• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sasha Selipanov bedenkt een Ferrari 612 GTO

Auteur: CasperH, gepost 8 juni 2010 om 14:03 – 87 Reacties

Ferrari 612 GTO Sasha Selipanov


Sasha Selipanov -wie kent ‘m niet- heeft zich uitgeleefd op de Ferrari 612 en presenteert u de GTO.

Wat Michiel van den Brink kan, kan ik beter. Dat dacht Sasha waarschijnlijk toen hij met zijn 3D programma begon te spelen om een coachbuild concept te maken. Hij koos als basis voor de Ferrari 612. Het resultaat mag er wezen, al is één en ander iets sportiever geworden dan het concept van Michiel. Die tipte ons overigens zelf over dit concept, waarvoor dank.

Michiel van den Brink is overigens onlangs uit Vandenbrink Design gestapt en een nieuw designbureau gestart genaamd “Atelier Michiel van den Brink“. Het GTO project van Vandenbrink Design loopt door onder leiding van Robert Koumans. Meer foto’s van het concept van Sasha Selipanov vindt je op zijn website!

Met dank aan iedereen voor de tips!

612 GTO Sasha Selipanov

612 GTO Sasha Selipanov achterkant

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Voor zo weinig scoor je dezer dagen een Ferrari 612

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

612, concept, Coupe, Ferrari, gto, Schetsen, vandenbrink

Vorig bericht: « Stemwijzer: hoe denkt het CDA over auto’s?
Volgend bericht: Christijan Albers klaar voor terugkeer in F1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Benz.. zegt

    8 juni 2010 om 14:06

    Het eerste wat in me opkomt: Wouw!

    Laat maar in productie gaan. Vooral schuin van achter oogt’ie zeer goed. Van voren iets minder.

    Login om te reageren
  2. qauqi zegt

    8 juni 2010 om 14:06

    wel gaaf, alleen achterkant is niet mijn smaak

    Login om te reageren
  3. Een_niet_sjonnie_BMWrijder zegt

    8 juni 2010 om 14:06

    Dit is gewoonweg geen Ferrari meer..
    Deze auto past naar mijn mening niet meer bij het merk.

    Login om te reageren
    • carswithcars zegt

      9 juni 2010 om 15:32

      @Een_niet_sjonnie_BMWrijder: heb je wel beetje gelijk in, toch vind ik hem erg vet, en beter dan de 458 italia

      Login om te reageren
  4. BaySideBlueBoy zegt

    8 juni 2010 om 14:06

    Juist GoodYear’s onder een Ferrari… Want Pirelli Pzero Corsa’s zijn natuurlijk ontbetrouwbaar.

    Login om te reageren
  5. OJSpots zegt

    8 juni 2010 om 14:07

    -edit: whoops. Check!-

    Login om te reageren
  6. Pallas zegt

    8 juni 2010 om 14:09

    Het ontwerp lijkt met name aan de voorzijde uit balans te zijn,dat overkomt pininfarina zelden. autodesign=wiskunde

    Login om te reageren
  7. EJS zegt

    8 juni 2010 om 14:10

    Hmm, dit is een prachtig design! Vind alleen de Van den brink beter bij mij passen, wat klassieker en rustiger.. Meer mijn ding;)

    Login om te reageren
  8. John zegt

    8 juni 2010 om 14:11

    Bruut apparaat, laat maar komen… Ik denk overigens dat Lamborghini dit apparaat eerder in productie zou nemen, past beter bij hun lijnenspel.

    Login om te reageren
  9. scumbag zegt

    8 juni 2010 om 14:11

    zoals pallas het zegt de auto is naar mijn mening ook totaal uit balans. Vind hem ook wat weg hebben van de stingray concept zijaanzicht, en die voorlampen gtr.

    Login om te reageren
  10. chocomobiel zegt

    8 juni 2010 om 14:11

    made in china

    Login om te reageren
  11. Mr. V8 zegt

    8 juni 2010 om 14:12

    Hmm ik vind ‘m Lambo-achtig aan doen.

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    8 juni 2010 om 14:13

    Nee dit is iets te veel Japanse tuning meets American musclecar :?

    Login om te reageren
  13. Vanquish zegt

    8 juni 2010 om 14:16

    Mooie auto, dat zeker. Maar geen ferrari.

    Login om te reageren
  14. fiestafeest zegt

    8 juni 2010 om 14:19

    mooi dit maar ik vind het misschien meer op een lambo passen kweet niet waarom

    Login om te reageren
  15. Benz.. zegt

    8 juni 2010 om 14:21

    De daklijn doet me dan weer denken aan de vroegere Corvettes.

    Stingray anyone?

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    8 juni 2010 om 14:25

    Aston Martin 370Z?

    Login om te reageren
  17. peter zegt

    8 juni 2010 om 14:28

    wooowww!
    ik hoop dat dit bij ferrari komt!
    ik vind dit persoonlijk mooier dan de huidige lijn van ferrari klasse!

    Login om te reageren
  18. Headhunterz zegt

    8 juni 2010 om 14:28

    Dit is geen Ferrari meer, maar een Muscle. Check die velgen ook, die komen van een Z06. Ziet er geweldig uit! :D

    Login om te reageren
  19. majinstar zegt

    8 juni 2010 om 14:29

    Iedereen kan toch zien dat dit een echte Ferrari is. Het logo staat erop.

    @ CSL. lol.

    Login om te reageren
  20. Recho zegt

    8 juni 2010 om 14:29

    Holy shit wat mooi zeg, laat maar komen jonguh!
    Maar de auto past niet bij ferarri…

    Login om te reageren
  21. saba zegt

    8 juni 2010 om 14:32

    heel nice tot aan de voorkant :s…

    Login om te reageren
  22. lambo4all zegt

    8 juni 2010 om 14:34

    ik vind het juist een hele mooie voorkant! de achterkant heeft wat van de miura, dus dat is ook gelukt!

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    8 juni 2010 om 14:36

    Wat een Hot Wheels zeg. xD Niet onaardig, maar niet echt een Ferrari.

    Login om te reageren
  24. Stefan-Venema zegt

    8 juni 2010 om 14:36

    De van den Brink GTO is vele malen beter gelukt

    Login om te reageren
  25. W116 zegt

    8 juni 2010 om 14:38

    Produceren die bak, nu!!!
    Ik ben nooit een groot Ferrari fan geweest, maar dit ziet er top uit!

    Login om te reageren
  26. W116 zegt

    8 juni 2010 om 14:40

    BTW: witte letters op banden=de shit!!

    Login om te reageren
  27. DIPSHIT zegt

    8 juni 2010 om 14:41

    jak, meer Lambo dan Ferrari

    Login om te reageren
    • SHFT zegt

      8 juni 2010 om 14:47

      @DIPSHIT: Net wat ik dacht, veel te druk ook!

      Waneer komt de eerste Vandenbrink GTO trouwens?

      Login om te reageren
  28. McHiel zegt

    8 juni 2010 om 14:50

    Dit kunnen ze beter de nieuwe corvette noemen ofzo! Wel een stoer model!

    Login om te reageren
  29. mesutulku zegt

    8 juni 2010 om 14:53

    mooi maar dan zonder die Ferrari logo

    Login om te reageren
  30. scumbag zegt

    8 juni 2010 om 14:56

    die wielen zullen ook nooit kunnen draaien in dit formaat dat heeft iedereen neem ik aan toch wel effe door :D..

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      8 juni 2010 om 15:08

      @scumbag: Eehh, misschien zie ik iets eenvoudigs over het hoofd; maarre waarom niet?

      Login om te reageren
  31. primramessar zegt

    8 juni 2010 om 14:58

    Hele mooie achterkant. Heeft een mooie vrouwelijke zandloper figuur.

    Login om te reageren
  32. paulusrx7 zegt

    8 juni 2010 om 15:03

    eerste woorden wouw super netjes
    tweede woorden hmmm niet echt een ferrari meer een corvette

    Login om te reageren
  33. Carmaster zegt

    8 juni 2010 om 15:05

    MIsschien iets voor Callaway?
    Vind het meer een muscle uitstraling hebben namelijk.
    Ferrari zie ik er niet in, daar is de auto te mooi voor.

    Login om te reageren
  34. PPF1 zegt

    8 juni 2010 om 15:08

    Die man moet voor Daewoo uhh ik bedoel chevrolet gaan werken. Dis geen Ferrari

    Login om te reageren
  35. MrJones zegt

    8 juni 2010 om 15:23

    Is dit een amerikaan?
    Ja dat is het.

    Login om te reageren
  36. Vincenzo zegt

    8 juni 2010 om 15:29

    dit slaat nergens op natuurlijk, lekker aan de Italianen overlaten, die kunnen dat het beste.

    Login om te reageren
  37. Leozonderdeo zegt

    8 juni 2010 om 15:34

    neen!! :(

    Login om te reageren
  38. kowalsk zegt

    8 juni 2010 om 15:41

    Dit ding is al zo oud :| K vind m wel heel gaaf.

    Login om te reageren
  39. Freude_am_Fahren zegt

    8 juni 2010 om 15:45

    de lichten zijn wel wat van de 458 Italia gipikt.
    Maar dit is geen Ferrari…

    Login om te reageren
  40. Pancho zegt

    8 juni 2010 om 15:55

    nee het is geen ferrari, maar hij is wel gruwelijk vet…

    Login om te reageren
  41. Something zegt

    8 juni 2010 om 15:56

    Vind het er wel leuk uit zien, maar hier hoor je geen Ferrari logo op te plakken, dit is gewoon een amerikaan.

    Login om te reageren
  42. Yann zegt

    8 juni 2010 om 16:00

    Heel mooi, maar vooral achterkant is niet Ferrari…

    Login om te reageren
  43. Neal zegt

    8 juni 2010 om 16:00

    Ford Mustang/GT40 meets Ferrari

    Login om te reageren
  44. Frits zegt

    8 juni 2010 om 16:06

    @Neal: dit vind ik er ook van.
    Afblazen dus!!!

    Login om te reageren
  45. Vinny_93 zegt

    8 juni 2010 om 16:09

    De 612 is al dood, beter maken ze een echt Italiaanse opvolger ipv dit Amerikaanse wrak.

    Login om te reageren
  46. Edge zegt

    8 juni 2010 om 16:13

    Mooie auto, maar m.i. een beetje te One-77-achtig.

    Login om te reageren
  47. bram zegt

    8 juni 2010 om 16:22

    echt super super dik!

    Login om te reageren
  48. spykerboy zegt

    8 juni 2010 om 16:27

    wanneer staat die bij kroymans voor een bestelling?? :P

    Login om te reageren
  49. virke zegt

    8 juni 2010 om 16:28

    GEWELDIGE WAGEN!! maar het is geen ferarari, daar is ie veels te dik en muscle car-achtig voor en ferrari’s is meer speelgoedauto-achtig frutwagentjes

    Login om te reageren
  50. janklaassen zegt

    8 juni 2010 om 16:51

    Schitterend vorm gegeven!
    Geweldig!

    Login om te reageren
  51. laatste man zegt

    8 juni 2010 om 16:54

    ‘k vind hem ook zeer mooi, enkel snuit wat braver maken en ronde achterlichten en we zijn er! Leuk dat hij de lichten van de 458 gebruikt!

    Login om te reageren
  52. Cantago zegt

    8 juni 2010 om 17:09

    De voorsplitter is iets te rond als je het mij vraagt, de rest ziet er echt EXTREEM goed uit! Wouw!

    Login om te reageren
  53. jangroothuijse zegt

    8 juni 2010 om 17:09

    Als de bumper niet zo’n onderkin had, was dit wel mooi geweest.

    Login om te reageren
  54. tvrspeedsix zegt

    8 juni 2010 om 17:10

    Hahaha ik vind het wel humor dat iedereen die Ferrari’s wilt veranderen. Geeft maar weer eens aan dat het design bij Ferrari om te huilen is.

    Login om te reageren
  55. Marokkaan op fiets zegt

    8 juni 2010 om 17:19

    De ramen lijken iets op die van de Alfa 8C.
    en de voor en achterkant heeft iets met de chevrolet Zr.ofzo:P

    hihiih

    Login om te reageren
    • Jan de held zegt

      8 juni 2010 om 17:36

      @Marokkaan op fiets: Ga jij maar een rondje fietsen.

      Login om te reageren
  56. Flamingo zegt

    8 juni 2010 om 17:24

    nouja zeg niet lelijk maar lijkt meer op een Amerikaanse auto ofzo

    Login om te reageren
  57. scumbag zegt

    8 juni 2010 om 17:32

    zie de tweede en derde shop, die wielen zijn gewoonweg te breed,en ze raken bij de derde al de wielkast.Voor een dragrace prima maar om er bochten mee te nemen, ik zou het niet wagen.

    Buiten dat om is het wel een cool design maar geen Ferrari, ik vind hem wat weghebben van die stingray concept uit transformers 2.

    Login om te reageren
  58. The Honda Spirit zegt

    8 juni 2010 om 17:39

    Fantastisch beest gewoon, waarom kunnen die gasten van Ferrari dat toch zelf nie?

    Login om te reageren
  59. integralechubasco zegt

    8 juni 2010 om 17:48

    vervang de ferrari scudetto voor iets als ford of dodge en ik vindt het een prima ding…
    overdreven, wat je ook niet anders kunt verwachten van een schoolgaander, maar wel grappig.

    Login om te reageren
  60. stefan zegt

    8 juni 2010 om 18:10

    ziet er stoer uit, mooi agressief, beetje oude corvette invloeden ook.

    Login om te reageren
  61. Nagel zegt

    8 juni 2010 om 18:13

    Wat een pracht bak, alleen past het ferrari logo er niet op.

    Login om te reageren
  62. Foramen zegt

    8 juni 2010 om 18:43

    Stuur de tekeningen maar door naar Corvette :)

    Login om te reageren
  63. Larson zegt

    8 juni 2010 om 18:50

    GAAF! :D
    vind alleen de voorkant niet mooi… met name de zijkant is helemaal goed!! achter kant ook wel.. maar die voorkant :S

    Login om te reageren
  64. Lange zegt

    8 juni 2010 om 19:12

    Mooi autotje, alleen jammer van de tekenfout bij de achterlichten de linker of rechter wijst de verkeerde kant ook , kijk maar eens goed naar de pijl vorm en zn richting

    Login om te reageren
  65. Michiel_vd_Brink zegt

    8 juni 2010 om 19:15

    Het model van Sasha is niet gebaseerd op de 612. Het is puur een experimenteel design. Op Ferrarichat.com ben ik een beetje met Sasha mee gaan spelen: http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=285275

    Daar zegt Sasha overigens het volgende:
    [i]”i did this project in my spare time, after work. like i said, happy some of you like it. My GTO was by no means meant to challenge the beauty of the original 250… i have no doubts about its place in history, imho its one of the most beautiful cars of all time. Take my GTO for what it really is, just a fun project outside of my professional career.

    this car was a bit of an experiment…

    it became obvious to me that modern day ferraris (with exceptions) are not at their best in regards to exterior design. confused themes, unrefined detailing and more ofthen than not un atractive proportions is what we have at the moment (just compare a 599 with any of the aston martins for a clear example of that).

    I wanted to do a gto that would be a modern car, something that we all would agree is NOT a retro design but at the same time stay true to some of the cultural and aesthetic themes of its predecessor.

    Most of the innovation in (sports?) car engineering has been made in the 50s-70s of last century. basic layout of a sports car was established then: front engine rear wheel drive (ferrari, jaguar etc), mid engine rear wheel drive (miura, 250LM etc) and rear engine rear wheel drive (porsche). Since then there was no major revolution in sports car architecture…

    yes, of course, new materials have been introduced such as carbon fiber and all kinds of lighweight alloys. My modern day GTO should represent these advances in technology but at the same time stay true to the classic aesthetics and proportions. this is in sharp contrast to other remakes such as the ford gt (a very high quality retro remake but a copy paste of the old car nevertheless), the miura (plain and simple copy paste) the new beetle (a clever retro design but stretched over a platform that is not related to the original, dishonest) etc. my car was supposed to be a modern car first and foremost, with the connection to the original evident only as a second read.

    the car is obviously inspired by lots of different cars… i love classic italian sports cars so i took inspiration from a few: the gto, the swb, the 33 stradale and of course some of the americans like the shelby daytona coupe.

    in reality, the 250 gto is a bit of a DNA donor for both the american design school and the italian design school. one can see clear references to the gto stance, proportions and even themes in a daytona coupe and of course in many muscle cars of the era. ferrari has also played around with american muscle aesthetics with the 365 daytona…

    i think that the modern day gto should have a little bit of the american badass in it, while preserving its high class italian elegance. this would in my opinion be historically adequate.

    hope this text is not too confusing and answers some of the questions…

    p.s. engineering wise, this car is basically an aston martin one77 (wheelbase and windshield touch down) with a longer front overhang and a shorter rear overhang. the occupnat package and cabin dimensions are taken from the current lambo murcielago (just for an ergonomic reference).

    p.p.s. this project was carried out at home, after work… A friend of mine was responsible for the interior design and a professional CAD modeler helped with surfacing and quality. I did most of the modeling on the rough volumes myself and then got pro help to bring quality into the picture. this project was not done for any particular purpose, other than to have a bit of fun outside of work.”[/i]

    Login om te reageren
  66. vincent996 zegt

    8 juni 2010 om 19:22

    Ik vindt hem erg mooi. Zeker van de zijkant gezien is het gewoon een heel lekker ontwerp. De voorlichten hebben wat weg van de Nissan GTR maar de tamelijk spitse neus compenseert dit naar het goede. De achterkant ben ik zelf wat minder van onder de indruk. Het had een americaanse creatie kunnen zijn. De van der Brink GTO vindt ik in het geheel mooier. Complimentje voor Michiel ;)

    Login om te reageren
  67. Jojojonaaazz zegt

    8 juni 2010 om 19:24

    Prachtige wagen alleen een verschrikkelijk onrealistisch design en zoals eerder gezegd is hij niet echt een ferrari meer.

    Login om te reageren
  68. Frankypanky zegt

    8 juni 2010 om 19:28

    Berichtje aan Sasha Selipanov;

    “Wat Michiel van den Brink kan, kan jij niet beter”!

    Als het nou een impressie was voor een nieuwe Corvette of Viper…ok. Maar is absoluut geen Ferrari in te zien.

    Login om te reageren
  69. Ikke_ferrari zegt

    8 juni 2010 om 19:33

    Achterkant erg goed!
    Voorkant mag wel wat ingetogener…

    Dit is te brutaal voor een Ferrari!

    Dus een beetje (niet te veel) braver maken en dan is ie goed!

    Login om te reageren
  70. anything zegt

    8 juni 2010 om 19:35

    dit vindt ik nou een zéér geslaagde auto.. sportief, heeft ergens wel wat weg van een amerikaanse muscle car vindt ik, zeer geslaagd is zowat het enigste wat ik nog uitgebracht krijg… mooi

    Login om te reageren
  71. Dimglor zegt

    8 juni 2010 om 20:08

    Wow.. ziet er wel stoer uit! Lekker sportief… wel wat een rare voorkant.. maar toch.. gij is wel niet mis hoor ;)

    Login om te reageren
  72. Barryyy zegt

    8 juni 2010 om 20:58

    Ik vind hem zeer strak, enige wat ik lelijk vind zijn die 3 dinosauruspoten achtige afdrukken in de motorkap, doe mij dan meer hoodscoop van de Ferrari California.
    Uiteraard mag het nedere paardje(van sinterklaas) weer perfect gecentreerd in de grill

    Login om te reageren
  73. phantom zegt

    8 juni 2010 om 21:19

    voorlichten tvr sagaris?

    Login om te reageren
  74. Pfanatic zegt

    8 juni 2010 om 21:20

    vindt je…. dat is niet met DT maar met D … vind je….
    on topic : leuke bakkies. mogen ze eens deftig naar kijken voor de volgende modellen. :-)

    Login om te reageren
  75. Cornelis zegt

    8 juni 2010 om 21:55

    Stoere machine! Wow kwam ook in eerst in men gedachten toen ik hem zag.

    Login om te reageren
  76. xilver zegt

    8 juni 2010 om 22:35

    Het Ferrari-element ontbreekt in deze wagen, het zou een beter design zijn voor een iets ‘agressiever’ merk à la Lamborghini

    Login om te reageren
  77. Esprit_de_Flandre zegt

    8 juni 2010 om 22:51

    Prachtig, maar de achterkant lijkt me meer een coachbuild-Corvette dan een Ferrari.

    Login om te reageren
  78. Michiel_vd_Brink zegt

    8 juni 2010 om 22:57

    @ xilver: dat is niet zo verwonderlijk, aangezien Sasha bij Volkswagen Design werkt, dus ook voor Lamborghini.

    Ook onderstreept Sasha’s favoriete muziekstijl – Heavy Metal – zijn wat meer agressieve vertaling. Ik luister meer naar klassiek. ;)

    Login om te reageren
  79. primramessar zegt

    8 juni 2010 om 23:04

    Nu ik er voor de tweede keer naar kijk is het iets minder mooi.

    Het enige mooie is de achterkant, maar als je goed kijkt is deze regelrecht overgenomen van de gt40. De
    rest is gemodelleerd in de vorm van de aston one77 zoals aangegeven en bij gebrek aan inspiratie is er een lelijke voorkant opgeplakt.

    Jammer. En wat ik heb begrepen van de ontwerper van dit concept is dat hij designer is bij volkswagen?

    Desalniettemin respect voor de ongelooflijke hoeveelheid werk die erin heeft gezeten.

    Login om te reageren
  80. corvettez06 zegt

    9 juni 2010 om 09:57

    als dit een ferrari is , dan zijn ze dr eindelijk op voorruit gegaan , werd tijd.niet dat ferrari niet een paar leuke modellen heeft gebouwd hoor,!!!

    Login om te reageren
  81. Freude_am_Fahren zegt

    9 juni 2010 om 12:41

    Nu ik hem nog eens bekijk, vind ik hem eigenlijk zo lelijk nog niet…
    Enkel die achterkant is iets te Amerikaans. Vooral die uitlaatpijpen. Maar de voorzijde en het profiel zijn eigenlijk nog best mooi. Enkel iets te overdreven.
    Hij heeft iets van de 8C competition en de one-77 vind ik.

    Login om te reageren
  82. muazam zegt

    9 juni 2010 om 13:41

    langs de zij kant lijkt het net een ford gt

    Login om te reageren
  83. Jayceon zegt

    21 januari 2011 om 12:50

    Bijzonder gaaf. Zou het gewoon doen als ik Ferrari was. Hoewel die banden met “Goodyear” een NASCAR-achtig zijn. Niet voor Ferrari’s dus. Dat plaatje boven het artikel is gewoonweg perfectie zelve.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North