• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SKN Peugeot RCZ tuning met 248pk eindelijk snel?

Auteur: Alwood, gepost 25 november 2011 om 22:04 – 22 Reacties

Peugeot RCZ derriere


Je kan Peugeot er niet van beschuldigen dat ze te dikke motoren in hun sportieve coupé leggen. Ding ziet er misschien leuk uit maar die 1.6 turbo mag best wat harder blazen.

Vierpitter turbo’s zijn het helemaal tegenwoordig. Het liefst 1,6 of 2,0 liter groot (of klein?). Bijtellingsvriendelijk, BPM-vriendelijk en meer heb je toch niet nodig? Dat kan misschien zo zijn maar als het er op aan komt wil je met je Peugeot RCZ wel net zo snel zijn als een Citroën DS3.

Daar helpt SKN nu bij. Zij nemen de standaard 200 pk Peugeot RCZ Asphalt en peuren er naar wens 34pk of 48pk extra uit. Natuurlijk maakt dat de Peus Coupé sneller: 6,8 of 6,6 seconden naar de 100km/u (ipv 7,5).

Prijzen vallen alleszins mee (naast de 46k nieuwprijs): 999 eurie voor de ‘simpele’ chip, €1199,- voor de pro-versie. Voor €1709,- hangt er ook een sportkatalysator en nieuwe uitlaat onder, voor €969,- begint de sportuitlaat pas na de originele katalysator. Echt duur wordt het pas als je nieuwe velgen wil. Gelukkig staat het originele setje ook best leuk.


Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, essen, essen-2011, Peugeot, rcz, tuning

Vorig bericht: « Accelereert een F1 auto of Bugatti Veyron sneller?
Volgend bericht: ABT maakt de VW Beetle boos »

Lees Interacties

Reacties

  1. maxx1 zegt

    25 november 2011 om 22:09

    De RCZ heeft zo’n prachtig uiterlijk. Een gematigde spoiler + 500 pk + 2 pijpen gecentreerd maakt het af. Overigens vind ik het niet slecht om zo’n kleine motor er in te leggen, hij is nu voor veel meer mensen toegankelijk. kappers bijv. :|

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      25 november 2011 om 22:36

      @maxx1: Lijkt me rijkelijk veel voor de voorwielen.

      Login om te reageren
      • tunefuldjmike zegt

        25 november 2011 om 22:51

        @oli4k: wrm ford focus rs500 doet het toch ook goed xD

        Login om te reageren
        • oli4k zegt

          25 november 2011 om 23:49

          @tunefuldjmike: Die heeft toch 350 pk?

          Login om te reageren
          • maxx1 zegt

            26 november 2011 om 00:11

            @oli4k: oke speciaal voor jou om het af te maken:

            Peogeot RCZ RSE (Race,Sport,Efficiency)
            aandrijving: AWD + 50/50, 20/80, 0/100 mogelijkheid.
            cilinderaantal: 10
            vermogen: 600 pk, instelbaar vermogen: 250pk/400pk/600pk. 250 pk –> 4 cilinders, 400 pk –> 6 cilinders, 600 pk –> 10 cilinder
            Gewicht: 1400 kg
            0-100: 3.0 +/-
            topsnelheid: 330 km/h
            Versnellingsbak: dubbleclutch (8-gearing) + launch control
            Gewichtsbesparen: d.m.v. overvloedig gebruik van carbon

            Hoe zien we RSE terug? 3 duidelijke knoppen op het middenconsole.

            Oh wacht ik droom, zou wel cool zijn. peogeot die nissan gt-r en audi r8 killt.

            Login om te reageren
            • nicktexel zegt

              26 november 2011 om 14:07

              @maxx1: 330 met een peus gaat nou eenmaal niet!

              Login om te reageren
            • oli4k zegt

              27 november 2011 om 21:28

              @maxx1: misschien hebben ze nog wel een snel blokje op de plank liggen. Vrees dat het dan misschien wel een diesel zal zijn…

              http://www.youtube.com/watch?v=WO6tRAigC3M&sns=em

              Login om te reageren
              • maxx1 zegt

                28 november 2011 om 15:51

                @oli4k: die mogen ze er best inhangen!

  2. kenner zegt

    25 november 2011 om 22:13

    Het blijft een raar hok, daar kan geen spoilerpakket of bodykit nog iets aan veranderen.

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    25 november 2011 om 22:17

    Ik vind de velgen lelijk ,zou zelf een paar jetsers van ronde mistlampen in chroom in de gril plaatsen .Verder een gaaf ding natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. trisx zegt

    25 november 2011 om 22:25

    Dit is mooi!!

    Login om te reageren
  5. tuning zegt

    25 november 2011 om 22:49

    Een franse auto snel?
    Is het al 1 april dan?

    Login om te reageren
    • aselu zegt

      25 november 2011 om 23:26

      @tuning: De fabriek van Bugatti staat ook in Frankrijk…

      Login om te reageren
      • tuning zegt

        26 november 2011 om 10:26

        @aselu: Een bugatti wordt gemaakt met het geld van VAG. Hun stukbroodverkoop was dus niet genoeg om een overname tegen te gaan.

        Login om te reageren
    • oli4k zegt

      25 november 2011 om 23:54

      @tuning: er was een tijd dat de Fransen wel snapten hoe je een auto bouwt…

      http://www.youtube.com/watch?v=jtu2ZK_AbUs&sns=em

      Login om te reageren
      • tuning zegt

        26 november 2011 om 10:28

        @oli4k: dat ziet er wel geinig uit ja, alleen die rolkooi doet me gelijk denken dat hij niet helemaal meer standaard was/is, of werden ze met een rolkooi geleverd? Lijkt me sterk.

        Login om te reageren
        • nicktexel zegt

          26 november 2011 om 14:08

          @tuning: de r5 maxi werd idd met rolkooi geleverd;)

          Login om te reageren
  6. kakhead zegt

    25 november 2011 om 22:49

    Die uitlaten moet echt in het midden of verdeeld over beide kanten!!
    En het liefst RWD of AWD, dan is het echt een droomwagen :D

    Login om te reageren
  7. masterstig zegt

    26 november 2011 om 08:35

    Lekker hoor, alle beetjes maken verschil.

    Login om te reageren
  8. The360box zegt

    26 november 2011 om 09:16

    Ik snapte die hele verschijning van dit ding niet, hij is voorwielaangedreven en de motor ligt achterin, maar dan kijk je naar de achterkant en die is helemaal ongebruikt, dus niet benut, nu vergelijk ik deze bak met iemand die op de grond met zijn handen als trekkracht kruipt.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      26 november 2011 om 09:18

      @The360box: Oen, voorin natuurlijk.

      Login om te reageren
  9. Raddraaier zegt

    26 november 2011 om 12:00

    Ik zeg doen! Voor 2900 eurie zou ik gewoon het hele pakket nemen. Alleen dan wel een basis 200pk RCZ nemen à 34.000, die Asphalt versie is gruwelijk duur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North