• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saaie Lamborghini-teaser nummer twee

Auteur: ricardo, gepost 14 september 2010 om 15:55 – 54 Reacties

Stukje Lambo met tien gaten

Zucht. Daar heb je Lamborghini weer met een weinigzeggende afbeelding van een ‘nieuw’ model (?). In navolging van deze afbeelding (high-res) brengen ze nu het tweede plaatje uit de zesdelige Lambo-puzzel naar buiten. Maar dat is niet alles. Het plaatje komt met een lap tekst waarin CEO Stephan Winkelmann uitleg geeft over de toekomstige richting van de Italiaans/Duitse autobouwer.

Topsnelheid is niet meer het allerbelangrijkste, meent Winkelmann. Aangezien de meeste supercars toch wel de 300 km/h weten aan te tikken, en je die snelheid bovendien bijna toch nooit zal rijden, is het volgens hem logisch dat ze zich meer gaan richten op handeling en acceleratie. En daarbij komt weer één toverwoord nadrukkelijk bovendrijven: gewichtsbesparing. Ze hebben immer niet voor niets zoveel geïnvesteerd in de research naar carbonfiber.

Maar wat zien we hier? Het heeft tien gaten, dus dat kan duiden op een V10. Is dit dan toch iets anders dan de langverwachte opvolger van de Murcielago? Daarnaast zeggen ze dat ze het gaan onthullen op de autoshow van Parijs. Is het soms wéér een speciale versie van de Gallardo? In Parijs komen we het te weten. Afbeelding staat HIER in groot formaat.

Ook interessant!

  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Wat is Lamborghini nu weer van plan?! [video]
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, Lichtgewicht, Parijs-2010, teaser

Vorig bericht: « Recordpoging: Travis Pastrana vs Mount Washington
Volgend bericht: Rijtest & video: Audi A7 Sportback »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tommy2 zegt

    14 september 2010 om 15:57

    V10!!! :D

    Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    14 september 2010 om 15:59

    Misschien een V10 Murcielago?

    Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    14 september 2010 om 16:01

    Ik word hier echt wijs uit!

    Login om te reageren
  4. 911GT2 zegt

    14 september 2010 om 16:02

    Ik vind het wel een mooi stijlelement als het op de auto zou zitten!

    Login om te reageren
  5. jp zegt

    14 september 2010 om 16:06

    Ja hoor, omdat er ergens op de auto tien luchtinvoer/luchtafvoer gaten zitten is het meteen een V10.

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    14 september 2010 om 16:11

    Ik denk dat het met 10 zitplaatsen van doen heeft, oh nee dan moet je een busrijbewijs hebben.

    Ik heb geen idee wat het dan kan zijn.

    Login om te reageren
  7. ruben pulles zegt

    14 september 2010 om 16:12

    huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu v10/v12 ik snap het niet meer

    Login om te reageren
  8. Merry zegt

    14 september 2010 om 16:13

    10 subwoofers!!!
    Boem boem boem, dit is de eerste auto die door geluid snel gaat!
    Of het is de stoel en die heeft 10 lucht gaten.

    Login om te reageren
  9. JamesBond007 zegt

    14 september 2010 om 16:14

    of hij is gewoon tien keer zo snel als de rest :p

    Login om te reageren
  10. BmwMPower zegt

    14 september 2010 om 16:14

    Waarschijnlijk wordt het niet eens de Jota.
    Maar iets groens ofzo…

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    14 september 2010 om 16:19

    Pfft stelletje kenners hier zeg…. dit is natuurlijk de standaard carbon golfstokkenhouder van de 4deurs! Amateurs! ;-)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 september 2010 om 16:23

      @w0o0dy: golfclubs zal je bedoelen ;) Amateur!

      Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    14 september 2010 om 16:27

    @robbie,

    Een golfclub is een locatie ;) Amateur!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 september 2010 om 16:31

      @jack_abarth: dus? Ontken ik dat soms? Ik wijs w0o0dy er alleen maar op dat een golfstok niet bestaat :D

      OT: Dit wordt gewoon een of andere fututistische lichtgewicht (want carbonfiber) toekomstvisie van Lamborghini.

      Verwacht een productieversie niet eerder dan 2015.

      Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    14 september 2010 om 16:27

    Ik gok dat het RS6-blok een tweede leven krijgt…

    Login om te reageren
  14. janklaassen zegt

    14 september 2010 om 16:31

    Kom gewoon een keer met een mooie concept;
    niet van die wazig kut foto’s.

    Login om te reageren
  15. Sgt. Stevil zegt

    14 september 2010 om 16:32

    Discussieren over golf op ’n autosite. Amateurs!

    Login om te reageren
  16. Chriss zegt

    14 september 2010 om 16:36

    @Jack: een golfstok wordt wel degelijk een golfclub genoemd ;) amateur!

    OT:
    fancy familiebekerset-houer! Zullen de amerikanen nu eindelijk om zijn als dit de nieuwe accesoires wordt in de lambo’s?

    Login om te reageren
  17. kasper zegt

    14 september 2010 om 16:36

    stelletje etterbakken zijn het! omdat zij mij pesten koop ik hun auto lekker niet! zo

    Login om te reageren
  18. jack_abarth zegt

    14 september 2010 om 16:37

    @robbie,

    Damn you…

    Login om te reageren
  19. Nerekop zegt

    14 september 2010 om 16:40

    Dit lijkt wel op een Reventon-achtige Gallardo.

    Login om te reageren
  20. lamdi zegt

    14 september 2010 om 16:41

    Ik hou erg van Lamborghini’s, maar als we met v10’s verder gaan dan ben ik fanboy af.
    was al niet kappot van de gallardo, maar kom op zeg!
    beetje lamborghini moet toch wel 6, 6.2 of 6.5 liter aan boord hebben!

    verder.. saaie teaser? hoe kan een teaser saai zijn? alleen de reacties nu al, de speculaties, die geven toch al aan dat het NIET saai is?

    ergens denk ik dat het hier zeker om een murcielago opvolger gaat. ook denk ik dat dit ding wel weer RETE snel word, want ze hebben het over supercars die toch wel 300+ rijden. en ach.. v10.. wat moet ik zeggen.. de murcielago had toch ook 4 schotjes boven de motor hangen? was toch ook niet 1 schot boven elke cilinder? anders zou het zon pussy 8 cilinder italiaans machientje zijn..

    t liefst zie ik gewoon een nieuwe V12 6,2L middenmotor 4wd aangedreven en een HELE dikke body die veel agressie uitstraalt ontworpen door Bertone (zonder al te veel spoilerwerk zoals de lp670-4, 560-4 550-2VB 570-4SL etc)

    Ik heb er iniedersgeval wel vertrouwen in! ;)

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      14 september 2010 om 18:07

      @lamdi: Hoe wiskundig, nee, rekenkundig ben jij? 4 schotten boven een V12, dat is dus 3 cilinders per schot. Hieronder passen onmogelijk 12 cilinders, tenzij ze het oneven verdelen. Of het zijn inderdaad bekerhouders, zoals eerder gezegd, in dat geval ga ik voor een 6-deurs, LWB Estoque, met een W24 en een wielbasis van 10.3 meter.

      Login om te reageren
  21. saba zegt

    14 september 2010 om 16:43

    Topsnelheid is niet meer het allerbelangrijkste, meent Winkelmann. Aangezien de meeste supercars toch wel de 300 km/h weten aan te tikken

    zo meneer lambo, we zijn er weer vroeg bij, NOT!!…

    Login om te reageren
  22. Flamingo zegt

    14 september 2010 om 16:44

    cool wordt vast een heel futuristisch ontwerp. kan niet wachten maar ik heb pas wel weer gelezen dat ie nou niet op de parijs auto show komt te staan maar pas in geneve?http://www.autogespot.com/nl/item/8761/opvolger-lamborghini-murcielago-waarschijnlijk-niet-in-parijs.html
    maar ach tijd gaat snel

    Login om te reageren
  23. the-budel-guy zegt

    14 september 2010 om 16:44

    Ik zie het 10 bekerhouders in het midden console.

    Login om te reageren
  24. Blitz zegt

    14 september 2010 om 16:53

    WoW! Je kan nu eindelijk poffertjes bakken met je Lambo… NICE!! ;)

    Login om te reageren
  25. Peter zegt

    14 september 2010 om 17:02

    En waar kunnen we die lap tekst dan zelf nog ff lezen? ;-)

    Login om te reageren
  26. Chriss zegt

    14 september 2010 om 17:04

    @the budel guy, origineeel dude :p

    Login om te reageren
  27. Peter zegt

    14 september 2010 om 17:06

    Enneuh… iets zegt me dat ze met een electro-waggie komen:

    “Topsnelheid niet belangrijk”
    “Gewicht naar beneden” (om er accu’s in te proppen)
    “Handling verbeteren” (lager zwaartepunt door accupack)

    En die foto, dat zijn 10 zonnepaneeltjes om op de parkeerplaats te rechargen…

    Login om te reageren
  28. Pieter-Jan zegt

    14 september 2010 om 17:08

    Wat kunnen jullie zagen zeg (autoblog.nl), ik vind het wel leuk die teasers. Het zal iets speciaal worden de eerste echte nieuwe überlambo sinds de introductie van de Countach. Ik heb geen flauw idee wat deze gaten zijn. Ik zal zeggen de onderkant of de achterkant van iets. En kleiner dan de ge-blur-de achtergrond doet vermoeden.

    V10 zou me verbazen. Wel weet ik dat volgens Formule 1 een V10 het beste compromis is tussen de mechanische balans van een V12 en het lagere gewicht van een V8. Maar het is onwaarschijnlijk dat Lambo het dieet zo ver zou laten gaan. Lijkt me trouwens geen motor-onderdeel.

    Login om te reageren
  29. JIFF zegt

    14 september 2010 om 17:10

    Nerekop zegt op 14 September 2010 om 16:40
    Dit lijkt wel op een Reventon-achtige Gallardo.

    x2

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    14 september 2010 om 17:58

    @robbie: ik ben idd amateur mbt golf… na dat tanden incident zien ze mij niet graag op de baan verschijnen…

    Login om te reageren
  31. Vinny_93 zegt

    14 september 2010 om 18:04

    V10. Dat zou helemaal geweldig zijn. Het is wel een beetje anti-Lamborghini, anti-Italiaans eigenlijk. Een dubbele 5-cilinder in V-vorm is nou eenmaal Duits. Maar als er een lekker design met 600+pk uit een V10 uit rolt, be my guest Audi!

    Login om te reageren
  32. luwek zegt

    14 september 2010 om 18:08

    is gewoon ’n middenconsol met 10 bekerhouders

    Login om te reageren
  33. MarkieS zegt

    14 september 2010 om 18:14

    Als ik dan toch moet speculeren is het enige wat ik kan bedenken dat dit een afdekplaat voor de motor is. Stel dat dat inderdaad het geval is, dan zou het alleen logisch zijn als het een V10 afdekt, en wat betreft de onderlinge afstandsverhoudingen past dit plaatje prima boven een Audi V10.
    Winkelmann wil gewicht besparen, de pk/kg verhouding opkrikken, en dat kan naast toepassing van nog (veel) meer carbon het simpelst met een lichtere motor met turbo’s. Carbon is nog altijd erg duur, en aangezien Audi toch al een V10 twinturbo levert die in grotere hoeveelheden geproduceerd wordt dan de dure 12-cilinder, compenseer je daarmee de extra kosten van het vele carbon, anders zit je voor je het weet in de prijsklasse van Koenigsegg en Pagani.
    Ik ga er dus voor het gemak van uit dat het met de 12-cilinder gedaan is bij Lamborghini, en ben blij dat Winkelmann niet opteert voor kers of andere hybride zooi wat een auto vooral zwaarder maakt.
    Maar ik lul maar wat, gelukkig heb ik er geen jota verstand van.

    Login om te reageren
  34. L zegt

    14 september 2010 om 18:15

    Mat is uit, carbon is in.

    Login om te reageren
  35. Jochempie zegt

    14 september 2010 om 18:25

    Volgens mij wordt het dus gewoon de 5.0 V10 TFSI uit de RS6, daar hoefden ze alleen nog maar de koeling en beademing van te herontwerpen voor het gebruik achter de stoelen.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      14 september 2010 om 18:48

      @Jochempie: De V10 uit de Gallardo bedoel je.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        14 september 2010 om 19:28

        @The360box: Nee hoor, de V10 zoals deze identiek in de RS6 zit. Waar ie vandaan komt maakt niet uit. Je kan net zo goed zeggen de V10 van de ijzererts-delvers.

        Login om te reageren
        • The360box zegt

          15 september 2010 om 18:55

          @Jochempie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10

          Login om te reageren
  36. rotorhead zegt

    14 september 2010 om 18:35

    Het is een foto-truukje. In het midden staat een spiegel.
    De gaten zijn luchtinlaten in de carbon motorkap (Lamborghini heeft zich laten inspireren door Japanse tuners), waaronder zich kelkjes bevinden van individual throttle body’s.
    Kortom, een hoogtoerig, atmosferisch vijf-cylinderblok. Wel in lengte geplaatst natuurlijk.
    In andere woorden: Lamborghini komt met een ultraluxe en sportieve tegenhanger van de Golf.
    De naam is ook al duidelijk: Vitello (Kalf).

    Dus..

    Login om te reageren
  37. ferrariman zegt

    14 september 2010 om 19:41

    Het is een lambo met 10 uitlaten!!

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    14 september 2010 om 19:44

    Mmm… Ik heb een hekel aan teasers, alleen kan ze eigenlijk wel waarderen als ik er beter over nadenk. Nu ga je losse onderdelen behoorlijk waarderen, omdat je er anders misschien niet op let. Aan de andere kant, als het tegenvalt in het geheel dan verpest een teaser het juist. Als er bijvoorbeeld een V10 in ligt ipv een V12! En hij mag ook best kleiner (=lichter) zijn dan 6,5 liter, als er maar genoeg vermogen uit komt;)

    Login om te reageren
  39. MDA zegt

    14 september 2010 om 20:00

    twin turbo V10… zeker weten…

    Login om te reageren
  40. BaySideBlueBoy zegt

    14 september 2010 om 20:15

    Carbotanium van Pagani is veel indrukwekkender! 8)

    Login om te reageren
  41. kowalsk zegt

    14 september 2010 om 21:50

    Duidelijk een 10-pits kookplaat, het wordt een camper ik zeg het je :).

    Login om te reageren
  42. treser zegt

    14 september 2010 om 21:53

    Volgens andere autosites staat er in Parijs een “lichtgewicht” Gallardo, van ongeveer 1000 kilo.

    Login om te reageren
  43. C220AMG zegt

    14 september 2010 om 22:02

    Wouw, nu weten we dat ze zowel aan de linker als aan de rechterzijde gelijk is! :D

    Login om te reageren
  44. Prisma zegt

    14 september 2010 om 23:12

    Koffie cup houders, 1 voor de persoon die met de wagen is stilgevallen en 9 andere voor de personen die foto’s staan te trekken.

    Login om te reageren
  45. Buyck zegt

    15 september 2010 om 11:29

    Wat deze afbeelding duidelijk toont is een foto op het dak genomen. De gaten zijn idd afvoer van warme lucht boven de motor. Een beetje verder zie je twee “Naca duct intakes” just zoals bij de Veyron Supersport.

    Login om te reageren
  46. Anton zegt

    15 september 2010 om 18:01

    http://www.facebook.com/pages/Lamborghini/148159348543941?ref=sgm

    The best Lamborhgini site

    Login om te reageren
  47. T. zegt

    16 september 2010 om 12:21

    In Parijs zou er een gallardo van slechts 1000 kg worden voorgesteld en niet de nieuwe murci

    die zou voor genève zijn.

    Login om te reageren
  48. Dimglor zegt

    19 september 2010 om 15:35

    Begin best wel beetje benieuwd te worden naar wat het zal worden :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North