• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelste Golf gaat simpelweg Golf R heten

Auteur: Wouter, gepost 24 april 2009 om 08:41 – 70 Reacties

VW Golf GTI


De geruchtenstroom rond de allerheetste Golf versie willen maar niet opdrogen. Inmiddels lijkt wel duidelijk dat er geen Golf R32 of Golf R36 met zescilinder komt, maar dat de snelste Golf een sterkere variant van de 2.0 TFSI onder de motorkap krijgt.

De namen Golf R20 of R20T zouden daarbij ook kunnen passen, maar VW heeft schijnbaar toch voor Golf R gekozen. De snelste Scirocco krijgt eveneens de “R” mee als aanduiding dat er meer pk’s onder kap zitten. Voor de Scirocco R krijgt het 2.0 TFSI blok maar liefst 270 pk en 350 nm. Al deze kracht zou alleen via de voorwielen op het asfalt moeten worden overgebracht, vierwielaandrijving wordt te zwaar voor de Scirocco R. Ook vormt de Scirocco R daarmee geen bedreiging voor de even sterke TT-S, die in de pikorde van VAG wel de snelste moet blijven.

Voor de Golf wordt naar verwachting wel vierwielaandrijving ingezet en deze krijgt ook nog eens iets minder vermogen. Met 265 pk en 350 nm uit de geblazen viercilinder zal de Golf R nog steeds geen stakker zijn, maar echte VR6 liefhebbers zullen de mooie klanken uit de uitlaat toch gaan missen. In de komende tijd zal VW het doek van beide sportievelingen aftrekken, waarna ze eind van het jaar op de markt komen.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Video - Golf R maakt kapitale fout bij dragrace
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-r, gti, Volkswagen

Vorig bericht: « ASMA Design PhantASMA CL 65 Wide Body
Volgend bericht: Aston-Martin One-77 concept wordt nog eens onthuld »

Lees Interacties

Reacties

  1. creative zegt

    24 april 2009 om 08:53

    achterwielaandrijving geen idee? anyone?

    Login om te reageren
  2. Martin v Hulst zegt

    24 april 2009 om 08:58

    Nee,

    Er komt echt geen achterwielaandrijving. Te kostbaar.

    Denk aan: Motor in rijrichtingplaatsen, andere versnellingsbak ontwikkelen, cardanas, differentieel.

    Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    24 april 2009 om 09:07

    Mooie bak. Vind wel het gadget gehalte iets te hoog… bedoel het voelt voor mij iets meer als opsmukken om het opsmukken. Geeft me een beetje een Halfords gevoel. Heeft de Golf echter helemaal niet nodig. Vind dan de Golf V GTI toch meer in balans. VW moet bij het oer GTI gevoel blijven. Mijn inziens staat de Golf VI daar toch weer wat verder vanaf als de Golf V.

    Enne wat die 265 PK betreft… no problemo… weet zeker dat JD daar heel simpel iets aan kan doen.. kun je de TT-S toch klop geven.

    Login om te reageren
  4. Matssnl zegt

    24 april 2009 om 09:10

    Jammer dat er geen zescilinder komt!

    Login om te reageren
  5. jdm zegt

    24 april 2009 om 09:10

    over 10 jaar zie je toch al het petjesvolk erin rijden, alhoewel de mensen die er nu in rijden ook best sjonnie zijn

    Login om te reageren
  6. BennyB zegt

    24 april 2009 om 09:13

    @ Freeware, TopGear magazine gelezen?

    Ben eens benieuwd naar het uiterlijk, maar ik vond het altijd nog beter meevallen dan een Focus RS of Mazda MPS

    Login om te reageren
  7. Edman zegt

    24 april 2009 om 09:13

    @ creative

    Moeten ze de versnellingsbak weer verplaatsen, is de gewichtsverdeling weer anders… Kost allemaal weer heel veel geld.

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    24 april 2009 om 09:18

    Golf en Gaaap… begint beide met een G. :P de old skool GTI komt nooit meer terug. toch jammer

    Login om te reageren
  9. npdw zegt

    24 april 2009 om 09:30

    wat zonde! het geluid van de r32 is onovertreffelijk. Bovendien denk ik dat je met zo’n viercilinder echt het koppel van onderuit mist.

    Login om te reageren
  10. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 09:33

    Laat ik dan maar eens een keer positief zijn.
    Ik zit best wel te wachten op een r20 turbo.
    Het is namelijk zo dat de gti 5 net iets te langzaam is en de golf 5 r32 net iets heel erg verschrikkelijk veel te zwaar was.

    Toen kwam de editie 30 met dat heerlijke s3 blok wat wel lekker veelpotentie gaf aan de golf 5 ( er van uitgaande dat je hem bij JD bracht en 310 pk had )
    Enige probleem was dat hij boven de 200 iets minder stabiel werd.

    Met de golf 6 r20 turbo met 4 wiel aandrijving zal je dit probleem niet meer hebben, jammer alleen dat hij zwaarder is dan voorwiel. Dat kan VW eventueel oplossen door 2 versies te maken. Goedkope voorwiel voor de liefhebbers en/of minder rijke mensen en dan de vierwiel voor de echte snelle jongens die hun GTI toch al zouden gaan opvoeren.

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    24 april 2009 om 09:40

    Dat staat vast heel lelijk, onder dat linker achterlicht alleen een R.

    Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    24 april 2009 om 09:51

    Zo zou ie er uit moeten zien:

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    24 april 2009 om 10:00

    @Freewarefreak
    Dat is geen achterspoiler dat is een afdak.

    Login om te reageren
  14. R18A2 zegt

    24 april 2009 om 10:02

    Er is maar één merk dat R-waardig is. Ik ben benieuwd wat ze hiervan in Japan vinden.

    Login om te reageren
  15. Svensson zegt

    24 april 2009 om 10:06

    Haha.. VW denkt ook, we kunnen niet ineens van de R32 naar de R20 gaan, dat klinkt ook zo lullig.. dan maar gewoon “R” :)

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 10:18

    Shit. Dat VR6 blok was nou net het gene waar zelfs de meest verstokte Golfhater een beetje respect voor had.
    Die wagens klinken geweldig. Die 6 cilinder was ook de enige echte meerwaarde te opzichte van een GTI. Kwa snelheid maakt het vrij weinig uit.
    Een Golf V R32 is maar een heel klein beetje sneller dan een een Golf V GTI.
    Grotendeels te verklaren door het hogere gewicht.

    Login om te reageren
  17. Laue zegt

    24 april 2009 om 10:18

    @ Spijker Hard

    de golf instabiel boven de 200? vind je dat gek als je zo hard rijdt met een Hatchback.

    Ik ben ook geen fan van hatchbacks en al helemaal niet als er meer als 150pk in ligt. stuiterende dwijl op de weg. Doe maar gewoon een dikke sedan,coupe,station.

    Login om te reageren
  18. Laurens zegt

    24 april 2009 om 10:24

    Zou je dit een gedownsizede 911 noemen :lol: Crisis!

    Login om te reageren
  19. Svensson zegt

    24 april 2009 om 10:33

    Ben het helemaal met je eens “mx5 eigenaar”. Het VR6 blok in al zijn uitvoeringen klinkt echt geweldig met dat lekker volle roffelende geluid. Dat ie niet meer terug te vinden is in de Golf VI was helaas wel te verwachten met het downsizen van tegenwoordig.

    Ik twijfel er niet aan dat deze nieuwe R nog sneller gaat zijn dan de oude R32, maar het geluid gaat behoorlijk tegenvallen. Niet alleen minder cilinders, maar ook een dempende turbo tussen de motor en uitlaat. Ook het aanzuiggeluid wordt gedempt door de turbo, dus er blijft nog maar weinig sound over om van te genieten.

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 10:34

    @Laue.

    Kijk, dat ben ik met je eens. Tegenwoordig gaat bijna elke auto boven de 200km/u. Lekker rijden boven de 200km/u doen er maar weinig.

    Een vriend van mij heeft een Renault Clio RS172 met wat meer pk’s(185-190). Die jongen rijdt als een gestoorde. Boven de 200 durft hij echter niet.
    Die auto is daar eigenlijk helemaal niet goed geschikt voor.

    Een rx8 gaat steeds beter rijden. Boven de 160km/u komt hij steeds meer in z’n element. Die auto is gebouwd voor zulke snelheden.

    Een Hatchback is vooral leuk voor de stad. Niet voor de Autobahn.

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 10:40

    @Svensson.

    Daarbij zijn Golfjes een geliefd tuning object. Met een grotere turbo klinken ze een beetje als een opgevoerd ventilatiesysteem of muffe scheet.

    Login om te reageren
  22. babbaloerie zegt

    24 april 2009 om 10:53

    Toch jammer, hier om de hoek staat zo’n R32, laatst kwam die voorbij me blazen maar zo’n VR6 motor maakt toch wel een lekker geluidje hoor!

    Login om te reageren
  23. Fokko zegt

    24 april 2009 om 10:54

    @ Laue

    stap dan eens in een 1-serie. lekker 220 knallen op de autobahn, hij geeft geen krimp!
    Ik heb ook ooit een AX GT gehad, maar daarmee durfde ik nooit harder dan 170, het dashboard leek wel los te komen!

    Login om te reageren
  24. lorenzo zegt

    24 april 2009 om 11:04

    Mijn GTI 240 editie gaat pas lekker rijden boven de 200, ligt als een blok op de weg en stopt pas bij 270..

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 11:12

    @lorenzo.

    Daar geloof ik dus vrij weinig van. Die auto heeft nauwelijks downforce en de wegligging is niet echt geweldig(ruim voldoende zeker wel).
    Die snelheden zijn best mogelijk. Veel stabiliteit op zulke snelheden vergt net wat meer.
    1 voordeel. Een Golf is tegenwoordig verre van een vlieggewicht. Dat geeft wel weer stabiliteit op hogere snelheden.

    Login om te reageren
  26. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 11:14

    Laatste puntje. Een auto met korte wielbasis is op hoge snelheid een stuk minder stabiel dan een auto met lange wielbasis. ;)

    Login om te reageren
  27. Entwicklung88 zegt

    24 april 2009 om 11:45

    @ Lorenzo

    De Golf V GTI is inderdaad niet de meest stabiele auto op hoge snelheid, daar kan een Golf 30/40 editie weinig tegenin brengen naar mijn mening.
    En de 270 km/u zal vast op de teller zijn, want een gewone GTI houdt bij de 240 (220/225 km/u op de TomTom) toch echt op.

    Login om te reageren
  28. Entwicklung88 zegt

    24 april 2009 om 11:47

    En ik neem aan dat dat de 30-editie moet zijn? Of je hebt ‘em gechipt?

    Login om te reageren
  29. S2000 zegt

    24 april 2009 om 11:56

    Echter weer een auto voor die kleine mannetjes waarvan
    een hoofd amper boven het dashboard uitsteekt !!

    En inderdaad petje op.

    Het zal me niet verbazen dat sommigen op een extra kussentje zitten.

    En allemaal een klein pikkie. Ter compensatie: petje, op bodybuilding, grote mond en een snelle GOLF………

    Login om te reageren
  30. arvid zegt

    24 april 2009 om 12:05

    moet vertellen mx5owner heeft er wel verstand van, weet teminste waar die over praat dus die mag zijn mond open trekken

    Login om te reageren
  31. Rubyn zegt

    24 april 2009 om 12:08

    Mhhm, wat een vooroordelen allemaal weer hier zeg.
    Mooie auto, leuke details. Alleen ik hoop niet dat dat afdakje er op komt. Is meer iets om boven je voordeur te hangen, dan achter op je golf.

    Dat er alleen sjonnies of petjes volk een snelle golf leuk vindt is onzin.
    Zelf vind ik het een geweldige auto, het is dat ik in 2008 een Ford Mondeo van me baas gehad heb. Anders zou ik voor een nieuwe golf gaan. En nee ik draag geen petje en ben ook geen sjonnie.

    R.

    Login om te reageren
  32. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 12:36

    ALLE fans van ALLE merken zijn fockin n00bs. Als je ergens fan van bent ben je vaak blind, moet je nagaan terwijl de keuze voor een auto zowiezo al vaak emotioneel gebaseerd is.

    En mensen die golf rijders stereotyperen zijn waar mogelijk nog VELE MALEN erger. Om maar even in jullie ‘stijl’ te blijven… jullie zijn vast van die kantoorpikkies in hun prius? zo kan ik nu met jullie mee praten?

    Echt wordt er zo moe van dat bepaalde personen aan bepaalde merken en uitvoeringen weer mensen ‘hangen’.

    Ik bedoel kijk die s2000 gast nou… wat een nerd zeg wie vernoemt zich nou naar een gare jappanertttt? zeker te vaak teh fast & the furious gekeken? Of ben je zo`n oude stakker die zo`n kek autootje koopt om stoer te zijn?

    Iedereen die van Jappen houdt is echt een losert, er zijn 2/3 uitzonderingen: skyline, beetje supra en misschien die evootjes van mitsubisi de rest is lelijk.

    Hoop dat er nog een reactie komt van de golf haters.

    OOk zo grappig trouwens ==> golf haters wat haten ze dan precies?

    Voor mij is een GTI al een HELE andere auto dan een GTI edition 30 bijvoorbeeld maar goed zal wel aan mij liggen.

    Login om te reageren
  33. TSI zegt

    24 april 2009 om 12:49

    @npdw,

    daar zorgt het turbootje wel voor denk voor die kraft onderin

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 12:59

    @Spijker Hard.

    Ik ben toevallig geen golfhater. Echter ook geen liefhebber. Sommige modellen kunnen mij zeker wel bekoren. Ze hebben echter allemaal de verkeerde aandrijving. Voor mij snel klaar dus.

    Ik ben echter wel een losert met een mx5 en een rx8 hp. Gelukkig wel. :D
    Neemt niet weg dat ik open sta voor een heleboel merken/modellen. Ik ben namelijk wel een autoliefhebber. Met een voorkeur voor rijdersauto’s. Auto’s die je daadwerkelijk een glimlach op je gezicht kunnen toveren.

    Maar vertel eens, Japanner/fanboy basher. Hoe staat het met jouw autoliefde.
    Wat maakt een Golf voor jou zo fantastisch?

    Login om te reageren
  35. Majinstar zegt

    24 april 2009 om 12:59

    Golf Rotzooi

    Login om te reageren
  36. Diederik zegt

    24 april 2009 om 13:39

    Voor mij is er maar één echte R en dat is de Volvo R uitvoering. Zalige wagens. Zo lekker die V70R :)

    @ Spijkerhard
    Ik ben zelf een “fanboy” van de Mitsubishi Pajero en Lancer Evo serie. Maakt mij dat een Noob? Maakt het iemand een noob als hij of zij een voorkeur heeft voor een bepaalde auto!? Echt joh?

    Zelf geef je wel flink af op Japanse auto’s, maar andere liefhebbers mogen niet afgeven op andere auto’s. Spreek je jezelf niet erg tegen!?

    MX5Owner komt hier al jaren en die heeft zelf een MX5 en RX8, maar geeft rustig een positieve reactie op andere auto’s. En toch is hij een losert?
    Nee, zo makkelijk iedereen die ergens anders over denkt dan jezelf tot loser bestempelen staat namelijk wel erg intelligent :/

    Login om te reageren
  37. npdw zegt

    24 april 2009 om 13:47

    Ach al die vooroordelen zijn zo generaliserend! alsof iedereen die in een golf rijd petjesvolk is?! dan kan je ook zeggen dat er alleen maar aso’s in een BMW, Audi, of Mercedes rijden.
    De golf is gewoon een icoon en ik vind het vet dat er in deze tijden nog snellere varianten worden gemaakt van standaard modellen. Echter is het geluid van de R32 wel de grootste beleving… als dat er niet meer is kan je beter een andere auto kopen. Ik rijd namelijk regelmatig in een R32.

    Login om te reageren
  38. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 13:52

    Ten eerste ben ik liefhebber van geen 1 merk opzich en al helemaal niet van VW. Elk merk heeft zn voor en tegens.

    Ten tweede vind ik mazda met hun roadsters zeker GEEN rijders auto, misschien als je erin zit maar als je naar het model moet kijken zouk gaan huilen maar goed.
    De mx is gewoon een instap roadster, ironisch dat je dan juist de golf zo hekelt ( is ook een soort instap model, vanaf kwaliteit gezien dan ).

    Oke dan heeft meneer nog een rx8 met de suicide doors toch dat model? IS een leuke auto als je goedkoop met een glimlach wil rijden maar ja wat doe je als je een echte roadster naast je hebt staan??? ( porsche, audi etc etc. )
    Snap niet waarom je niet gewoon 1 leuke fun auto koopt van een merk met wat aanzien ( mazda heeft weinig aanzien voor mij )

    Ten tweede valt het mij op dat er altijd zoveel golf haters zijn hier, klaar.

    Als laatste natuurlijk de hamvraag…wat rij ik zelf?

    Laat ik het maar verklappen ik rij dus een VW….. golf….5….gti…edition 30….met JD dingetjes. Oke misschien komt daar mijn irritatie door als ik al dat golf gezeur hoor. Waarom heb ik gekozen voor deze auto dan? gewoon het totaal beeld. Ik vind de GTI zetels mooier dan concurrentie, en vind de RNS 510 met SD kaart enz gewoon top ( wat dat betreft ben ik wel een ‘petje’ ). Wilde eerst een 1 serie maar vind die full option zo steriel van binnen dat ik moest huilen ( vind de buitenkant met m pakket wel leuk ).
    a3 heeft voor mij teveel minpunten t.o.v. golf. Mijnlaatste optie was een cupra maar ik had hiervoor een leon tdi topsporyt dus wilde geen seat meer.

    Conclusie: golf was voor mij het meeste waar voor je geld, ook met betrekking tot verkoop enzo. ( en was blij met de s3 moter die erin ligt met veeeeeeel potentie )

    Jullie vragen…ik antwoord

    Login om te reageren
  39. Oscar zegt

    24 april 2009 om 13:52

    @ R18A2

    Jaguar bedoel je???

    Login om te reageren
  40. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 13:54

    Oja vind wel dat ik moet zeggen dat ik jullie reacties van een beter niveau vind dan jullie eerder geposte opmerkingen, lijkt wel of common sense beetje op komt bij jullie;)

    En vind het ook mooi dat jullie niet meteen helemaal doordraaiden toen ik wat zei over Jappaners, het siert jullie…;)

    Login om te reageren
  41. GuidoBMW zegt

    24 april 2009 om 13:57

    Leuk, de nieuwe Golf “R”ubbish.

    Login om te reageren
  42. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 14:03

    Guido als je geen m3 hebt of op zn minst een 335 moet je echt gaan zwijgen nu… met je Boeren Mest Wagen uit het jaar kruik voor christus…

    :D :D :D :D :D :D :D

    Login om te reageren
  43. bozewolf zegt

    24 april 2009 om 14:06

    Met 4wd gaat ’t waarschijnlijk weer een varkentje worden… beetje jammer. Zo’n relatief klein wagentje en dan hoog gewicht.

    “Ik bedoel kijk die s2000 gast nou… wat een nerd zeg wie vernoemt zich nou naar een gare jappanertttt? zeker te vaak teh fast & the furious gekeken? Of ben je zo`n oude stakker die zo`n kek autootje koopt om stoer te zijn?

    Iedereen die van Jappen houdt is echt een losert, er zijn 2/3 uitzonderingen: skyline, beetje supra en misschien die evootjes van mitsubisi de rest is lelijk.”

    Dit soort reacties doet me twijfelen of je wel een snelle Golf rijdt. Hell, het doet me twijfelen of je uberhaupt een rijbewijs hebt of ouder bent dan 18.

    Want woorden als “losert” en “jappanertttt”, gecombineerd met je gatenkaas argumentatie, doet me nou niet meteen vermoeden dat ik hier met een hoogontwikkeld individu te maken heb.

    “Latert”, kerel.

    Login om te reageren
  44. RoT___ zegt

    24 april 2009 om 14:27

    Vaarwel mooie zescilinder.
    Jammer dat de VR6 het veld moet ruimen voor een 4-cilinder.
    Die dingen klinken gewoon niet leuk, hoeveel je dan ook aan het geluid doet.
    Als ik het geld zou hebben [en nog belangrijker, een rijbewijs], zou ik de R20 nog niet gekocht hebben. Dan maar een 2e hands R32, die klinkt tenminste leuk!

    Login om te reageren
  45. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 14:36

    @Spijker Hard.

    Enigzins kennis van zaken is aan jouw niet wegbesteed zo te lezen.

    “Ten tweede vind ik mazda met hun roadsters zeker GEEN rijders auto, misschien als je erin zit maar als je naar het model moet kijken zouk gaan huilen maar goed.
    De mx is gewoon een instap roadster, ironisch dat je dan juist de golf zo hekelt ( is ook een soort instap model, vanaf kwaliteit gezien dan ).”

    Rijdersauto’s gaan om het rijden, niet om het mooi zijn. De rijbeleving staat centraal.
    Mx5 een instaproadster? Dacht het niet. Andere fabrikanten zijn pas weer roadsters gaan bouwen doordat de mx5 zo’n succes was.
    De mx5 staat stipt in de top tien best sturende auto’s ter wereld. Daar kunnen de dure merken niet aan tippen. De mx5 is bewust simpel gehouden. Te veel luxe gaat ten koste van de rijervaring. Daarbij zijn ze oerdegelijk en waardevast. Zeg dat maar eens over de Duitsers.

    Ik heb nergens geschreven dat ik een hekel aan een Golf heb. Dat heb je er dus zelf bij verzonnen.

    “Oke dan heeft meneer nog een rx8 met de suicide doors toch dat model? IS een leuke auto als je goedkoop met een glimlach wil rijden maar ja wat doe je als je een echte roadster naast je hebt staan??? ( porsche, audi etc etc. )
    Snap niet waarom je niet gewoon 1 leuke fun auto koopt van een merk met wat aanzien ( mazda heeft weinig aanzien voor mij )”

    Een rx8 is verre van goedkoop. De aanschaf valt misschien mee, onderhoud en brandstofkosten doen dat wat minder.

    Wat heeft een sportcoupé met een roadster te maken?

    Keuze voor een rx8 is simpel. Wankelmotor en superieure wegligging onder alle omstandigheden. Helaas iets minder leuk om mee te sturen(want zwaarder en langere wielbasis) dan de mx5.
    Mazda weinig aanzien? Ongeveer net zoveel als een Golf. Vrij weinig dus.

    Daarbij het belangrijkste punt. Ik ben een autoliefhebber met een voorkeur voor rijdersauto’s. Liefst nog een beetje zeldzaam en uniek ook.

    Wtf moet ik met aanzien? Ga ik daar beter en lekkerder door rijden? Wtf zal het mij interesseren wat een ander van mijn auto vind? Ik heb ze voor mezelf gekocht.

    “Laat ik het maar verklappen ik rij dus een VW….. golf….5….gti…edition 30….met JD dingetjes. Oke misschien komt daar mijn irritatie door als ik al dat golf gezeur hoor. Waarom heb ik gekozen voor deze auto dan? gewoon het totaal beeld. Ik vind de GTI zetels mooier dan concurrentie, en vind de RNS 510 met SD kaart enz gewoon top ( wat dat betreft ben ik wel een ‘petje’ ). Wilde eerst een 1 serie maar vind die full option zo steriel van binnen dat ik moest huilen ( vind de buitenkant met m pakket wel leuk ).
    a3 heeft voor mij teveel minpunten t.o.v. golf. Mijnlaatste optie was een cupra maar ik had hiervoor een leon tdi topsporyt dus wilde geen seat meer.

    Conclusie: golf was voor mij het meeste waar voor je geld, ook met betrekking tot verkoop enzo. ( en was blij met de s3 moter die erin ligt met veeeeeeel potentie )

    Jullie vragen…ik antwoord”

    Kijk, je kunt dus wel enigzins normaal reageren. ;)

    Login om te reageren
  46. Diederik zegt

    24 april 2009 om 15:02

    @ Spijker Hard

    Het was mijn eerste reactie èn met common sense… :D *zucht* misschien word ik volwassen. Slechts 11 jaar te laat ;-)

    Ik zal zeker niet negatief zijn tegen over de Golf. Al was het maar omdat ik daar ook naar heb gekeken. Alleen had de 207 op dat moment een mooiere aanbieding (jaja… fik maar wéér af. Hij heeft een grote smoel idd).
    En als ik een Mits fan ben, waarom niet de Colt zul je misschien denken!? Nou, omdat ik die te duur vond voor wat je terug krijgt. Betrouwbaarheid is wat waard, maar er zijn grenzen. En met die nieuwe neus… mwach…

    Maar het enige waar ik op doelde was de generaliserende toon. Een fan hoeft niet meteen blind te zijn voor andere merken/teams/soort/geslacht. Als hetero zie ik ook wel eens man waarvan ik vind dat hij niet lelijk is, maar daar hoef ik niet meteen overheen ;-)

    Login om te reageren
  47. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 15:35

    @Diederik.

    “Als hetero zie ik ook wel eens man waarvan ik vind dat hij niet lelijk is, maar daar hoef ik niet meteen overheen”

    kijk, dan ben je tenminste een vent. :D

    Login om te reageren
  48. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 15:51

    Zie hier mijn keuze voor een rx8 even bevestigd worden. En daarbij gelijk ook de reden waarom FWD voor mij nvt is.
    Met een Golf haal je helaas niet zulke capriolen uit. In ieder geval niet op dezelfde manier.
    http://www.youtube.com/watch?v=CQ1S-n-thIg

    Login om te reageren
  49. Bellisimo zegt

    24 april 2009 om 15:58

    Ik vraag me altijd af wat de gemiddelde leeftijd is hier.

    In ieder geval zijn hier genoeg mensen met een mening die geen rijbewijs hebben of uberhaupt in een Golf Gti hebben gezeten. Die komen met petjes verhalen blabla en dat de auto boven de 200 onstabiel word en een hatchback een dweil is op hoge snelheden?

    goed. dat is onzin.

    Een golf gti (v), met de nieuwe heb ik overigens nog niet gereden, is een waanzinnig scherp sturende auto. en waarmee je onbeschoft hoge snelheden bochten mee kan maken. ook het vermogen is ruimvoldoende, heb hem vergeleken met een handgeschakelde R32 en ik zou toch voor de GTI gaan.

    wat een fantastisch auto,

    Login om te reageren
  50. lorenzo zegt

    24 april 2009 om 16:01

    @ Entwicklung88

    nee dat is geen editie 30 maar een 240 editie , daar waren er maar 300 van in nederland, allemaal genummerd, in feite een gewone GTI maar dan met wat extra Pk en extra opties

    Login om te reageren
  51. RenesisHP zegt

    24 april 2009 om 16:10

    Op de 1 of andere manier begin ik spontaan wel een hekel aan Golfjes te krijgen. Dat heeft echter niets met de auto te maken, eerder met bovenstaande reaguursels. :|

    Login om te reageren
  52. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 16:54

    HAHAH…een groot deel van de mensen hier weet geen eens wat van GTI’s 5 af laat staan de edition 30. Komt er nog zo`n gast die dan zegt: je hebt hem volgens mij niet. Whahaha dat is pas echt kinderachtig ik bedoel; wat moet ik daar op zeggen? jawel hoor, nee hoor, wel hoor.

    Weetje wat…BOZEWOLF jij mag hem van me kopen als ik hem afdank oke?
    Dus hou marktplaats in de gaten. Dan kan ik me meer vinden in diederiks reactie.

    Tja en verder over mx5owner…wat moet ik er van zeggen.
    Hij is een velle voorvechter voor zijn type auto en daar kan ik me in vinden.
    Ik kan mezelf alleen niet vinden in zijn modellen, wat dat beteft neig ik toch meer naar duitsers of eventueel een klassieke amerikaan ( ‘vette uit 69 ofzo )

    Ik vind alleen een (speciale) skyline een auto waar ik serieus over na zou moeten denken maar weetje wat het is met die Jappen? Ze zijn betrouwbaar, goedkoop en hebben soms nog wel eens leuke motoren enzo maar het uiterlijk knap ik zo verschrikkelijk op af. Als er dan een nieuwe duitser naast me staat zou ik denken: mmmm…had ik maar wat meer neergetelt.

    Maar als een van jullie een mooie foto kan plaatsen van een recente Jap ben ik tevreden, vooral als ik dan een duitse concurrent ernaast zet en die dan afgebrand wordt hier, misschien dat ik dan wel anders ga denken.

    Login om te reageren
  53. spijkerhard zegt

    24 april 2009 om 17:03

    Wat voor auto heeft de bozewolf eigenlijk? Vast veel beter dan ik heb maar ja ik ben maar een jochie van 23 he ;)

    Ben benieuwd wat jij hebt en vooral hoe oud je ook bent.

    Login om te reageren
  54. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 17:08

    Wat voor auto heeft de bozewolf dan? en hoe oud is hij?
    Je hebt vast iets veeeeeeeeeeeeeeel beters maar ja hou er wel rekening mee dat ik pas 23 ben en dit mn 2de auto is….

    Als je denkt dat ik dom ben vind ik dat prima, denk alleen dat mijn jonge leven net iets succesvoller is dan die van jou (a.d.h.v. je inmenging in deze discussie;))

    verzuurde raamambtenaar

    Login om te reageren
  55. de sjonnies zegt

    24 april 2009 om 17:11

    @ spijker hard – heb een aantal VW’s versleten en heb nooit VW gereden voor de goede wegligging sorry, maar mijn VW’s gingen onder bepaalde omstandigheden bij hoge snelheden aan de voorzijde allemaal liften
    Voor de goede orde : de laatste was een vette Passat TDI bewust met Michelins laten leveren ipv Conti’s

    MX5 : De MX 5 is de vaandeldrager geworden van de klassieke Britse sportwagen, is in tegenstelling tot zijn voorganger de Engelse MGB wel door -gevolueerd en is een prima lekker scheurijzertje De prestaties doen er niet toe, het gevoel in de onderrug en de billen is bij dit soort wagens waar het om gaat. Dat juist de Japanners in dit gat zijn gesprongen vind ik alleen maar bewonderingswaardig

    Ook ik heb niets tegen een Golf, behalve dat ik vind dat het model en concept gewoon doodgemelkt is ( niet uitgemelkt) en dat het hoog tijd wordt voor VW om met een kompleet nieuw concept te komen – en dat zal verrekte moeilijk zijn

    Login om te reageren
  56. Spijker Hard zegt

    24 april 2009 om 17:19

    even voor de goede orde, ik was diegene die zei dat VW`s met FW boven de 200 minder gaan rijden. En ik zeg bewust minder want het is niet dat je zegt: ojee ik durf niet verder. Laat ik maar niet gaan opscheppen maar heb de naald ver ver boven de 200 gehad op de autobahn en het was perfect.

    Op landweggetjes waar de mx5 tot zijn recht komt is de GTI ook zeer vermakelijk hoor. En de stoot in de onderrug waar mensen het hier over hebben kan je ook in mijn auto krijgen hoor, kwestie van launch control en gaan. Trouwens met de powercontroller van JD heb je een stuk minder last van de FW en daar opvolgende overtuur/powertorqe.

    Login om te reageren
  57. xjs678qr zegt

    24 april 2009 om 18:07

    Ik kan niet wachten op die Volvo Golf R ;)

    Login om te reageren
  58. Jantje zegt

    24 april 2009 om 18:28

    Wel jammer dat die R eigenlijk helemaal niet bij VW hoort, maar bij Honda. Verder alle lof voor de wagen; enkel is de originaliteit ver zoek bij de moffen!

    Login om te reageren
  59. Stephan zegt

    24 april 2009 om 18:38

    Heel erg jammer hoor. Zou mooi zijn als er toch een golf VI komt met 4 wiel aandrijving. Kan me ook niet voorstellen dat die er niet komt.

    Ik zeg die nieuwe 5 cilinder van audi (uit de tt-rs?) en dan met een turbo erop. 300pk + !!

    Login om te reageren
  60. DD zegt

    24 april 2009 om 19:48

    de sjonnies: De prestaties doen er niet toe, het gevoel in de onderrug en de billen is bij dit soort wagens waar het om gaat.
    Doe mij maar prestaties, voor een gevoel in mijn billen ga ik wel naar de gay-palace ;)

    Login om te reageren
  61. BananaFlip zegt

    24 april 2009 om 19:51

    Allemaal heel erg leuk enzo, maar ik denk dat iedereen hier wel wat meer van had verwacht.

    Login om te reageren
  62. BananaFlip zegt

    24 april 2009 om 19:51

    @ Stephan

    De motor uit de TT-RS is al geblazen…
    Maar een bi-turbo is natuurlijk nog beter!

    Login om te reageren
  63. WieAndersDasAuto zegt

    24 april 2009 om 20:49

    Jammer dat er geen V(R)6 meer inkomt… Door die geweldige motor klonk de Golf R32 zo geweldig! Maar ik durf te wedden dat de Scirocco en de Golf geweldig zullen rijden!

    Login om te reageren
  64. phantom zegt

    24 april 2009 om 20:53

    weer begrenst op 350 nm?? voor de dsg zekerr

    Login om te reageren
  65. renaultfreak zegt

    24 april 2009 om 21:56

    ik kan niet wachten op de megane rs trophy:P Sorry maar dit is niet echt een hele boeiende auto…

    Login om te reageren
  66. wimbers zegt

    25 april 2009 om 03:50

    helemaal eens met de commentaren over de wegligging hierboven.

    ik rijdt nu in een leon cupra en boven de 200 zat ik in mijn focus station lekkerder.
    de leon stuitert. en is niet stabiel in stuurgedrag, eigenlijk ga ik er niet harder mee dan 180. lekker jammer van een auto met 240 pk

    Login om te reageren
  67. GuidoBmw zegt

    25 april 2009 om 12:35

    @ Spijker Hard

    Dat kan ik als studentje niet betalen. Ik rij 318iS.
    En ik ben nu eenmaal geen fan van deze hatch. Daar heb ik zo men redenen voor ;) En leeftijd zegt niet zoveel hoor ;)

    Login om te reageren
  68. GuidoBmw zegt

    25 april 2009 om 12:37

    En daarbij, waarom moet het een 335 of m3 zijn? Het hoeft niet altijd snel?!

    Login om te reageren
  69. Citrofiel zegt

    26 april 2009 om 18:05

    De R32 was zegmaar de luxe-Golf. Het ging minder om de snelheid, meer om het idee genoeg kracht te hebben (Rolls-stijl). De soepele grote motor hielp daarbij. Zou zo’n kleinere motor met veel kracht niet snel zenuwachtig worden, en afbreuk doen aan de relaxte sfeer?

    Login om te reageren
  70. NSX zegt

    27 april 2009 om 16:41

    Qua techniek is Honda natuurlijk veel verder dan VW.
    Ik sta er altijd versteld van hoe ‘Duits’ georiënteerd wij
    Nederlanders zijn als het om auto’s gaat.

    Qua vormgeving en prijs/kwaliteit zijn het over het algemeen geen toppers.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North