• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Cayenne GTS omgedoopt tot Gemballa Tornado

Auteur: Dennis, gepost 6 januari 2009 om 21:21 – 34 Reacties

Gemballa Tornado GTS
Hee wacht eens even, deze Cayenne van Gemballa kende we toch al? Dat klopt, want we schreven begin vorig jaar al een keer kort over deze afgetrainde P.C. Hooftmobiel, maar Porsche specialist Gemballa heeft nu eindelijk meer informatie vrijgegeven over de specificaties van hun tuning kit. In een gelimiteerde oplage van niet meer dan 50 exemplaren, zal Gemballa de Porsche Cayenne omdopen tot de Gemballa Tornado.

De SUV kreeg een geheel eigen look, waarbij Gemballa zich liet inspireren door de Carrera GT. Dat alleen al is een ontzettend knappe prestatie, want probeer je maar eens strakke Porsche Carrera GT voor te stellen, terwijl voor je neus zo’n in verhouding lompe container als een Cayenne staat.

Hoe dan ook, het cosmetische resultaat laat zich samenvatten als: “Tupperwareparty”. De luchtinlaten werden vergroot, een carbon motorkap werd aangemeten, gewijzigde achterlichten werden gemonteerd en er werd een diffuser geplaatst. Stevige 5-spaaks velgen mogen natuurlijk niet ontbreken. Het interieur bleef niet onaangetast, want er werd een zonnedak gemonteerd, sportieve stoelen geplaatst en het middenconsole vervangen door een exemplaar in Carrera GT stijl.

Onder de motorkap is men minstens net zo ingrijpend te werk gegaan. De upgrade is namelijk verkrijgbaar in drie niveaus en de Tornado komt in GTS of in GTR smaakje. In GTR uitvoering ligt het accent vooral op performance en is de auto ontdaan van veel overbodige luxe en omgetoverd tot een achterwielaandrijver. Daarmee wordt zo’n 250 kilo ballast bespaard. Een standaard Cayenne GTS is goed voor een keurige 495 pk, maar Gemballa perst er desgewenst 542, 641 of 740 pk uit, afhankelijk van het upgrade niveau. Dit wordt bereikt met nieuwe intercoolers, een high-flow uitlaatsysteem en een aangepast motormanagement. (via: motorauthority)

Gemballa Tornado GTS

Ook interessant!

  • Alles is apart aan deze Porsche Cayenne Cabrio(!)
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, gemballa, gts, Porsche, tuning

Vorig bericht: « RTL trekt de stekker uit Wheels on 7
Volgend bericht: Werkloos en Hyundai te duur? Gewoon weer inleveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    6 januari 2009 om 21:25

    meer plastic als bij het Volga project .. 100% meer welteverstaan ..

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    6 januari 2009 om 21:27

    die uitlaten staan te ver uit elkaar..

    Login om te reageren
  3. Aviatorglasses zegt

    6 januari 2009 om 21:31

    ook wel een uberslechte photoshop :S (de kleuren wisseling iig)

    Login om te reageren
  4. Jaapschaap zegt

    6 januari 2009 om 21:34

    Wat moet die auto met Ferrari achterlichten? :?

    Login om te reageren
  5. Greg zegt

    6 januari 2009 om 21:34

    Als ik deze auto alleen van de achterkant zou zien, zou ik er geen Cayenne achter zoeken! Heel apart gedaan…

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    6 januari 2009 om 21:35

    een zonnedak? dat heb je ook bij een gewone cayenne hoor, of is het een tjoeningdak? :-)

    Login om te reageren
  7. RenJie zegt

    6 januari 2009 om 21:46

    btw, die lichten doen me wel denken aan die Fi….. nog wat. Zo’n lelijke SUV-achtig ding met min 600 pk,, hoe heet dat ding ook alweer?

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    6 januari 2009 om 21:49

    @RenJie: Je bedoelt de Fornasari Gruppo B?
    http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2008/Fornasari_Gruppo_B/

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    6 januari 2009 om 21:52

    @Dennis

    eigenlijk de Fornasari RR 60, in ieder geval dat merk.. :P

    Login om te reageren
  10. Sjaakk zegt

    6 januari 2009 om 21:57

    laat maar komen. doe mij dan maar de rode met het zwart/chrome interieur.

    Login om te reageren
  11. Jordey zegt

    6 januari 2009 om 22:03

    Wel vet hoe ze dat Carrera GT gehalte daarin brengen. Dat interieur ziet er strak uit! Alleen die achterlichten zijn een dikke NO GO!

    Login om te reageren
  12. alpitlum zegt

    6 januari 2009 om 22:08

    Overtreffende trap van lelijk.

    Login om te reageren
  13. Yannick zegt

    6 januari 2009 om 22:39

    daaamn check die Banden!
    DIE BANDEN!?!

    Login om te reageren
  14. StormRAM zegt

    6 januari 2009 om 22:39

    Superstrakke bak! :d 740 pk op alleen de achterwielen (als ik het bericht goed gelezen heb ;)) zal vast wel goed vooruit komen! Thumbs up! :p Interieur en velgen zien er goed uit. Ik had ‘m zelf niet in het wit laten spuiten, dat is zooo 2006. Eerder zwart ofzo, past ook wat beter bij de carbonmotorkap… Verder een topbak dus. Wat kost het ombouwpakket?

    Login om te reageren
  15. StormRAM zegt

    6 januari 2009 om 22:41

    Als ik de gallery nou eerst eens bekeken had, dan was ik er achter gekomen dat zwart inderdaad erg goed staat bij deze wagen! :oops:

    Login om te reageren
  16. jdm zegt

    6 januari 2009 om 22:48

    lol hoe lelijk!

    Login om te reageren
  17. Edje® zegt

    6 januari 2009 om 23:19

    Check dat interieur… die nep GT tunnel… hoe muf… barf…

    Login om te reageren
  18. Jaws149 zegt

    6 januari 2009 om 23:25

    Die achterkant is maar raar, als je daar een cayenne in ziet :S. Naja, er liggen wel aardig brede lapjes rubber onder :O!! ZOO

    Login om te reageren
  19. Mutina zegt

    7 januari 2009 om 00:01

    Ik heb die ideeën over SUV’s altijd al vreemd gevonden. Als je een snelle wagen wil, dan vertrek je toch niet van zo’n model?

    Login om te reageren
  20. Een betere ontwerper zegt

    7 januari 2009 om 00:02

    Vette achterbanden, de rest kan wat mij betreft afgeschoten worden.

    Login om te reageren
  21. Jeroen zegt

    7 januari 2009 om 04:11

    lijken wel achterlichten van zo`n gepimpt honda civicje en die dubbele 3e remlichten zien er ook niet uit. tja kan wel ff doorgaan met afkraken eigenlijk , mooi is het niet in elk geval. beetje zonde zelfs…….

    Login om te reageren
  22. jorden zegt

    7 januari 2009 om 08:22

    heerlijke auto! in nederland is het wel erg opzichtig, maarja…… boeiend!

    Login om te reageren
  23. Vinny_93 zegt

    7 januari 2009 om 08:54

    Voorkant vind ik nog wel mooi, maar die achterlichten hoeven van mij niet. Laat dan de originelen maar. Die achterkant lijkt niet op de Carrera GT, mits je niet op de uitlaten let.
    Wat Jordy al zei…:-P

    Login om te reageren
  24. Timmie zegt

    7 januari 2009 om 09:15

    De standaard Cayenne GTS heeft 405 pk en geen 495 pk… Van achteren lijkt ie precies op een standaard Touareg, en dat is een zware belediging!

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 januari 2009 om 10:34

    Vreselijk!
    Ik snap niet dat bedrijfjes als Gembella kunnen blijven bestaan…
    Wie koopt dit nou???

    Login om te reageren
  26. slisse zegt

    7 januari 2009 om 10:36

    Ik vind hem echt nog wel vet zo!!
    Alleen de middentunnel mag van mij weggelaten worden.
    Voor de rest, zet hem maar voor de deur!

    Login om te reageren
  27. sars zegt

    7 januari 2009 om 11:11

    bruut ding man !

    Login om te reageren
  28. Roadronner zegt

    7 januari 2009 om 11:57

    Hahaha in het rood kan deze wagen écht niet :D Wát een giller! Maar waarschijnlijk zal zo rond de zomer wel weer een exemplaar rond Harrods rijden ;) op Arabisch kenteken uiteraard 8-)

    Login om te reageren
  29. Autofreak zegt

    7 januari 2009 om 15:00

    Straks komt er nog een Cayenne van Gemballa die meedoet aan de Formule 1 Check die PK´s !!! Gruwelijk voor woorden.

    Login om te reageren
  30. flappie zegt

    7 januari 2009 om 15:29

    wat een gedrocht!!! afschuwelijk!

    Login om te reageren
  31. BmwMPower zegt

    7 januari 2009 om 16:41

    Dit is serieus werk. Het spreekt me aan! Doe mij er maar 1. Of 2.

    Login om te reageren
  32. Buyck zegt

    7 januari 2009 om 17:21

    Echt om van te kosten!!!! De lelijkheidsprijs voor 2009!

    Login om te reageren
  33. PantheraLeo205 zegt

    7 januari 2009 om 18:36

    Zo’n witte is gewoon bruut. Een Cayenne wordt er niet gauw slechter op.

    Login om te reageren
  34. Matthis zegt

    7 januari 2009 om 20:09

    hop effe schuin in je cayenne
    vet hoor
    zet maar voor de deur

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North