• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SLK sneller dan Enzo?

Auteur: sacha, gepost 19 april 2006 om 10:57 – 78 Reacties

Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk

Ken je die mop van die Ferrari Enzo die afgedroogd wordt door een Mercedes-Benz SLK? Dat zit namelijk zo, hij is een beetje opgevoerd. Jalopnik schreef er vorig jaar al over, en er circuleerden al een tijd foto’s van op het internet, maar nu is er ook een filmpje. Een filmpje waarin een Ferrari Enzo vrij soepeltjes wordt ingehaald door een SLK, met ballen.

Het leek Mohammed Ben Sulayem, Arabisch rallye rijder en huisvriend van Michael Jackson, wel een goed idee om een SLR motor in zijn Mercedes SLK55 AMG te lepelen. Dat is zo goed bevallen dat hij hetzelfde truukje in zijn E-Klasse nog een keer over heeft gedaan (getuige de foto’s). Die zal dus ook wel redelijk snel zijn. Het artikel op Jalopnik gaat wat dieper in op de technische uitdaging dit dit heeft gehad. Wij plaatsen gewoon wat plaatjes en een filmpje.

Mercedes-Benz SLK- en E-Klasse met SLR motor
Mercedes-Benz SLK- en E-Klasse met SLR motor
Mercedes-Benz SLK- en E-Klasse met SLR motor

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, enzo, Ferrari, McLaren, Mercedes, slr, Video

Vorig bericht: « Farboud GTS – Ferrari-killer
Volgend bericht: 1 miljard auto’s en te weinig olie »

Lees Interacties

Reacties

  1. MB 190 2.3 16V zegt

    19 april 2006 om 11:38

    Super bruut!
    Als ze dat blok nu ook nog is in een CLK DTM straatversie leggen hebben ze echt een super sportwagen.

    Login om te reageren
  2. Fons zegt

    19 april 2006 om 11:46

    Mja, ik vind het filmpje niet echt overtuigend. Maar ok, vooruit, voor het idee. En dan nog zie ik er de lol niet van in.

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    19 april 2006 om 11:53

    heel erg bruut, ook leuk dat ie de slk55 badges er nog gewoon op heeft :-P

    Login om te reageren
  4. Christoff zegt

    19 april 2006 om 12:26

    dit moet gemakkelijk zijn voor een SLK. die hebben minder gewicht dan een SLR. Die zal het al wel iets moeilijker hebben tegen de enzo.

    Login om te reageren
  5. René zegt

    19 april 2006 om 12:45

    En nu nog eens een bochtig circuit over; dan gaat (IMO) die SLK toch niet winnen. ;-)

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    19 april 2006 om 12:47

    ja wel leuk idee ,maar wat hangt ie dan in ze slr s ?

    Login om te reageren
  7. C30 CDI AMG zegt

    19 april 2006 om 13:01

    hé verrek, nu zie ik het ook. zit er nou een SLR moter in?

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    19 april 2006 om 13:18

    Ja dat zeggen ze toch hier:

    wel een goed idee om een SLR motor in zijn Mercedes SLK55 AMG te lepelen.

    Login om te reageren
  9. dodge zegt

    19 april 2006 om 13:29

    daar sta je dan met je K*T ferrari wat een achterlijk ding is dat… daar kan je heel veel onwijs vette auto’s van halen

    wat kost zo een enzo ook alweer??? 1.3 miljoen als je er al aan kan komen??

    mwah
    koop dan dit
    BMW m5 140.000
    Dodgeram srt10 60.000
    Maserati quatroporte 170.000
    Audi s4 110.000
    Bentley continental GT 250.000
    Audi Q7 4.2 120.000
    Porche 911 Turbo 200.000
    Lincoln Navigator 100.000
    ——— +
    Totaal: 1.150.000

    LoL hou je nog geld over voor wegenbelasting enzow.. ach ja.. het is maar een idee

    Login om te reageren
  10. stiggie zegt

    19 april 2006 om 13:39

    prijzen klopen niet helemaal maarja wat kost dat nou zoon slr motor

    Login om te reageren
  11. wannes zegt

    19 april 2006 om 14:02

    Als zo’n SLR-motor onder de moterkap van een slk past, waarom dan zo’n spuuglelijke uitgerokken motorkap voor de SLR???
    Begrijp me niet verkeerd, behalve die motorkap, vind ik de SLR bangelijk…

    Login om te reageren
  12. C30 CDI AMG zegt

    19 april 2006 om 14:11

    uhmm, dat heet design wannes. ken je dat?

    Login om te reageren
  13. DAMAN zegt

    19 april 2006 om 14:13

    ja mercedes is en blijft beter

    Login om te reageren
  14. René zegt

    19 april 2006 om 14:15

    Op een recht stukje kan je ook een Lada sneller dan een Enzo maken; kwestie van de juiste motor erin leggen. Maar dan betekend dit nog niet dat ie ook op bijvoorbeeld de Nurburgring sneller zal zijn. Vergeet dit niet in die soms onzinnige reacties!

    Login om te reageren
  15. Stephan zegt

    19 april 2006 om 14:40

    Ja of je koopt een 2e hands formule 1 auto van ferrari, ben je ook sneller. Zie het nut van deze competitie niet echt in. Het is leuker als ze spontaan iemand filmen die denkt dat ie sneller is dan een SLK en dan gigantisch zoek wordt gereden :D

    Login om te reageren
  16. JeffreyG zegt

    19 april 2006 om 14:42

    tja wat wil je van een SLR motor in een SLK?
    hij is tenslotte kleiner, dus lichter
    maar hoe hebben ze dat ding erin kunnen lepelen?
    vraag me af hoe snel dat ding overhit is

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    19 april 2006 om 14:44

    met Mohammed Ben Sulayem achter het stuur en een normale bestuurder in de Enzo is het eerder de bestuurder die het verschil bepaalt dan de auto…….

    Login om te reageren
  18. Rob zegt

    19 april 2006 om 14:49

    @ Dodge

    Een S4 kost toch geen €110.000,-?

    Login om te reageren
  19. stijn zegt

    19 april 2006 om 14:58

    @ Rob
    €106.900 , maar met opties minimaal €110.000

    Login om te reageren
  20. René zegt

    19 april 2006 om 15:31

    Een RS4 kost € 106.900 ;-) de S4 vanaf € 74.590

    Login om te reageren
  21. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    19 april 2006 om 16:26

    Geniaal!
    Maar ben ik nou de enige die dat vind?? Dit soort tuning vind ik nou gaaf, echt heel extreem, en dat het ook echt sneller wordt. En niet zo’n extreme bodykit wat de auto niets sneller maakt.

    Login om te reageren
  22. m5 zegt

    19 april 2006 om 17:10

    mooi echt heel bruut

    Login om te reageren
  23. Donny zegt

    19 april 2006 om 17:47

    @ JJKK Daar ben ik het ook helemaal mee eens.Een wolf in schaapskleren kun je t niet noemen vanwege het potentieel van de slk 55, maar hij wordt er wel superbruut door!! Lijkt me erg lekker om daar open mee rond te scheuren!!

    Login om te reageren
  24. Sacha zegt

    19 april 2006 om 17:48

    “Als zo’n SLR-motor onder de moterkap van een slk past, waarom dan zo’n spuuglelijke uitgerokken motorkap voor de SLR???”

    Dat was voor de gewichtverdeling. Met die lange neus is het een midden-motor ontwerp.

    Login om te reageren
  25. Emiel zegt

    19 april 2006 om 17:55

    Leuk zo’n slk en E klasse met een slr motor erin…maar heb je dan 2 motorloze slr’s in je garage staan??? Of nog erger: een slk 55 amg motor in je slr :/ ??? Ik zou mn geld toch wel wat zinvoller besteden…

    Login om te reageren
  26. Stylez zegt

    19 april 2006 om 18:04

    Bruut

    Login om te reageren
  27. sosmanz zegt

    19 april 2006 om 18:31

    dat gezeur allemaal,Doe mij maar “gewoon”die enzooo en dan lullen we nergens meer over.Dat slap gezever over een benz,want dat is en blijft het!

    Login om te reageren
  28. Appeltje zegt

    19 april 2006 om 18:39

    Ik vind het best wel een toffe actie van die gast, ik zou ook wel eens een sgn “sleeper” willen maken, een auto die veeel sneller is dan het uiterlijk doet vermoeden. Je weet inderdaad nooit hoe de auto zich in bochten e.d. gedraagt, een krachtige motor is lang niet alles!

    Login om te reageren
  29. Marten zegt

    19 april 2006 om 18:49

    Hmm, lijkt me sterk dat een SLK (de SLK 200 weegt al 1315kg) met de SLR-motor zoveel sneller is dan de Enzo met 1365 kg en 660pk. Vind het beetje vreemd allemaal

    Login om te reageren
  30. Marten zegt

    19 april 2006 om 18:56

    en een SLR motor met 620 pk

    Login om te reageren
  31. boelie zegt

    19 april 2006 om 19:04

    @ Marten ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Het is en blijft trouwens een BENZ en een Enzo blijft een ferrari en dan heb je snel gekozen.

    Conclusie: Nutteloos iets en waarschijnlijk een zwaar fake filmpje

    Login om te reageren
  32. Sacha zegt

    19 april 2006 om 19:11

    Vergeet niet dat die Benz met SLR motor ongeveer een tiende kost van die Enzo. Even afgezien van het sleutelwerk natuurlijk, maar ja, je moet toch ook een hobby hebben hè?

    Voor de mensen die het allemaal wat ongeloofwaardig vinden, check dit artikel: http://www.jalopnik.com/cars/custom-carshot-rods/more-on-the-slrpowered-mercedes-slk-out-of-the-mouths-of-mechanics-115804.php

    Login om te reageren
  33. Lei zegt

    19 april 2006 om 21:24

    Ik vraag me af wat hij met de body van zn 2 slr etjes heeft gedaan…

    Login om te reageren
  34. Gigantic ROP zegt

    19 april 2006 om 21:46

    Doe mij die maar, die kleine Benz. Net een kart! Net als die enzo trouwens!

    Login om te reageren
  35. Kees zegt

    19 april 2006 om 22:36

    Ik vermoed dat de versnellingsbak-verhoudingen gewijzigd zijn, zodat de SLK een hele lage topsnelheid heeft gezien zijn vermogen. Dan kun je zelfs met een Daihatsu Cuore een Veyron uittrekken bij sprintjes (bij wijze van spreken dan).

    Daarentegen tikt de Enzo wel mooi boven >350 km/h aan :)

    Login om te reageren
  36. wannes zegt

    19 april 2006 om 23:22

    @sacha: bedankt
    @C 30 CDI AMG: lelijk design dan, maar ja, over smaken valt niet te twisten. Toch vind ik de neus van SLR tè lang, niet in verhouding.
    Dan vind ik de gewichtsverdeling van een SLK beter :.)

    Login om te reageren
  37. SimonMc zegt

    19 april 2006 om 23:27

    Vergis ik mij nu of ben ik juist van te denken dat de SLR motor eigenlijk een getunede AMG55 motor is?

    Dus als dat zo is, waarom dan zoveel moeite van die SLR motor erin te gaan leggen terwijl je simpelweg die AMG55 motor kunt tunen?

    Login om te reageren
  38. Sacha zegt

    19 april 2006 om 23:35

    @Simon: De SLR motor heeft idd sterke verwandschap met de AMG55K motor, maar hij is zwaar gemodificeerd: intercooler optimalisatie, dry-sump, nokkenassen, etc, etc. Waarschijnlijk is het goedkoper om een SLR motor bij AMG te bestellen dan zelf al die dingen doen. Hoewel je bij Carlsson en Kleemann ook een eind komt in die richting kwa vermogen. Maar ik denk dat Mo’ het ook vooral voor de lol heeft gedaan, het is namelijk wel vrij exclusief.

    Login om te reageren
  39. Lexus zegt

    20 april 2006 om 07:55

    het is wel leuk hoor, maar die slk gaat het natuurlijk nooit lang volhouden en de gewone slr en de enzo gaan ongv. even snel dus waarom dan een slk met een slr moter en dan gaan verbaasd zeggen dat hij sneller is? slk is veel en veel lichter. Het is leuk om te doen hoor, maar dan moetje gaan racen tegen een straat racer vind ik, enzo is dan geen vergelijking meer.En nogmaals die slk is er ook niet opgemaakt voor deze snelheden hoor en deze krachten dus geloof nooit dat die het lang gaat volhouden.

    Login om te reageren
  40. Js zegt

    20 april 2006 om 08:02

    Hey uhm….wie moet ik bellen bij Mercedes om een SLR motor te bestellen.. Misschien past ie wel in meerdere autos. LoL

    Login om te reageren
  41. Justin zegt

    20 april 2006 om 11:00

    Ik ben na het zien van dit filmpje niet overtuigd om de volgende reden: Na het horen van het toerental van de Enzo (voornamelijk bij het optrekken)kan ik concluderen dat deze absoluut niet tot het uiterste gaat!

    Login om te reageren
  42. C30 CDI AMG zegt

    20 april 2006 om 11:02

    dat is een punt! ben ik wel met justin eens

    Login om te reageren
  43. silasse zegt

    20 april 2006 om 17:21

    ik ben ook met justin het eens over dat toerenteller en het motorgeluid.

    maar als een slr motor in de mercedes slr mclaren trager is dan een enzo wrm zou dan de slk sneller zijn ok het is met 300 kg wel mss lichter maar zal dat zone grote rol spelen waardoor het een enzo voorbij gaat dat denk ik ni tenzij het weer aangepast is
    weet het niet juist…

    Login om te reageren
  44. w0o0dy zegt

    20 april 2006 om 19:52

    leuk, maar die mafketel in die Enzo schakelt voordat er echt power uit dat blok komt… bij minder dan 5000 toeren als ik het zo hoor…..
    Maar Silasse… kijk eens wat een Lotus Elise kan met nog geen 200pk… of hoe achterlijk snel een Donkervoort is met 210pk….. 300 kg maakt een enorm verschil op het totaal. Maar is die SLK wel lichter dan de Enzo? Die is namelijk al erg licht voor het soort auto.

    Login om te reageren
  45. w0o0dy zegt

    20 april 2006 om 19:57

    De Enzo doet richting het eind van de video 6500toeren in 5 (is ongeveer 150mph (heb de video stilgezet)) en dan loopt de Enzo niet in… dus de SLK is wel heel snel maar de Enzo is veel sneller dan wat je hier op de video ziet. Luister nog maar eens naar het geluid van de video’s die er her en der te vinden zijn…. een Enzo klimt VEEL sneller in de toeren boven de 4000 dan je hoort op de video.

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    20 april 2006 om 20:48

    filmpje van de Enzo op Fiorano met Tiff Needell achter het stuur (snelste rondje 1:34 en de Enzo haalt 1:30. Ter infomatie de FXX heb ik aan de hand van een ander filmpje handgeklokt op ongeveer 1:22…..)
    http://www.youtube.com/watch?v=fng3_7-euEA

    Login om te reageren
  47. Jonas NVD zegt

    21 april 2006 om 17:40

    Die Mercedes slk is mss wel goed om 1000 km met te rijde ma dan valt die toch uiteen want da is er helemaal ni voor gemaakt.

    Login om te reageren
  48. Rammy zegt

    21 april 2006 om 17:45

    Ja, da valt derekt uit elkaar en da heeft totaal geen nut om der ne SLR motor in te steke.
    Das égt een stom idee.
    Ne motor van ne Carrera GT zien’k ook nog ni derekt in ne boxter zitte zene.

    Ge moet tog al serieus wa doen om aandacht te krijge in het autowereldje eh, sukkels..

    Login om te reageren
  49. w0o0dy zegt

    21 april 2006 om 19:09

    kan het taalgebruik nog iets meer onleesbaar a.u.b?

    Login om te reageren
  50. troonoob zegt

    24 april 2006 om 01:04

    Alsof de SLR enorme verstevigingsbalken in de chassis heeft zitten.

    Die SLK overleeft het HEUS WEL.

    Login om te reageren
  51. troonoob zegt

    24 april 2006 om 01:12

    En de toerendiscussie… Haha, ik moest hard lachen. Weer is te zien dat jullie weer richting Ferrari gaan en dat jullie het niet gunnen dat de SLK wint, zeer hilarisch. Minder dan 5000 toeren, keep on dreaming. In het begin van het filmpje is GOED te zien dat de naald in de centrale teller bijna recht omhoog staat, en dan gaat de bestuurder nog door. Dus bijna 7000 toeren, zoals te zien is later in het filmpje, bij de closeup. Die gast gaat nog ff door, dus zit het rond de 8000 rpm. Als je nagaat dat de Enzo max 8200 rpm doet, is dat niet slecht.

    Login om te reageren
  52. silasse zegt

    24 april 2006 om 18:26

    @troonoob
    bwa ik denk ni dat die voledig pusht aan te horen aan de motorgeluid vind ik
    en ik gun best wel dat die vrouwenautotje(slk) kan winne met die slr motor maar ik denk ni dat die het feiteijk gedaan heeft maar alle ik laat het vallen met dit discusie.

    Login om te reageren
  53. fiat zegt

    30 april 2006 om 19:16

    dat kan echt niet de enzo haalt een top van 330 kh/m

    Login om te reageren
  54. Kenny zegt

    2 mei 2006 om 22:19

    @Silasse, je rijdt zeker in een eendje, pipo?

    Login om te reageren
  55. Christoff zegt

    2 mei 2006 om 22:28

    ja de SLR rijd ook 330KM/h ongeveer en de SLK is veel lichter dan de SLR dus zal de SLK met SLR motor ongeveer 340KM/H heel mss 345KM/H

    Login om te reageren
  56. silasse zegt

    2 mei 2006 om 23:08

    @kenny
    idd ik rijd in een eendje!!, patron?

    @fiat
    neen de topsnelheid is 355km/h

    zoals ik eerder zij ik DENK dat de slk het ni feitelijk gedaan heeft, maar het moet dan ni zeggen dat de slk het niet mss kan doen

    maar anyway die video overtijgd me niets.
    sow ferrari enzo 1 slk amg(met slr motor)0
    in MIJN point of vieuw

    Login om te reageren
  57. Maarten zegt

    28 mei 2006 om 19:50

    Jammer voor de Ferrari liefhebbers, maar er is nu eenmaal altijd baas boven baas. De meeste kunnen het echter niet verkroppen dat de Ferrari gewoon keihard op zijn plaats wordt gezet. Fake? Dacht het niet. ALs de sjeik 600 pk in zijn slk wil hebben dan komen die erin. Wil hij er 1000 hebben, dan komen die er ook in. Questie van genoeg geld i.c.m. de goede kennis

    Login om te reageren
  58. karlo zegt

    28 mei 2006 om 20:17

    een slr motor kopen dat is nog eens een leuk idee. Als je ze zo maar kan bestellen hoeveel euro ben je dan armer na aankoop?

    Login om te reageren
  59. memo0o zegt

    30 mei 2006 om 07:56

    lol het is zeker dat de enzo sneller is. je mag zeggen wat je wilt.maar waarom laten ze gewoon niet zien welke sneller is maar dan eerlijk want die enzo stopt bij de ongeveer 25e seconde tot de 28e en natuurlijk haalt de slk enzo in maar normaal kan ie dat niet…wat ze ook doen met die slk

    Login om te reageren
  60. k0en zegt

    30 mei 2006 om 20:56

    Dodge, je had het over goede auto’s? Een Dodge SRT-10? Q7? Navigator? Het zal wel. Leuk filmpje bij de weg.

    Login om te reageren
  61. Mercedes kenner zegt

    3 juni 2006 om 09:27

    Dit is Mecedes-Benz power. Denk niet dat een mercedes zomaar uitelkaar valt hoor zogenaamde kenner. Mercedes chassis met slr motor erin kan alles aan inclusief de Ferrarie enzo wordt korte mette mee gemaakt. Dit is gewoon sterpower je gelooft je ogen niet, maar het is toch waar. slaap lekker ferrarie liefhebbers, sukkels.

    Login om te reageren
  62. Turbopaultje zegt

    3 juni 2006 om 11:00

    Wat een hoop onzin wordt hier verkocht. Die anabole SLK kan alleen sneller zijn als :
    1. er een aap achter het stuur zit van de Enzo (= hier het geval)
    2. de eindoverbrenging ingekort is van de SLK ( = waarschijnlijk ook het geval)
    3. op rechte wegen gereden wordt (=ook het geval)

    In elke andere situatie heeft die baby SLR geen schijn van kans. Topsnelheid heeft trouwens niet zoveel met het gewicht van een auto te maken, maar des te meer met aerodynamica. En de SLR is daar een stuk beter, dus die SLK is waarschijnlijk langzamer dan 330 !

    Maar dat is peanuts. Er zijn std. sportwagens uit Zweden en Frankrijk, die ook de 400 limiet breken…….

    Login om te reageren
  63. Rick Land-Rover Defender zegt

    6 juni 2006 om 17:42

    Als dit zo goed zou werken zou Mercedes het toch af fabriek doen ? bij de bochten gaat ie gewoon rechtdoor want deze auto is niet op +600 pk gemaakt!

    Login om te reageren
  64. Koen zegt

    6 juni 2006 om 17:57

    @ turbopaultje en Rick

    Ik ben het hellemaal met jullie eens. Die Baby SLR is leuk voor de rechte stukjes… net als de Veyron.

    Login om te reageren
  65. ellburo zegt

    28 juli 2006 om 01:46

    doe mij maar die dikke enzo maar veel vetter een van de mooiste autos te wereld en als ze denken dat die wijven bak van slk zo snel is dan moeti maar eens tegen de bugatti veyron dan praten we verder

    Login om te reageren
  66. Kenny zegt

    29 juli 2006 om 16:55

    Elburo

    Een veyron is kut. Bugatti denken dat ze geweldig zijn omdat ze de “eerste ” zijn met een auto van 1000 pk. Dat is dus onzin. er zijn er wel meer.

    Een normale SLR is trouwens op een circuit veel sneller dan een veyron, simpelweg omdat die veel beter te besturen is en veel beter manouvreert. Een SLK met SLR motor zal ook wel sneller zijn als een veyron.

    Login om te reageren
  67. Nick zegt

    29 juli 2006 om 23:49

    Pfff, Bugatti is één van de eersten die een productie auto hebben gemaakt met 1001PK onder de 2 ton.

    Daarnaast hebben ze ook nog eens 10 radiatoren, 4 zwevende krukassen, 4 turbo-superchargers en een 16 cilinder er in gepropt.
    En hij kan ongeveer 100 jaar mee met redelijk intensief gebruik.

    Als er dan nog ooit gereden word dan eh… :P
    Mocht iemand er meer willen, dan kunnen ze zo de klep instellingen en de krukassen veranderen en je hebt al een heel wat sterkere Veyron. ;)

    Beat that. ;)

    Login om te reageren
  68. SimonMc zegt

    2 augustus 2006 om 23:09

    @Kenny : volgens jeremy clarkson was de handeling van de veyron “als een kart”, dus ik denk eerlijk gezegd dat hij die SLR er wel degelijk uitrijdt op een circuit, om nog niet te spreken van die SLK.
    Zeker al omdat die veyron ook 4-wiel aandrijving heeft, dus in bochten heeft ie al een voordeel, en ook wegen de SLR en de veyron ongeveer hetzelfde, en de veyron heeft dan nog een PAK meer pk ook natuurlijk.

    Login om te reageren
  69. RenesisHP zegt

    15 augustus 2006 om 02:37

    ff over veyron,de motor moet voor di duizend as pk’s 3000 pk leveren vanwege het verlies voor de koeling en het uitlaatsysteem. De getunede slk is een idee geweest van een maffe arabische rallykampioen die voor minder geld een snellere mercedes wilde hebben,sneller dan een mercedes slr dan. Deze man is tevens in het bezit van een aantal exoten waaronder een ferrari enzo,porsche carrera gt,enz. topstuk uit zijn collectie is een mercedes clk-gtr straatuitvoering ter waarde van 2miljoen. Deze is uiterst zeldzaam en erg snel. nieuwwaarde was 3 miljoen. Ander feit is dat de eigenaar de auto’s zelf afsteld en dus mooi vergelijkings materiaal heeft,dus met zijn ervaring durf ik toch wel te concluderen dat dit geen lullig slk-tje is. Hier is over nagedacht.

    Login om te reageren
  70. silasse zegt

    21 augustus 2006 om 15:17

    @johan dat denk ik ook.

    De slk is dan veel sneller op een parcour dan de slr en de enzo mss omdat die minder weegt.

    Login om te reageren
  71. Mikel. zegt

    15 januari 2007 om 08:01

    tja pleur die slr motor dan gelijk in een echt lichte auto een susuki swift mischien ?

    Login om te reageren
  72. Rick zegt

    15 januari 2007 om 09:55

    Die kerel in de Enzo geeft soms niet eens gas en gaat niet helemaal door de toeren

    Login om te reageren
  73. lucky zegt

    16 januari 2007 om 20:50

    toch zou ik liever in een SLR rijden dan een SLK55 AMG
    een slk heeft ook mee uitstraling
    zoals mensen al zeggen het ligt ook deels aan de bestuurder..

    Login om te reageren
  74. para-s zegt

    22 februari 2007 om 15:45

    geen eerlijke wedstrijd want de slkheeft de motor van slr gekregen telt niet anders heeft de ferrari slk gen jeweetwel ackt klaar niet eerlijk!en trouwens de ferrari Enzo heeft meer pks dan slk die heeft meer dan 650pk maar is ook zwaar:D:P:)

    Login om te reageren
  75. Brent Corijn zegt

    16 april 2007 om 20:53

    Die enzo moet maar wat beter optrekken,
    een SLR wint van een enzo?

    Login om te reageren
  76. jochem zegt

    28 december 2007 om 13:06

    Ja ja, wel mooi hoor ik gun het mercedes best, maar dan nog weegt de enzo minstens twee keer zoveel als de mercedes dus ja…

    Login om te reageren
  77. Citrofiel zegt

    10 april 2009 om 17:00

    Om zijn verzameling te completeren: Een SLR-motor in een A-klasse. Dán heb je pas een echte sleeper! Oke, het is technisch onmogelijk omdat de motor niet past, dat is weer jammer. En met een uitgetrokken neus is het geen sleeper meer. In een 2CV dan? Die kun je verlengen (er zijn 2CV’s met V8’en). :D

    Login om te reageren
  78. racegamez zegt

    15 april 2009 om 09:01

    hij heeft dus 2 SLR motoren maar geen enkele SLR

    dan ben je echt gek koop er dan ook een SLR bij heb je tenminste een race partner

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North