• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Recordpoging: Travis Pastrana vs Mount Washington

Auteur: ricardo, gepost 14 september 2010 om 14:51 – 23 Reacties

Travis doet het!

Heel hard tegen een berg omhoog rijden. Het is een populaire bezigheid in de VS. Bekend voorbeeld is natuurlijk Pikes Peak. Een stuk minder bekend is de weg die je naar de top (1.916 meter) van Mount Washington brengt. Allesdurver Travis Pastrana besloot om het record van dit heuveltje -dat uit ’98 stamt- maar eens aan diggelen te rijden met een Impreza. Zo geschiedde, en alles staat op video!

Twaalf jaar geleden was het Frank Sprongl die met een opgefokte Audi S2 naar de top van Mt. Washington reed in 6:41.99 minuten. En sindsdien staat het record op zijn naam. Pastrana deed onlangs echter één poging, en meteen verbeterde hij deze tijd met 21 seconden. Oké, hij had een iets moderner voertuig tot zijn beschikking, maar over een bergweggetje knallen met zulke afgronden ernaast vergt nogal wat skills. Hij had er slechts 6:20.47 minuten voor nodig om de top te bereiken. (via Jalopnik)

Video van de recordpoging staat op Autojunk.

Pastrana hillclimb

Ook interessant!

  • Video: Travis Pastrana noteert record op Mt. Washington
    Video: Travis Pastrana noteert record op Mt. Washington
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video: GTST voor gevorderden
  • Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?
    Video: Bugatti Chiron vs. straaljager, wat is sneller?

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, Red Bull Racing, STi, Subaru, travis-pastrana, Video, wrx

Vorig bericht: « Kimi Raikkonen in beeld bij Renault F1
Volgend bericht: Saaie Lamborghini-teaser nummer twee »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    14 september 2010 om 14:55

    altijd leuk onboard rally beelden! dan zie je ook goe smal de weggetjes zijn en hoe hard ze gaan. geweldige coureurs die Pastrana, een enorme idioot maar een goede coureur.

    Login om te reageren
  2. Bazzl zegt

    14 september 2010 om 15:00

    Two thumps up for Travis!
    Wat een dikke uitgevoerde Impreza is dat zo zeg

    Login om te reageren
  3. Svensson zegt

    14 september 2010 om 15:09

    In HD:

    http://www.youtube.com/watch?v=IdXJYc4CpXA

    Login om te reageren
  4. jeroen zegt

    14 september 2010 om 15:23

    wat een lelijke Impreza is het ook eigenlijk! record was allang aan stront gereden als ze het met een duitse wagen hadden gereden!!

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      14 september 2010 om 20:19

      @jeroen:

      Zoals ’n R8 bijvoorbeeld die zelfs al op ’n normale openbare weg in de fik vliegt :)

      Login om te reageren
    • Sm0keGun zegt

      14 september 2010 om 23:55

      @jeroen: zoals ?

      Login om te reageren
  5. Josje zegt

    14 september 2010 om 15:25

    6:20.47 moet 6:21.47 zijn?

    Login om te reageren
  6. opgooier zegt

    14 september 2010 om 15:28

    Pastrana is echt een held. Die gast is zo maf als een deur en durft alles.

    Login om te reageren
  7. Ramshoek zegt

    14 september 2010 om 15:39

    11 jaar geleden, op 11 september, heb ik tijdens een vakantie in Noord Amerika Mount Washington beklommen in de auto (the American way).
    Aan de voet van de berg staat een huisje met slagboom, waar je je ticket koopt en een Cassette of ‘CieieDieie’ krijgt aangeboden. “CD Please”.
    De CD bevat 2 tracks, een voor de heenreis met een kleine instructie en de nodige feitjes en wetenswaardigheden en een track voor de terugreis, die voornamelijk uit veiligheids instructie bestaat; “when you drive a car with an automatic transmission, put your care in One or Low” When you drive a car with a manual transmission, put your car in first or second gear” etc. etc. etc.
    Ik herinner me inderdaad een niet al te brede aardig steile bergweg met behoorlijk diepe afgronden. Op de afdaling was het dan ook zoveel mogelijk remmen op de motor en zo nu en dan bijremmen.
    Al die veiligheids instructies zijn er echter niet om de Amerikaanse consument te beschermen – die heeft vrijheid hoog in het vaandel staan, dus ook de vrijheid om onnozel te zijn – , maar om liability uit te sluiten. Tijdens de afdaling heb ik namelijk geruime tijd naar de constant brandende remlichten van een of andere Yank zitten koekeloeren – die remde dus echt niet op de motor!
    Gelukkig hebben ze om de zoveel mijl parkeerplaatsjes, waar je de boel even kan laten afkoelen. Bij mijn voorliggers vlogen de remmen na stilstand meteen in de brand > grote rookwolken vanuit de wielkasten…

    Login om te reageren
  8. Brutus zegt

    14 september 2010 om 17:00

    Durf te wedden dat bijvoorbeeld Sebastian Loeb dit ook nog kan verbreken..
    Desondanks is Travis echt een goeie!

    Login om te reageren
  9. Carmaster zegt

    14 september 2010 om 17:05

    @ jeroen

    O, zoiets als een Audi S2 bijvoorbeeld?

    Login om te reageren
  10. W0ut zegt

    14 september 2010 om 17:16

    En wat vindt zijn huissponsor Ford hiervan?

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    14 september 2010 om 17:18

    Skills ! Heel veel meer skills dan zo’n nerdo F1-rijder…teringlekker, en welverdiend !

    Login om te reageren
  12. AMGknul zegt

    14 september 2010 om 17:33

    Echt geniale gozer travis pastrana. Zeker die stunt zonder parachute uit een vliegtuig springen.

    Login om te reageren
  13. bjorn zegt

    14 september 2010 om 19:33

    die kerel is echt prettig gestoord…

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    14 september 2010 om 19:38

    Rallyrijden is toch wel de ultieme versie van motorsport! De blinde bochten, weinig grip, hoge snelheid, veel vermogen, wisselende omstandigheden qua baan en weer, geen foutmarges, en dan ook nog luisteren naar de aanwijzingen van je co-driver? Geweldig! Om te doen, om te kijken, alles, WOW!

    Login om te reageren
  15. Barros zegt

    14 september 2010 om 19:42

    ze huissponser is Subaru.
    Ken Block heeft als huissponser Ford.

    Login om te reageren
  16. Ralph zegt

    14 september 2010 om 21:44

    @Cantago.: ? ? ?

    Blinde bochten, weinig grip etc.

    ? ? ?

    WTF***
    Waarom denk je dat die co-driver / navigator ernaast zit?
    Past notes en uitvoerig reconnasance gedaan.

    @megakix.: nerdo F1 rijder Kimi Räikkönen bakt er zeker niks van in zijn 1e jaar WRC ofwel?

    Zet Pastrana voor 2 uur eens in F1 bolide en kijken of hij zijn scherpte vast kan houden op race snelheid.

    Login om te reageren
  17. Ralph zegt

    14 september 2010 om 21:49

    Euh… Pacenotes en Reconnaissance natuurlijk!
    haha

    Login om te reageren
  18. VeniVidiVici zegt

    14 september 2010 om 23:33

    @ Ralph: Ja, Stappenplan en Verkenning :)

    Login om te reageren
  19. jack_abarth zegt

    15 september 2010 om 08:42

    @Jeroen,

    De duitse wagens zijn tegenwoordig te log en te zwaar voor een fijne handling op het zand. Waar ze ontzettend veel grip hebben op het asfalt is het gewoon dramatisch op dirt.

    Login om te reageren
  20. Petje af! zegt

    15 september 2010 om 11:55

    R1,into L-minus,into dubbel-backflip over crest,50,into
    hard-left in to jiggie jiggie. Haha lol!!

    Login om te reageren
  21. peter zegt

    15 september 2010 om 21:30

    hmmmm, ex ken block subaru??
    die heeft em toch ingeruild voor die ford, dus waarom niet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North