• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snapchat verwijdert snelheidsfilter na ongelukken

Auteur: nicolasr, gepost 22 juni 2021 om 21:01 – 19 Reacties

Snelheidsfilter Snapchat

Raar eigenlijk dat Snapchat het snelheidsfilter überhaupt ooit heeft bedacht. Zoiets is toch vragen om ongelukken?

Ondergetekende is een ouwe zak (bouwjaar 1977) en weet dus niks van Snapchat. Ja, dat er filters opzitten om gekke koppen mee te versturen naar anderen. Hilarisch natuurlijk, een foto van mij met een snor en een sombrero. Ik heb ooit die foto naar collega @willeme gestuurd en die zit naar verluidt nog steeds te schuddebuiken.

Maar nu las ik dus vandaag dat er op Snapchat ook een snelheidsfilter zit. Daarmee kun je -de naam zegt het al een beetje- je snelheid in beeld krijgen als je een filmpje maakt. Hartstikke leuk, maar dat is natuurlijk vragen om ongelukken.

En ongelukken gebeurden

Zes jaar geleden gebeurde er een ernstig ongeluk in de Amerikaanse staat Georgia. Daarbij speelde de snelheidsfilter van Snapchat waarschijnlijk en rol. De bestuurder liep zwaar hersenletsel op. In hetzelfde jaar overleden vijf mensen na een ongeluk terwijl ze op Snapchat hun -te hoge- snelheid deelden.

Twee jaar later verongelukten drie jongens in Wisconsin nadat ze een video op Snapchat hadden gedeeld waarin ze maar liefst 197 kilometer per uur reden en daarna tegen een boom knalden.

Snapchat besloot in te grijpen

De app verplaatste de snelheidsfilter naar een minder prominente plaats in de app. Bovendien werd de maximaal te meten snelheid verlaagd naar 56 kilometer per uur. Als laatste voegde Snapchat een tekst toe. Die luidde “Don’t snap and Drive”. Alles om maar te voorkomen dat gebruikers de snelheidsfilter op een verkeerde en gevaarlijke wijze zouden gaan gebruiken.

Nu gaat de snelheidsfilter er dus helemaal uit

De reden is volgens Snapchat dat de filter nauwelijks meer wordt gebruikt. Dus is het ook niet meer nodig om de snelheidsfilter aan te bieden.

Overigens zal het wellicht nog even duren voordat het filter bij alle 500 miljoen gebruikers verdwenen is.

Hopen dat het erna dan eens afgelopen is met die flauwekulletjes en dat die jongelui hun hoofd bij het verkeer houden in plaats van bij die moderne fratsen. Vroeger was het allemaal beter zonder die zogeheten smartphones. Wij speelden gewoon buiten….

Ja, ik blijf een ouwe zak hè? ;-)

Ook interessant!

  • Video: zware crash tijdens 24u op Spa
    Video: zware crash tijdens 24u op Spa
  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Video: negen 'helden' rennen weg na crash

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

crash

Vorig bericht: « De vernieuwde Seat Ibiza en Arona, dit kosten ze
Volgend bericht: 10 redenen waarom Valtteri Bottas een geweldige vent is »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    22 juni 2021 om 21:18

    Jij speelde gewoon buiten…? Liegbeest, je zat aan de buis gekluisterd, Dukes of Hazard te kijken en anders wel MTV ofzo.

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      22 juni 2021 om 21:39

      @potver7; The Dukes of Hazard kwam maar 1 keer per week langs en een aflevering duurde hooguit 3 kwartier.
      Daarnaast denk ik dat @nicolasr daar net te jong voor was, het broekie.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        23 juni 2021 om 11:36

        Ik ben 32. Ik heb Dukes of Hazard vaak genoeg gezien in de jaren 90′ (en volgens mij zelfs ook begin 2000). Ook de A-Team kwam vaak op TV.

        Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    22 juni 2021 om 21:30

    Ik ben nog best jong vind ik zelf (ookal heb ik 2 kinderen), maar ik merk bij dit soort berichten een enorme kloof tussen mij en de mensen van +-20. En ik hoorde een paar jaar geleden nog tot die groep. Sowieso social media nooit gesnapt. En achterlijk doen voor aandacht nog minder.

    Is er al bekend of het zwaar hersenletsel het gevolg was van het ongeluk, of toch de oorzaak?

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      23 juni 2021 om 08:28

      @Johanneke: idem, ik ben halverwege de dertig maar het is precies een parallelle wereld met die idiote Snapchat en Instagram wereld…

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 juni 2021 om 09:36

      Hier hetzelfde. 2 weken geleden 32 geworden, maar ik voel ook een grote afstand tussen mensen van pak ‘m beet 10 jaar jonger. Zij hebben zulke andere interesses dan ik op die leeftijd en ook ik snap social media niet zo goed. Gelukkigi merk ik wel om me heen dat de mensen van mijn leeftijd social media ook steeds meer links laten liggen. Ze beginnen eindelijk in te zien dat dat niet is waar het leven om draait.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        23 juni 2021 om 11:46

        Ook ik ben 32. Maar is wel een verschil tussen Snapchat en Instagram. Snapchat is voornamelijk gericht op tieners, terwijl Instagram toch meer gericht is op volwassenen. Er zijn een hoop interessante dingen op Instagram te vinden. Snapchat is volgens mij wel een beetje klaar nu. Idem voor Facebook.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          23 juni 2021 om 16:05

          Ja Instagram heeft idd ook een hoop interessante content, maar ik associeer het nog steeds wel met mensen die vooral zichzelf interessant vinden. Facebook vind ik daarentegen wel fijn. Heb zoveel mogelijk mensen ontvolgd, maar ik volg wel allemaal pagina’s die ik interessant vind. Zo kan ik iedere keer iets lezen of bekijken wat ik ook echt leuk vind en hou ik de rommel uit beeld. Zal waarschijnlijk met Instagram ook wel kunnen.

          Login om te reageren
  3. LaLancia zegt

    22 juni 2021 om 21:32

    Jammer dat mensen niet meer kunnen nadenken tegenwoordig.

    Login om te reageren
    • bmwadept zegt

      23 juni 2021 om 10:35

      Inderdaad. Maar er zullen genoeg gesjeesde advocaten zijn die de nabestaanden overtuigen om schadevergoeding te eisen van Snapschat.

      Login om te reageren
  4. Variomatic zegt

    22 juni 2021 om 22:07

    Eh.. het is het filter en de snelheid..niet de filter

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      22 juni 2021 om 22:35

      @variomatic Dat hangt er vanaf, aan onze kant van de grens is “de filter” gewoon algemeen gebruikt en aanvaard “Belgisch” Nederlands.

      Login om te reageren
      • nicolasr zegt

        22 juni 2021 om 23:11

        Wat Tjorque zegt…

        Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      23 juni 2021 om 07:31

      En wat wordt er eigenlijk gefilterd?

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        23 juni 2021 om 16:25

        Domme mensen. Die gaan eruit zoals we hierboven lezen.

        Login om te reageren
    • sntial zegt

      23 juni 2021 om 07:55

      De en het zijn beide correct.

      Your argument is invalid.

      Login om te reageren
  5. okdoei zegt

    23 juni 2021 om 07:56

    Dit is toch gewoon natuurlijke selectie?

    Login om te reageren
  6. hippopotamus zegt

    23 juni 2021 om 12:24

    Als ze deze retoriek nou eens op het wapenbezit zouden inzetten..

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    23 juni 2021 om 17:00

    Op zich is zo’n filter een goed idee. Mits ze het zo implementeren: “Ga je sneller dan 3 km/h dan doet de applicatie het niet”.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North