• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor zo weinig scoor je dezer dagen een Ferrari 612

Auteur: Loek, gepost 25 september 2021 om 13:04 – 26 Reacties

Een Ferrari hoeft helemaal niet schreeuwend duur te zijn. Dit heerlijke exemplaar van een Ferrari 612 Scaglietti is voor een Ferrari helemaal niet onbetaalbaar.

In 2011 bracht Ferrari ons de FF. Die naam stond voor ‘Ferrari Four’. Het is namelijk een Ferrari met vier zitplaatsen en, redelijk uniek voor een Ferrari, vierwielaandrijving. Baanbrekend, maar de auto had een voorganger.

Ferrari 612

Sterker nog, de auto heeft veel meer voorgangers. Een luxe GT op zijn Ferrari’s, het recept veranderde pas zo drastisch bij de FF. Want met vier personen toeren in alle luxe in een product uit Marannello, dat kan al jaren. De auto vóór de FF was de 612 Scaglietti. Ferrari noemde het een 2+2. Stiekem was ‘ie iets minder goed gelukt dan zijn voorganger, de 456. Dat terwijl hij technisch wel een stuk beter was, met een nog betere versie van de V12.

Ferrari 612 voor weinig

Gelukkig is dit niet het type auto wat je moet zien als een investering. Afschrijving heeft dusdanig zijn werk gedaan dat het helemaal niet schreeuwend duur hoeft te zijn om een Ferrari 612 uit 2006 te scoren. We vinden op Marktplaats dit exemplaar.

Deze al weer vijftien(!) jaar oude Ferrari 612 is uitgevoerd in Nero Daytona. Ietwat saai wellicht, maar wel bijgestaan door de vijfspaaks stervormige velgen met rode remklauwen en een prachtig beige lederen interieur.

Het interieur is duidelijk niet ultramodern, maar door de standaard layout van alle Ferrari-interieurs tot op het heden valt het mee. Je krijgt in ieder geval naast de centrale toerenteller nog zo’n mooi schermpje met allerlei multimedia. Of rondetijden, maar dat lijkt onwaarschijnlijk in een auto als deze.

Bijpassend bij wat de Ferrari 612 is, is deze uitgerust met de F1-bak in plaats van een handbak. Oké, nou schreeuwt deze auto niet Formule 1, maar een automatische bak boven een handbak verkiezen past bij het karakter van de 612.

Motor

Voor wie het even kwijt is: de motor van deze Ferrari 612 is de 5.75 liter grote V12 waaraan de iets eerdere 575M zijn naam dankt. In de 612 is deze goed voor 540 pk en een topsnelheid van 315 km/u.

Kopen

Dan over naar hoe weinig deze Ferrari 612 kost. Goed, als je koopjes aan het jagen bent is een Ferrari sowieso geen goed idee, maar 79.950 euro is toch niet gigantisch voor deze net-youngtimer. Voor een auto met V12 die 315 km/u kan is het in ieder geval schappelijk. Terugreizen naar betere tijden doe je op de Marktplaats advertentie van de Ferrari 612.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Dit is de goedkoopste Ferrari SF90 Stradale van Marktplaats
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

612, Ferrari, marktplaats, occasion, V12, zwart

Vorig bericht: « “Je kunt (bijna) nergens sneller rijden dan Nederland”
Volgend bericht: Luxe zuinigheidswonder met panoramadak (8.5K) – Autoblog advies »

Lees Interacties

Reacties

  1. Donstil zegt

    25 september 2021 om 13:10

    Met de koplampen als uitzondering heb ik dit altijd een fraai ding gevonden. Vooral de achterkant vind ik prachtig clean.

    Login om te reageren
  2. lithiumion zegt

    25 september 2021 om 13:25

    Als ik het geld had, direct

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      25 september 2021 om 13:53

      @lithiumion; Als ik het geld had, was ik je voor. 😁

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        25 september 2021 om 16:27

        @tinnemans: 😂 gelijk heb je!

        Login om te reageren
  3. tmenges zegt

    25 september 2021 om 13:26

    Vraag me af wie zijn Ferrari ingeruild heeft op een Volvo😂

    Login om te reageren
  4. adyton zegt

    25 september 2021 om 13:35

    Qua rijeigenschappen weet ik niet of ze bij deze een steek laten vallen hebben, maar ik vond hem altijd heel mooi. En nog steeds. Ook mooier dan de voorganger. Dus heb nooit de teleurstelling begrepen.
    Dit is een heel net exemplaar.

    Login om te reageren
  5. redneckarie zegt

    25 september 2021 om 13:42

    Bij dit soort auto’s is de aanschaf niet het probleem totdat ie naar de garage moet voor een beurt en er nieuwe remmen nodig zijn dan heb je ineens 2 pasjes nodig om af te rekenen eer dat je hem weer mee krijgt.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      25 september 2021 om 14:34

      Zelfs een reguliere beurt is een grote aanslag op de bankrekening, zeker als die bij een officiële Ferrari-dealerT gedaan wordt.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        25 september 2021 om 21:34

        @amghans: Met een als deze (gaat echt niet zomaar in een museum eindigen) zou ik gewoon lekker een goede ferrari specialist zoeken. Minimaal net zo goed en fors goedkoper.

        Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    25 september 2021 om 13:44

    Is het onderhoud ook een beetje te betalen? Vergelijkbaar met een 320i oid?
    Als je gewoon naar de BOVAG garage gaat.

    Login om te reageren
    • powerblue zegt

      25 september 2021 om 17:52

      @alcantara: als je 5k per jaar reserveert, zit je goed. Het ene jaar zit je er onder, het andere jaar misschien niet. En bij deze specifiek heb je een keer nieuwe keramische remmen nodig. Je bent dan €15k verder.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        25 september 2021 om 18:39

        5K per jaar voor onderhoud ? Da’s toch wel een enorme berg geld. Ik ben dat nog niet kwijt voor twee oto’s (een snelle en een hele snelle) samen. Dat is toch wel een beetje een bezwaar bij het hebben van een Ferrari, zou anno 21e eeuw niet meer nodig moeten zijn.

        Login om te reageren
        • tinnemans zegt

          25 september 2021 om 19:08

          @amghans; De meeste Ferrari eigenaren zullen er niet zo mee zitten denk ik. En dan moet je nog bedenken dat het bedrag omhoog gaat als je ‘m als daily driver wilt gebruiken.

          Login om te reageren
        • powerblue zegt

          25 september 2021 om 21:50

          @amghans: ik ga bij elke auto op jaarbasis uit van 2 tot 3% van de nieuwprijs aan reparaties, onderhoud en banden. Het klopt eigenlijk altijd en wanneer het meevalt is het “onderhoudspotje” mooi gevuld voor een tegenvaller

          Login om te reageren
    • powerblue zegt

      25 september 2021 om 18:00

      @alcantara: reserveer jaarlijks 5k en je zit aan de goede kant. Het ene jaar zit je er onder, het volgende jaar er boven. Dit specifieke exemplaar heeft keramische remmen, die zijn ook een keer aan de beurt. Je bent dan 15k verder.

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      25 september 2021 om 19:17

      @alcantara; Je bent een optimist. :) Mijn E65 740i wil elke keer zo’n 8 a 9 liter motorolie, dat zal bij die grote motor van de 612 vast nog wel meer zijn. De banden zullen ook flink prijzig zijn, want gespecificeerd voor 300+, en ze gaan vast ook niet zo lang mee als de banden die je onder een 320i kunt hangen. En dat zijn dan nog de eenvoudige zaken.

      Dure auto’s zijn helaas ook niet heel goedkoop om ze rijdend te houden.

      Login om te reageren
  7. nore zegt

    25 september 2021 om 14:11

    Terug gedraaide kilometerstand inclusief?
    Had begrepen dat dat bij een ferrari standaard procedure is.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      25 september 2021 om 14:32

      Kwestie van heel goed naar de documentatie van de oto kijken. En waar mogelijk natrekken. Als dat geen eensluidend overtuigend beeld geeft : oto laten staan.

      Login om te reageren
    • Sempiternal zegt

      25 september 2021 om 14:56

      @nore Elke 2e hands Ferrari heeft een kilometerstand tussen de 80,000 en 89,999 toch haha. Slinger AutoScout24 maar eens aan.

      Voor onderhoud weet @viezefreddyw vast het een en ander te vertellen. Heb je m eigenlijk nog?

      Overigens kan je al een 456 krijgen voor ~50k. En heb je ook die v12 en 442pk (al is het altijd maar de vraag hoeveel paardjes dr nog op stal staan bij Ferrari)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        11 oktober 2021 om 09:37

        @sempiternal: Sorry voor de late reactie, ik ben hier niet meer zo actief.
        Onderhoud is gewoon duur, punt. Als je dat mee calculeert dan is er niets aan de hand, maar soms heb je wel eens een spontane reparatie of onderhoud en die kunnen in de papieren lopen.

        De auto heb ik niet meer. Na 5 jaar er veel plezier aan hebben beleefd hem voor een mooi prijsje kunnen verkopen. Laatste jaar werd er amper mee gereden door drukte met andere zaken zoals werk, en het stilstaan van zo’n auto vind ik zonde.

        Login om te reageren
  8. petroldrinker zegt

    25 september 2021 om 16:06

    Nooit begrepen waarom velen dit een lelijk model vinden/vonden, altijd een mega mooie GT gevonden dit!

    Login om te reageren
  9. powerblue zegt

    25 september 2021 om 16:51

    Dit ding stond vier jaar geleden ook al te koop toen ik in de markt voor een 612 was. Ik heb uiteindelijk een ander exemplaar gekocht. Deze had (heeft?) een issue met de transmissie.

    Login om te reageren
    • mondial zegt

      25 september 2021 om 18:30

      @powerblue: hoe bevalt je eigen 612 ?

      Login om te reageren
      • powerblue zegt

        25 september 2021 om 21:51

        @mondial: 3 jaar enorm van genoten en recent verkocht.

        Login om te reageren
        • mondial zegt

          27 september 2021 om 03:47

          @powerblue: Ha, goed om te horen. Iets anders in gedachten als waardige opvolger?

          Login om te reageren
          • powerblue zegt

            27 september 2021 om 07:39

            @mondial: die is er reeds. Hoewel het een opvolger is, is het niet echt een waardige opvolger. 4 cilinders minder, 2 deuren meer en wel uit Modena. Onze kinderen kunnen nu ook mee en rijdt een stuk anoniemer. Wat rijdt jij?

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North