• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Scion Racing FR-S krijgt 600 pk om bandjes te roken

Auteur: CasperH, gepost 10 januari 2012 om 11:10 – 43 Reacties

Scion FR-S Formula DRIFT Racing
Scion Racing en GReddy hebben in Detroit de racer getoond waarmee ze deel gaan nemen aan de 2012 Formula DRIFT.

En om te driften heb je eigenlijk niet veel meer nodig dan een shitload aan pk’s op de achterwielen van een goed gebalanceerde sportwagen. En laat de FR-S (het Scion broertje van de Toyota GT86) dat nou net zijn. De auto gaat gereden worden door Ken Gushi en is uiteraard geïnspireerd op de straatversie van de FR-S die in het voorjaar van 2012 in de verkoop gaat.

Persoonlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als we deze kar (of de Subaru / Toyota variant ervan) ook op de Europese circuits gaan zien. Fraai apparaatje toch?

Ook interessant!

  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt

Nieuwste artikelen

  • Kwalificatie Formule 1: Wie annexeert de pole position in Canada?
  • Tesla geeft gratis Model Y weg: zo kun je winnen
  • Is de goedkoopste Polestar 2 op Marktplaats betaalbaar genoeg?
  • Video: overal een gaatje zien
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2012, driften, fr-s, Racing, scion

Vorig bericht: « Jos Verstappen raapt soap: meer strafbare feiten
Volgend bericht: Doorbraak in waterstof tegengewerkt door olieindustrie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Darahan zegt

    10 januari 2012 om 11:21

    Dan ben ik benieuwd wat voor motor erin zit! 600 pk lijkt me erg veel voor een tweeliter viercylinder boxermotortje, zelfs met turbo. Om over het turbogat maar te zwijgen, iets wat niet handig is als je ultieme controle wil over je auto.

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      10 januari 2012 om 11:30

      @Darahan: samen bouw met Greddy en hun heb beste turbo’s dus denk dat net als vroeger de 2.0 subaru boxer motor met een goeie Greddy turbo er op kwam je al aardig ver. Laat staan nu met nieuwe materialen en technieken. Denk dat 600pk niet onmogelijk is tegenwoordig. Vroeger bestonden er niet eens 1.4 motors en nu toveren ze daar al 200pk uit, ben benieuwd

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        10 januari 2012 om 12:08

        @mightymike: wat dacht je het 2.5 turbo blok uit de WRX STi?
        Daar deed kenny from teh block toch ook een tijdje zijn gyhmkana dingen mee.
        Dat ding had ook ruim 600pk.

        Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      10 januari 2012 om 20:09

      @Darahan: Ik zat laatst driften te kijken en de Supra met turbo doet ook behoorlijk aardig mee. Ik denk dat die 2l met turbo een behoorlijk eind komt… Een v8 zou wel makkelijker te doseren zijn qua opbouw

      Login om te reageren
  2. akrapovic zegt

    10 januari 2012 om 11:24

    @Darahan: Ik denk dat er toch een 2.0 in ligt. V6 lijkt me niet waarschijnlijk

    Login om te reageren
  3. driftje zegt

    10 januari 2012 om 11:29

    Ik zeg FIA GT4! Lijkt me een instant verkoopboost voor Toyota/Subaru.

    Login om te reageren
  4. ronin1130 zegt

    10 januari 2012 om 11:32

    Damn, dat ziet er echt wel lekker uit.
    Ik ben wel fan van de GT86/BRZ. En ongetwijfeld zal het ook leuk rijden zijn!!

    Login om te reageren
  5. trisx zegt

    10 januari 2012 om 11:35

    Zozo lekker wagentje

    Login om te reageren
  6. maano zegt

    10 januari 2012 om 11:39

    Waar zitten de uitlaten?

    Login om te reageren
  7. kliko zegt

    10 januari 2012 om 11:44

    Hoe kunnen ze deze auto al ontwikkelen als het normale/originele model nog niet eens bestaat?

    Vermoedelijk lepelen ze er wel een andere motor in…

    Login om te reageren
    • ErikkNL zegt

      10 januari 2012 om 12:04

      @kliko: Hetzelfde verhaal als bij de Lexus LFA. Je zorgt ervoor dat de massa de auto al kent als hij op de markt komt. Dit zorgt voor een grotere vraag. Helemaal als je hem zo op de markt brengt en er een grote mate van coolheid aan geeft.

      Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      10 januari 2012 om 12:37

      @kliko: Scion Racing is het officiele fabrieksteam, dus deze wagen is gewoon naast de straatversie ontwikkeld.

      Login om te reageren
  8. kayrx7 zegt

    10 januari 2012 om 12:05

    Ik denk dat ze de 2.5L uit de Impreza pakken, zelfde lay-out qua motor, dus die zal er vast in passen.. Tevens is die motor al geblazen.. Dus dan lijkt me die 600pk geen probleem.

    Hoop dat dit autootje kan opboksen tegen al die V8’s in het Formule Drift!

    Login om te reageren
  9. Yann zegt

    10 januari 2012 om 12:06

    600pk uit een 2.0 boxer turbo kan makkelijk, meer ook.
    Vermoedelijk wel nieuw blok nodig dan, zoals die van AMS performance. Voor 20k heb je 600 betrouwbare pk’s denk ik zo (bvb http://www.amsperformance.com/cart/08+-Subaru-Sti-Short-Blocks.html)

    Login om te reageren
  10. meneersander zegt

    10 januari 2012 om 12:08

    Wacht 10/15 jaar zien alle GT86 er zo uit…

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      10 januari 2012 om 12:37

      @meneersander: Haha, lang leve de petjes. ;)

      Login om te reageren
  11. visconty zegt

    10 januari 2012 om 12:27

    Kom maar op met een productieversie van +/- 240pk tegenover een bedrag van 34k. Leuk speelgoed voor onderweg. Begin ik alvast te sparen!

    Login om te reageren
  12. yox zegt

    10 januari 2012 om 12:47

    ik vind de scion wel de mooiste van alle merken maar deze is helemaal bruut

    Login om te reageren
  13. akrapovic zegt

    10 januari 2012 om 12:48

    @meneersander: over 10 jaar heeft elke GT-86 een dikke knalpot eronder hangen waar een geluid uit komt dat je door de hele straat hoort. De bestuurdersstoel zover mogelijk naar achteren geschoven en zit er een kerel in die je ruig aan kijkt. Bij de lokale mcdonalds zullen ze zich allemaal verzamelen om allemaal de motorkap open te gooien en verhalen te vertellen over hun motors. In het ergste geval zul je rond zien rijden met een bodykit waarvoor ze een jaar hebben moeten sparen, maar nog geen geld hadden om te spuiten. Daar moeten ze nog een jaartje op wachten, maar uiteraard wordt de bodykit wel al gemonteerd. Trieste figuren.. Ik zal niet meer vergeten toen Fast & Furious 5 in de bios was, de hele parkeerplaats stond vol met petjes en golfjes met uitlaten zo groot als bazooka’s.. heb me kapot gelachen

    Login om te reageren
    • driftje zegt

      10 januari 2012 om 12:55

      @akrapovic: akrapovic lol

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 januari 2012 om 13:01

      @akrapovic: Haha, inderdaad.. En verhalen aan elkaar vertellen hoe ze ooit is een 116i eruit hebben gereden de eerste 10m na groen stoplicht.

      Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      10 januari 2012 om 17:05

      @akrapovic: vergeet niet de golfjes die er dan ook bij staan.

      Login om te reageren
    • meneersander zegt

      10 januari 2012 om 20:51

      @akrapovic: Hahahahah:P

      Login om te reageren
  14. akrapovic zegt

    10 januari 2012 om 13:30

    @kaasboerin: haha ja, die mensen leven voor stoplichtsprintjes.. Bij mij in de buurt rijdt er iemand rond in een golf 4 cabrio met audi-neus. Staat ook altijd te revven voor het stoplicht. Toen ik dat de vorige keer zag, heb ik een ei op zijn auto gegooid. Nooit meer horen revven die idioot

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 januari 2012 om 13:41

      @akrapovic: Haha, een ei gooien vind ik dan ook weer iets te ver gaan, maar die gasten zijn zo trots en onder de invloed van hun auto, de verhaaltjes worden steeds mooier en voor je ’t weet denken ze dat ze er Ferrari’s uit kunnen rijden. Ik heb ook regelmatig zo’n Alfa fan om me heen.. Moet continu aanhoren hoe die allerlei 116i’tjes eruit heb gereden.. Of soms komt ‘ie met YouTube filmpjes waarbij een 156 motorisch helemaal kapot is getuned, en die dan ‘raced’ tegen een niets-wetende M3 rijder.. Zo’n filmpje is dan ook gemiddeld 4 seconden lang en de kwaliteit is 60p.. :lol:

      Login om te reageren
  15. G-Ammo zegt

    10 januari 2012 om 13:32

    Sweet Jesus…

    Login om te reageren
  16. akrapovic zegt

    10 januari 2012 om 13:46

    ja goed ik was toen 18 haha.. toen deed je dat soort dingen nog. Nu gooi ik niet meer met eieren hoor ;) Maar ik weet precies wat je bedoelt. Ze komen altijd met filmpjes aanzetten waardoor je ze nog irritanter gaat vinden.

    Login om te reageren
  17. zeevink zegt

    10 januari 2012 om 13:48

    leuke driftklasse mooie sport voor toeschouwers. Met hele gave auto’s waarbij de vermogen tussen de 500 en 700 pk liggen. Dus deze is zeer welkom daar.
    Vooral de D1 klasse in Japan is waanzinnig.
    Trouwens iemand al opgevallen dat motor mede geprepareerd is door Cosworth, opvallende keuze voor een toyota afgeleid product.

    Login om te reageren
    • JamesHunt zegt

      10 januari 2012 om 14:13

      @zeevink: Cosworth maakt ook al sinds jaar en dag long- en shortblocks voor Subaru’s boxermotoren, en aangezien hier ook een door Subaru ontwikkelde motor in ligt, is de kans groot dat ze een belletje hebben gedaan naar die jongens. Wel een gaaf ding trouwens!

      Login om te reageren
  18. littleturbo96 zegt

    10 januari 2012 om 14:00

    Dat moet wel een grote turbo zijn dan om 600 pk uit dat 2L blok te persen! Hoe groot moet het turbo gat dan wel niet zijn?!
    maar ja…wat maakt het uit! Hopelijk komt hij ook naar Europa!

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      10 januari 2012 om 17:08

      @littleturbo96: het zal wel mee vallen met het turbo gat denk,het zijn namelijk geen prutsers

      Login om te reageren
  19. akrapovic zegt

    10 januari 2012 om 14:41

    Ik had vroeger altijd bij Need For Speed Underground 1 altijd een Greddy-sticker op mijn Eclipse.. Dat is ook het enige waar ik het merk van ken. Je hoort toch vaker iets over HKS of Garreth

    Login om te reageren
  20. The360box zegt

    10 januari 2012 om 15:12

    Niet op de voorwielen of awd?

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      10 januari 2012 om 17:59

      @The360box: lolwut?

      Login om te reageren
  21. masterstig zegt

    10 januari 2012 om 15:17

    Ik moet zeggen dat ie er best wel goed uitziet, misschien een wat tammer modelletje voor de ”gewone” consument ontwikkelen?

    Login om te reageren
  22. mrvandelen zegt

    10 januari 2012 om 16:37

    Gaaf zeg!

    Login om te reageren
  23. jdmfan zegt

    10 januari 2012 om 17:03

    Super ziek. Ik denk dat ze dat gewoon persen uit het 2 liter blok.

    Login om te reageren
  24. baasw zegt

    10 januari 2012 om 17:38

    mooie auto :D ik zeg doe mij er maar 1.

    Login om te reageren
  25. qoekje zegt

    10 januari 2012 om 17:40

    wel eens gehoord van de cosworth sc600??

    Login om te reageren
  26. dutchiehd zegt

    10 januari 2012 om 18:01

    Zit de originele 2 liter in met turbo.

    Eat that V8 Rednecks!

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      10 januari 2012 om 21:29

      @dutchiehd:
      die blok heeft alles samen waarsschijnlijk 20.000 euro gekost en zal geen 250.000km halen, ik bouw met een 4de van dat geld een V8 met even veel PK die binnen 20 jaar nog rond rijd

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        10 januari 2012 om 22:50

        @six-trey: dat klopt, maar toch!

        Login om te reageren
  27. easygoingmartin zegt

    10 januari 2012 om 23:26

    Maaaaaarrrrr, zou ken dit jaar wel scoren in de scion dan?

    Ben nogsteeds voor tanner foust en vaughn gittin jr :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North