• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Speciaal voor kleine Chinezen: verlengde Audi A4

Auteur: robbie, gepost 17 november 2008 om 21:41 – 42 Reacties

Audi A4L


Chinezen zijn gemiddeld nou niet echt het langste volk dat op deze aardbol rondloopt, maar op de een of andere manier hebben Chinezen toch een soort fetish voor auto’s waarvan de wielbasis is verlengd. We zagen al eens verlengde versies van de A6 en 5 Serie. En nu is er speciaal voor China een lange A4 ontwikkeld.

De A4L is maar liefst 6 cm langer dan een normale A4. Zou dat ruimte genoeg opleveren om met gestrekte benen op de achterkant te kunnen zitten?

Audi A4L

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, China

Vorig bericht: « Duitse overheid wil Opel WEL helpen, 1 miljard nodig!
Volgend bericht: Video: M3 vernedert IS-F en C63 ook op het circuit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stancke zegt

    17 november 2008 om 21:45

    Meer foto’s?

    Login om te reageren
  2. Jintro zegt

    17 november 2008 om 21:46

    Wat een lelijke pisgele lichten…
    -edit: let op je taalgebruik!-

    Login om te reageren
  3. Rayner zegt

    17 november 2008 om 21:46

    Hij mag ook best deze kant opkomen hoor!

    Login om te reageren
  4. jarnoviw zegt

    17 november 2008 om 21:47

    dan koop je toch een A6? beetje nutteloos denk ik..

    Login om te reageren
  5. bmw zegt

    17 november 2008 om 21:49

    whoe ha ha

    de seat exeo xl

    Login om te reageren
  6. 007 zegt

    17 november 2008 om 21:50

    @ jarnoviw

    een A6 is wel een prijscategorie hoger..
    dit lijkt me eigenlijk helemaal geen slecht idee! je wilt een redelijk grote luxe wagen zonder dat je hiervoor a6 – geld moet betalen.

    je betaalt dus enkel voor de extra ruimte en niet voor (nog) extra luxe

    zo een modelletjes mogen ze hier ook leveren (: (wie wilt er nou niet meer beenruimte op de achterbank)

    Login om te reageren
  7. Tommy zegt

    17 november 2008 om 21:50

    Geen foto’s van de zijkant, hij is zeker minder mooi gelijnd dan de onze A4. :D

    @jarnoviw: In Europa proberen ze klanten die meer ruimte willen een A6 aan te sporen, in China is die stap minder makkelijk en dit is dus een goedkopere optie. Wel idieaal als Taxi trouwens zo’n verlengde A4/A6.

    Login om te reageren
  8. anus zegt

    17 november 2008 om 21:51

    @jarnoviw een a4 met verlengde wielbasis is niet hetzelfde als een a6.. als chinezen de a4 toch gewoon geil vinden;)

    Login om te reageren
  9. RX-7/6US Owner zegt

    17 november 2008 om 21:51

    extra ruimte voor de sumo worstelaars

    Login om te reageren
  10. RH zegt

    17 november 2008 om 21:54

    Hoelang is een Chinees…

    Login om te reageren
  11. JzAero zegt

    17 november 2008 om 22:02

    Grappig is wel dat je hier een verlengde versie laat zien en dan geen foto van de zijkant showt:P Dan zien we niet hoeveel verlengd ie isxD

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    17 november 2008 om 22:04

    Wat is een A6 dan ?

    Login om te reageren
  13. JzAero zegt

    17 november 2008 om 22:07

    @ CSL, misschien eerst ff de reacties lezen.

    Niet elke persoon op aarde heeft het extra geld om een A6 te kopen.
    Misschien wel net juist dat beetje extra geld voor een A4 verlengd zonder dat je de volle mep betaald voor een A6 prijsje.

    Net zoiets met de 5serie Li, waarom geen 7 serie?
    Die is gewoon een dikke klap duurder.
    Een 5 serie Li is nou eenmaal veel geodkoper voor dezelfde ruimte.

    Login om te reageren
  14. Dennis zegt

    17 november 2008 om 22:09

    wat een nutteloze ‘investering’

    Login om te reageren
  15. Einser zegt

    17 november 2008 om 22:24

    Wel grappig! Overigens staat de verlengde A4 (nog) niet op de Chinese Audi-site.
    Wel op de chinese BMW-site; een verlengde 5-serie!

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    17 november 2008 om 22:29

    @Dennis.
    In China hebben ze andere budgetten voor auto’s A8 te duur? dan de helft!

    Login om te reageren
  17. JH zegt

    17 november 2008 om 22:38

    Een chauffeur is in China redelijk goedkoop (100 dollar / maand) maar zoals al vermeldt is de sprong naar de a6 een stuk groter kwa prijs…overigens is er ook een verlengde Mondeo versie. Mercedes heeft onderzocht of de E-klasse verlengd kon worden maar de kosten waren toch te hoog (voornamelijk door de ontwikkeling van nieuwe deurpanelen/interieur)

    Login om te reageren
  18. Guan zegt

    17 november 2008 om 22:45

    @RA: was dat niet Hulang? ;-)

    Login om te reageren
  19. Bert zegt

    17 november 2008 om 22:46

    Sorry, maar dan zou ik toch wel even in de lach schieten als er een A4 voorbij komt (Grootste burgerlullenbak ever) met een Chauffeur en achterin Mr. de “Directeur” met zijn krantje.

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    17 november 2008 om 22:50

    Wilde ook zeggen: verlengde Exeo.

    Vorige type A6, Santana’s en noem maar op hebben ze daar ook nog heel lang gemaakt. De Kever in Mexico is ook pas net uit productie! Peugeot 504 Pick-up trucks zijn eeuwig in productie geweest; kortom, doen alle fabrikanten voor de “minder ontwikkelde” markten.

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    17 november 2008 om 22:58

    @Laurens ..
    wie weet heeft Audi daar een andere concurentie positie ??
    weet het niet hoor ..

    wat ik wel weet is dat nederland een beetje onderaan staat in de prioriteitenlijst van de autofabriekanten ..
    lager dan Roemenie iig ..

    geloof dat de ontwikkelingsgroei van China een beetje langs je heen is gegaan ..

    Login om te reageren
  22. Laurens zegt

    17 november 2008 om 23:13

    @lincoln

    Kwestie van hormonen in het vlees. Ze worden ook steeds langer daar.

    Maar ot: gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking ligt nog bij lange na niet op ons niveau. En wij zijn hier een provincie van Duitsland, en dat land telt wel mee hoor.

    Chinezen willen (net als wij hier) gewoon veel voor weinig. Dat kan alleen als je min of meer afgeschreven modellen recycled.

    Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    17 november 2008 om 23:21

    @Laurens .. ontwikkeling = groei .. en die gaat daar 100 X harder als hier ..
    tuurlijk weet ik wel wat je bedoeld .. een stabiele middenklasse is daar nauwelijks ..

    aan de andere kant zijn die lui nog niet begiftigt door de door fabrieken opgelegde mooi/lelijk issue ..
    en kunnen het zelf nog een beetje invullen ..
    hun vragen .. Audi maakt ..
    hier is het andersom ..

    Login om te reageren
  24. Mr_R zegt

    17 november 2008 om 23:27

    Ik zou zeggen, op bestelling ook voor Europa!

    Ik vraag me altijd af waarom al die premium modellen zo’n waardeloze beenruimte hebben achterin. Als je grotere kinderen hebt moet je dus maar net toevallig genoeg geld hebben voor een A6 (waarschijnlijk niet, anders kocht je sowieso wel een A6) of in een Passat stappen: niet leuk en weg klant voor Audi. Een A4L lost het op!

    Zie geen reden om de A4L hier níet te leveren. Iemand?

    Login om te reageren
  25. Laurens zegt

    17 november 2008 om 23:28

    @lincoln

    Dat weet ik zo net niet. Autofabrikanten werken continue met consumentenpanels, geheime previews, marktonderzoeken en ga zo maar door. Het aantal echte flops wat ze uitbrengen is niet zo hoog.

    Zelfs de X6 (toch een min of meer nieuw concept) is al behoorlijk uitverkocht. De Cayenne ging er ook in als gods woord in een ouderling. Beide door de fabrikanten in de markt gezet, behoorlijk afwijkend van wat ze al deden, maar wij vreten het als kool.

    Chinezen kijken wat wij hier mooi vinden en kopiëren dat. En waarom niet, alle mensen zijn toch uiteindelijk min of meer hetzelfde? En zien dezelfde films en TV series.

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    17 november 2008 om 23:35

    @Laurens .. ja .. dan heb je het over BMW en Porsche ..
    never under estimate the dickhead market .. dude ..

    Login om te reageren
  27. Windhoos zegt

    18 november 2008 om 00:03

    Hoewel de A4 dan in een andere prijscategorie zal zitten dan de A6 vind ik dit toch vrij nutteloos, Al helemaal als ze het hebben over een toename van 6cm. Ongeveer de lengte van een gemiddelde middelvinger dus……..

    Login om te reageren
  28. Tycho zegt

    18 november 2008 om 02:32

    Paar live-plaatjes van de presentatie zie hier:

    http://www.thetycho.com/news_audi6.htm

    Login om te reageren
  29. Gregorius zegt

    18 november 2008 om 07:54

    Hadden die Chinezen niet nog 800-zoveel A6L’s over na zo bijeenkomst deze zomer?

    Die A4L is in mijn ogen ook een goed iets en moet zeker naar Nederland komen. De gemiddelde Nederlandse man zit namelijk niet voor zijn lol achterin een A4, C of 3-serie. Zoiets zou je toch eigenlijk wel mogen verwachten van een auto met zo’n prijs.

    Login om te reageren
  30. Niels zegt

    18 november 2008 om 09:19

    Tijdens de spelen in Beijing geweest…. geloof me er rijden alleen maar L versies. Je ziet echt geen enkele ‘normale’ Audi!

    Login om te reageren
  31. G. Bert zegt

    18 november 2008 om 09:25

    Bij mensen met een kleinere auto gaat de passagiersstoel meestal helemaal naar voren zodat ze alsnog relaxed achterin kunnen zitten… Zo verlengen zij hun beenruimte. Het is natuurlijk fijner als je dat niet hoeft te doen.

    Login om te reageren
  32. TBK zegt

    18 november 2008 om 09:26

    “# Jintro schrijft,
    17 November 2008 om 21:46

    Wat een lelijke pisgele lichten…
    -edit: let op je taalgebruik!-
    ”

    @ autoblog : are you guys serious? “Let op je taalgebruik!”. Kom op eh mannen, niet zo kleinzerig PC proberen te doen/zijn.

    Login om te reageren
  33. BiBop zegt

    18 november 2008 om 09:28

    Needat komt om dal alle lagere BoBo’s in China op kosten van de zaak met een zwarte Audi A4 rondtouren.
    Kennelijk is de standaard uitvoering te kort om in het Weekeinde uitbundig met de familie te kunnen shoppen.
    Overigens worden deze Audi’s in/bij Shanghai geproduceerd, dus geheel en al Made in China.

    Login om te reageren
  34. Majinstar zegt

    18 november 2008 om 10:31

    Ik snap niet waarom mensen kiezen voor een Audi. En die chinezen willen altijd exclusief zijn.

    Login om te reageren
  35. wimbers zegt

    18 november 2008 om 10:49

    dit zou het standaard formaat moeten zijn. ik vindt de ruimte op de achterbank in een “premium” merk auto om te huilen. ook een A6 is klein achterin. een skoda is een stuk groter..

    Login om te reageren
  36. slisse zegt

    18 november 2008 om 12:27

    wel raar de gemiddelde chinees is zoveel kleiner dan wij en toch moete ze extra L wagens hebben. Dan is dat voor hen een mobilehome ofwat?

    Login om te reageren
  37. ik zegt

    18 november 2008 om 15:02

    waar slaat dat nou weer op, koop een a6 of a8 ipv een a4 verlengen

    Login om te reageren
  38. DennieFR zegt

    18 november 2008 om 17:01

    @ Mr. R

    Met jou ben ik het eigenlijk wel eens,gezien de gemiddelde 13-jarige hier in NL al 1.80M + is,en vaak is de beenruimte achter bij dure middenklassers niet echt iets om over op te scheppen..

    Login om te reageren
  39. fructis zegt

    18 november 2008 om 17:55

    wtf 6cm??? die L die ze daarvoor achter de A4 moeten kleven aan de achterkant is zelf ook 6 cm, waar gaat die naartoe?

    Login om te reageren
  40. LD zegt

    30 november 2008 om 11:14

    Op de Chinese website (audi.cn) zijn via de “special” meer foto’s te zien.
    Ik heb even de moeite genomen maar kan toch niet zien waar de 6 cm zijn gebleven.

    Login om te reageren
  41. databekker zegt

    10 januari 2009 om 22:31

    JA, design kennen ze bij Audi met een DIKKE D van Design.
    nu nog het onderstel zoals een Honda of een Ferrari en dan is een Audi wel de beste stuur auto die er is.

    Login om te reageren
  42. Natnael zegt

    4 januari 2010 om 15:54

    Waarom zijn deze mensen altijdd zo kleinn?
    ik snap dat niet,
    ze kunnen goedd bouwen maar ze zijn niet groot?.
    leg me dat eens uit!
    alvast dankje wel

    Groetjes
    Natnael……(H)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North