• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

SsangYong gaat Audi kapot maken met de Chairman W

Auteur: robbie, gepost 13 februari 2008 om 11:03 – 80 Reacties

SsangYong Chairman


Speciaal voor Autoblogger en Wouter die helemaal weg waren van de WZ Concept presenteer ik hier het uiteindelijke productiemodel. De Chairman W. Ik vraag me serieus af of ze er nu nog steeds zo over te spreken zijn. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat dit een van best uitziende SssangYong’s is sinds, uhh, ooit.

Het vorige model Chairman was nog gebaseerd op de W124 E-Klasse en leek een beetje op de Helmut Kohl S-Klasse, kortom niet echt aantrekkelijk. Maar dit nieuwe model moet volgens SsangYong toch echt de strijd aan kunnen gaan met auto’s als de Lexus LS en Audi A8.

Daarom vinden we onder de motorkap dan ook een 5.0 V8 met ongeveer 350 pk die afkomstig is van Mercedes en tevens is gekoppeld aan een 7-traps automaat. En voor klanten die genoegen nemen met iets minder vermogen is er ook nog een 3.6 liter V6. Verder is de Chairman W onder andere voorzien van 4WD, Harman-Kardon premium audio system, tien airbags en Active Cruise Control. Alleen jammer dat er van dat lelijke nephout in zit ;) . (via: The Car Blogger)

SsangYong Chairman

SsangYong Chairman

SsangYong Chairman

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Audi Grand Sphere
    Audi Grand Sphere wordt volgende A7. Hopelijk.
  • Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
    Audi grandsphere is privéjet zonder vleugels
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Limousine, SsangYong

Vorig bericht: « Zet je BMW altijd op de handrem
Volgend bericht: Toyota komt naar Genève met Urban Cruiser & iQ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alexander zegt

    13 februari 2008 om 11:07

    Lijkt toch meer op de nieuwe C-klasse van Mercedes….

    Login om te reageren
  2. Tijmen zegt

    13 februari 2008 om 11:11

    Jammer, ik had toch wel wat meer verwacht, na zo’n concept.
    Dat interieur mogen ze ook wel opnieuw stylen, maar niet slecht. Het gaat de goede kant op met Japans design, Maar ik denk niet dat dit écht een concurent gaat worden voor Audi’s A8; ze missen nog wel een beetje imago.

    Login om te reageren
  3. Thomas zegt

    13 februari 2008 om 11:12

    Chique bak hoor.
    Natuurlijk is het van een merk met een wat mindere naam, maar als dit kwalitatief erg goed in elkaar steekt, zal het zeker een zalige auto zijn. Moet je die luxe achterin zien.

    Login om te reageren
  4. Majinstar zegt

    13 februari 2008 om 11:14

    Wie gaat zo’n auto kopen ?

    Login om te reageren
  5. Racer X zegt

    13 februari 2008 om 11:14

    Gaaf, een uitgerekte C klasse… Kom eens met wat origineels, en dan niet zo’n gedrocht als de Actyon pickup.

    Login om te reageren
  6. Frank deH zegt

    13 februari 2008 om 11:17

    @ Tijmen Ja, die Japanners uit Zuid-Korea worden steeds beter.

    Niet slecht, ze zijn er nog niet maar maken wel grote vorderingen. En de prijs zal ook wel wat aangenamer zijn.

    Login om te reageren
  7. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 11:19

    @Tijmen: Japans design? Dit is Koreaans!!!! wat een kenners hier zeg !!!

    Login om te reageren
  8. JH zegt

    13 februari 2008 om 11:21

    Niks Koreaans, Chinees zullen jullie bedoelen (want de eigenaar van SsangYong is een Chinese firma)

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    13 februari 2008 om 11:21

    KAPOT! echt ik zeg het je! :P de concurrentie is moordend maar ssangyoung gaat naar de top. Jammer dat ook in lijnen de wagen zo afwijkt van het concept.

    Ziet er verder redelijk uit, ik zou em naast die nieuwe Genesis zetten, looks van allebij de wagens zijn acceptabel en je krijgt best veel voor je knossels.

    Overigens vond ik de 1e generatie Rexton ook nog wel acceptabel :P hebben ze later alleen van die afschuwelijke koplampen opgezet…

    Login om te reageren
  10. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 11:22

    @JH: Jaguar is binnenkort Indisch.

    Login om te reageren
  11. Stephan zegt

    13 februari 2008 om 11:23

    Tja imago is het probleem denk ik… Als je moest kiezen tussen een A8 of een chairman W….

    Login om te reageren
  12. Brammeh zegt

    13 februari 2008 om 11:23

    Vleugje Avensis, vleugje Audi, vleugje Merc, Vleugje BMW… en zo komen ze er wel :)
    Je kan er bijna een Contest van maken, zoek de 5 donor-auto’s :P

    Login om te reageren
  13. SR zegt

    13 februari 2008 om 11:25

    idd sephan, maar toch is dit gewoon een mooie auto vind ik. dik in orde

    Login om te reageren
  14. Loek zegt

    13 februari 2008 om 11:30

    Lijkt me een beetje een krappe wagen ivm een A8.

    Login om te reageren
  15. Jorden zegt

    13 februari 2008 om 11:33

    Kom maar op met die rechtzaak mercedes!!!

    Login om te reageren
  16. Frank deH zegt

    13 februari 2008 om 11:39

    @ JH Let op, leest het onderstaande maar eens, dan beweer je zodadelijk nog dat ze eigenlijk een Duitse auto bouwen
    @ Jorden Zal wel meevallen gezien de jarenlange samenwerking…

    In early 1990s, Mercedes-Benz AG made a capital investment in SsangYong Motor to establish a strategic alliance and make cooperation in technologies, management and distribution. The technical affiliation embraced light commercial vehicles (’91), diesel engines (’93), luxury passenger cars (’93), and gasoline engines (’93). Through the technical and management innovations and the distribution channels that grew out of this alliance, SsangYong Motor had technological competence to develop vehicles employing advanced technologies and launch them in global markets.

    Login om te reageren
  17. Arnoud zegt

    13 februari 2008 om 11:40

    Kan je ook alleen die Harman Kardon set afnemen?

    Login om te reageren
  18. Jorden zegt

    13 februari 2008 om 11:44

    @ Frank deh

    Dan kan ik er met me pet niet bij dat mercedes dit uiterlijk goedkeurd!
    Dit doet de mercedes ontwerpers toch pijn aan hun ogen!

    Login om te reageren
  19. MrSelected zegt

    13 februari 2008 om 11:46

    Zeker niet slecht van Ssangyong. Hij ziet er fatsoenlijk uit, interieur ziet er goed uit en er zit Mercedes-techniek in. Alleen jammer dat in deze klasse zulke auto’s nooit zullen slagen. De Phaeton was een superieure wagen maar sloeg niet aan, omdat het een VW is. In dit geval kennen de meeste mensen het merk niet eens.. laat staan dat dit verkocht gaat worden. Hoe concurrerend de prijs ook is.

    Login om te reageren
  20. babbaloerie zegt

    13 februari 2008 om 11:46

    Een Audi met een Mercedes grill, wie zit hier op te wachten?

    Login om te reageren
  21. JH zegt

    13 februari 2008 om 11:53

    Sorry FrankdeH wat bedoel je? De grootste eigenaar van SsangYong zijn Chinezen. Het design wordt overigens meestal uit Europa gehaald (ken een paar die voor SsangYong opdrachten gedaan hebben) dus echt Koreaans kan je ze niet meer noemen…en Mercedes levert de techniek maar heeft niks met het design te doen en dat is waar ik over praat…aangezien Chinezen de baas zijn zal een Chinees management ook de beslissing nemen welk design in productie gaat, hoewel de design director wel een Koreaan is. Ingewikkeld? Dacht het wel ;)

    Login om te reageren
  22. Majinstar zegt

    13 februari 2008 om 12:00

    Later op de boulevard van Scheveningen.

    Yeah kijk mij . Ik rij een Sang Yoeng !!!!

    Login om te reageren
  23. Jorden zegt

    13 februari 2008 om 12:00

    Je gaat als mercedes toch geen geld steken in een bedrijf dat schaamteloos kopiën maakt van jouw modellen! :P

    Login om te reageren
  24. TomRS6 zegt

    13 februari 2008 om 12:11

    @ frankDeh.. kom jij niet uit zutphen? ;)

    Login om te reageren
  25. Robert.P zegt

    13 februari 2008 om 12:12

    Lijkt inderdaad op de mercedes c-klasse maar ze staan ook al even in de schoenen van mecedes.Ook de lexus 430 lijkt er veel op.Het is maar te hopen dat de prijs mee zal vallen en er vraag voor zal zijn .
    Aan luxe onbreekt het niet zoals het hoor met een limo klasse.
    En komt deze wel naar nederland i.v.m. slurp tax??

    Login om te reageren
  26. Greg zegt

    13 februari 2008 om 12:19

    Ssang Young is gewoon zo slecht niet. Gewoon een Aziatische Mercedes Benz. Letterlijk en figuurlijk. Kwalitatief zijn het retegoeie auto’s.

    Het is vooral de vormgeving en naamgeving van Ssang Young die wat mij betreft zwaar klote is.

    Hier in West Europa heeft deze Chairman even veel kans als een KIA Opirus om maar wat te noemen… 0,0% dus. Maar wereldwijd kan dit wel een succesvolle limousine worden.

    Login om te reageren
  27. Bas zegt

    13 februari 2008 om 12:30

    @Jorden:
    Het is heel erg duur om een nieuw model te ontwikkelen, dat bepaalt de prijs van een auto en verklaart ook een beetje de lage prijs van de SsangYong. Mercedes doet niks anders dan hun verouderde techniek verkopen (zou ook nog kunnen dat SsangYong een dochter is van Benz en dat het een dumpplek is voor oudere techniek). Er worden helemaal geen kopieen gemaakt, het zijn gewoon “oude” mercedessen die er een beetje anders uitzien met een SsangYong badge.

    Login om te reageren
  28. Jan C. zegt

    13 februari 2008 om 13:12

    “ooit”: Hoe lang is Ssang Yong actief? Hoeveel van alle de auto’s die ze produceerden heb je gezien?

    Login om te reageren
  29. Willem zegt

    13 februari 2008 om 13:18

    klassebak, mooie afwerking tot in de puntjes perfect, ja wouter … rijtest toeglaten :D

    Login om te reageren
  30. JH zegt

    13 februari 2008 om 13:25

    Ze gebruiken oude Mercedes techniek (en betalen daarvoor) en het is zeker geen Mercedes dochter. Bij de ontwikkeling van de motoren helpt een Mercedes dochter(-bedrijf). Kwaliteit kan je niet vergelijken met Mercedes, alles plastic troef

    Login om te reageren
  31. audi zegt

    13 februari 2008 om 13:28

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  32. hans zegt

    13 februari 2008 om 14:01

    Denk aan Samsung en Sony enz.Toen dachten ook dat grundig beter was.Zo gaat het ook met de autos .(rij zelf B M W en HONDA)

    Login om te reageren
  33. Yakitate zegt

    13 februari 2008 om 14:05

    Dit zal dus echter nooit naar Nederland komen. Hoor net het verhaal dat Ssangyong al hun huidige auto´s naar Duitsland heeft geexporteerd om de slurptax te ontwijken. Alleen ging het grapje niet op en moeten ze invoerrechten betalen wat die auto´s wel heeeeeel duur gaat maken. Moet dit verhaal nog bevestigd horen vanuit Ssangyong. Maar de bron die ik heb is wel betrouwbaar.

    Login om te reageren
  34. Job zegt

    13 februari 2008 om 14:11

    @ Brammeh,

    Dan komt het midden van het dashboard zeker uit een Renault Laguna ofzo… Beetje jammer van dat middengedeelte, want ik vind de rest best netjes. De neus en achterlichten had wat minder Mercie gemogen naar mijn smaak.

    Login om te reageren
  35. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 14:49

    BMW vinden jullie mooi.
    Mercedes vinden jullie mooi.
    Audi vinden jullie mooi.

    Waarom is dit dan niet mooi?

    Een bijkomend voordeel is dat de SsangYong geen arrogante zakken imago heeft zoals de BMW, geen Taxi imago heeft zoals de Mercedes en geen gepimpte Skoda imago zoals Audi.

    Login om te reageren
  36. Frank deH zegt

    13 februari 2008 om 14:55

    (nee, niet uit Zutphen)

    Trouwens wel heel veel Ssang Yong kenners hier… Ik niet, alleen maar “wijsheid” via het internet. Af en toe zie wel eens een Rexton rijden, maar voor de rest weet ik er ook niet veel van. Dit nieuwe model ziet er wel heel aardig uit, hoe de kwaliteit is weet ik ook niet uit ervaring (maar dat weet ik ook niet van een Phantom, Bentley, Phaeton, A8, S-klasse, 7-serie et cetera. Trouwens, gebruikt Chrysler ook niet onderdelen van de oudere Mercedes modellen? Zo’n 300c is toch ook niet een heel slechte auto toch? En verkoopt volgens mij ook niet zo heel slecht in zijn klasse (afgaande op de aantallen die ik rond zie rijden).

    Login om te reageren
  37. rider zegt

    13 februari 2008 om 14:56

    die koreanen worden steeds beter. eerst hyundai en nu Ssangyong. welk koreaans merk volgd?

    Login om te reageren
  38. G. de Groot zegt

    13 februari 2008 om 15:28

    Stuk minder lomp dan de vorige (http://robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2007/05/ssang-yong_chairman_cm600l_2006.jpg)

    Deze wagens kloppen jammer genoeg alleen maar in Azië, in Europa staat het merk gewoon niet goed. In Seoul rijden deze dingen bij bosjes rond, hier in Europa zullen ze gewoon te veel opvallen.

    Login om te reageren
  39. RenJie zegt

    13 februari 2008 om 15:46

    volgt

    OT: de prijs moet dan echt aan de lage kant zijn.. ik denk dat mensen toch een duitser of luxe japanner boven dit kiezen.

    Login om te reageren
  40. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 15:50

    Renjie: dus de redenering is dat indien een product overpriced is dat het ook beter zal verkopen?

    Login om te reageren
  41. Silverarrow zegt

    13 februari 2008 om 16:10

    Ziet er leuk uit, maar ik snap het idee van een budget-limo niet echt ;)

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    13 februari 2008 om 16:11

    mooier dan de concurentie .. en omdat Ssang Yong zich maar wat graag wil bewijzen .. waarschijnlijk ook veel beter ..

    Login om te reageren
  43. WG zegt

    13 februari 2008 om 16:17

    dit is een chinese afhaal duitse auto…

    wat een klucht..

    Login om te reageren
  44. Phoenix zegt

    13 februari 2008 om 16:34

    Ik vind dat hij ook wel wat wegheeft van de Dodge Charger/Chrysler 300C

    Login om te reageren
  45. Ben zegt

    13 februari 2008 om 16:56

    Wat een mislukte C klasse kopie..

    Jongens, zoek een leven daar in Korea.

    Login om te reageren
  46. DennieFR zegt

    13 februari 2008 om 17:13

    Weinig vrees voor Audi dus,want de mensen die Audi rijden,rijden hem toch om de status,en die heb je met een SsangYong niet,als is ie nog zo dik.

    Login om te reageren
  47. eMilt zegt

    13 februari 2008 om 17:26

    Hahahahaha… next!

    Login om te reageren
  48. Tombnolz zegt

    13 februari 2008 om 17:47

    “SsangYong gaat Audi kapot maken met de Chairman W”
    —> beste autoblog titel ooit! :) :)

    Login om te reageren
  49. Baloni zegt

    13 februari 2008 om 18:17

    Voorkant van een audi A6/A8 en achterkant van Mercedes C-Klasse :P

    Login om te reageren
  50. lincoln zegt

    13 februari 2008 om 18:32

    gelukkig is nederland totaal geen belangrijk land voor welke autofabrikant dan ook ..
    SsangYong bestaat sinds 1954 en zal zeker weten beter dan elke nederlander weten wat goed voor hun is ..

    Login om te reageren
  51. ELB zegt

    13 februari 2008 om 18:40

    Geniaal die titel! Kapot!

    Die Chinezen gaan echt een stuk sneller vooruit dan wij hier in Europa. Ik denk dat we meer van zulke verassingen gaan krijgen.

    Login om te reageren
  52. RA999 zegt

    13 februari 2008 om 19:02

    Tsja, de Kia Opirus moest eens opgevolgd worden…

    Login om te reageren
  53. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 19:19

    @DennieFR: als audi rijders om hun status geven………….waarom rijden ze dan audi?????

    Login om te reageren
  54. schnitzerken zegt

    13 februari 2008 om 19:22

    -edit: zeer nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  55. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 19:24

    schnitzerken, dan heb jij een probleem en niet de Chinezen, hahahaha

    Login om te reageren
  56. Timmy zegt

    13 februari 2008 om 19:27

    Mooie wagen, als de prijs dan nog meevalt zo ronde de 35.000 dan gaan ze nog een pak clienteel vinden. Kijk maar naar de skoda suberb. Kost ook “niks” veel binnenruimte en rijdt lekker.
    Die Koreaantjes zijn goed bezig. Worden de nieuwe Japanners zeker. Kijk maar naar hyundai (staat voor de moment op de nummer 2 met minsten mankementen per 1000auto’s geloof ik. Lexus voorbij gegaan) en KIA is ook goed bezig.
    Met die jongens moet rekening gehouden worden als ze nog verfijnder interieur uitbrengen. Hou ni zo van hout. Maar das dan weer persoonlijk.

    Login om te reageren
  57. Rick dos zegt

    13 februari 2008 om 19:47

    @schnitzerken

    Moet je maar niet Chinees eten…..vraag me af of je daar de tering van kan krijgen……maar goed.

    Deze Z KOREAAN dus……helemaal niet slecht. Vooral gezien de reputatie van SsangYong en hun (hmmm hoe zal ik het noemen…) aparte :?: s designs….

    Vind de Koreanen het trouwens beter doen dan de Japanners.

    Login om te reageren
  58. Ari_M6 zegt

    13 februari 2008 om 21:22

    Dat gaat hem niet worden.
    K zou liever een BMW , Audi of Lexus ofso kopen en dan wat meer betalen dan die SsangYong.
    Heel erg veel zullen ze volgens mij niet verkopen want heel veel mensen kennen het merk niet eens !

    Login om te reageren
  59. ferdinand zegt

    13 februari 2008 om 21:34

    die tien airbags zal je wel nodig hebben…

    Login om te reageren
  60. fr@nk01 zegt

    13 februari 2008 om 21:37

    Veel in Korea geproduceerde motoren- en andere onderdelen worden in Duitsland voorzien van de nodige fabrieksspecificaties, afgetuned en in hun premiumauto’s gemonteerd.

    SSangYong levert motoren en monteerd ze tevens in hun eigen modellen, de kwaliteit van hun producten zijn van hoog nivea en dat is duidelijk te merken na een proefrit,
    heb ik enkele weken geleden aan
    den lijve ondervonden met de Actyon.
    Voor 30k een supervoordelige aanbieding.

    De Rexton is, zonder overdrijving(!), gewoon de M-klasse van Mercedes -technisch identiek- onder een ander(mooier) jasje en(frisser) interieur, tja…en voor het geld dat overblijft, tov de Mercedes, heb je bv ook nog
    een Mitsubishi Pajero erbij !

    Login om te reageren
  61. fr@nk01 zegt

    13 februari 2008 om 21:49

    Ja rick, niet voor niets liet een CEO vanToyota weten tijdens een interview, alleen beducht te zijn voor de Koreaanse merken als hun énige werkelijke concurrent !

    Login om te reageren
  62. Patrick zegt

    13 februari 2008 om 21:50

    Ari_M6 , is het dan niet de bedoeling van velen om miet iets exclusiefs rond te rijden, van de 50 zilvergrijze 5-reeks die ik per uur tegenkom krijg ik slaap.
    Dan toch maar echt exclusief en een Ssangyong?

    Login om te reageren
  63. mercedesfan zegt

    13 februari 2008 om 22:04

    Voor een SSangYong ziet hij er niet slecht uit (als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld de Rexton). En het is waar dat Mercedes techniek levert aan SSangYong, bijvoorbeeld is de SsangYong Chairman (een populaire taxi in Korea) is voledig gebaseerd op de oude Mercedes E-klasse (W124).

    Login om te reageren
  64. Bas zegt

    14 februari 2008 om 00:19

    @fr@nk01
    En heb je het dan over de laatste nieuwe M-klasse of over het vorige model M-klasse?

    Helemaal niet slecht lijkt me….al vind ik de meest SsangYong heel erg pijn aan mn ogen doen. Deze doet minder pijn en laten we ff wel wezen…als ze dit voor onder de 25 rugg€n kunnen aanbieden is het helemaal geen slecht idee.

    Login om te reageren
  65. fr@nk01 zegt

    14 februari 2008 om 00:45

    Bas, ik citeer simpel TG…afgelopen maand.. :-)

    Login om te reageren
  66. espace v6 zegt

    14 februari 2008 om 06:36

    als er een mercedes logo op was dan zou iedereen zeggen waaaaaaauwwwww

    Login om te reageren
  67. rotorhead zegt

    14 februari 2008 om 11:07

    Voorteken?

    Login om te reageren
  68. rotorhead zegt

    14 februari 2008 om 11:08

    Verdamt, plaatje dut ’t nie.

    Login om te reageren
  69. robbie zegt

    14 februari 2008 om 14:03

    @rotorhead, voorteken voor wat?

    Login om te reageren
  70. DuoPenose zegt

    14 februari 2008 om 14:49

    Prachtige auto. Helaas zijn er alleen een heleboel mensen die denken aan een bepaalde status. Waardoor ik bang ben dat zo’n auto nooit kan concurreren met bijv. Audi of Lexus.
    Maar indien de prijs echt concurrerend zal zijn? Zou ik er wel 1tje willen hebben.

    Login om te reageren
  71. fr@nk01 zegt

    14 februari 2008 om 14:59

    Dus Mercedes maakt Audi kapot, niet SsangYong…eeuh, was het andersom?
    Wie maakt wie kapot?
    Merc. levert aan Ssang om..huh?, nee verkeert om toch!, Audi gaat kapot omdat Ssang levert aan Merc., dan
    gaat Merc. toch ook kapot?
    Wie levert dan die streek?
    Duitsland kapot?, nah nee die hebben
    een record op hun nation.betalingsverkeer genoteerd van
    200 miljard netto !
    Ze hebben ons een streek geleverd…wij betalen voor hun auto’s 2 x zoveel
    dan ie waard is, ja zo kan ik óok snel rijk worden, en notabene over mijn rug? :-(

    Login om te reageren
  72. MFX zegt

    14 februari 2008 om 15:34

    Jammer van de mercedes techniek ;)

    Login om te reageren
  73. Patrick zegt

    14 februari 2008 om 16:29

    MFX, inderdaad, Mercedes techniek hoort in een taxi thuis.

    Login om te reageren
  74. robbie zegt

    16 februari 2008 om 00:09

    @mercedesfan, dat staat ook al in het artikel ;)

    PS Nooit gedacht dat er zoveel aandacht zou zijn voor de Chairman :D

    Login om te reageren
  75. fr@nk01 zegt

    16 februari 2008 om 01:11

    Dat die Koreanen het uitstekend doen bewijst het bij je thuis.
    althans in mijn huis…
    Heel vroeger(20 jr geleden) bestond een b-merk genaamd Goldstar…later gingen zij een fusie aan met een ander Koreaan en noemden zich voortaan LG …

    Nu staat bij mij thuis oa. een mob.tel., zo’n platte TV- en beeldscherm, een dvd-video recorder, etc. en een prachtige zilv.metalic. was- en droogmach.combi. die hier blijkbaar als beste koop was getest notabene !

    …en dan hebben we nog maar met de helft van dat land te maken, laatstaan…

    Login om te reageren
  76. Patrick zegt

    16 februari 2008 om 01:17

    Inderdaad, en de Chinezen gaan de zelfde weg op. Nu wordt er wat lacherig gedaan over hun auto’s. Ze staan nog ver weg van het Europees niveau, daar is geen discussie over. Maar de lachers vergeten dan wel dat de meeste Europese merken er minsten 50 tot 60 jaar over gedaan hebben om te staan waar ze nu staan. En dan wordt er van de Chinezen dat ze op 5 jaar tijd hetzelfde presteren waar de Europeanen 50 jaar over gedaan hebben, en dat is behoorlijk naïef.

    Login om te reageren
  77. robbie zegt

    19 februari 2008 om 14:15

    Meer foto’s (speciaal voor de fans)

    Login om te reageren
  78. robbie zegt

    19 februari 2008 om 14:17

    Meer info: http://www.chinacartimes.com/2008/02/19/the-new-ssangyong-chairman/

    Login om te reageren
  79. Patrick zegt

    19 februari 2008 om 14:20

    Ik ben een fan, bedankt voor de mooie foto’s.

    Login om te reageren
  80. lincoln zegt

    19 februari 2008 om 14:25

    leuk .. net als toen de eerste lexus op de markt kwam ..
    een mercedes copy .. maar dan net effe aantrekkelijker ..
    mede omdat het GEEN mercedes is ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North