg denk ik :)

    Login om te reageren
  12. rider zegt

    8 oktober 2010 om 13:40

    zou wel eens een vergelijking willen zien tussen deze en de ZR1. hebben vergelijkbare vermogens/koppel.

    Login om te reageren
  13. Windowmaker zegt

    8 oktober 2010 om 14:24

    “Om alles een beetje in toom te houden is dit project voorzien van een aangepast remsysteem en -onderstel.”

    Betekent een aangepast remsysteem en een aangepast remonderstel.

    “Om alles een beetje in toom te houden is dit project voorzien van een aangepast remsysteem en onderstel.”

    Betekent een aangepast remsysteem en een aangepast onderstel.

    Login om te reageren
  14. C6_R zegt

    8 oktober 2010 om 15:55

    Eindelijk na al die jaren weer eens een mooie Ferrari!

    Login om te reageren
  15. Ralph zegt

    8 oktober 2010 om 16:31

    Ze hadden beter de normale C6 kunnen aanpakken en voorzien van een supercharger. Die motor kan beter tegen het extra geweld dan de 7L.

    Login om te reageren
  16. Tekkie zegt

    8 oktober 2010 om 17:41

    Ziek ding! heerlijk geluid zal dat produceren

    Login om te reageren
  17. jer-ome zegt

    8 oktober 2010 om 20:49

    laatste foto is echt een corvette foto
    waarbij de achter banden sneller draaien dan de voorste

    Login om te reageren
  18. corvettez06 zegt

    8 oktober 2010 om 23:28

    @ ralph wat zeg je nou dat ga je niet menen hey die uitspraak?

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    9 oktober 2010 om 19:24

    Ziet er HEEL dik uit, en volgens mij gaat het als de brandweer!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North