Smart ForTwo MOSCOT: gelimiteerd én met 102 Brabus pk’s

Auteur: , 28 Reacties

Het honderdjarige bestaan van de Amerikaanse zonnebrillenboer is reden voor een feestje en voor deze speciale ForTwo.

Het in New York gevestigde MOSCOT bestaat dit jaar alweer een eeuw en heeft in de loop der jaren enkele stevige namen onder z’n clientèle mogen scharen. Wat te denken van bijvoorbeeld Arnold Schwarzenegger of Kanye West? De speciale ForTwo cabrio van het vorige model mag nog wat extra aandacht voor het heuglijke feit generen en is voor de gelegenheid opgedirkt in de combo matgeel/zwart, die eveneens in het interieur is doorgevoerd.

Onder de kap ligt het geblazen driecilinderblokje van Brabus, goed voor een feestelijke 102 pk. Om het feest compleet te maken is eveneens de nieuwe LEMTOSH Smart zonnebril geïntroduceerd, die heel oldskool van drie verschillende kleuren getinte glazen kan worden voorzien.

Hebberig geworden na het zien van de foto’s? Waarschijnlijk heb je pech, want er worden maar 100 stuks van deze Smart speciaal gebouwd tegen een (Duitse) prijs van 29.524 euro.



28 reacties

…. en dan nemen ze een vorige generatie Smart ForTwo model? Wat raar…
Dit model is in de VS leverbaar. De nieuwe nog niet.
@galverink: ohhh….. wist ik niet
De vorige generatie vond ik wel een geslaagder model, als je er over zou kunnen spreken. En met 102pk zal het ongetwijfeld goed rijden.

Ik zag laatst op AutoWeek een videootje over een eigenaar met zijn Lotus gele Smart fortwo en die zei dat ie zelfs Lamborghini Gallardo’s in de bochten voorbleef, jonguh!
@gtwillem: dat zal wel niet…
@scottishcarspotter2000: je meent het ;-)
@gtwillem: ik heb 3 roadsters gehad waarmee ik ook op circuit heb gereden. Lamborghini’s zijn een maatje te groot.
@stephane8200:
Letterlijk en figuurlijk, rechtuit kan je ze niet bijhouden en in de bocht heb je geen ruimte om die vliegdekschepen te passeren..
@gtwillem: mensen in smarts zijn sowieso kut
Wordt hier niet hebberig van, maar dat zal wel iets met mn nick te maken hebben…
De eerste generatie was leuk…
Daar zal je wel strepen mee moeten kunnen trekken
@mrrallycross: met de handrem op misschien (traction-esp-asr-blabla)
@tombe: Smart heeft RWD
@gieltj: weet ik :-) ter verduidelijking “al rijdend de handrem op”
@tombe:
Zekering van het ESP eruit is een beter idee, al krijg je een Smart zelfs dan alleen op een gladde ondergrond aan het spinnen.
Ik heb me door een specialist laten vertellen dat een sensor in het rempedaal i.c.m. de koppelingsbediening het op droog onmogelijk maakt om vanuit stilstand met wielspin weg te rijden.
@tupperware: ook een testritje met deze gedaan, en was zwaar onder de indruk hoe ze dit wel klaar gekregen hebben.
Ok, bij windstoten met je wel de ballen hebben om boven 110 te gaan, maar droog 138 met de basis cdi is vrij haalbaar. Grappig hoe je eigenlijk tegelijk de voor- EN achterruit kan aanraken. Even niezen of je zakdoek nemen en je vergeet snel je eigenlijk in een schoenzool zit die nogal spoorgevoelig is. Parkingssenors nodig? Nou doe je deur open en ga gewoon op de tast af.
Eingelijk is de smart een fantastisch toestel, maar m’n reputatie hehehe.
Schakelen kan echt wel beter. Je haar groeit 2 centimeter op de schakelingen maar verder geeft de wagen de indruk je snel accelereert omdat deze z’n neus zo zwaar tilt.
Nu, ik zei een wagen vd firma, dus ook hard geprobeerd deze te laten mis-gedragen, door bvb veel te hard een rond punt blijven nemen.
De Scandinavische “flick” zoals Tiff beschrijft.
Het ging echt niet! Deze wil zich echt niet mis-gedragen en ik verveelde me uiteindelijk!
Ongelooflijk de technologie hierin! Net daarom heb ik GIGANTISCHE respect voor deze wagen, durf ik bijna zeggen ik de laatste, (I can’t believe I’m saying this) de meest indrukwekkende wagen is sinds m’n rit in een 1960 DS.
Moest ik ooit de kans krijgen voor de brabus-versie, direct! Maar met alle respect voor brabus, denk ik ze de voorgaande problemen niet kunnen aanpakken. Spoorgevoelig, windgevoelig, het blijft een kleine wagen. Zal zeker wel sneller zijn en hoogst waarschijnlijk beter schakelen. Maar €30-40.000? Hehehehe.
€30.000 voor een smart….LOOOOOL
@tombe: duitse prijs. Dus 40k hier.ongeveer
@rolov: HEHEHEHE stop aub :-)
€40k….nette e46 m3, lichte vracht berlingo en nette clio cup. Of een nieuwe 520d, hier toch, nee toch maar de vorige smart met een speciaal tintje
@tombe:
Dan begin je met Brabus net te praten man, ik heb ze zien staan voor 40k nieuw af Bottrop, dus ex NL belastingen.

Die ding zijn natuurlijk niet bedoeld voor paupers met ee petje he….
@jrk68: ik moet echt ns brabus proberen, ik kom gek! Ik wil het weten waar die extra €25-30.000 zit boven een basis. Je hebt er godver een fiesta ST of een kale 3 serie (hier toch). Voor die prijs wil ik een zelfsturend smart, die me al masserend met een happy ending ter plekje brengt terwijl ik rustig om m’n smartphone 2 levels van fieldrunners uitspeel en uiteindelijk zelf een parkeerplaats zoekt met laadstation.
@tombe: voor €25k leg ik die godverdomse zonnebrillen achter mekaar tussen hier in het Gentse en Groningen. Zijn ze nu helemaal gek geworden 40k voor een smart!?
@tombe:
Om even terug te komen.op je reactie op tupperware.
Ja, ze zijn zijwindgevoelig, ik heb ze allemaal gehad danwel gereden, ze hebben op de nieuwe een zijwindassistent geïnstalleerd.
In de sneeuw valt er prima te driften met zo’n doppie, al gaat het met m’n huidige roadster beter.
Ik mag aannemen dat het je niet gelukt is om het ESP volledig uit te schakelen. Lukt je dat wel dan krijg je hem zelfs op droog aan het schuiven.

Of je hem dan ook houdt en de juiste kant naar boven wordt bepaald door je capaciteiten….
@jrk68: zou die nieuwe wel ns willen aan de tand voelen. Je lijkt goed op de hoogte vd smart, mss zou je beter columns schrijven hier :-)
M’n driving skills…ik bouw voorzichtig op.
Je weet al heel snel wat voor vlees je in de kuip hebt als je een paar te snelle rondjes doet op een rond punt. M’n r56 mini durfde wel rwd-eigenschappen krijgen. Bij een nog korter chassis vd smart en rwd zal het er hoogstwaarschijnlijk even bruin, maar nog dunner uit de broek lopen.

Klein vraagje, ik ging er van uit hoe fijner de band hoe meer grip in het natte en sneeuw. Hoe breder, hoe meer in het droge, maar een hel in aquaplaning. Ben ik mis?
Ik snap niet hoe brabus zo joekels kan leggen en de mini foutloos aan 120 door aquaplaning rijdt op 205/17/45. Wat zijn de regels? Zijn er met de technologie nog regels?
Best smaakvol. Die overzet brillen lijken me helemaal niet handig.
30k voor een invalidewagen…lijkt.mij wat aan de hoge kant
Mooie zonnebril

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).