• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Saker GT met kenteken gespot in Nederland

Auteur: ricardo, gepost 30 juni 2010 om 11:11 – 57 Reacties

Saker GT met kenteken

Saker Sportscars is een Nederlands bedrijf dat vooral bekend staat om de lichtgewicht racertjes die ze bouwen. Ex. btw kosten ze €42.500. Daarvoor krijg je 272 Pk en een 0-naar-100-tijd van 4.5 seconden. Eén nadeel: je mag er niet mee de openbare weg op. Maar op verzoek hebben ze in Etten-Leur tóch een Saker GT omgebouwd naar een straatlegale versie.

Een van onze bezoekers wist gisteren in de buurt van Saker Sportscars deze matzwarte racer op een fotootje vast te leggen. Op een plek waar je ze normaal niet zou kunnen tegenkomen, namelijk op straat. Veel verder dan het circuit mogen deze auto’s normaal gesproken niet komen. Maar dit exemplaar wel, aangezien het RDW een kenteken heeft afgegeven voor dit Saker-model (info).

Volgens Saker is dit een eenmalig project voor een Nederlandse klant. Om er twee kentekenplaten op te mogen plakken werden er een aantal zaken gewijzigd, maar de motorisering bleef ongewijzigd. Ja, er ligt dus nog steeds een viercilinder boxermotor van Subaru in. In deze straatlegale versie goed voor 272 pk. Niet slecht, voor een auto die ongeveer hetzelfde weegt als een Daihatsu Cuore. Wat dit geintje moet kosten was nog even niet bekend bij Saker HQ (komen we later nog op terug). Foto van de Saker GT met kenteken staat op Autojunk.

Met dank aan Diederik voor de foto!

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Gespot - De groenste Porsche van Nederland
  • Gespot - Rolls met peperduur kenteken bezoekt de Ballentent
  • Gespot- Een kneiterdikke diesel met vers kenteken

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, Lichtgewicht, saker

Vorig bericht: « Citroën DS3 cabrio is onderweg
Volgend bericht: Niet schrikken: BMW X9 Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. Luckylen zegt

    30 juni 2010 om 11:15

    Ziet er goedkoop uit. Maar wel leuk voor op de weg

    Login om te reageren
  2. alfa159TI zegt

    30 juni 2010 om 11:15

    dat zal wel wat gekost hebben, zo´n one-off!

    Login om te reageren
  3. maartenooms zegt

    30 juni 2010 om 11:16

    klinkt goed! Als je die foto ziet verwacht je meer dan 272 pk’s maar leuk project!

    Login om te reageren
  4. MRStephan zegt

    30 juni 2010 om 11:16

    Mmm het klinkt allemaal wel stoer, maar om in zo’n plastic kart de openbare weg op te gaan, lijkt me niet al te veilig.

    Login om te reageren
  5. alfa159TI zegt

    30 juni 2010 om 11:16

    @luckylen;
    licht bedoel je, gewoon de lichtste materialen gebruikt zodat het gewicht lekker laag is

    Login om te reageren
  6. GTO288 zegt

    30 juni 2010 om 11:19

    Denk dat de kosten wel mee vallen wat lampjes en knipperlichtjes erop en je bent klaar

    Login om te reageren
  7. cecotto zegt

    30 juni 2010 om 11:19

    Gaaf, alleen in drempelland Nederland zwaar KUT. Lekker naar de Ring met je Saker is dan wel weer erg leuk.

    Login om te reageren
  8. GregBem zegt

    30 juni 2010 om 11:19

    haha… wist niet dat er op 200m van me huis zo’n autobouwer was! lol… Ziet er wel stoer uit als je dat in je spiegel ziet aankomen!

    Login om te reageren
  9. Bob zegt

    30 juni 2010 om 11:36

    Kenteken onbekend bij RDW? Fake

    Login om te reageren
    • preske zegt

      30 juni 2010 om 11:54

      @Bob: beter zoeken, ik had hem direct gevonden

      Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    30 juni 2010 om 11:38

    Hopelijk heeft deze een hoogtoerig geluid, en niet het gebrom van een WRX want dat staat natuurlijk niet ;)

    Login om te reageren
  11. Kees zegt

    30 juni 2010 om 11:40

    Volgens RDW is de BPM 9155 euro… daar moet dan toch ook de prijs van af te leiden zijn? :)

    Login om te reageren
    • Luckylen zegt

      30 juni 2010 om 11:51

      @Kees: Opzich wel uitgaande van 42% bpm prijs ex. btw/bp, 21800 + 9155= 30995 *1.19 = €36884,= .

      Maar blijft raden, uitstoot is niet bekend. Denk dat deze auto ergens tussen de 35 en 45 heeft gekost.

      Ook kunnen ze slim zijn geweest en eerst de auto laten keuren zonder de extra’s en deze later na de keuring te hebben gemonteerd. Het blijft dus raden

      Login om te reageren
      • Vinny_93 zegt

        30 juni 2010 om 13:18

        @Luckylen: Ex btw was toch echt 42-en-een-half…

        Login om te reageren
  12. maus zegt

    30 juni 2010 om 11:40

    ik heb deze saker vorige week gespot op de A27 ik heb er zelfs een foto van

    Login om te reageren
  13. jack_abarth zegt

    30 juni 2010 om 11:42

    Even ter vergelijking hè.

    Een Impreza van 2008 (vorig model) draait 280pk op 1470kg en gaat van 0-100 in 5,4 seconden.

    Deze gaat met 272pk op een -X- gewicht van 0 naar 100 in 4,5 seconden.

    Zo licht gewicht is deze dus nu ook weer niet, naar mijn inschatting.

    Login om te reageren
  14. maus zegt

    30 juni 2010 om 11:44

    ff aanvulling
    http://www.jtteam.nl/smf/index.php?topic=121.msg845#msg845

    Login om te reageren
  15. jack_abarth zegt

    30 juni 2010 om 11:44

    hmm, heb het opgezocht.

    755kg, super licht dus. Snap niet dat deze niet onder de 4 seconden zit.

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      30 juni 2010 om 13:17

      @jack_abarth: Verschillen in effectief vermogen denk ik. Vergeet niet dat een Impreza geblazen is, dus die heeft een koppelboost om eerder op de 100 te komen. Van deze weet ik dat niet. Leg hier eens een V8 van AMG in, kijken of ‘ie dan wil.

      Login om te reageren
  16. Jelle zegt

    30 juni 2010 om 11:48

    Ik heb meer foto’s van deze auto, bij saker zelf toen hij nog in aanbouw was. wil iemand ze op autojunk zetten? mail me op jellederijke AT gmail DOT com. (ook een foto waar ik er zelf in zit). Ik moest met een trailer zo’n circuit saker ophalen voor TT assen tijdje geleden.

    Login om te reageren
  17. mardec zegt

    30 juni 2010 om 11:54

    @ Jack Abarth

    Ik geef je een hint:

    Huge Big Ass Spoiler

    Login om te reageren
  18. Bob zegt

    30 juni 2010 om 11:57

    @preske

    O is dat zo? zal ik ff een brilletje scoren vanmiddag

    Login om te reageren
  19. Kaaskabouter zegt

    30 juni 2010 om 11:58

    @Mardec: Huge ass spoiler verklaart geen relatief trage 0-100 tijd. Dat begint pas vanaf die snelheden een rol van betekenis te spelen.

    Zoek de verklaring eerder in de achterwielaandrijving (tegenover de impreza’s vierwielaandrijving). Met een lichte auto met achterwielaandrijving heb je gewoon wat meer moeite het vermogen kwijt te kunnen.

    Login om te reageren
  20. atakan zegt

    30 juni 2010 om 12:36

    Jammer, geen foto van de voorkant. Maarjah! Volgende keer beter :D !

    Login om te reageren
  21. Tostitje zegt

    30 juni 2010 om 12:55

    755KG???? wooow

    Login om te reageren
  22. JanC zegt

    30 juni 2010 om 13:04

    Ik vind het niet uitzien. Een fatsoenlijk kleurtje had deze auto een minder kitcar gehalte gegeven.

    Login om te reageren
  23. Sorcerer zegt

    30 juni 2010 om 13:06

    755 kg! En aan de bpm te zien ook niet al te duur.

    Klinkt als een koopje (als auto voor erbij dus). Waar zit het addertje? Want dat is er wel, toch?

    Login om te reageren
  24. Relakz zegt

    30 juni 2010 om 13:09

    Het addertje ? Dat je ze normaal niet voor de openbare weg kan krijgen! Maar dat deze meneer er aardig wat meer voor heeft neergeteld om hem vanuit de fabriek straatlegaal mee te krijgen.. Denk ik zo

    Login om te reageren
  25. EPI zegt

    30 juni 2010 om 13:14

    Ik zag hem vorige week op de A58 de afslag Oirschot nemen.
    Mooie verschijning! goeie spot!

    Login om te reageren
  26. Bert zegt

    30 juni 2010 om 13:14

    @ enkele, ik denk dat dit ook met de versnellingsbak en vertandingen te maken heeft.

    Op zandvoort enkele keer zien racen, en deze autos hebben echt een prima wegligging, zitten ook ventilatoren op de voorkant…ze hoeven veel en veel later te remmen als een Impreza zou hoeven doen en vervolgens kunnen ze harder de bocht door en sneller op het gas.

    Op zandvoort rijdt een saker in zon 1,48 het circuit rond en een impreza in ong. 2,10
    Dat is 22 seconde verschil op 1 ronde…. das echt veel zeg maar.

    Login om te reageren
  27. Tolkien zegt

    30 juni 2010 om 13:18

    Volgens de RDW site is dit een 6 persoons LMC camper met een dieselmotor !!

    Login om te reageren
    • preske zegt

      30 juni 2010 om 13:24

      @Tolkien: heb je de juiste kenteken wel ingegeven? 80-LRR-8

      Login om te reageren
  28. P8301 zegt

    30 juni 2010 om 13:21

    Zal denk ik wel heel wat gekost om deze te laten keuren…

    Login om te reageren
  29. Jelle zegt

    30 juni 2010 om 13:23

    @atakan,

    Ik heb wel foto’s van de voorkant, zie post hierboven als je ze wilt zien. Mooie bakken die sakers, mensen die gaan klagen over tegenvallende sprint cijfers moeten zichzelf er even aan herinneren dat er op een circuit dingen belangrijker zijn dan 0-100 tijd. Het is immers een circuit auto.

    Login om te reageren
  30. HDM zegt

    30 juni 2010 om 13:30

    Heeft ie denk ik niet, ik krijg dit namelijk via het RDW:

    Merk SAKER
    Handelsbenaming SAKER
    Datum aanvang tenaamstelling 11-06-2010
    BPM € 9155

    Is die BPM echt zo weinig? o.O

    Login om te reageren
  31. Stender zegt

    30 juni 2010 om 13:36

    Wat is er precies verandert dan? Daar ben ik benieuwd naar.

    Login om te reageren
  32. Motorsport Media zegt

    30 juni 2010 om 13:37

    Meer vette footage van Saker Sportscars: http://www.motorsportmedia.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=88&Itemid=140

    Login om te reageren
  33. Laurens zegt

    30 juni 2010 om 13:39

    Handig, geen circuit huur om een beetje te oefenen…

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    30 juni 2010 om 13:39

    Ik heb ooit de race auto’s gezien en gehoord. :D

    Leuk lichtgewicht speeltje. :twisted:

    Over de performance tov een Impreza. 1 hint is al genoemd. Downforce dus.. Daarbij heeft dit RWD en niet echt brede banden. ;) De racespeeltjes(op slicks) moeten ook akelig opletten met wegrijden. Deze speeltjes willen erg graag lanceren met fink wielspin.

    Login om te reageren
  35. spykerboy zegt

    30 juni 2010 om 13:51

    heb ze laatst nog echt gezien en gehoord, geluid is niet echt mooi want als je hoofdtribune zat hoorde je bijna niks…. das wel weer jammer :( al die demping op cpz van maximaal 92 decibel mogen maken is echt kut!

    Login om te reageren
  36. Thomas Bol zegt

    30 juni 2010 om 14:15

    @Luckylen
    Die berekening van jou is gebaseerd op de oude BPM-schijven?!

    Login om te reageren
    • Luckylen zegt

      30 juni 2010 om 16:51

      @Thomas Bol: Klopt, alleen er is te weinig info, voor een goede berekening. zeg niet voor niets tussen 35 en 45 duizend. CO2, energietabel allemaal onbekend

      Login om te reageren
  37. MrDucky zegt

    30 juni 2010 om 16:37

    Grappig ik woon in etten-leur is kijken of ik dat ding ergens kan spotten :P

    Login om te reageren
  38. rick zegt

    30 juni 2010 om 17:30

    Voertuig
    Kenteken
    Voertuigsoort personenauto
    Merk
    Handelsbenaming
    Brandstof Benzine
    Vervaldatum APK
    Overzicht
    Datum aanvang tenaamstelling 11-06-2010

    BPM € 9155
    Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
    WAM verzekerd geregistreerd Ja

    Datum eerste toelating
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 11-06-2010
    Datum eerste afgifte Nederland 11-06-2010
    Wacht op keuren Nee
    Catalogusprijs
    Geregistreerd als gestolen Nee
    Geregistreerd als vermist Nee
    Uitvoering
    Omschrijving van de inrichting coupe
    Aantal zitplaatsen 2
    Aantal staanplaatsen N.v.t.
    Kleur(en) ZWART
    Motor
    Brandstof Benzine
    Aantal cilinders 4
    Cilinderinhoud 1998 cm3
    Vermogen 200 kW
    Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
    Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
    Massa & laadvermogen
    Massa leeg voertuig 755 kg
    Laadvermogen N.v.t.
    Toegestane maximum massa voertuig 1.450 kg
    Massa rijklaar 855 kg
    Aanhangwagen
    Maximum te trekken massa:
    – ongeremd 0 kg
    – geremd 0 kg
    – oplegger geremd N.v.t.
    – autonoom geremd N.v.t.
    – middenas geremd N.v.t.

    Login om te reageren
  39. tt zegt

    30 juni 2010 om 17:32

    wat kost dit speeltje dan in belgie? zonder hinderlijke pbm ?

    Login om te reageren
  40. Dimglor zegt

    30 juni 2010 om 17:55

    Er stonden er dit weekend 2 bij de rally van Ieper… Ik vind het eigenlijk niet zo mooi…

    Login om te reageren
  41. Teerdz zegt

    30 juni 2010 om 18:13

    Deze heb ik dus gekeurd zien worden in rijen.. Zeker wel gaaf:p

    Login om te reageren
  42. johan zegt

    30 juni 2010 om 18:18

    ik heb ooit een tweetal rondjes mee mogen rijden in een Saker met 300 pk op zandvoort.

    Er schijnen er nu ook al te zijn met 350pk.

    maar ik kan je zeggen, het gaat echt retesnel en je ligt echt dicht op de weg. al die andere autos op zandvoort werden 1 voor 1 weggereden, vooral in de bochten!!!

    Login om te reageren
  43. stefan555 zegt

    30 juni 2010 om 18:30

    Hij blijf mooi deze wagen.
    Heb hem pas ook al gezien toen ik bij saker moest zijn.
    Heeft lang geduurt voor dat deze auto op kenteken sta maar is eindelijk gelukt.
    Misschien binnen kort nummer 2 die op kenteken kom.

    Hier nog een link naar toen ik hem gezien heb ;)

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-YIJ8TH8K.jpg

    Login om te reageren
  44. KENNIS zegt

    30 juni 2010 om 18:39

    Deze heeft na de RDW keuring een ander motormanagement gekregen. Wrs meer pks ed. BPM klopt geen donder van. Ga er maar vanuit dat ding rond 1,5ton gaat kosten. Prijs bij saker is al 46k EXT BTW EX BPM en dan is ie circuitklaar niet eens voor weg…

    Login om te reageren
  45. Bob zegt

    30 juni 2010 om 19:44

    Waanzinnig lelijke wagen …

    Login om te reageren
  46. Cantago zegt

    30 juni 2010 om 23:31

    Koopje! Ziet er ook uit als een koopje… Maar voor dagjes op het circuit lijkt dit me helemaal de bom! Simpel, licht, goedkoop en snel;) Veel plezier dus!

    Login om te reageren
  47. Flatfour zegt

    1 juli 2010 om 00:08

    Massa rijklaar 855 kg

    Login om te reageren
  48. betonstaal zegt

    1 juli 2010 om 00:16

    Hoe zouden ze dat gedaan hebben met crashtests? Is de wagen gecrashtest voor het circuit?
    Een Saker lijkt een beetje op een kruising tussen een Groep C renwagen en een Ferrari F40.

    Login om te reageren
  49. Jelle zegt

    1 juli 2010 om 12:14

    Voor degenen die graag meer foto’s van deze, maar ook andere, saker(s) willen zien:

    http://img295.imageshack.us/g/img0368s.jpg/

    Ik vind de voorkant een stuk mooier! wat jullie?

    Login om te reageren
  50. Jelle zegt

    1 juli 2010 om 12:16

    ps: die lelijke vent in de zwarte saker, dat ben ik dus.

    Login om te reageren
  51. mellie zegt

    1 juli 2010 om 14:59

    leuke wagen die mogen ze mij wel cadeau doen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North