Dat leest u goed. Pickup-inize ALL the things!
Vraag ons niet waarom, maar plotsklaps zijn dikke pickups ook buiten de VS helemaal hip. Mercedes gaat er over een jaar of 5 eentje maken, en zette bovendien een trend met de G63 6×6 (die na 100+ geproduceerde exemplaren inmiddels uit productie gaat/is), die natuurlijk ook door Brabus werd aangepakt. Het kleine zusje Startech borduurt hier nu op voort met bovenstaande omgebouwde heftige Range Rover die volgende week in Shanghai zijn werelddebuut maakt.
De 5.0 V8 Supercharged krijgt er dankzij een ander uitlaatsysteem 16 pk bij, wat het totaal op 526 paarden brengt. 0-100 gaat in 5,3 seconden en de top is afgeregeld op 250 km/u. De spatborden werden 80 mm verbreed, en in de wielkasten huizen een stel enorme Monostar S kneiters van 23 inch, met 305/30 banden er omheen.
Belastingvoordeel
Dan de vraag ‘waarom wordt dit gemaakt’. Welnu, de term ‘voordelig’ verwacht je niet bepaald bij deze creatie, maar Startech legt uit waarom hij van toepassing is: in landen als China betaal je je blauw aan importbelasting op een westerse auto. Dit exemplaar is dankzij zijn wat lullige bakje echter als bedrijfswagen te registreren, waarmee al die belastingen kennelijk te ontduiken zijn. Dat scheelt een slok op een borrel.
Grote vraag is nu: wie koopt dit? Want in tegenstelling tot de G63 oogt dit niet bepaald stoer en mannelijk. Maar zoals The Dude zou zeggen: that’s like, my opinion, man.
*startech maakt Range Rover spuuglelijk.
Ze ipv de spatborden verbreden die bak langer moeten maken of de cut achter de voorstoelen moeten leggen. Dit ziet er compleet uit verhouding uit.
@imaginenl: obviously… maar die chninezen willen ook een achterbank ;) Desalniettemin zeker lelijk, maar als je hiermee anderhalve ton aan importheffing omzeilt zou ik ook vooral van de binnenkant en luxe genieten en iedereen die zeurt over het exterieur lekker laten ;)
Jezus.
Wat een spuuglelijk ding zeg. Had hem dan als echte single cab gemaakt. Dit staat voor geen meter. Vind ik.
Compleet mislukt hok.
Normaal vind ik de creaties van Startech wel dik, maar dit is gewoon verkrachting!
Jammer dat de parkeersensoren achter zo opvallend in het zicht zitten, dat haalt het hele ontwerp neer.
@moveyourmind: Say whut?
Als ze die bak doortrekken tot de voorstoelen kan het nog best een gave bak worden!
Ik mis twee wielen..
@norge: Die zitten aan de andere kant..
@E34M5Touring: Nee hoor, daar zitten er ook maar 2..
@E34M5Touring: Hihi
Ik mag toch hopen dat het bij een render blijft
Dus ombouwen tot pickup om invoerbelasting te voorkomen. Is die belasting echt zo hoog, of is het een excuus om een zo lelijk mogelijke auto te maken?
Dan heb ik toch veel liever een Esclade EXT. RIP 2002-2013.
@toyotafortuner:
Dat is wellicht de stomste auto ooit gemaakt.
Wel heel groot. Maar voor de rest heb je ook precies helemaal niks.
Startech, da’s toch Brabus? Dat is toch die bejubelde kwaliteitstuner?
*Proest!*
Hij ziet er nu uit als de niet kwalitatieve Hummer H2 SUT.
Lelijke achterkant zeg
Ik vind dit eigenlijk best wel bruut!
Man man man
Pausmobiel
Langzaam, lelijk en niemand die dit wil kopen.
Doe mij dan toch maar een Chevrolet Avalanche…
Een achterruit in de vorm van een opa-onderbroek????
De nieuwe SsangYoung Rover